Attól hogy nem hallottál vagy nem számolnak vele, ha más nem de minimális mértékben hozzájárul a forgó tömeghez. A csekély eredményt a primer áttétel és a viszonylag csekély tömeg adja.
Persze az amatőr B kategóriás, -éppenhogy értem hogy működik- tudományom szerint.
Köszi az infót , így már értem mit értettünk félre.
Részemről a lamellákra gondoltam, s most így cisszaolvasva, valóban félreérthető az első hozzászólás miatt.
"a kuplungra eső tehetetlenségi " helyett a "a kuplung lamellákra eső tehetetlenségi "
Szóval potnosítva csak a lamellákat nézve helytálló a 65%?
a 65% súlycsökkentésed csak az alu lamellák súlyánál lenne (persze ha beletennéd és tényleg annyival könnyebb lenne)
a külső belső kosár (azon a vas fogaskerék...) , rugók, kopó lamellák súlya mind változatlan marad! ezek is ugye forognak és van tehetetlenségi nyomatékuk...
Első kérdésem miért baromság a kb. 65%?
Acél sűrűség 7.8, alu 2.7 kg/dm3
Ok egyik se ötvözet, se pontos adat, de legyen kb. ennyi. Elfogadható?
A 7.8 a 100%, akkor a 2.7 az 34% tehát kb 65% a súlycsökkenés.
A geometria felépítése az acél és alunak lamellának is ugyanaz, azaz a tömeg itt csak a sűrűségtől függ.
A tehetetlenségi nyomatéknál a forgástengelytől mért távolság mind2 nél ugyanaz, a test jellemző is ugyanaz, csak a tömeg más.
Ha fele akkorára csökken a tömeg(50%), s minden más változatlan, akkor tehetetlenségi nyomaték kb. fele akkora lesz, vagy nem?
Ha nem, miért nem?
Előbbi feltevésből kiindulva, ha a tömeg 65% ot csökken, akkor a tehetetlenségi nyomaték is 65% ot.
Következő kérdésem, hogy miért nem számolnak a kuplunggal, mint forgó tömeg?
S ha nem számolnak vele, akkor vajon minek találták ki, mi célból az alu lamellát? (Szerintem azt szeretnék elérni, hogy a motor könnyebben fel tudjon pörögni)
Ilyen felépítésű blokknál nem hallottam még olyat, hogy a tengelykapcsoló inerciájával számolt volna bármelyik komolyabb tuning cég ...
Na de itt belefér, elemezzük ki ezt is
Mivel össze van kapcsolva a könyebb kuplungod a főtengelyel , áttételesen az egész rendszered pörgősebb gyorsulékonyabb agresszívebb krosszosabb, leböffenősebb lesz. -persze lehet én elemzek rosszul.
Nem, nem is tervezem.
Ami biztos, elvinne egy fontos nézőpontot, a súly lecsökken kb 65% ot, a kuplungra eső tehetetlenségi nyomaték is visszaesne így 65%ot, s nekem az fontosabb, mint az hogy mennyire gyorsul a motor, sőt nem is kell/jó, ha nagyon gyorsul, ez endúró, nem krossz, vagy utcai gyorsulási célokra tervezett vas.
Persze nem ismerem egyéb nézőpontokból, hőelvezetés/hőleadás (valószínű jobb, mint az acél), súrlódási együttható(passz),, rugalmasság/törés (passz) hőre való deformálódás(passz) kopásállóság/tartósság (passz), ár (tuti jóval drágább, mint az acél)
s még biztos van nézőpont, amit nem írtam le.
Dilemmázni meg felesleges rajta, max egyedi megrendelésre gyártanák le, kizártnak tartom, hogy létezne RMXre alu, RM re láttam, de az meg nem jó bele.
Csak a gyűjtők adnak ki ennyi pénzt ősrégi vasakért, aki használni akarja tuti nem.
Lehet patika és gyári mindene, de ennyi pénzért egy sokkal fiatalabb konstrukciót lehet kapni, ami lehet leharcoltabb, de van benne több technikai újítás, futómű terén biztos.
Szeretem az RMX-et, de ennyi pénzt nem adnék érte vételkor még ha full patika, akkor se (ezért a fémtankos utcai változatért, meg főleg nem)
Az már más dolog, hogy mennyit költök a sajátomra, de akkor használom.
