Akinek kitörik a kuplung dekli, s tovább megy egy versenyen, az gazdag s leszarja, hogy teljesen leamortizálja a blokkot, vagy tök hülye hozzá? Azt nem hinném, van olyan olyan motoros a világon, aki csak hajtja a gépet és ne tudná, hogy a blokkba olaj kell
Dehogy is, imádom olvasni a következetlen zagyvaságokat, szóval ne fogd vissza magad
Hálás vagyok érte, hogy megtudhattam, hogy VB-t nyerni csak kínai univerzális hidro puklunggal lehet, bowdenessel esélyük sem lett volna
Cserébe elárulom neked, hogy ebben az összeállításban az "alsó munkahengerből" akkor lesz felső, ha fejre állítod a gépet
tányérrugó lináris vagy nem, érdekel, ezért számít, már utánanéztem.
Nézőpont kérdése, de jó ötlet a tányérrugó, mert a kuplung rugónak nem akkor kell erősnek lennie, amikor behúzza szerencsétlen lovas, hanem amikor a nyomásponton nyom. A tányérrugóval ez jól beállítható, s a karakterisztikája miatt még azon előnye is megvan, ha behúzod könnyebb húzni, tartósságra lehet szarabb, azt nem tudom.
Pl. itt megtalálod a karakterisztikáját is. http://www.lezo.hu/szerkezetta...
Tegnap este megnéztem, mennyi az annyi.
Jelenlegi rendszerben 15 fok ricnis tengely elfordulás az 1.6mm emelés a nyomólapon. Alul 10 mm húzás a 45mm karon az kb. 13fok, azaz 1.38mm-t emel ki, nem csoda, hogy áthajt a 9 lamellás. Alul 15mm húzást produkál szépen a bovdenes, az tud többet is kormányig húzva a felső kart, a 15mm már kb. 2mm kiemelés a nyomólapon.
Ennek a hydronak 30mm-es forgáspontú kar kell alulra, s azzal megoldva a hiba is.
S tényleg nem írok többet róla, mert kiakadnak, s nem akarok rosszat másoknak
Engem se zavar mert el se olvasom de attol latom a szavakat olvasatlanul is tudom szamomra full lenyegtelen.a titokolvasoknak meg tok mindegy mit olvashatnak. Bennem inkabb sajnalatot ebreszt. Ha nyernek a lottob dew kapna egy uj motort ez nem kerdes. Egy feltetele lenne.ha annak nem tesz eleget visza kell adja! Megpedig az hogy nem szerelheti szet! vajon kibirna?
Általában érdekesek amiket írsz számomra is. Ezt a kuplung témát viszont az én érdeklődési körömön túl vitted. A megoldás egyszerű egyébként: nem olvastam el egy idő után az értekezéseket mert már nem bírtam befogadni hogy miről van szó.
Szerintem vesézd csak ki a témákat. Ugyan akkor légy nyitott mert a srácok időben szóltak hogy kicsit túlgondolod (szerintem!).
tehát ahogy húzod befel. úgy csökkenti a rugóerőt ezáltal még vajpuhább a kupli elentétben a spirálossal.. ami minál jobban behúőzaod annál jobban ellentart..
autóknál is ez van..
az si szok lenni a hiba ha mondjuk túl vasag az új lamella kocsiknál van hogy megcsúszik a kupli..mert vastagabb lamella esetén a rugólap az közelít a sikhoz...
ezt zokták úgy csinálni hogy a rugótányér és a lendkerék közé alátétet raknak hogy a tányérrugó hejére felhúza is kifelé dudorodjon hogy legyen benen erő!
okés okés..
de ismerjük el.. van kis különbség a mia áólá fle valózinűleg loki féle gyári magura.. és ez a dév féle..
kb olyan mintha egy 300 as ktmmel motorozol vagy egy 3százas kimkóval..
dév az áttételt úgy számold( ha nem úgy számolod azt is megteheted de az nem valós )
hogy kettő centiméter húzás(kb neked a eremikszen..)a bovden mozdulás.. és aluk a kuplungot ezáltal...2mm mozditja..
tehát 10edeli az erőt
ez a felső ez 2cm mozgásra mozdit mondjuk1,3mm
ez rendesen még csökkenti az erőt ,de az elmozdulás meg lófax
az hogy a belleville féle tányérrugó lineáris vagy sem az mit számit
az a bellevile szuperszar.. majd kérdezd mér csokit melyik kuplung biri továbba a régifajta spirálrugós vagy ez a okos tányér..ami összes tányérrugó jellemzőle.. ellentétben a spirálossal..
minál jobban közelit a tányérrugó a sikhoz annál kissebb erőt képvisel..
azért is van hogy az újak jó húzgálni de aztán hamar beokádik a kupli...(hamar a régihez képest hamar!)
