tempó?
pl a tenere ráz mint a picsa, 50-60 felé már alig, 90-nál meg sima minden
legutóbb egy leszakadt csapat után téptem 100-110el az ilyen öklömnyi köveket se vettem észre az úton
szóval pont a tempónál nem kell extra
igaz a ténéré gyári rugóját kicseréltem egy wilbers progresszívre ezen felül nagyon buta az eleje.....
Engem se nagyon érdekelt a futómű, míg nem volt tempó
jó volt sok helyre, nem jöttek ki nagyon a hiányosságai, nem vettem észre annyira.
Amióta átszoktam a sima endúróra és tempózni próbálok, azóta érzem jobban, hogy bassza meg , mi miatt nem tudok/merek jobban menni.
de ezzel nem csak én vagyok így a többiek is panaszkodnak
egyszer el kell tölteni egy napot terepen egy pannoniával, aztán egyből kiveri az ember fejéből az ilyen teleszkóp extra gondolatokat
azért írom a pannóniát mert az öregek mindig dicsérgették hogy milyen űberfaca gép is volt simán tudott menni a szántásban
"Léteznek olyan csillapító megoldások, amik nem csak az összenyomódási sebesség függvényében állítható csillapításúak, hanem annak függvényében is állítható a csillapítás a teló mennyire van összenyomódva? "
A félreértés elkerülése végett : Erre a bekeretezett dugóra gondolok.
Rosszul emlékeztem, ezen nincsenek furatok, hisz itt kell légteleníteni a cuccot azzal, hogy a szár és ez a dugó feljebb jön mint összeszerelt állapotban, így itt ez fent kiengedi a levegőt.
Bocsánat, ha félreérthetően fogalmaztam, a saját első telómról beszéltem, abban nincs ilyen varázslat.
Nekem szimpla cucc van, lásd kép a csillapító szelepem 1:1 ben ugyanez, ok a csillapító rudamban van még plusz egy átömlő.
Enyémnek szerintem mind1, hogy mennyire van összenyomva a teló, ugyan akkora a nyomó csillapítása, csak az összenyomódás sebességre lehet állítani.
Alul a csillapító rúdnál engedi el a nyomást, valszeg én basztam el mert ha jól rémlik véletlen kicsúszott a szár úgy, hogy nem volt a menet leragasztva (nem is akartam kivenni). hétvégén, esélytelen alkatrészt rendelni, de amúgy is hetek kérdése mire megérkezik. Kipróbáltam saját elgondolás alapján, és azóta így működik, nem levegős. Majd télen szétszedem.
Igen, ennél is furatos a rugós "ellendugattyú".
Ha nem utálnék ennyire matatni a lengéscsillapító olajban, meg lenne csere darabom, akkor én is kísérletezgetnék ezzel is, mert van benne lehetőség...
Ennél az egyik dumper road elengedi a nyomást, újkorától kezdve, ezért nem lehet a gyári leírás alapján lelégteleníteni. Vagy kétszer összeraktam manual szerint és az egyik oldal nem csillapított rendesen.
Azóta saját elgondolás alapján légtelenítem és jól működik
egyszer,de van még ott sok minden csak felül amiken lehet ott az úszódugattyú,az lehet más anyagú,könnyebb,furatokkal,melyek a nyomást csökkentik stb stb stb,de ehhez úgysem ért senki,főleg,ha még észre sem veszik..
Csak felmerült bennem a gondolat, hogy egy olyan telónál, ahol összenyomódás mértékének függvényében is szabályozható a csillapítás mértéke, hatékonyabban tud üzemelni, mint annál ahol csak a teljes útra egységesen lehet beállítani a csillapítást, s érdekelt, létezik-e ilyen megoldás.
