Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze ,hogy fel...ha en huzatlak motorral
jakszi! ezen bicajjal föltekerek :)
abban a sztoriban valami nagyon sántit, valoszinű nem tenyésztőtől volt az a kutya hanem valami szaporitotol occson...

mégegyszer mondom alom bejelentő, fedeztetési jegy, szűlők tőrzskőnyve és tenyészszemle papir, és ha vannak Champion oklevelek, és DP szűrés papir, amiket lead a tenyésztő a MEOESZ-nél (régen MEOE) az ott a papiron megjelölt állatorvos cimére kűldik meg zárt boritékban a tőrzskönyveket a hozzá tartozo Chipekkel amit 8 hetesen berak a kiskutya nyakába a bör alá az állatorvos, utána kerűlhet gazdához a kutya...
a folyamat nagyon szabályozott és szigoru, végig dokumentált, szoval a sztori amit hallotál egy igazi városi legenda...
a kölyök elaltatásrol meg már irtam, senki nem altat el egészséges kutyát ,törvény tiltja!
mint ahogy a csonkolás (farok, fűl stb) is tiltott jopár éve, kivéve dokumentált orvosi problémát, vagy baleset,
pl ha mostmár egy kiállitáson meglátnak egy kölyök dobbermant csonkolt farokal ,és fűllel, akkor az az állatorvos aki csinálta elbucsuzhat minden engedélyétöl mert az állatvédelmi törvény szerint ez állatkinzásnak minősül.
lya aberget akartam mesélni..
1mmillás gép 5 éves
a lebeszélt állapot fain igy fain ugy
odaérek..
elsőteló mind e kető fojuk.. blokkból kuplidekni alól fojik az olaj másikoldalt lánckerék alól(mind a két oldalt alul csatak olaj)
alsó pds tag kuka..
hátsó kerékcsapágyak szintén...
mikor odaérek 250km ről...
már ne mfordulsz vissza.. mert csak ..500..de közbe meg.. nem ez volt ..ahnem az hogy minden pikk pakk

a duma..
mér várják el hohyyge 5 éves motor hibátlan legyen.. azok a 2014 uja. egy 5 éves az ijen..
na az az érdekes.. idejött a fc 450..illetve sx 525 nél is..
semmi nem lóg semmi nem kotyok.. minden rendben semmi nem jfojik...
egyből redi tú rész
hály kolbik..
látom érdekes téma van mot..ez a kutyás
én úgy látom(mert még nemveséztemki )ez a tenyésztő téma pont úgy jön le mint az autó vagy motorkereskedések:
-mocsok nagy bizalommal fordul hozzá a paraszt..mert ott tuti aki csinálja az profi.. ért hozzá..logikus is hisz abból él..

na erre jön a pofonka...az arcon csapás ököllel
mert ott is...
mikor a berget árultam annó.. fc 450 2005 bontatlan blokk olyan hangon mint a doksza!hát én 3 hónapig(jó mondjuk( dec jan febr ) nem tudtam eladni..
3 kilóért..
aztán egy haver segitett egy kereskedő havert megkérdezett..mert ez a 3kiló ez 2012 ben egy 6 éves 4t nél ez nem olyan drága ár..
felhivta.. az felhivott este.. kérdezte.. üzemképes egyáltalán..
mondom...az...
akkor valahogy jusson el halasra.. és ki van fizetve ugy ahogy van vakon..a haverja kifizeti ..csak ot inditsam el..

ez meg is lett...
aki kifizette mondta hogy ez tuti nem volt használva mert ilyne hangú berget még nem is hallott..én mondtam hogy ez tényleg soha semmikor..mondom..
lya egy normális gázt nem mertem neki húzni...
erre
csütrötökön hiv lyános barétom halasról..mit tudok erről a motorhibás fc 550 ről.. mert nála van...az én alvázam a papirral a váltóhibás 550nel..azzal a betonkeverő filing külsővel..
a kereskedő két nap alatt 450 elpaszolta.. a szép külsejű 550 est egy 450 blokkal..aztán aganaj külső a blokkhibás 550nel utazotttalán 260 halasig...
de ezzel nix baj..ez a normális és ügyes kereskedő..

