A gerecsemotornál tudsz venni akár újat is. Nekem egy 250-es hengerem van eladó, hozzá való B-s wössner dugóval.Rámegy a 300-as blokkra egy az egyben. Ha érdekel, írj.
Uj a gep neg nem ismerem a hangjait. A vicc h asszony pont elozo nap monda hogy benne fogom felejteni, de en a vezerhim elhajtottam a konyha iranyaba nem
Ne viccelj..igy beszopattad magad?
En is jartam ilyen formalag,de mikor rugtam egybol halottam,hogy ez nem ugy morog ahogy szokott..meg,hogy rugom es semmi..vagyis ha be is gyult egybol all meg :)..de azert ekkorat nem szoptam meg igy.
Jártatok már úgy, hogy egy sima gyertya csere 2 órás hibakeresésbe torkollt? Háromszor bontotta vissza (légszűrőház a gyertya fölött) és néztem át mindent amihez nyúltam mire rájöttem, hogy benne felejtettem a kipufogódugót, ráadásul jól beletömve hogy még véletlenül se tudja kilőni.
Persze hogy méricskélek.. Az alsó dugattyú nyomó és nem a dugattyú, hanem a munkahenger méretét adtam meg. Igen ez közvetlenül nyomja a rúdon át a nyomólapot..
Ha ilyenekkel kapásból képben vagy, akkor te is méricskélhetsz
A KTM alsó MH. húz vagy nyom?
Más nincs is a KTM-ben? Az alsó munkahengerből a rúd rögtön a nyomólapra csatlakozik?
Köszi
Az alsó 26.8 feltételezem dugattyú átmérő önmagában kevés infó lehet ha húz, a munkatérben a rúd átmérője csökkenti a keresztmetszetet. Valójában ebben a hydroban sem 1:1 az áttét a munkahengerek között, mert a felső munkahenger átmérő 11 teljes keresztmetszeten nyom, viszont az alsóban, ott van a 2mm-es húzó rúd keresztmetszet szűkítésnek. Ez kihagytam a számításból
ha igazán király kuplungot akarsz akkor a kuplungkar egy potmétert mozgasson csak és egy hidromotor meg a kuplungot és oda is teszel egy ellenállást és már meg is oldottad a dolgot 22.századi színvonalon, és a mi a leglényegesebb hogy állítható lesz
Ne félj nem hagylak egyedül a problémáiddal...
Tehát Ktm 300 felső munkahenger 10mm, alsó 26.8mm, kar forgáspont 18 mm. Rugóerő 2013- 250psi (1db, bellevile rugó). A 2013 előttit nem tudom de megadom a rugó adatait (spirálrugó 6db ), hossz 42mm, anyagvastagság 2.4mm, belső átmérő 14.2mm. Ha kell még adat valamiről szólj..
Dew a felső hengerbe csináltass egy nagyobb átmérőjű dugattyút, vagy tegyél rá egy másik motorról amibe már gyárilag nagyobb.
Amúgy meg a gyári bowdenessel is megoldottál eddig mindent, hagyd a faszba az egészet, ne akarjál már méginkább " hegyi kecske" lenni
Több forrásnak is utána szeretnék nézni, hogy valakitől szerezni tudjak mihamarabb egy 2009-es Gas Gas EC 300-ashoz hengert, így gondoltam felteszem itt is a kérdést. Tud valaki ebben segíteni?
Ennek ellenére látod nem az van, amit éreztem, mert tényleg olyan érzésem volt lassú egykerék gyakorlásnál, hogy hirtelenebb a kuplung, aztán ez valószínű csak azért volt, mert nem emelt ki rendesen, azt viszont határozottan éreztem.
Na mindegy, remélem másnak is van valami haszna az infóknak, azért írogatom le ide.
Volt szerencsém a C02-höz is még nagyon kezdő koromban, attól azért ez jobb, de kövön tényleg nagyon gáz, cserébe persze jó tartós,
jó tartósan szopsz vele
Bocsi, kicsit sántít a szöveg meghagyom kitalálásra.
