Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Leírt szavakból lehet félreértjük egymást

A csillapítás állításra ott vannak a szelepek, a légréssel és a gáztartállyal szerintem nem a rugó rezgés csillapítást akarják szabályozni(tény beleszól, mivel oda áramlik be-ki az olaj), inkább légrugó lehet, amivel úgymond plusz szabályozható a berakott rugó ereje, egyenlőre ennyit sejtek, vagy jól vagy rosszul

Gondolom, úgy érted nehezebb lenyomni a hátulját, ha a tartályba nagyobb a nyomás, keményebb a hátulja ez igaz.
A nyomó vagy húzó csillapítással hogy is van ez összefüggésben, na pl. ilyeneket(amit írsz apropóban) nem is sejtek még, tehát még nem értem.

Röviden, a teló is olyan mint a 2T egy összefüggő rendszer, nem nagyon lehet darabokban kezelni

Jó éjt mindenkinek!
Most látok színes képen ilyet először.
Nagyon komoly video lett Zsír, egy óra tömény HARDenduro! Jók ezek a véget nem érő felfelék...
Hátsó teleszkóp gáztartályának szerepén mit kell gondolkodni? (maradjunk a Showa-nál)
Gondolom az is megvan, hogy ha nagyobb benne a nyomás akkor keményebb a befelé csillapítás... (bár ha jobban belegondolok, akkor lehet nem kérdeztél volna olyat mint legutóbb )

Aprópopó!
Csika, van valami ökölszabály a h.tel. gáztartályának a tól-ig nyomására?
Én úgy saccolom, hogy lágyabb befele csillapítással lehet kisebb gáz nyomást alkalmazni, de keményebb csillapításnál már nem szabad, mert gyors felütésnél úgy könnyebben bevákumosodik és visszaüt...

Igen, eddig is ezt kérdeztem

Őszintén megmondom azért merült fel, mert arra gondolok apróbb köveken fákon(rugóút eleje/negatív rugót környéke), nem kéne akkora csillapítás tök mind1 hogy lassú vagy gyors, mint ha leugrok valahonnan
Ha bepuhítom kövekre, akkor felkoppan a leugrón
Frappánsabban : "Gondolkodok, tehát vagyok, de ha nem gondolkodok sokkal jobban vagyok"

A grafitos zsírt próbáltad már teleszkópba?
Ne hagyd magad Déw, még mindíg félre értenek. Ha jól értem arra vagy kiváncsi hogy van e olyan ami pl a rugóút felétől vagy háromnegyedétől lép életbe csillapítás, nem pedíg a sebesség fügvénye ?
Ez meg reggeli mellé
http://youtu.be/589iiBQ_mQ0
Remélem megtalálod végre a hozzád való motort hosszútávra
Köszi a tanácsot , de
tudomásom szerint igen.
Csak a cross és a trial volt kocka hengeres nem?
Ez a gyári cross és a gyári trial.

Valószínű, hogy nem ezzel a hengerrel, hengerfejjel, és vázzal van szerelve a barátod mocija.

Ha mégis akkor ritka darabja van, dobjatok egy fotót.
látom hogy ez a white kivitel
akkor nem pont ilyen de majdnem
ráadásul oldalkocsis
Ilyen nem hiszem, hogy van.

Nyilván, hogy jobb, hiszen még a cz-k is magasan alkalmasabb terepmotorok.
Nem akarom elvenni a kedved, de valószínű, hogy több kárt okozol a barkácsolással, mint amennyit tanulni fogsz belőle.

Nyilván tanulható a dolog, hiszen a futóművesek sem születéssel szerzik a tudást, hanem megfizetik a tanulópénzt-vagy így vagy úgy. Aztán egy csoportnak, vagy egy régiónak...stb dolgoznak. Szerintem homemade drága dolog babrálni vele, és gazdaságtalan is saját gyönyörűségre kitanulni a szakma alapjait.

Szerintem szánd rá azt a pénzt, amennyit a kísérletezgetés alatt általában megkeresnél. Futóműves van 30.000.-től 3.000.000.-ig. Alatta és felette szerintem hanyagold:-)

Az megnézi, megmondja, hogy érdemes-e rákölteni, vagy nem.