Néha úgy viselkedsz, mintha valaki fizetne azért hogy valami hibát találj.
Egyébként meg annak az "újabb pofon a szarnak, értelme semmi" univerzális hidrokuplungal, Alex Salvini, meg Mika Ahola, nyert egy pár endúró vb-t.
Szerény véleményem az, hogy azt írsz amit akarsz, de ha nem akarod magad kinevettetni, akkor rágd meg jobban a témát mielőtt leírod, mert elég sok a felesleges körítés amikor meg akarsz valamit érteni, de nem lényeg a megoldás...
Erről már volt egyszer kérdéskör, nem pont ebben a témakörben, de akkor többen is jelezték, hogy érdekli őket a motorkókány szakmai "hülyeség", természetesen, ha ez már elmúlt vagy mindenki besokalt, akkor nem írom le, rajtad kívül is biztos vannak sokan, akiket nem érdekel, de lehet van olyan, akit érdekel. Ha van valaki, akit érdekel, szóljon, hogy írjam mert érdekli, egyébként nem írom, mert Jódlis jelezte, zavaró.
Ha ez lett volna a cél, kicserélem a bovdenházat meg a bovdent és annyi,
de nem ez volt, hanem az, hogy ne másszon el a nyomáspont, ha bemelegszik a kuplung, s tágulnak a lamellák, pont erre találták ki a hidraulikus kuplung működtetést.
Nem én találtam ki a nevét, és ebben az esetben nem csak szóhasználati hiba, mert teljesen más az értelmezése az egésznek.
El ámultam a képeken, univerzális hidro puklung, ami a bowdenes részhez csatlakozik. Tehát egy újabb pofon a szarnak, értelme semmi, de legalább lehet vele szopni.
Én tartom magam ahhoz, hogy japán motorba nem építünk be kínai szemetet.
Azt nem értem, miért nem a bowdenes megoldást fejlesztetted? tettél volna egy csigás szerkezetet, máris fele olyan könnyű lenne behúzni . A kopott tengelyvégre fel kell tenni anyagot, vagy beiktatni csapágygolyót. számtalan trükkje van a kuplung könnyebb működtetésnek.
Kezdőként megtanultam, síró szemmel, fájó kézzel behúzni egy olasz kuplungot... minden hétvégén bowden gyártás.
Potméteres megoldás nagyon HI-tech.. modellboltba kapni egész komoly szervó motorokat, ha elég elszánt vagy megépíthetnéd a motor húzhat bowdent, tolórúddal is elbánik erőkar...
Dew ez mar tenyleg baszottul unalmas.viszont az a regi crossverseny az embertelen komoly.azon a tragya rirmustalan palyan.embertelen nagyot mentek.es full sportszeruen toltak.
Legalább tudom hogy mit nem szabad megvenni
Hálás vagyok érte, hogy megtudhattam, hogy VB-t nyerni csak kínai univerzális hidro puklunggal lehet, bowdenessel esélyük sem lett volna
Cserébe elárulom neked, hogy ebben az összeállításban az "alsó munkahengerből" akkor lesz felső, ha fejre állítod a gépet
Nézőpont kérdése, de jó ötlet a tányérrugó, mert a kuplung rugónak nem akkor kell erősnek lennie, amikor behúzza szerencsétlen lovas, hanem amikor a nyomásponton nyom. A tányérrugóval ez jól beállítható, s a karakterisztikája miatt még azon előnye is megvan, ha behúzod könnyebb húzni, tartósságra lehet szarabb, azt nem tudom.