A számok alapján finomabban adagolhatónak kéne lenni a hydronak, mert az 50mm kar elmozdulással 10mm szabályozható, azaz 1mm elmozdulás 5mm kar húzás, míg az RMX nél 50mm kar játékra jut 20mm, azaz 1mm mozgásra 2,5mm kar húzás.
Tegnap éjszaka méricskéltem és számoltam kicsit, a jelenségek oka, amit tapasztaltam, gyorsan kiderült, nincs semmi titok, szimpla matek/fizika, előbb kellett volna alaposabbnak lenni.
Hydro konzol és kar emelő áttét 100/20 (15:3)
RMX gyári konzol és kar emelő áttét 70/28 (kb 7:3)
Az első szám az ahol én húzom a kart a forgásponthoz képest(ez mindenkinél vélhetően más), a második szám a forgáspont és húzás/toláspont közti távolság, mindegyik mm-ben mért érték.
Zárójelben meg az arányszám.
Ezért nem tol eleget és ezért is lett hirtelenebb a kuplungom, meg ezért is könnyebb húzni, a konzolját kéne meghekkelni, a forgáspontot kirakni 28 v 25 mmre, csak már nincs hely átfúrni, kar se lenne jó stb.
A hirtelenebb kuplung pl. tempóban jobb, de mondjuk finom csúsztatásnál pl. lassú egykeró, ott meg rosszabb.
Ha már univerzális, tutibb lenne, ha megcsinálnák ezt állíthatóra, hogy lehessen játszani a forgásponttal, persze nem tudom hogy.
(az alsó és felső munkahenger képes 18mm út munkára ld. rajzok)
Érdekes lehet itt is az arany középút, amit alkalmaznak a mérnökök Tuti minden rendszer más. Kíváncsiságból kérdezem, pl ismeri-e valaki ilyen részletességgel mondjuk valamelyik évjárat 300ccm 2T kuplungját, hogy a munkahengerek milyen áttétel dolgoznak, milyen áttét van az emelőkarokon, meg belül esetleg a munkahenger ha nem tol direktbe, ott milyen áttét van? (persze ez önmagában nem sok infó a lamella méretek, meg a rugóerők ismerete nélkül)
Szumma, a kuplungban, mint kezelőszerv a kar és a munkahengerek is kurva sokat számítanak (munkahenger 1:1-es ebben, azaz itt nem játszik), hogy viselkedik az egész.
Alsó emelőm forgáspontja 45mm, de még ott van a fogasléc is, azt nem mértem még meg, így nem tudok pontosan számolni
Újból megkérdezem, hogy nem tud valaki Gas Gas EC 300-ashoz hengert ?
https://www.facebook.com/video...
En is jartam ilyen formalag,de mikor rugtam egybol halottam,hogy ez nem ugy morog ahogy szokott..meg,hogy rugom es semmi..vagyis ha be is gyult egybol all meg :)..de azert ekkorat nem szoptam meg igy.
http://youtu.be/5F5BlvHC75s
Még a google fordító se tudja lefordítani
Nincs ilyen cél, csak nekem megfeleljen ahhoz meg jó lesz a a sima hydro, vagy ha ezt nem tudom meghekkelni, marad a bovdenes
Ha ilyenekkel kapásból képben vagy, akkor te is méricskélhetsz
A KTM alsó MH. húz vagy nyom?
Más nincs is a KTM-ben? Az alsó munkahengerből a rúd rögtön a nyomólapra csatlakozik?
Köszi
Az alsó 26.8 feltételezem dugattyú átmérő önmagában kevés infó lehet ha húz, a munkatérben a rúd átmérője csökkenti a keresztmetszetet. Valójában ebben a hydroban sem 1:1 az áttét a munkahengerek között, mert a felső munkahenger átmérő 11 teljes keresztmetszeten nyom, viszont az alsóban, ott van a 2mm-es húzó rúd keresztmetszet szűkítésnek. Ez kihagytam a számításból
de utána olyan kuplungod lesz, hogy az is leborul előtted akit nem is érdekel
Tehát Ktm 300 felső munkahenger 10mm, alsó 26.8mm, kar forgáspont 18 mm. Rugóerő 2013- 250psi (1db, bellevile rugó). A 2013 előttit nem tudom de megadom a rugó adatait (spirálrugó 6db ), hossz 42mm, anyagvastagság 2.4mm, belső átmérő 14.2mm. Ha kell még adat valamiről szólj..
