nem dehogyis! csak rohadtul tele vagyok pízzel oszt nem tudom unalmambam mire basszam el. valójában 10 éve szeretnék egy nagy ktm et most meg talán megtehetem hogy veszek azt is. van még hely a garagéban. ha már hülyegyerekre nem kell költenem. (hálistennek )
a nagy robogót meg eladom a picsába mert meguntam. amúgy jövőre el akarok szaladni valami fasza keleti északkelti tájakra. szibéria ,mongólia vagy valami hasonló.
bendi.
nem értek hozzá. szimplán arra gondoltam fogjuk ,beletesszük egy endúróba azt az uj 300 as ossa blokkot egy másik váltóval és kész az injektoros kétté. nem feltétlen vb használatra gondolok hanem szélesebb tömgeknek sima endúróra. de amúgy meg le van szarva a téma.
Napot bélák,csak benéztem nyaralás közbe.Látom megenn megy a fing reszelés. Építhet itt akárki akármilyen motort,ha nem tud vele menni.Aki tud,az nagykabátba is tud! Ezt egyszer egy öreg mondta,de nagy igazság!
Biztos meglepődnének, ha valamelyik versenyre beállítana valaki egy olyan mocival, aminek nincs kereke/futóműve, csak lebeg a talaj felett, mint a japán mágnesvasút
Szerintem aki alkotni akar/igazi áttörést hozni, az rugaszkodjon el attól, ami kering a buksijában, belsőégésű motorok különféle variációi, stb.
A 2T és 4T alapötletek feszegetik a határaikat, ebből a találmányból többet kihozni nem lehet, le kell söpörni az asztalt és tök más irányba gondolkodni. Persze felmerül a fő kérdés, kell-e érdemes-e fejleszteni tovább és milyen irányba? Kevesebbet fogyasszon? Ez biztos irány. Erősebb legyen, az szerintem már nem cél, stb...
Fő kérdés, hogy lehet energiából jó/jobb hatásfokú forgómozgást csinálni, s milyen energiából, stb. Vannak már 0 energiabevitelű ilyen találmányok is, csak a nyomatéka nem az igazi.
Persze ez kurva nehéz, másképp/másban gondolkodni, mint ami a fejünkbe van "vésődve".
Ugyanez igaz minden területre, a futóművektől kezdve a kerékig mindenre.
Bár Csika tudna pontosabbat mondani, de a mai napig a rugóerővel meg az olajjal szórakoznak a motoroknál, pedig már biztos van sok más alternatíva is, ki tudja az is lehet Walker lábaiban már valami mágneses cucc dolgozik
Én csak műkedvelő vagyok, de a jámbor (triál) kétütemű nem (annyira) érzékeny a beállításra, mint egy hegyezett(ebb) világverseny megnyerésére alkalmas versenymotor.
Valószínűleg az ossa-nak sem a váz, kipuffogó, alapblokk legyártása, és futóműelemek beszerzése az öhlins, DID, és társaitól a problémája, hogy piacra dobja a világ legszebb versenyenduróját.
Én linkeltem azt..Tényleg nem hallani róla,de azthiszem vagy a videóba mondják vagy olvastam valahol hogy most crf vázba akarják beépíteni azt a motort.azzal versenyeken zabálnák a 450 eseket,de nem is indulhatnának egy kat.ba.
Akkor legyen azonos a köbcenti, a fordulat, csak az ütemszámban van eltérés Az a befecskendező ami 8000res fordulaton képes ellátni egy 4üteműt az 2üteműn mit csinálna ?
No meg nem csak a benzinmennyiséget kéne itt belőni, hanem még 1001mást is
Félreértés ne essék ! Mindent meg lehet csinálni, csak pénz kérdése, de normálisan/tartósan/megbízhatóan megcsinálni nem azt jelenti, hogy van a YouTubeon egy 5perces videó.
Nem tudom már ki linkelte a CR500Fi-t, de kicsit utánanéztem.
8hónap volt a blokk fejlesztési ideje és azon kívül a "reklámozó" videón kívül nem sok van róla. Pedig azzal a motorral azért lehetett volna vagizni évekig
Jódlis :
Írtam már, hogy működhet egy ideig, de ahhoz általában az kell, hogy a mérnökök az üres lapra fecskendős 2ütemőt kezdjenek el rajzolgatni és a szerint kifejleszteni az erőforrást.
