ez pl a telószár alján lévő compression dampingos csavart is jól kilazitja.. ha meg is fordulna a helyén az alsó elem.. akkor is
mivel ütve csavaroz
ez csak hanygafaxnyit fordit.. 4-5 erősebb ütés hatására is(van hogy többet kér meg rendes kalapáccsla.. de ez lazit és nem kiveri a kulcsot a csavar fejéről!...
ezzel megindítod..meglazitod.. aztán már az a kulcs is meglazitja ami eddig ki akart szakadni a csavarfejből
na akkor elárulok egy titkot..
az ütve csavarhúzónak nem az a lényge hogy radiálisan üti a csavart ...hanem az hogy ..axiálisan!
egy beszorult csavar legelső dolga amit kér a paraszttól az hogy axiálissan azaz tengely irányba megfeszitsük kicsit.. ekkor az összefeszülő menetek.. kissé... megkönnyülnek..a berohadt, kémiai korrózió 6ására ioncserélt már összeforró anyagok is képesek ekkeo kicsit.. megenyhülni..
tehát a csavart jól fejbe kell vágni kalapáccsal..nem egyszer
na és itt jön az ütve csavarhúzó...
ezt úgy kell ütni mitn a dornit...és fogod kézzel..
és ezt ahogy ütös.. ez .. meglazitja a csavart!és nem kiüti az inbuiszból a dolgot hanme ... belevési magát és fordit rajta.. az imbustzt célszerű.. a 6csillagos torxal a belevalóval kezdeni.. na az az aztán nem fordul ki.. hamarabb mint a csavar kilazulna
csak lazítok vele, meghúzni sosem húzom meg evvel mivel ez nem kuplungos nyomatékbeállítású
ilyenekhez jobb ha légszerszámokat vesz az ember, persze csak ha egész nap szerelget
egy időben próbáltam a levegős behajtókat, 2 előnyük van: könnyű és nem izzik a kezedben akármennyit is használod
csak ahol nincs kiépített levegő rendszer(sok felhasználóval) ott körülményes és nem gazdaságos a használata
Motornál maradok a nyomatékkulcsnál (igaz nem volt olcsó buli)
Vagy amit nem tud a tartománya, ott inkább a kézi, "ahogy érzem nyomatékkulcsnál", fosnék ezektől, hogy agyontépi, kézzel legalább érezni, hogy meddig lehet húzni.
Oda tényleg jók/hatékonyak, ahol tök mindegy, hogy van meghúzva, de motornál szerintem rizikós, húzáshoz mindenképp, lazításhoz lehet
nekem ilyen van: http://olx.hu/hirdetes/makita-...
ehhez volt egy fúró, egy lámpa, 2 akku és egy töltő
ez volt 2004ben 70 ezer pénz
de a behajtóval betekertem legalább 2 mázsa gipszkartoncsavart
3 éve vettem hozzá másik akkukat mert addigra kihaltak, sajna ezek az újak meg se közelítik a régiek teljesítményét
a mostaniakat nem ismerem
Na, milyen a gép?
Gondolom már darabokra szedted és kezd lassan összeállni a hétvégi menetre.
Mennyivel magasabb az ülés, mint a gason, s mennyire zavaró?
Hétvégén ültem egy 125SX en, bajban voltam, amikor le akartam tenni a lábam, fura volt, hogy magassabban ültem mint az RMX en.
Centit nem tudok mondani, de elég kényelmetlen volt.
Olcsóbban megúszod, ha veszel új jó minőségű imbuszfejeket s takarítsd ki rendesen az imbusz csavar fejét, mielőtt belerakod a fejet, gagyibb/kopott/nem beleillő szerszámok vágják sokszor agyon a csavarfejeket.
Imbusznál szerintem nem annyira lényeg az ütés, ott elég, ha rányomod, csillagnál már jobban jön, főleg, ha nem passzol bele rendesen a fej.
Csavarboltban kapható süllyesztettfejű nem lesz oda jó, mert azok végig menetesek, a féktárcsa csavarok meg nem végig menetesek.
ezért kell a jó szerszám
az xt 25+ éves gyári csavarjait is simán kiszedte igaz veretni kellett 10-15 másodpercig mindet mire megindult
amikor az újat teszed be kend be menetrögzítővel(ne valami brutál ragasztóval) aztán nem megy be a nedvesség és nem rohad össze
kimaradt hogy vannak jobb akkus csavarozó-fúrógépek amik elektronikusan is tudják ezt az indul-megáll impulzusokat adni csavarbehajtás módon, de a mechanikusnak jobb a hatásfoka, mert az mindig oda is ver ezáltal nem tud olyan könnyen kicsúszni a bitfej a csavar profiljából
kevered a dolgokat
van a mechanikus csavarhúzó amit lehet ütni is mint pl a vésőt
van mechanikus amit ha ütsz akkor tekeredik is
de most a gépiről beszélek
van a fúrógép ami meghatározott nyomatéknál leracsnizik ez inkább csúszik-kicsit fog-csúszik mechanizmus
és van ami ütve racsnizik minden egyes csúszásnál oda is koppint egyet és nagyobb erővel indul utána "csúszik"
mint pl ez: http://www.barkacs-szerszamgep...
nekem ilyesmi van akkusban+ mellé a fúrógép
és a légkulcs az nem csak az a légkulcs ami a kerekeket szedi le
vannak kisebbek állítható nyomatékkal
pl a cégünknél van vagy 10 féle a kicsitől a nagyig kuplungos és/vagy racsnis tökömtudja milyenek még
Ott a pont! De ha szar a fej akkor veszel egy hitvány imbuszfejet, co-val ráhegesztetd, azt kihajtod! De ha nem vagy gyakorlott kérj meg valakit aki megcsinálja! Kicsit olcsóbb!
az a neve hogy ..ütve csavarhÚzÓ
a légkulcs az is kibasza..
az ütve csavarhúzó lényege.. hogy saját magát kilazitja miközbe csak fognod kell a csavarhúzót(csavarozó) és egy közepes kalipáccsla ütöd...
még olyan nem volt amit ne lazitana ki.. persze ha már szétbarmoltad a csavar fejét...akkor felejtős..
lehet ha elviszed egy autó szerelő műhejbe .. kiveszik neked a csavarokat.. ugy hogy nem kell úly féktarikat venni. ..
de ha jó a féktarcsi..akkor minek kell leszedni a tarcsikákat
mivel ütve csavaroz
ez csak hanygafaxnyit fordit.. 4-5 erősebb ütés hatására is(van hogy többet kér meg rendes kalapáccsla.. de ez lazit és nem kiveri a kulcsot a csavar fejéről!...
ezzel megindítod..meglazitod.. aztán már az a kulcs is meglazitja ami eddig ki akart szakadni a csavarfejből