Bocsi, félreérthető voltam, kimaradt az olyan szinten.
Láttad már Walkert vagy Jarvist extrém versenyen olyan tempóban kanyart bevenni, hogy rendesen beüljenek előre láb kirak, könyök fent stb, s így veszik be a kanyart, hogy a motor szinte lapon van a talajon?
Erre gondoltam, hogy ilyen szinten nem kell tudni kanyarodni, a többi ok, amit írtál, nem árt tudni jó pár dolgot a tempós haladáshoz,
azzal is egyet értek, minél több technikát ismersz elméletben, s főleg gyakorlatban, annál könnyebb a motorozás.
Egyetértek, hogy azoknak a részeknek amit senki nem tud teljesíteni (vagy csak mondjuk az első kettő és utána járhatatlan) a verseny szempontjából semmi értelme. Az Erztbergen is volt egy szakasz (ha jól emlékszem) ahol Walker elsőnek odaérve nem tudott felmenni és nem pár centin múlt a dolog, akkor mi lehetett később. Kvázi aki előbb ér oda az rögtön szerez 1-2 perces előnyt mire a következőt is felhúzták. Ráadásul egy nyom volt csak.
A nézőknek viszont ez kell. Hirtelen a box jut eszembe: a nézők kedvence (legnézettebb) a nehézsúly mert várják a kiütést, de a technika a kisebb súlycsoportokban van. Endurónál is azt várják, hogy vissza szaltózzon a motor aztán segíthessenek.
kurva idegesitő hogy nem tudnak pontos eredményeket mérni. pedig egyeszerű szabályai volnának. a cp ken be kell ikszelni hogy ott járt és pontos időt irni az x mellé. ere a végén lene szükség ha bármi gixer van
vagy digitális fényképezővel ami időt rögzit lekapja egy segitő a versenyzőt. persze az lényeges hogy ne bambuljon el. van gps kordinátát rögzitő gép is nem nagy ügy. bosszanto hogy küzdesz időt és pénzt teszel bele s kinevetnek vagy leszarnak eszetlenül van az időmérés ezeken a versenyken. tavaji déván is voltak komoly bakik. egy két ember kurva jo helyen végzett az összetettben közbe meg pár cp kimaradt. de a végén be volt x elve. valami csipes sztorit kéne bevezetni ha már ilyen nagy királyság ez az extrém párnapos. cp ken startnál és a befutonál mindenhol elektronikus rögzités. mint az első hecán csak ott nem volt lofasz se a cp ken csak a startnál ami a befuto is volt egyuttal.
én nem megyek. egy . nem érdekel már. 2 városi enduro nem érdekel nem is tudom és nem is élvezem. 3 uj dolog ,szinte biztos kavarodas lesz. nekem elég volt egyszer az elsőn hogy szarul szalagoztak s a végén ujra kezdtem a nyomot ezzel ebasztam a célt. elvették az időmet és betettek hátra . pedig kiadtam a belemet valami jo eredményért. . pénzt nem szánok többet ilyesmire. részemről kb ennyi.
Dew ne viccelj..egy extrem vagy hard versenyen is kell tudni fordulni kanyarodni,maskepp nem vagy gyors.Vannak olyan felmenok,feljarok hogy bazi meredek es van benne egy s kanyar..nem nagy de van...es ha te azt felfele tempoba nem tudod kezelni akkor sosem mesz ki.Es nem is konyu kezelni,de ha tudod mit hogyan kell akkor rohejesen konyu,csak a tempot kell tartani.
Minden versenyen vannak kanyarok,igaz,hogy a 2T kel nehezebb gyors kanyart venni,de ha nem tudod meg esejed sincs a mezony felebe benne lenni.
Minden motorozasnak az alapja a motocross...aki tudja mirol beszelek az tudja,hogy nem hujeseget beszelek.Ott az alapok..allni,ullni,gyorsitani fekezni es kanyarodni.Ezt ha tudod lehet hard,lehet extrem,lehat akarmi mert vagni fogod.
En is 7 evet motoroztam..es nem olyan szarul..es hivtak motocross edzesre,hogy ingyien van es aki tartja is haver akinek regi enduros versenyi multja van es szep eredmenyekkel,igy hat elmentem.Dew..hidd el a legelso edzesrol ugy mentem haza,hogy edig ahogy tudtam es motoroztam az mind teves es rossz volt.De minden!Pozicio,allas,ulles,..fingom nem volt a nyelgazas gyorsitasrol,a gyors helyes kanyarodasrol,hol gyorsitunk,miert....es sok olyan ravezeto gyakorlat csinalasa utan egesz szepen hejrejott a technika,a konyek fel fel emelkedik mar reflekszbol,a motoron elol ulok meg hard enduroba is,nem maradok hatra,hogy utas legyek a motoron,es sok motocrossos technikat alkalmazva 3X olyan gyors lettem,konyebben tudok motorozni,biztonsagosabban,nem faradok anyira el.....
