Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó videózást!
Tegnap belegondoltam kicsit, egy dolog kimaradt Aztán lehet több is, csak oda nem jutottam még el

Mennyire van a kuplung rugó összenyomva egyik és másik változatban(előfeszítési érték)?
Sajnos ezt tudni kell ahhoz, hogy kiderüljön milyen erővel nyomja össze a lapokat, rugóállandó önmagában kevés infó.
A tányérrugónál(belleville) karakterisztikájáról tudsz valamit? Ez is lineáris?
déw..
leszop6 az összes..
mert az rd 10 az meg most jön el.. kétszer 300kilóbályt
ha fél órát kibir még fent akkor meglesz
dierket meg sem néztem..mert akkor izgis lesz
Amikor megvettem a motort, még nem voltam ilyen, hogy mindent méregessek dokumentáljak ilyen részletességgel, szóval emlékszik a fene rá, mi volt 2008ban, de hogy akkor se volt gyári állapotban az tuti.
Nem tudom megválaszolni a kérdésedet.

A bowdenes rendszer kiemel, bár a 9 lamellással ott is kormányig kell húzni, könnyedség, nem tudnám összehasonlítani a 2008 as állapottal, de még a 2014 el se, szimpla rugó erősség változás mennyire gyengül, ez határozza meg a könnyedséget plusz bovdenesnél ott van a bovden és ház állapota, persze ettől még simán lehet, hogy nem emel ki, ha már nagyon gödrösek a kosarak, de nálam nincs ilyen.

Érzésekben nem igazán bízom, jobban hiszek az átgondolt vagy mért adatoknak, de ilyet sose mértem, milyen erővel kell húzni a kuplungot, visszafelé már elkezdtem, mértem nyomásponton rugóerőt és számolgattam, mennyit nyom a 6 rugó.

CÉL mindössze csak egy volt a hydroval, amire kitalálták, hogy ne mászkáljon el a nyomáspont. A cél ugyan teljesült, csak lett más megoldandó probléma, amiket nem gondoltam át előtte, ezt megoldani max másik konzollal(forgáspont távolság változtatás), vagy azzal lehet amit Zaránd mondott, a hosszabb állító csavar amit terveztem, számításaim szerint nem sokat fog dobni rajta, kb max 1mm felső dugattyú út.

Egy lényegi adatot persze még mindig nem tudok, mert nem vettem le a kuplung fedelet, hogy a fogasléc áttéteket lemérjem, s tudjam, X fok elfordulás hány mm-t jelent a nyomólapon, de majd ma este sort kerítek rá.

Remélem, azért kaptál valamennyi infót, ha már választ nem is a kérdésedre
Sajnos a MIÉRT-et nem tudom, MIÉRT kérdezted, így nem tudom, csak remélni tudom.
A bowdenes rendszerrel tudja azt produkálni, mint amikor megvetted a motort? -a gyári kiemelést, és könnyedséget.
Pedig őszintén írhatnád a hirdetésbe hogy frissen felújított...
Marad. 400 kilóért nem adom oda most hogy megint ráment egy bő 100-as (tényleg szinte mindene új). Inkább használom így legalább nem lesz olyan hogy hetekig nincs motorozás mert alkatrészre várok.
Őszintén nem igazán bízom egyenlőre a cuccban, a képen is láthatod, fent hagytam a régi bovdent, ha beszarik made in china, felül felpattintom a kart, beakasztom a bovdent alul és GO tovább a régi kuplunggal.

Persze ettől még hekkelhetném lent rövidebbre, ha pont ugyanilyen tőkéset csinálok, de nem variálok vele ott egyenlőre, mert van egyszerűbb megoldás is még, amit csináltam a hosszabb állító csavar,
s ha beszarik alul a ricnis kart nem kell levenni, csak tőke ki és be.

Már írtam, hogy a 8 lamelláshoz valószínű ez a mostani 10mm is elég lenne, de a 9-es van bent a gyenge rugó miatt, rugó meg csak 2 hét múlva lesz, amivel vissza tudnám rakni a 8 lamellásat, ha vissza fogom, még nem tudom.