a haver mikor vette a kocsiját akkor egy oljat sikerült kifogni kecskemétről hogy másnap már visszafelé vitte volan a ford escortot
mert mire hazaért több hiba is jött elő a rejtekhejéről..
de ott is csak a nagy bizalom.. ahogy én is vettem a vanettot annó).. hozzá nem értő vásárol...és bizalom megbizás..

kutyástéma..
ugyan ez..
kereskedő ért hozzá tudja hogy mi a jó alom min a rossz hibás.. tuti nem bax át..
szuper kereskedő 5 hónaig tartotta egy 2nm kenelben a kutyát..mert ő ért hozzá
persze a ronix féle szabadon tartott jószágok azok a normálisak ..
meg volt ez..amit haver mesélt.. amitől kifordul az ember szájából a reggeli mikor hallja a történetet...haver nem egy zsirtv.. mikor paprikás fejjel meséli az ő dándogos történetét...nem értettem igazán de elmesélte a törzskönyvezési mizériát is..
nem is értettem hogy vesz valik tenyésztőtől tenyésztésre szerződéssel papir meg majd később jön tipusuú itt a piros hol a papir játékkal..

lényeg..
bizalom az van afelé akiről ugy gondolj az ember.. ő ebből él ezt tudja ..aztán meg jön a
tsalódás...
de lehet ez szerencsés en elsülő dolog is..
mint például böbe esete hogy csak nem pikáns kinai csirkeleves lett belőle.. ugye jodos
25 év az már csajba is olyan öreg..még szépségversenyen sem lenne esélyye
múhahaha
bakker..
a tenyésztőnek hogy oldja meg hogy 5 hónapossan oltásokkal ellátva..és nix csipsz?
nekem már csak akkor adja be az oltást-a kutyába- ha előtte becsippeli..

a srác akkor biztos csak vetitett..mint itt sokan
egyébként nem gondolnál..
mert rendessenpaprikásvolt a feje mikor mesélte a történteket..
de amúgy nix lyelentősége

amúgy dév eremixet véletlen sem hasonlitanám gabesz féle..2004 sx hez amivel vagy 3 déva A-t befejezett..csekkpontkihagyás nélkül
de az 6ény és való.. nem azért vett 10 évvlújabb gépet mert azt várná hogy szarabb mint a régi
a tenyésztőnek is elküldik a chipet
akitől vettem annak a kezében volt a törzskönyv meg a chip, utána mentünk az állatdokihoz aki betette
kb a kutya vételtől 2 hétre lett intézve a törzskönyv és a chip
bár számla nem volt a kutyáról, csak az oltási könyv
már megbocsáss de ekkora sületlen marhaságot már régen olvastam....
számlát adott, meg szerződést, de a 5000 ft-os törzskönyvre már tellett a tenyésztőnek...ez ilyen igazi hallotan valakitöl aki msélte egy ismerőse hugának tipusu történet...

a másik, hogy egy kicsit tisztában legyél a marhaságaidal amiket irkálsz, a chipet az állatorvosnak küldik el a törzskönyvel együtt, amikor berakja a chipet az állatorvos akkor ráragasztja a chipszámot a törzskövre, és ugy kapod kézhe utána jelenti le a MEOESZ felé az átvételt , utána lehet számlával szerződéssel eladni egy kölyköt...

a másik hogy tisztában legyél vele egy állatorvos sem altat el egészséges kölyök kutyát, törvény tiltja!
gyakorlatilag a praxisát, és az egész megélhetését kockáztatja, arrol már nem is szolva hogy morálisan sem tenné meg egyik sem, szoval maradjunk abban amit Gabesz is javasolt, ülj és maradj csendben
" Vezérlést" hogyan tolja el?