Barkinek tudom ajanlani,hogy ha par edzesre is de el kell menni,mert olyan szuper dolgokra vezetnek ra,tanitanak meg,hogy szuper...
Van olyan Magyar cross enduros versenyzo balaton kornyeki,aki 2 volt a tavaj a bajnoksagban...nem hobby kategoria de mar nem tudom pontosan...egyenesbe huzza,kanyarok is mennek forma,de mikor egy kemeny feljaroba kellen kezdeni valamit a motorral akkor sehol nincs.
Szoval..egyik a masik nelkul nehezen megy.
Egy extrém versenyen nem is kell tudni kanyarodni, nem mennek itt olyan tempókat, itt viszont kell tudni fellépni méteres sziklára, ami meg nincs egy enduró VBn. Mindkettőhöz más-más technikák kellenek
Szerintem olyan verseny lesz/van, amire van igény, biztos alakul majd idővel, hiszen minden ember, így a köztudat meg a társadalom is alakul.
Nem jól érted, nem azért büntetnek, mert rögzíted, hanem azért, mert letérsz a nyomról, s ezt a rögzített GPSről nézik vissza. Én se egészen értetem bekavar az 1. és 2.nap, hogy mi van, azért kérdeztem.
Ha jól sejtem a 2. nap lesz "kötelező" GPS alapú, viszont nem adnak GPS-t neked kell vinned, elején rátöltik a nyomot, amin menjél, majd rögzítened kell az utadat, s a végén be kell adni a rögzített nyomot, s ha eltérés van, akkor kapsz időbüntetést.
Lehet befürdenek vele, lesz egy rakat bünti, ami nem a lovas, hanem a műhold lefedés meg a GPS hibája, mert kétlem, hogy a GPSek annyira pontosak tudnak lenni erdőben mindig, hogy ne legyen 30m-es eltérés
Sok olyan verseny van,amirol hallottam es tudok szemejesen is,hogy vanak,olyan szakaszok ahol egyedul keptelenseg motorral felmenni..szo szerint ki kell huzzanak mint a lobelet.Ilyen volt a nemet koi verseny is,nagy vonalu,nagy szintu,de a profiknak a patakokbol volt hogy csak kotelen sikerult kimenni,mert a fizika az kemnyebb volt..es ez valahol nem fer,hogy Walkert is ugy kell kihuzni mint a tobbit is.Mi a lenyege az ilyennek?Szoval ezek,es ilyen tipusiu versenyek nagyon el vannak csepelve,nagyon el haladtak a hujjek hatarai fele.Minek is fizteni 100 meg akarmenyi eurot,mikor egy ilyen versenyen a vegedet jarod,a motorod le amortizalod,legyepalod,mint egy varacskos diszno ugy motorozol,es meg menet kozbe is felteszed a kerdest,hogy tenyleg ez kelll nekem?..mert a versenyzok 85 % tutti hogy a vegen halottak,es hulla faradtak,es jokora karokat szenvednek...DE ez mind fasza is lenne ha legalabb sokan be is fejeznek es siker elmenyuk is lenne ha 150 iknek is de vegezne.Ezek a tipusu motorozasoknak is eljon a veguk,mert ez is csak most szenzacio,mert en kemeny motorosok keze jarok es verifaszagyerek vagyok....lofaszt...ez a tipusu motorozasokat senki sem elvezi..csak az elso 30 percbe.
Miert kurva keves egy mert szakaszos klasszikus enduro,ahol kell kanyarodni rendesen es gazt adni nem csak mint az idiotak patakot es sart gyurni,hegyet maszni es szakadekokba bemaszni.Elobb utobb vege ennek a megalomanias faszsagnak.
Es csodalkozunk,hogy a sok nagy hard es extrem enduros esik ossze a faronkokon,es egy kanyart nem tudnak bevenni.
..Egy par eve Buzoba,romaniaba volt az enduro vb megrendezve..sala es a havrejai..Mani stb...hihetetlen,hogy mentek azok,...voltak ilyen ugymond jo endurosok romania szinten...hat vilag szinten szegenyek sehol sem voltak,de sehol,vagyis csak neztek hogy a nagyok akkor agazokat basznak,hogy mintha fel.a akarnanak szalni.Allitom,hogy az ilyen Exterm es hard endurosok 70 % egy igazi kanyart,rendes testartassal,legalabb a normalis szinthez kozelitve sem tud bevenni.Mert ez az igazsag.Van egy par aki tudogat motorozni es latszik,hogy van foglalkozas..a tobbi csak szeretne tudni.