Hogyne létezne.Sok mindentől függ például milyen a rendszer..,de ,ha csak a dugattyús és lemezeléses részét nézzük már ott maga a dugattyú mondjuk csak húzó rész de a nyomó oldalának felfekvő felületétől, a furatok alakja,kiképzése a kezdő lemez átmérőjétől vastagságától,a lemezsor felcsúszási magasságától(mennyire engedje a sort felcsúszni)a rugó erőssége,magassága(annak is számtalan variációja van( kis rugó!)a véglemez átmérője magassága,ha van, a végütköző és alakja (akár furatolt akár fogazott)és akkor még jön közte a lemez sor,meg egyéb....és ez csak egy icipici rész az egészből.
Mivel azonban nagyon sok pénzt öltem és ölök bele a tanulmányaimba,így segíteni konkrétan nem fogok.
A dugattyús pont nem csinál ilyet, amit kérdeztem, annak mind1, hol a csőben hol a dugattyú, ugyan úgy csillapít. A dugattyúsoknál, legalábbis az enyémben a lassú összenyomódás meg a gyorsabb összenyomódás esetre állítható csak a csillapítás, annak függvényében nem, hogy a villa mennyire van összenyomva.
Erre utalt a kérdés, hogy létezik-e ilyen megoldás, ami ezt tudja.
pl a tenere ráz mint a picsa, 50-60 felé már alig, 90-nál meg sima minden
legutóbb egy leszakadt csapat után téptem 100-110el az ilyen öklömnyi köveket se vettem észre az úton
szóval pont a tempónál nem kell extra
igaz a ténéré gyári rugóját kicseréltem egy wilbers progresszívre ezen felül nagyon buta az eleje.....
Engem se nagyon érdekelt a futómű, míg nem volt tempó
jó volt sok helyre, nem jöttek ki nagyon a hiányosságai, nem vettem észre annyira.
Amióta átszoktam a sima endúróra és tempózni próbálok, azóta érzem jobban, hogy bassza meg , mi miatt nem tudok/merek jobban menni.
de ezzel nem csak én vagyok így a többiek is panaszkodnak
azért írom a pannóniát mert az öregek mindig dicsérgették hogy milyen űberfaca gép is volt simán tudott menni a szántásban
"Léteznek olyan csillapító megoldások, amik nem csak az összenyomódási sebesség függvényében állítható csillapításúak, hanem annak függvényében is állítható a csillapítás a teló mennyire van összenyomódva? "
Rosszul emlékeztem, ezen nincsenek furatok, hisz itt kell légteleníteni a cuccot azzal, hogy a szár és ez a dugó feljebb jön mint összeszerelt állapotban, így itt ez fent kiengedi a levegőt.
Nekem szimpla cucc van, lásd kép a csillapító szelepem 1:1 ben ugyanez, ok a csillapító rudamban van még plusz egy átömlő.
Enyémnek szerintem mind1, hogy mennyire van összenyomva a teló, ugyan akkora a nyomó csillapítása, csak az összenyomódás sebességre lehet állítani.
Ha nem utálnék ennyire matatni a lengéscsillapító olajban, meg lenne csere darabom, akkor én is kísérletezgetnék ezzel is, mert van benne lehetőség...
Ennél az egyik dumper road elengedi a nyomást, újkorától kezdve, ezért nem lehet a gyári leírás alapján lelégteleníteni. Vagy kétszer összeraktam manual szerint és az egyik oldal nem csillapított rendesen.
Azóta saját elgondolás alapján légtelenítem és jól működik
Lehet kapni különböző erősségű rugókat oda...
Nem kérek szakmai titkokat
Csak felmerült bennem a gondolat, hogy egy olyan telónál, ahol összenyomódás mértékének függvényében is szabályozható a csillapítás mértéke, hatékonyabban tud üzemelni, mint annál ahol csak a teljes útra egységesen lehet beállítani a csillapítást, s érdekelt, létezik-e ilyen megoldás.
Mivel azonban nagyon sok pénzt öltem és ölök bele a tanulmányaimba,így segíteni konkrétan nem fogok.
4T vs 2T?
Erre utalt a kérdés, hogy létezik-e ilyen megoldás, ami ezt tudja.