A tippet, meg a véleményt köszi.
Szivesen..
Köszi, ez is csak kíváncsiság volt.
Én nagyon a végén húzom 115 mm..
dév..
akkor ez a gép aztán teljessen a legszarabb kuplival van ellátva az már bizony..os
kártélyemeknél(meg normálissabbaknál is) a kupli az mindég nyom...és sosem húz
ekkora barmokat

szarrá okositod az egészet és azt mondod azt a kis alu kart nem vagy hajlandó leszedni.. és egy simó vagy babetta hasonátmérőjű ricnisével hejettesíteni.. úgy hogy az kicsit rövidebb legyen..mert az már ..hekkelés
déw..
megértelek .. nálad a pont

megint feleslegessen szá,molod ezt az erő hÍdraulikus áttételt..
hagyd már a faxomba...
a lényeg...
kuplungkar teljes behúzása...az a kupli kosáron 2mm kiemeléssel kell dolgozzon....
1mm nél még ott csúszva fog kicsit a kapcsolat űködni...mert a 8 lammelán az 1mm az (kétoldalt elosztva).. az nix egy tized sem... és akkor ott az olajra még nem ül fel a lamella
Áttét és erő számításhoz elvileg igen

Te kb. milyen távol húzod a kart a forgásponttól azon a cuccon?

Fura volt a 10-es felső munkahengerhez alul a 26.8 ezért kérdeztem újra, de azt kifelejtettem, hogy ebben más varázslat nincs, direktbe nyomja a lapot.
Akkor megvan minden ?
Ok, köszi , félreértettelek, bocsi
Ezt a kérdést nem értem... (mert szerintem már leírtam)
Aztán lehet szándékos, azt még nem néztem meg mi lehet a logika a félrefúrásban, azt a kurva erős rugót se értem minek tették bele a felső munkahengerbe, amit kicseréltem benne, nekem gyengébbel is rendesen működött. Idővel majd lehet mind2 re magyarázatot találok
Köszi a tippet, megoldom, de alul nem hekkelem.

Szerintem számít, hol húzod a forgásponthoz képest, de ezen sem fogunk összeveszni. Persze valószínű ugyan arról beszélünk.
Nekem is el vannak vágva a karok.
Ha megnézed a rajzokat, láthatod, hogy 18 a hasznos munkaút, ebből csak 10 en dolgozik, de úgy hogy már meghekkeltem, a gyárból kijövő szerintem nyom vagy 7-et az alsón egy kar húzásra, persze ha valaki kitekeri a vakvilágba, egy másik állító csavarral, akkor lehet többet.
Első lépésben ezt csináltam én is, betettem egy 5mm el hosszabb állító csavart, majd kipróbálom, csak szétkaptam, mert feltűnt még egy furcsaság az alsó munkahengeren.

A gyártástechnológiát nem igazán értem, ha esztergálták a munkahengert, a furatot miért nem ott készítették,
vagy ha ott készítették, hogy lehet így félre fúrni, ok 30mm hosszú 2 es furat, de ilyet max egy rosszul befogott
alkatrészen csinálhatnak, ha mondjuk utólag fúrják ki oszlopfúrón, s nem az esztergályos fúr neki 2es lyukat. Belül még jó helyen van megkezdve középen, de kívül már félre van, így a dugattyút is feszíti egyik oldalra.

Ezen fogasléces kiemelő szerkezet van a kuplung fedél alatt.
A nyomólapon van egy csapágyazott fogasléc, ami a fedőn lévő tengelyben lévő fogaskerék emel.
http://www.ebay.co.uk/itm/89-9...
http://www.ebay.co.uk/itm/1990...
Pár órát használt Dugóval, hengerfejjel, odaadom 70-ért.
Az S3 henger 100 ropi volt tavaly (azt tettem fel a 250 helyére). Meg egy S3 hengerfejet, meg pár apróságot még.
Sikerült eladni az RM250 et?

Nekem terepen volt ilyen, eldőlt a motor csúszott lefelé és a végdob eldugult sárral, rúgom be, fúllad lefelé (nekem a végdob több helyen lyukas így kicsit ráindult) aztán leesett mi baja, de eltelt egy darabig.
Most már esés után rögtön nyúlok be a kipuffba.