Ebbol a heca promos videobol rajotttem,hogy ezek ugy szallagoznak,hogy ha legalabb 1 kimegy,de az is meg lehet gyalog vagy az biztos,hogy gyalog,ok mar teszik fel a szallagot.
Amire meg rajottem,hogy a gass a gyereknek sem porog ki rendesen,szoval a ktm melette sokkkkal nagyobbat porog a videoban is.
Az,hogy en ha megyek a versenyre,es viszek GPS-t akkor megbasznak ha rogzitem a nyomot? ..mind ilyen szarrago szarcsimbokok kezdenek lenni?Az a feljaro amit ok filmeznek,es kinoznak...most vagany leszek,de sima dolog.CSak kell a nagy budos gaz neki,es megtartani,semmi technikat nem igenyel,neki lehet futni,szeles a terep,,,,attol vizesbe mar lehet erdeksebb a dolog..Ki megy erre a kutauto versenyre?
Beszéltem ma egy régi ismerőssel, ő mondta, hogy lesz, megy 27-28-29 én. Robúrt meg Hosit láttam eddig nevezni csak(akit ismerek is személyesen).
Németh Kornél is nevezett
A GPS bulit nem igazán értem, nem kötelező, de ha viszed és kéred a nyomot rá, le kell adni a végén a technikusnak s megbaszhatnak a rögzített nyom alapján?
Ez a bicózás kikészít pedig még semmi amit megyek, régen feltekertem a hegybe az erdei utakon, meg haza(utóbbi már élvezetes volt), hű de messzi van még az a táv majd idővel, remélem lesz annyi kondi is
Köszönöm a válaszokat, a filozófiaikat is Zarándnak
RMX-en a csapágyak közti távtartó nem mászik el, ha bent a csapágy, mert a 3 csapágy közé van szorítva, amikor bekerülnek a helyére a csapágyak.
A távtartó pedig rá van szorítva a csapágy belső gyűrűre oldalról, a villa összehúzás által.
Feltételezem a KTM-ben is, attól mert belecsúszik a csapágyba a távtartó, még oldalt is van pereme, amivel szorítja a csapágy belső gyűrűt oldalról, szerintem a csapágyak közti távtartónak se lenne szabad elmászni attól, mert kiveszik a tengelyt
ugyhogy.. déw a sok elesleges infó ki tudja nyomni maga alól a hasznossat!amiket nem sűrűn használsz...
mondok egy példát..
annó 30 éve tanultam amerika gazdaságát..de mivel nem használom ezért totál elfelejtete mhogy észak karolinába hányan laknak...
a negyven7 súgárúton
vannak egyszerűen olyan dolgok..amiknek a hogyanját és mikéntjét nem fontos tudni...
az emberi agy egy olyan gumi vödörnek kell elképzelni aminek az oldalfala rugalmas..
sok dolog fér bele
tágitható a térfogata ha okossan töltik bele a cuccost..
de egy idő után hiába raktad a uccost bele a legmélyebben lévő dolgok..ha nem kerülnek használatba eltűnnek belőle..és akkro lesz megint hely elül...
illete ha felülről dobálod bele a uccost az alsó réggebbi dolgok egyszerűen megnyomorodnak és felejtődnek törlődnek deformálodnak
Vagyis jobban belegondolva talán az az értelme, hogy a csapágyak közti távtartót központosítsa. Ez persze egyszerű földi halandónak tök mindegy, de endúró versenyen ahol időre megy a gumicsere, megóvhat némi kellemetlenségtől.
A Ktm-nél a csapágy belsejébe, belecsúszik a távtartó is, tehát nem lehet megmondani a tengely méretet a csapágyból kiindulva. Az Exc-nek meg az Sx-nek különböző a tengelymérete, mégis ugyan az a csapágy jó bele.. Gasgasnál nem tudom..
Bocsi, félreérthető voltam, kimaradt az olyan szinten.
Láttad már Walkert vagy Jarvist extrém versenyen olyan tempóban kanyart bevenni, hogy rendesen beüljenek előre láb kirak, könyök fent stb, s így veszik be a kanyart, hogy a motor szinte lapon van a talajon?
Erre gondoltam, hogy ilyen szinten nem kell tudni kanyarodni, a többi ok, amit írtál, nem árt tudni jó pár dolgot a tempós haladáshoz,
azzal is egyet értek, minél több technikát ismersz elméletben, s főleg gyakorlatban, annál könnyebb a motorozás.