Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nyugi, ezekkel a kis lurkókkal csak olyan 40 évig van gond, utána egész jól elvannak magukban is
lyóreggelt.. vanak olyan dolgok amik miatt at ember nem tud mindég sokat aludni.. pedig simán tudna..
pl cukorborsó
de pl ebbe is az annya a hibás ..mert neki most kell menni vásárba.. tegnap mé nem vÓt jó? mondjuk tegnap nem is vót..de lehetett volna
kösz Csoki. fosok is a himbától pont emaiatt. este agyaltam azon is mit kezdek a lekopasztott drága kacatokkal. arról nem is beszéve 1000 euroval drágább a huski! az rengeteg pénz. csak ott beszámolnák az xc m. nem kéne hirdetgetni meg vergődni vele. innen azt a legnehezebb. a nagyrobogóm se tudtam még eladni pedig már ingyen adom szinte.
Es en itthon ulok...ahelyett hogy...
Micsoda állapotfelmérési trükkjeid vannak
Titokolvasó srácoknak üzenem, jól döntöttek, hogy nem jöttek ki, gyilkos volt ma a talaj

Elmentem a nehezebb EC pályára először, az első akadályon csak 4.re tudtam felmenni, akkor is már 3.ba kopp gázon és csiga tempóban, a lefeléket meg se mertem kockáztatni, annyira csúszott, képtelenség volt fékezni lefelé, pedig pár helyen muszáj.

Utána inkább átmentem a tempós pályára, ott is a lefelék meg a felfelék küzdősek voltak nagyon, pedig az lópics szárazon, de így sárban feladat, azért mentem rajta 6 kört, gombászok nagy örömére, nem értem szakadó esőben mi a fenének jönnek ki.
Nem fog eltévedni senki, most már aztán lett nyom, sőt vályú
Egyik tempós kanyarban sajna elment a motor hátulja a gáztól/szar tapadástól s már nem bírtam megfogni, vállam bordám bánja

Sárban csak jó gumi, különben nem sok értelme kimenni és még veszélyes is...
pedig a régieken még zsírzószem is van
szegény husky is az enyészeté lesz pár éven belül
Meg berohad a himba..
Nincs Xc. Ktm-et vegyél ne Husqvarnát, csak hátránya van a Huskinek.
Nehezebb, felakad a himba, 4cs teló szarabb..
Ok megdumaljuk, ha mar aktualis nekem is! Koszi
Oks koszi! Szolok ha mar fent lesz a gepem!
hova mentek már ? kedden? ez valami uj nap?

ja a titokolvasás változatlanul annyira csicska szar szánalmas dolog hogy nincs rá szó. olvas valamit a titokjózsi aztán már megy is a telefonálgatás. hallottad? olvastad? nézd már mit írtak.... fúúdegáz.

tudja valaki hogy a 15 ös 300 as huszkvarmából van xc megfelelő kopasztott verzió vagy csak exc van. és hogy van e rajtuk alapból ventilátor?
kolompol
a dt olyan 3 tizedet "kolompolt" ide-oda és gyönyörűen ment, csak olyan hangja volt már mint amikor fémgolyó van egy fémhengerben
és mindig indult pöccre és csak ment és ment
legalább 3 gyűrűszettet elhasznált az a dugó, aki fúrta csak a fejét vakargatta hogy 0,75mm után lett kör alakú a henger
szóval a 2t mindhalálig üzemel
csak ne lenne olyan büdösfüstös, tuti lenne itthon egy nagyobb is a 2 kicsi mellett
bakker látszik hogy rég voltam motorozni.. mert jön belőlem ..a okosság ..és még tuti nem fogok menni a 7végén..de nemsoká lyő az a kedd
az alkatrészek drÁgaságán a minőség nem feltétlen múlik...


és mindég.. mindég hosszú időre vett dolgok az olcsÓk.. tehát az ami tartós..(mint például némely titokolvasó lelki nyomora )
(aki beirja erere hogy qÚrwa anyám..az már le is buktatta magát )

szóval azt mondom.. a tapasztalat és a bevált dolgok fontossak...az hogy mindnki hibázik..az meg full igy van.. az meg hogy meg lehet bocsájtani.. az meg csak az embereken múlik..
ki mekkora fafej...mert miért lehet haragudni mekkora súllyal bizonyos dolgokra...
pl egy pofon ököllel..30 sec
egy 2 nappal előtte lemondott motorozás..több mint egy év..ugyhogy mindennek súlya van...