Pl. itt megtalálod a karakterisztikáját is.
http://www.lezo.hu/szerkezetta...
Tegnap este megnéztem, mennyi az annyi.
Jelenlegi rendszerben 15 fok ricnis tengely elfordulás az 1.6mm emelés a nyomólapon. Alul 10 mm húzás a 45mm karon az kb. 13fok, azaz 1.38mm-t emel ki, nem csoda, hogy áthajt a 9 lamellás. Alul 15mm húzást produkál szépen a bovdenes, az tud többet is kormányig húzva a felső kart, a 15mm már kb. 2mm kiemelés a nyomólapon.
Ennek a hydronak 30mm-es forgáspontú kar kell alulra, s azzal megoldva a hiba is.
S tényleg nem írok többet róla, mert kiakadnak, s nem akarok rosszat másoknak
Szerintem vesézd csak ki a témákat. Ugyan akkor légy nyitott mert a srácok időben szóltak hogy kicsit túlgondolod (szerintem!).
autóknál is ez van..
az si szok lenni a hiba ha mondjuk túl vasag az új lamella kocsiknál van hogy megcsúszik a kupli..mert vastagabb lamella esetén a rugólap az közelít a sikhoz...
ezt zokták úgy csinálni hogy a rugótányér és a lendkerék közé alátétet raknak hogy a tányérrugó hejére felhúza is kifelé dudorodjon hogy legyen benen erő!
de ismerjük el.. van kis különbség a mia áólá fle valózinűleg loki féle gyári magura.. és ez a dév féle..
kb olyan mintha egy 300 as ktmmel motorozol vagy egy 3százas kimkóval..
dév az áttételt úgy számold( ha nem úgy számolod azt is megteheted de az nem valós )
hogy kettő centiméter húzás(kb neked a eremikszen..)a bovden mozdulás.. és aluk a kuplungot ezáltal...2mm mozditja..
tehát 10edeli az erőt
ez a felső ez 2cm mozgásra mozdit mondjuk1,3mm
ez rendesen még csökkenti az erőt ,de az elmozdulás meg lófax
az hogy a belleville féle tányérrugó lineáris vagy sem az mit számit
az a bellevile szuperszar.. majd kérdezd mér csokit melyik kuplung biri továbba a régifajta spirálrugós vagy ez a okos tányér..ami összes tányérrugó jellemzőle.. ellentétben a spirálossal..
minál jobban közelit a tányérrugó a sikhoz annál kissebb erőt képvisel..
azért is van hogy az újak jó húzgálni de aztán hamar beokádik a kupli...(hamar a régihez képest hamar!)
http://www.magura.com/en/power...
Egyébként meg annak az "újabb pofon a szarnak, értelme semmi" univerzális hidrokuplungal, Alex Salvini, meg Mika Ahola, nyert egy pár endúró vb-t.
itt leírt bármely témában meg tisztában vagyok vele, hogy még nem tudom, s cseppet sem zavar, ha hülyeséget mondok, vagy kérdezek.
Az se zavar, ha ma valaki A-t mond, holnap meg B-t, magamra is értem, simán megváltozhat a gondolatom bármiről újabb infók birtokában.
de nem ez volt, hanem az, hogy ne másszon el a nyomáspont, ha bemelegszik a kuplung, s tágulnak a lamellák, pont erre találták ki a hidraulikus kuplung működtetést.
El ámultam a képeken, univerzális hidro puklung, ami a bowdenes részhez csatlakozik. Tehát egy újabb pofon a szarnak, értelme semmi, de legalább lehet vele szopni.
Én tartom magam ahhoz, hogy japán motorba nem építünk be kínai szemetet.
http://youtu.be/ICpTaJ9NOsY
Kezdőként megtanultam, síró szemmel, fájó kézzel behúzni egy olasz kuplungot... minden hétvégén bowden gyártás.
Potméteres megoldás nagyon HI-tech.. modellboltba kapni egész komoly szervó motorokat, ha elég elszánt vagy megépíthetnéd a motor húzhat bowdent, tolórúddal is elbánik erőkar...
Ha azt írja valaki, hogy a lánc ledarálta a hátsó fogaskereket, attól még valószínű érted miről van szó, max furán hangzik