Ha melegen elhallgat, vagy elhalkul, akkor nem az eltolás miatt csörög.
Eddig nem mertem befeleket ugrani...a befele az fuggoleges fal,banyaban,vagy le egy teraszrol 2-4 m magasbol mert az egyenlo volt a halal ugrassal..alattad a motor mint a fos ugy ment le a foldig,vagy egy meredek felmenot befele ha fekezel akkor sokszor ugy osszemegy a tello,hogy nem jut neki ut a befele huppiknak...de a jo futomuvel lehet loni befele,meg lehet ereszteni,sot lehet gazt huzni,ollyat gyorsul,mintha szabadon esnel lefele,es a vegen az ljaba ha nagyot fekezel is ugy all a motor alattad mintha oda ragasztanak.
Felfelekbe ha nyomom a pompat es tapodom akkor erzem,hogy nem potyara dolgozok,deee a hoppokat koveket siman nyeli,nem uti el az elejet.Egy iyen jo futomuvel es egy kisebb kobcentis motorral is hujere motoroznam magam..mert ha a tempot meg tudod tartani mindenhol fel erovel lehet menni,,ezert kell a jo futomu.
én kifejezetten kedvelek a nagy disznó ténérével olyan helyeken menni ahol nem kellene neki
olyan gyönyörűen megugorja a farönköket mint az álom
Versenyen minden szamit,mert ott idore megy...de mikor kimegyunk a haverokkal es ki nezunk egy oldalat amin eddig mas meg ki sem nezett es kezdjuk elmeletbe bogozni,hogy ittt pompa,ott elemelsz,ott tapodod es nagy gaz..aztan kezdjuk a fizikat fingatni...na oda feszes futomu kell,aljon jol alattad,mert a pompanal is ha nagyot kell nyomni es a tellok olyanok mint a hig fos akkor csak az erodot kipompalod de hatasa nincs.
Nekem most a futomu olyan,hogy ha a 12 oras versenyre ilyennel mentem volna akkor nem en csinaltam volna a leg gyorsabb kort az egesz mezonybolo,hanem ra vertem volna az elsore kb 4 percet (38km 1 kor)....nagyon koves volt,szetverete a kezeim,minden bajom volt (gasgas)Estere,miutan lemotoroztam a 12 orat,full kovesbe,sarba,2 szer megvert a torencialis eso..pfff nem is jo emlekezni.A mostani gepem is fasza szeker,megy mint a raketa,nyomatekos,de ha a gazt rahuzom,olyat gyorsul a hegynek is,hogy maradok le.A jo futomu miatt lehet a ronkokon is tempoba at repulni.En amit nagyon erzek a regi es az uj futomu kozott az a rugoknak az csereje erosebbre..elol hatul...87-90 kilo kozott mozgok,de igy ezekkel a bealitasokkal,finoman jar alattam,ha be is ugrok egy 2-5 metert befelebe vagy teraszrol,az szepen csilapit es nem koppan alol.Felfelebe is nem csuklik ossze alattam ha nyomok egy pompat vagy ha hatso kereket nekivagom egy fanak azt erzem,hogy elnyeli es dolgozik.Mas a jo futomu,megsporolod az erdet...amit a szar futomunel te kell kezzel labbal kihozzal ott a jo futomu nyeli mint a taknyot,egyenes labakkal gazzal korigalva ugy lehet a gazt huzni,hogy hihetetlen.Mas dimenzio a jo futomu....foleg hatul
9 éves volt akkor. biztos volt még egy két másik hasonlo. d a többség azért ujabbacska gépekkel zuzza aki eljut versenyre. 25 éves az már nem számit sajna sehova. azokat már nyugdijazni kell vagy külön kategóriában lehetne inditani ami szerintem nem volna hülyeség. biztos volna rá igény. mondjuk minimum 10 éves legyen egy motor. vagy inkább 15.
na de az a legöregebb se 25 éves
ott már több lenne a különbség
én meg ara céloztam hogy pár éve egy régi szinte a mezőny legöregebb motorja volt az enyém. de mégsem éreztem hogy az a motor akadályozott volna valamiben is másokhoz akinek uj motorjuk volt ,azokhoz képest. jol mondja jaxi. ha van kakaó sokat számít. persze egy agyon tákolt remekművel nem biztos ,hogy érdemes elindulni max tejér kenyérér. attól ,hogy öreg egy motor lehet jó is. a versen meg arról szól,hogy aki elindul szeretne a képességeihez méltóan vagy inkább azon tul is teljesíteni. megtudja a határait s a helyét másokhoz viszonyítva. persze a szerencse is kell néha ne hagyon el. lehetőségeidhez mérten megpróbálod kihozni a maximumot magadból és adott esetben a teknikádat is ugy készited fel lehetőségeidhez mérten a legjobb formára.ez a verseny. nem az egyenlőségek küzdelme. ki többet áldoz többet arat. amugy csak sima erdei motorozás lenne és megállna a fejlődés is elég hamar.
Egy jó puklis, sziklás olyan feljáróban ami jól megmozgatja a futóművet, hardban is rengeteget számít szerintem, mi van alattad.