Amúgy meg a gyári bowdenessel is megoldottál eddig mindent, hagyd a faszba az egészet, ne akarjál már méginkább " hegyi kecske" lenni
Több forrásnak is utána szeretnék nézni, hogy valakitől szerezni tudjak mihamarabb egy 2009-es Gas Gas EC 300-ashoz hengert, így gondoltam felteszem itt is a kérdést. Tud valaki ebben segíteni?
Ennek ellenére látod nem az van, amit éreztem, mert tényleg olyan érzésem volt lassú egykerék gyakorlásnál, hogy hirtelenebb a kuplung, aztán ez valószínű csak azért volt, mert nem emelt ki rendesen, azt viszont határozottan éreztem.
Na mindegy, remélem másnak is van valami haszna az infóknak, azért írogatom le ide.
jó tartósan szopsz vele
A számok alapján finomabban adagolhatónak kéne lenni a hydronak, mert az 50mm kar elmozdulással 10mm szabályozható, azaz 1mm elmozdulás 5mm kar húzás, míg az RMX nél 50mm kar játékra jut 20mm, azaz 1mm mozgásra 2,5mm kar húzás.
Becsapott az érzésem, vagy hiba van a logikában
Végre jodli kapott egy ujabb elemző levezetést
Tegnap éjszaka méricskéltem és számoltam kicsit, a jelenségek oka, amit tapasztaltam, gyorsan kiderült, nincs semmi titok, szimpla matek/fizika, előbb kellett volna alaposabbnak lenni.
Hydro konzol és kar emelő áttét 100/20 (15:3)
RMX gyári konzol és kar emelő áttét 70/28 (kb 7:3)
Az első szám az ahol én húzom a kart a forgásponthoz képest(ez mindenkinél vélhetően más), a második szám a forgáspont és húzás/toláspont közti távolság, mindegyik mm-ben mért érték.
Zárójelben meg az arányszám.
Ezért nem tol eleget és ezért is lett hirtelenebb a kuplungom, meg ezért is könnyebb húzni, a konzolját kéne meghekkelni, a forgáspontot kirakni 28 v 25 mmre, csak már nincs hely átfúrni, kar se lenne jó stb.
A hirtelenebb kuplung pl. tempóban jobb, de mondjuk finom csúsztatásnál pl. lassú egykeró, ott meg rosszabb.
Ha már univerzális, tutibb lenne, ha megcsinálnák ezt állíthatóra, hogy lehessen játszani a forgásponttal, persze nem tudom hogy.
(az alsó és felső munkahenger képes 18mm út munkára ld. rajzok)
Érdekes lehet itt is az arany középút, amit alkalmaznak a mérnökök Tuti minden rendszer más. Kíváncsiságból kérdezem, pl ismeri-e valaki ilyen részletességgel mondjuk valamelyik évjárat 300ccm 2T kuplungját, hogy a munkahengerek milyen áttétel dolgoznak, milyen áttét van az emelőkarokon, meg belül esetleg a munkahenger ha nem tol direktbe, ott milyen áttét van? (persze ez önmagában nem sok infó a lamella méretek, meg a rugóerők ismerete nélkül)
Szumma, a kuplungban, mint kezelőszerv a kar és a munkahengerek is kurva sokat számítanak (munkahenger 1:1-es ebben, azaz itt nem játszik), hogy viselkedik az egész.
Alsó emelőm forgáspontja 45mm, de még ott van a fogasléc is, azt nem mértem még meg, így nem tudok pontosan számolni
Mellékeltem a skicceket, matekot, fizikát is.
Ja így már értem Dew. Azt hittem az RMX-nél ennyire szabadon választható a lamellák száma