Benne van a pakliban, hogy olyan kopott a szerkezeted, hogy soha nem fogja tudni a gyári paramétereket.

Olvasgatni szerintem itt érdemes az amatőr lelkes érdeklődők tapasztalatairól. Rászánsz, kb 30 órát, beszorzod az órabéreddel, és kijön egy korrekt kárfelmérés és egy felújítás egy korrekt futóművesnél.

Én a helyedben megszakítanám a szerelem fonalát az rmx-el való kapcsolatodban, és előbb utóbb beesik egy hasonló évjáratú, hasonló vételárú, nem agyonszerelt rm,kx,cr,yz.
haver öccsének is van, de amikor ment az xl-el azért bevallotta hogy az xl sokkal jobb volt
én már rájöttem hogy nem kell gondolkodni
általában sikerül is, de azért még néha megindulnak a hangyák
igazándiból nem is érdekel mi van a telóban, kiöntöm az olajat minden évben kimosom aztán megy bele a másik
idén kipróbálok egy szintetikus kompresszorolajat a telóba
állítólag jobb anyag a lengéscsillapítóolajtól, mondjuk ha nem mondták volna akkor is kipróbáltam volna
Dew te orok butykolo leszel ...en is bajlodtam a telokkal,kuplungal,motorral..nekem nem volt eleg amit tudott...probaltam is segitseget kerni sok felolrol de csak a szarral maradtam.Nem bajlodtam vele...eladtam a motort.Bajlodjon mas.
Most jon haza egy 300 KTM...ami nagyon patent motorka a jelenlegi allapotban,.. ...Hetvegere osszekerul es a hianyossagok ,meg javitani valok minde megcsinalodnak.
Majd mikor hazakerul mutatok kepet.
Szoval nekem is addig nem volt baj mig a cikicakit tanultam es az erdekelt...mikor a temporol es kanyarodasrol jott volna a lecke akkor nagyon megvert.Gyorsulni nem lehetett a koveken mert szedte ki a kezembol a kormanyt,farasztott.A tellok az elso 5 oraba voltak jok miutan olajat csereltem...utanna egyre jobban szartak oda....kar aldozni sok ezer forintot es eurot..ha jobb kell,jobbat kell veni.Szervizelni a meglevot es normalis kereteken belol megvalni a szartol.
A gass az egy jo halas motor volt nekem,nagyon rengeteget fejlodtem vele,tanultam meg dolgokat,de lassan rajottem,hogy ha mast akarok akkor mas kell.
Es ha rendesen motorozni akarsz akkor mindegyik szekerre pont ugy aldozni kell...de addig amig ezt elvezem a legjobban adiig aldozni is fogok
a légréssel vagy a hátsó telóban a gumiban lévő nyomás szerepével még töprengő fázisban vagyok
csak sejtem mit akar, de még közel sem értem.
majd idővel összeáll.

Nem tudom a tied milyen lehet belül, önmagában a progresszív rugó nem hinném, hogy befolyásolja a sebességnél a dolgokat, részemről csak a saját tapasztalataimat tudom leírni, az enyém hogy szar, hozzáértő persze vágná rögtön mihez kell akkor hozzányúlni és mit.

A telókhoz (sem) még kurvára nem értek, az alapokat kezdem kapisgálni, de még ott is nagyon sok a hiányosság, majd ha összeáll a kép és megvilágosodok , akkor talán, s nagyon talán tudom, hol kell hozzányúlni és mit. Kísérletezni persze lehetne, de nem sok értelmét látom elmélet nélkül, aztán majd úgy is a gyakorlat mutatja meg, stimmel-e az elmélet.

Legutóbb átnéztem kicsit jobban, méreteket levettem, majd lerajzolom és próbálom megérteni a működését.
Sejtem, hogy a lemezelést kell piszkálni, ha a gyors csillapításon akarok állítani, de még nem állt össze a kép, nem piszkálom.
Majd idővel, itt sem csak az a cél, hogy jobb legyen, hanem elsősorban az, hogy megértsem mi a fene történik.