Aztán az se mindegy, ha mész egy patakmederben mennyire fáraszt el, szétrázza a búrád, vagy csak simán végigmész rajta, esetleg tempózva, még időt is spórolva.

A többi, hogy a technikát kell tudni, ok.
Csak a technika fontosságára, súlyára akartam rámutatni. Egy lovas eredményein tud dobni, ha csak a motort feljavítják alatta, s valójában a lovas képessége semmit nem változik.
Egy krosszos is jobb köridőket fog futni, ah kisimítja neki a pályát a futómű, s nem azzal küzd, hogy kiverik a gödrök a kormányt a kezéből, így mer gyorsabban menni, ugyanez igaz a feljárókra is, stb. Csak ennyit akartam mondani.

Saját motoromon érzem (a lovas ugyanaz) ha sikerül rajta eltalálni valamit a hekkelés során vagy épp elrontani, mindjárt észreveszem,
hogy könnyebb vagy nehezebb megcsinálni a dolgokat, mivel ki tudom próbálni ugyanott ugyanúgy.
Nemrég lejjebb raktam a tűt, gondolván, már melegebb van lehet szegényíteni, nem jött be. Szétkaptam ott terepen, visszaraktam a tűt, mindjárt megjavult és feljutottam abban a feljáróban, ahol a korábbi beállítással nem, mert elfogyott a motor ereje a feljáróban.
Számít a futómű is..de nem annyit...foleg hard enduroba.Oda kell a technika es kakao az emberbe.A futomu akkor kell jo mikor a gazt lecsvarod es tempozni kezded.Oda kell a jo futkoso mű.Kell tudni mikor huzd a gazt ,hol es mikor taposol ,hol legyen a testsujod...na de azert en is örülök a jo futomuvel mert lehet gyepalni a nagy akadajoknal is a gazt rendesebben..es nem lő el
Zari! Jó lenne ilyenre kijutni egyszer, de azt a zsét inkább elmotorozom!
a te logikáddal kár is lenne elindulni. mindenkinek azzal kell menni ami van ! ha akar indul ,ha nem hát nem. kár lenne elkezdeni elemezgetni mert annak megint semmi értelme nem lenne. egy régi gépel is pontosan ugyanakkora esélyed van ha fejben összeszedett vagy . odateszed magad és megy az fölfelé bárhol . hiába van csili teleszkop ahogy mondod ha a pilóta lélekben egy simson svalbén ül.

szerintem te egy olyan versenyt képzelnél el a hitelesség szellemében amiben mindenki pont egyforma széria motorokkal indul egyforma ruhában. na már most ez képtelenség.
Nem tudom milyen a nyom, meg biztos nem lehetetlen, de szerintem simán lehet olyan feljáró, ahol ha jó a futóműved felmész, ha nem jó, nem mész, pl. sok elpattogás nem megfelelő tapadás miatt annyira elveszted a lendületet, hogy elfogy a vége előtt.
Ugyanez igaz a motorerőre is, természetesen rengeteg múlik a pilótán és tudásán.
Elsősorban azt akartam kiemelni, hogy kicsi esélyed van versenyre kelni olyannal, aki alatt egy jó technika van.