ezek mérlegelésére a legjobb egy 70%ban lyól üzemelő .. konyhai mérleg
0,5re a trélyfát
a dugót 2tnél nagyon egyszsrű vizsgálni...ha a berugó kart rugóztatva a 3dik lerugózás után átbillen a motor állapota még a normális... úgy dugó esetében.. 4-5 ilyen lerugóztatást is kibir!
ha ez a második lerugózás után képes átbillennni..akkor az már .. érett a cserére..
ez a megbontás nélküli2 t vizsgálat
2tnél a kompreszió az nagyon fugg az eredeti préssávtól...hogy azt hogy állitod be...de ez a kis kézi levegőelengedési vizsgálat.. ez meglepően hű pontossággal adja vissza a gép állapotát

egyébként a kopást a gyári dugó állapotától.. a teflon kopásán lát6ó..nagyon.. ott látszik a dugó billenése is...
de azt a gyárit azt talán 7 100addal volt illesztve a hengerben..de pontossan nem emlékszem..
(egy 72mm dugó.. még egy tized illesztéssel sem fog kolompolni a hengerben!)
a hiba ott szokott lenni..
kiméri a szerelő...a második dugó a henger életében .. és beteszi a B dugót...és két motorozás múlva.. a dugó szétkeni a teflont magával együtt a hengerfalon...
náluk is igy történt..
én betettem az első cserénél egy A-st.. aztán ezek a második cserére betettek B-st.. és ugy is lett..egy miotorozás ovatosban.. áa a másodiknál a nap közepén.. megált a szerkezet...
a sok mérés.. túlon túl megártott a gépnek
aztán nekem akarták a hibámra felróni hogy már annó én is B dugó tettem bele..ami ment 70 órát és utána a még nem kolompolt de lehetett érezni hogy akompreszió tszten..az a 3 rugóztatós szakma által gágülben el nem ismert tszten már nem ment át.. mert csak kettőt tudott rugózni a 3diknál..átbilent...szóval
ekkor javasoltam neki hogy a 172 órás dugó.. és a 70en órás dugó után úly dugó kéne bele.. de azt már nem lén csináltam.. ..de még is rám akarták kenni hogy én annó B raktam bele és őkis ..miattam tettek bele B ..pedig ki is mérték!de akkor hogy ...?
hát elég szarul...ez utólag be is bizonyosodott.

szóval.. ha már odáig mész egy dugóval hogykolompol a hengerben.. akkor az már régen a 2 komprszzió lenyomás alatt lesz(ez 250..30asokra jóll..125 re nem tudom ezt a tapasztalati értéket) ha janó ezekután nem nevez ki a kókányshufnitunningszerelő mekmesterének.. akkor nem is igazi titokolvasó )
de nem számit mit mond.. mert amit eddig csináltam.. az ..működik.. működött több százon órákat...ugyhogy.. hajrá üzembiztosság
ály láv jÚ déw
minden kérdeéseddel másik 10et nyitsz meg és azzal a tizzel úlyból kérdésenként 11et.. azzokkal már 12.....és igy tovább...
tehát a hatványok 6ványozottan 66(hathat)-nak rád

légszűrő mosás: a legfontosabb hogy úgy mosd.. befelé ne jusson SOHA semmi abraziv anyag(abrazív: kis méretű koptató részecske nem egyenlé pl fél-tégla vagy sziklafal ..de pl homok por kisszemcsés por sHóvder..estebé..szóval ha kizárod ezeket a gép életéből.. már a hengered egész sokáig is bir6ja

a legprofibb mérőszerszámokkal rendelkezem amit csak lyanó..azaza you-nÓ látott valaha illetve a gágül..ahogy kolégám mondá a guglit..ami gágül..-elő tud bogarászni
tehát felsorolom mind a kettőt
egy konyhai mérleg ami 115 kiló ig mér de 100kg felett a pontossági mutatói iszonyatosan leromlanak
illetve a mérőszalag amit 3m eresnek vette ma bÓtba de csak 295cm ig tudom kihúzni

ezekkel olayn pontos méréseket lehet végre hajtani amivel konkrétana náza sem tud mit kezdeni...konkrétan a atom magot tudom vizsgálni.. egészen a neutrÍdókig...
sőt a mőltkor fedeztem fel hogy a neutridóknak is több válfalya van.. an..azaz kettő... a filyú neutrídó ..meg a izé... másik
Önmagában az üzemóra nem tényező ez igaz.
ezért kérdések
Légszűrőt embered mennyi időnként mosta/cserélte?
1.=172 és még menne 200 ig is. Mérted a dugó kopását, mennyi volt?
Emlékszel, a henger kopás ekkor mennyi volt?
2.=ugyanaz a típusú dugó már csak 70? S itt a henger kopás?

Azt hiszem itt jön képbe a henger állapota, s erre is gondolok, amikor valaki csak 150-nél cserél dugót, nem lehetséges, ha kicserélné korábban egy új dugóra, a hengerét nem baxná szét annyira a már kopott dugó, amiben 100 óra feletti üzemóra van?

Ismét kiemelem, nem értek hozzá, csak feltételezem a dugó kopásának állapota befolyásolja a henger kopást és ez szerintem visszafelé is igaz.

Szumma feltételezés, ami persze lehet hülyeség, ha sűrűbben cserélsz dugót, tovább bírja a hengered és hosszútávon olcsóbban kijössz, mintha ritkán cserélsz dugót

Bár ez sok mindenre igaz
A rövidtávú olcsóbb, hosszútávon drágább,
a rövidtávon drágább, hosszútávon olcsóbb,
ha el akarod dönteni melyiket vedd,
a helyes döntéshez tisztába tedd,
meddig akarod használni ezt.