Akkor az a kérdésem, hogy a munkahengerekben belül mennyi lehet az átmérő?
Jó napot!
hály kolbik...
zsolt ezen szétröhögtem az agyam
és közeb meg.. nix benne semmi vick

dév..
néztem ezeket az áttétel okoságokat..de l kell homorítsalak...
ez mind mind nem zámít..
illetve hazudok(mint mindig) mert számit..csak nem igy
az hogy a qplung karodd milyen hosszú.. az nem megy a képbe.. hogy 80..on a 20..amazon meg 100on a húsz...
én pl a régebbei motorjaimon..a hidráulikus kuplungos témáknaál.. mindég le volt törvevágva a kar.. 2 aza kettő ujjasra...
ott mindég el is tört(mig a szuperaluvédőt fel nem raktam, hála a forumon lévőknek tökéletesre fejlesztve )

az számit hogy mondjuk 20...
de az is csak akkor hogy ha azon tudnál változtai...hogy az nem 20 hanem mondjuk 15...
az már igen...
de hiába az is...mert valószínűleg a felső mókahenger az véges hosszon nyom6ó be...ami ha a mostani karod teljes behúzásánál ha elmegy a végéig( koppig!) akkor basz6od...
neme az esiksz 525nél úgy volt belőve hogy gyakorlatilag..full behúzva!a kar nem ért el a kormáymarkolatot..nem nem érte el..kb 1cm rel felette maradt...
( én úgy szerettem ha már egész kint kiemelt.. és akát kétujjra ráhúzva is már bőven ott volt hogy kiemel 100% és csúsztatható
ktm gyári hidrós kuplung az olyan..
már 50% behúzáskor 100% kiemeés volt..(persze melegen és jó fajta 10w-50 olajjal)

ezeknek a réggebiekenek (a mostani bergemnek is) 24mm az alsó mókahenger névlges furatmérete
és bergnek pl 9,5mm a munkahenger névleges mérete

én a hejedben..(mert ha rám hallgatol azt csinálsz amit akarsz ) az alsó kart csináltatnék úlyat.. az alsó behúzó kart ahol a bovdenyúval csatlakozik..
azt rövidtenmém meg...azt kb egyszerűen szakoddan meg is csinálják neked..gépműhejbe vagy ha aluöntőshöz elviszed.. kb egyből mg is csinálja..
lényeg..a kart övidebbre veszed..de nem kell 2 a 3 arányban ahogy számolgatod itten..csak úgy 4/3 ba az már rengeteget számít..na akkor csináltál valamit nem csak az lméleti okosságaidon agyaltál..
ami hiba még elő szokott ferdülni...
ha kiveszed azt a tengejt amit a kar mozgat ott lent a blokkból...akkor az egy félbehasitott tengej és úgy emel ki hogy a tengely uge ezáltal... vágod nem ..
ha ami zok még hiba lenni..az a végás az szinuszssn emel ki.. a szinusz gőrbénem megfelelően..
ha mondjuk be van kopva nagyon..akkor elmegy az a szinuszgörbe és nem jó hejen szarul mozgatja!...
azt felhegesztik.. és úlyra marják...akkor emgent egész más lsz a kuplid..
lehet már a gyárival bovdenyós megoldássa is működne könnyebben!
persze ha ez nix bekopva akkor ugye ez tárgytalan..
de nem csodálkoznék ha be van kopva..

de lényeg az alsó kart erőkaron ha mondjuk..4cm a kis kar és azt leveszed.. 3,5-3cm re már akkor irdatlan nagyot mahináltál vele
keménységre is .. és kiemelési magasságra is!

sajnálom nagyon hogy ez a okosság egyből nem jött bEE...
mert igy nem csaak a pénzt dobbad ki feleslegessen
beigazolva a dolgot ne költs rá semmit
de még szar is lesz amit rádobálsz lóvét..hát az ideg baxa ketté
Igen tudom velük már felvettem a kapcsolatot. Igazából S3 felújítás lenne, mert szerintem egy új henger ára horribilis összegű. Hengerűrtartalomban pedig szeretnék megmaradni a 300-nál. De azért mondj egy árat rá, mert most mindent számításba lehet venni.