Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi.
Köszi!
Ezt a célt nézve minden a legnagyobb rendben van.

(a másik oldalról meg az évek óta tartó elemzések tapasztalatgyűjtések információgyűjtés és megértés mellett, semmit sem tanulsz, és semmit sem felejtesz:-)

Persze a szadista és a mazochista sem érti a másik örömét, ennek ellenére kellemes és szórakoztató társaságnak tartja a másikat és a magatartását.

Ugyanígy a medve sem érti a vadászt hogy alkalmatlan fegyverrel miért jár az erdőben. Ezért a harmadik eset után meg is kérdezi, higy szopni vagy vadászni jár ide, mert gyanús.

Akkor hajrá.!
Még mindig ezt a fingot reszelik? Beszarás.
Vagy pár írásba beolvastam pár napja és alapból nem értem, hogy a picsába van alul és felül munkahenger? Mert ezt írják, "alsó-felső munkahenger".
Először is tisztázni kellene hány munkahenger van azon a szaron?
Amit vettem az működik, ellátja a feladatát, nincs vele baj, pár dolgot átalakítottam rajta, szerintem okkal, leírtam. Természetesen ellátja feladatát átalakítások nélkül is.

Csak nem kompatibilis arra a rendszerre amire felraktam, aztán már hogy ennek az az oka, hogy kopott a használt rendszer vagy nem ide tervezték, az lényegtelen volt az önálló termék elemzés szempontjából.
A "hiba" hogy nem emel eleget, azaz az egész rendszer elemzés szempontjából nem elhanyagolható a többi rész, ez tény.

A Hydro elemzés elsődleges célja a működés megértése, nem az utóbbi "hiba" okának feltárása, az csak másodlagos, s bocsi, ha totál félreérthető vagyok és összefolyik, logikátlannak tűnik sok minden
Ezeket még nem mértem, de ha lesz alkalom lemérem neked. A belleville nem lineáris.
Annyi a ráció hogy nem azzal a rendszerrel van a probléma amit újjonnan megvettél és elemzel, faragsz. Hanem azzal ami hatmilliószor működtetésre került és jó eséllyel megkopott, de elveted a lehetőségét a rendellenes működésnek.
nem tudhatod milyen gondolatok járnak a kínaiak fejében......
ott biztos , de ki akarja ezt légteleníteni?
Köszi elgondolkodtató
Köszi így értem , de nem tudom mennyi benne a ráció, nem ismerek más típusokat, te biztosan többet ismersz, ezért írod
Köszi , ma este megnézem, úgy is meg akartam nézni mit emel ott valójában a fogasléc(ez az utolsó ismeretlen láncszem), meg már megnézem azt is, mi a különbség a 8 meg a 9 lamellás nyomólapon lévő között, lehet ebben is van diff.
Üdv!
Engedd meg hogy bele kérdezzek!

Meg nézted a az egész mozgató mehanizmus leg kritikusabb részét?..arra gondolok amibe akasztod a bovden alsó szemét,ki szokott verődni a belső lapolt fele..a forgó pálca belemar a kiemelő kulcsba és hiába mozgat a munkahengered ha nem tud eleget kiemelni a kopás miatt.Sokan elfelejtik ezt a hiba lehetőséget,sajnos ezt csak úgy tudod megnézni ha kiveszed a blokkból.Nézd meg!
Arra gondolok hogy kb univerzális a fékszektor és a bowden, hogy ha a suzukidra felteszel egy honda kupplungszektort és egy Yamaha bowdent (ezt méretre igazítva) akkor ugyanugy működni fog mint a gyári suzukival.
Dávid, szerintem a rúgóra azért van szükség, mert a tömítőgyűrű (karmantyú) úgy van kialakítva, hogy az egyik oldalról érkező nyomás hatására a henger falának feszíti a karmantyú élét, így nem engedi el a nyomást. Visszafelé már kell a rásegítő erő amit a rúgó ad, mert ellenkező esetben a karmantyú élét pont letolná a kuplungfőhenger faláról. Ha mindig szép lassan engednéd fel a kuplungodat, akkor nem kellene a rúgó.
Márhogy SZERINTEM
bowden rejtélyek:
haver xt-jén mindig eltépkedte a bowdent végét, mostuk forrasztottuk mitudoménmi akkor is szar volt(ami fura mert nekem mindig jó volt mosás után)
vett egy újat aranyárban avval meg űberfaca lett
a poén az hogy amikor másik cimbi hondájába elszakadt a bowden gyorsjavtásként az xt-nek a belét tettük bele neki meg jó volt(se rozsda se szálszakadás)
nyoma sem volt a nehezen huzigálásnak
az xt külső részbe meg tetettem új belsőt avval is jó minden, az a tartalékom
szóval ha egy darab drót ilyen rejtélyes tud lenni. akkor sosem érti meg az ember a folyadékos dolgokat
légtelentéskor jól jönnek azok a rugók
Bocsi, ez így elég félreérthetőre sikerült Na mind1.

Szép napot!
A felső munkahenger rugóerő választásra még mindig nincs logikus magyarázatom, miért raktak bele olyan erőset, az se fért még be a fejembe, hogy miért engedték vissza eredetileg a kiegyenlítő port után az első karmantyút.

Akinek van, ne lőjje le a poént!

Szerintem akár ki is lehetne venni belőle a felső mh rugót, kuplung rugóereje úgy is vissza kényszeríti a felső mh dugattyút is a helyére, persze a rugó pontos céljaival se vagyok tisztában még
alsóban is van valami okból. csak találgatok egyenlőre, talán csillapítani akarnak vele, hogy a jóember ne pumpálja bele a dugattyúkat a munkahenger végébe
nem fék, kuplung, bocsi
Nem tudom pontosan mire gondolsz most az előző mondattal.

Összefoglalva, ami itt a bajt okozza az a felső munkahenger. Ld skiccek.

51-(25+1,5)=24.5mm mély furat van a felső munkahengerben a port után, legyen csak 24mm. Az első karmantyú 6mm re zár a Bázistól(dugattyú vége). ha ezt tovább számolom 24-6=18 mm.
A dugattyú végén a nyomórúd 18mm lóg ki mínusz a záró alátét, azaz legyen 17mm.

Ezek ellenére tudok nyomni kb 11mm-t, s akkor már nem megy beljebb a dugattyú, ebből arra következtetek, hogy a 34mm szabad hosszú főfék rugó menetre zárt állapotban felveszi azt a 9mm-t. 17-11=6 mm, de 3 mm el beljebb van a bázistól. Azaz ebből a felső főfékmunkahengerből 11mm-től több hasznos dugattyúutat nem lehet kipréselni
Míg a bovdenessel könnyedén akár 20mm is kihozható, persze ez köszönhető a más forgáspontnak is.
Amit helyettesít a kuplungszektor és a bowden az is kb ugyanannyira univerzális.
Ez egy univerzális kütyü, nincs az RMX-hez gyártva speciálisan, ebből adódnak a problémák.
Azért hogy a rendszerednek azok az elemek amiket nem vizsgálsz, azok tudják e a gyári paramétereket.

Mert az utángyártó cég a gyári állapothoz méretezi a segédberendezést.

Elösször a gyári alap értékeket kellene megközelíteni, aztán lehetne fejleszteni. -persze lehet én látom rosszul.

Egy gyári hajtásláncú kupplung új bowdennel meglepően könnyű. Arra rátéve egy hidro már komoly extra.