Aztán jön a kompromisszum,
nekem csak ennyi pénzem van most,
ha most kell megveszem az olcsóbbat,
vagy várok és gyűjtögetek a drágábbra,
de addig nem csinálom.
Vagy jön a harmadik lehetőség, elmegyek hitelért a bankhoz bár logikus megoldás lenne, ha betiltanák a kamatot és egyéb pénzügyi mutyikat

Ha már itt tartunk, valaki hozzáértő, felsorolhatná, hogy a 2T henger/dugó kopás mely tényezőktől függ, s melyiktől mennyire, összefüggések, stb. Ilyenekre gondolok, hogy kenés, karbi beállítás, levegő tisztaság, illesztések, fordulatszám, csapeltolás, hőmérséklet, azaz hűtés, löket, ccm, gyűrűk száma, henger/dugó bevonatok, stb. Gyanítom senki nem vállalja, mert könyvet lehetne írni belőle

Jó motorozást mindenkinek esőruhát vigyetek, meg jó gumit
A jel nálam mindig azt jelenti, hogy hülyéskedek.
Fogalmam sem volt, hogy mekkorák a tankok.

Köszi a választ, gondolom a 300cc nincs agyonforgatva extrémben, s azért bírja jobban, feltéve, ha normális a kenés, bár őszintén, fogalmam sincs, hogy pontosan mely tényezőktől függ, mennyire kopik egy dugó, erről is csak sejtéseim vannak.
Nem tudom hogy szúrtasd ki hogy Jaxynak a nagy (9.5 L) tankja van, a másikon meg a kis (9.5 L) tank van ? Amúgy 150 órát simán elmennek extrémben.
Meg lehetett volna azt nezni, ha lebeszeljuk emailban, de ez a motor hirtelen esett be, megneztem egy GG 300-at 2010-bol kepen jo volt ember mondta hogy jo (mondanom sem kell ki hozta be) ugy mentem hogy hozom el, erre kiderult, hogy egy hulladek. Meg nem is lattuk a motort mert a raktarat nyitogatta de mar mondta, hogy enged belole 100-at de ha 300-at engedett volna se hozom el. Na mindegy ezek utan, mert mar nem az elso lyukrafutasom volt kezdtem el ismerosok kozott telefonalni es akkor mondta valaki ezt. Meg is neztem voln Jodoset is de igy hirtelen nem tudtam elerni aztan meg tudtam h kb 3-4 het mulva lesz megint idom motort nezni addigra meg lehet ez is elkel. Szoval ez volt a motorvasarlasom rogos menete ezzel kellett volna kezdenem es akkor megsporolom egy fel kuplung arat
lyódosra nem szabad haragudni.. forró felyű....
mert azt azért nem nehéz belátni.. olyan motort megvenni..illetve várni hogy eladja e vagy semm amit meg sem lehet nézni.. hát az elég lutri..
sőt az nem lutri az full időkidobás...
oylna motor ami meg ott van.. megnézi.. kipróbálja eldönti...megveszi vagy sem..de ha motort akar venni valaki.. olyan motor nem is lehet ellenfél amit ..gyakorlatilag sem menni sem megnézni sem semmit nem lehet vele...

az hogy mindenki a maga által hajtott gépet tartja előrébb a másikénál főleg eladáskor az teljessen.. rendben van..

lyódlis ..nem is értem ezt a kirohanást.. mért nem vitted még bacsnerhoz aszt hoznád az úlyat.. ahogy már 100 emlegetted?
az úly házki de jól mutatsz majd vele..
Nem tudom neked mi számít szopónak.De keressük a kihívásokat, nem a réten nyelezzük... gyere egyszer el velünk aztán meglátod...nagyon jókat szoktun motorozni
ezt úgy érzem magadra vetted pedig semmi rossz szándék nem bújt meg mögötte csak nem akartalak név szerint említeni. Ezeket amiket mondtál a két motor előéletéről más is megerősítette többé-kevésbé.
Bele nem látok egyikbe sem, mindig lutri venni valamit és nekem mivel téged sem és ennek a gazdáját sem ismertem minden amit mondtatok a helyén volt kezelve. Csak mielőtt félreértenél senki nem szarozta le a Te gépedet sem, nehogy az legyen, hogy azért ezt vettem mert az eladó lefosozta a tiédet, annyi volt, hogy ez ott volt viszonylag egyben a tiédet meg nem tudtam megnézni én meg már jó ideje motorokat nézegettem kocsikáztam és nem vártam tovább. ennyi a story. ezért is írtam neked privátban, hogy tudj róla mivel érdeklődtem a tiéd felől is. ettől lehet a tiéddel jobban jártam volna, de ezt már nem tudjuk meg, hacsak ezt el nem adom és megveszem a tiédet mint írtam látta a szerelőm, persze, hogy nem arra alapozom a motorom szervizelését amit fél-ismeretlenek leírnak nekem a fórumon, de attól még kaphatok jó infókat, akár tőled akár mástól.
nekem a lényeg csak annyi, hogy nehogy ebből legyen bárkinek is konfliktusa, hogy ki mit szarozott le. nekem senki nem fikázta a másik motorját. bár nem ismerem közvetlenül egyikőtöket sem de azért így korrekt