úr izsten..
megnéztem ezt az eremikszet..
katasztrófa..
mármint alul azu a vizcső..
hát ember..nÓÓÓrmális
aaz öreg bergen 1000 jobbb hejen volt még is az is szar helyen volt
azt a részét ne is firtasd . abból vehetett volna már egy 2016 os ktm 300 ast. és egy évig spanyolországban edzhetne ugy hogy 4 csillagos szállodában alszol teljes ellátással.
ahoz képest amit te a tiedre rálocsoltál már és keze lába kivan ...ez meg lehet full patika és mukszik rajta minden nem biztos hogy szar ár. szerintem attol sirnád el magad rendesen ha azt kiszámolnád amit te eddig rádobáltál a jószágra.
én az ilyen árakon ledöbbenni szoktam
múltkor egerésztem valamit az ebay-on aztán beleakadtam egy tenere bontóba
olyan árak voltak hogy alig tudtam elmenekülni az oldalról
pl hátsó lámpabúra 6 ezer
Persze az amatőr B kategóriás, -éppenhogy értem hogy működik- tudományom szerint.
Részemről a lamellákra gondoltam, s most így cisszaolvasva, valóban félreérthető az első hozzászólás miatt.
"a kuplungra eső tehetetlenségi " helyett a "a kuplung lamellákra eső tehetetlenségi "
Szóval potnosítva csak a lamellákat nézve helytálló a 65%?
a külső belső kosár (azon a vas fogaskerék...) , rugók, kopó lamellák súlya mind változatlan marad! ezek is ugye forognak és van tehetetlenségi nyomatékuk...
így egészében nincs 65% súlycsökkenésed
Első kérdésem miért baromság a kb. 65%?
Acél sűrűség 7.8, alu 2.7 kg/dm3
Ok egyik se ötvözet, se pontos adat, de legyen kb. ennyi. Elfogadható?
A 7.8 a 100%, akkor a 2.7 az 34% tehát kb 65% a súlycsökkenés.
A geometria felépítése az acél és alunak lamellának is ugyanaz, azaz a tömeg itt csak a sűrűségtől függ.
A tehetetlenségi nyomatéknál a forgástengelytől mért távolság mind2 nél ugyanaz, a test jellemző is ugyanaz, csak a tömeg más.
Ha fele akkorára csökken a tömeg(50%), s minden más változatlan, akkor tehetetlenségi nyomaték kb. fele akkora lesz, vagy nem?
Ha nem, miért nem?
Előbbi feltevésből kiindulva, ha a tömeg 65% ot csökken, akkor a tehetetlenségi nyomaték is 65% ot.
Következő kérdésem, hogy miért nem számolnak a kuplunggal, mint forgó tömeg?
S ha nem számolnak vele, akkor vajon minek találták ki, mi célból az alu lamellát? (Szerintem azt szeretnék elérni, hogy a motor könnyebben fel tudjon pörögni)
Köszi, ha pontosítasz
Na de itt belefér, elemezzük ki ezt is
Csak úgy kezdésnek, a 65% többszörösen baromság.
Ami biztos, elvinne egy fontos nézőpontot, a súly lecsökken kb 65% ot, a kuplungra eső tehetetlenségi nyomaték is visszaesne így 65%ot, s nekem az fontosabb, mint az hogy mennyire gyorsul a motor, sőt nem is kell/jó, ha nagyon gyorsul, ez endúró, nem krossz, vagy utcai gyorsulási célokra tervezett vas.
Persze nem ismerem egyéb nézőpontokból, hőelvezetés/hőleadás (valószínű jobb, mint az acél), súrlódási együttható(passz),, rugalmasság/törés (passz) hőre való deformálódás(passz) kopásállóság/tartósság (passz), ár (tuti jóval drágább, mint az acél)
s még biztos van nézőpont, amit nem írtam le.
Dilemmázni meg felesleges rajta, max egyedi megrendelésre gyártanák le, kizártnak tartom, hogy létezne RMXre alu, RM re láttam, de az meg nem jó bele.
Lehet patika és gyári mindene, de ennyi pénzért egy sokkal fiatalabb konstrukciót lehet kapni, ami lehet leharcoltabb, de van benne több technikai újítás, futómű terén biztos.
Szeretem az RMX-et, de ennyi pénzt nem adnék érte vételkor még ha full patika, akkor se (ezért a fémtankos utcai változatért, meg főleg nem)
Az már más dolog, hogy mennyit költök a sajátomra, de akkor használom.
megnéztem ezt az eremikszet..
katasztrófa..
mármint alul azu a vizcső..
hát ember..nÓÓÓrmális
aaz öreg bergen 1000 jobbb hejen volt még is az is szar helyen volt
múltkor egerésztem valamit az ebay-on aztán beleakadtam egy tenere bontóba
olyan árak voltak hogy alig tudtam elmenekülni az oldalról
pl hátsó lámpabúra 6 ezer