A fejlesszük tovább, az konkrétan horribilis fejlesztési költségeket jelentene, mert az eddig gyárakból kitolt 2t befecskendezős dolgok mindig specifikusan készültek az adott blokkokra.
Említettem volt, az Aprilia és a Bimota is adott ki 2ütemű befecskendezős motorokat, szóval megoldható a dolog, csak az a szépséghibája, hogy ezek előbb utóbb karburátorossá alakulnak az elfáradó alkatrészek árai miatt.
Egyedileg egy új eddig nem létező konstrukciót megalkotni pedig annyiba kerül, hogy 30év motorozása alatt sem jönne vissza a megspórolt benzinből.
Mindentől eltekintve már tegnap is sok sikert kívántam, várom szeretettel az Audi tunerek fejlesztési dokumentációit
Ha mennyiségre érted a "többet" nem darabszámra, akkor a válasz attól függ, melyik hány ccm
Szerintem adott minden információ a 300as blokkról, tudják milyen karbi volt rajta, hogy volt fúvókázva, stb., ezen adatokból a hozzáértő ki tudja számolni, hogy adott fordulaton mennyi cucc kell neki és ennek függvényében le tudja programozni, s ezen adatok ismeretében ki tudja választani az ennek megfelelő alkatrészt.
más. ha valakink az ismeretségi körében lenne eladó jó állapotú 950 vagy 990 es nagy ktm a magasabbik verzió . ne tartsa magában. hirdetőkben nem találtam csak egyet. azt megnéztem de nem az igazi. 2006 utáni érdekelne.
az ossa triálon elég faszán működik. azt lehet mondani nincs vele baj. az is 300 ccm es motor és 2 t. csak kérdezem azok ,hogy tudták megoldani? azon az úton simán lehetne tovább fejlesztgetni.
"na ezrét mondtam én a sima egyszerű karbinyátor helyett felrakott keihin befecskendezőt...mint az összes 4t kroccmotoron meg mostmár lassan endúrón is.."
Hát akkor tegyünk fel egy menő kérdést, te meg majd válaszolsz
Azonos fordulatszámon a 4 vagy a 2üteműbe kell többet köpködni ?
Megvan a 4t fecskendőnek az a sebessége/szállítási képessége amit a 2ütem igényel ? A 4t fecskendősnek megírtak minden elektronikát a gyárban és a módosításához elég csak 1 Commander ? Ha minden adott lenne, akkor ki fog olyan tökéletes térképet írni, hogy lent/fent/alul/középen tökéletes legyen és soha ne kokszolja a fejben az injektorcsúcsot és a beállítási procedúrát megcsinálja anélkül, hogy beáll a blokk ?
Van még sok hasonló kérdés, de egyenlőre elég lesz ez a pár
Az ember sztem vmi s2/s4 vagy Rs audiról beszélt, ami quattro. Kis országunkban készült ezer lóerős, 1100-ról nem tudok. A gyári hajtáslánc egy jó színter kuplunggal elviseli egy darabig.
Triál 2t injektoros motort építeni szerintem nagyobb falat.
vedd fel szépottóval a kapcsolatot...
oszt a láncosboltba multkor Qúltúrált árban volt a cz orinegs...egy fél éve..ha nem vettem volna előtte 21ért a did vx2 ..akkor simán vetem volna a cz- szerettük jó is volt.. és mondom árban is most tűrhetőt volt..(did-7)
plusz van hozzá tartalék patentszem is ..öccért...didnél az is ...1000..és ha valaki nem szereti a nittelőset.. egy lánc patentsdzembőis elfogyaszt..3-4et
szóval az did esetében igy minimum 24 ropi...
mit jelent az hogy mŰködik rendesen/ egy ideig/?
na ez mit jelent...
az időt határozd már meg légyszives..
mert ha működik rendesen ..akkor miért ne szerelhetné be tv... a zsiros..az sx 85 be...
ha meg full szar.. akkor minek is eröltetné?
mert ez elég bonyolult..de leeht tudnék ettől még antiperpétumobiélsebbet is késziteni sokkal bonyolultabbat...
az hogy ekkor a egy 2t fogyasztása.. hát az meg ..2015 exc 300 azt mondják.. az olyan 4t fogyasztással van..pedig karbinyek van rajta..keihin 36...
annó ezt próbálta meg csinálni a 1990es évek környékén egy shrác..
egy kipufogó szelep által vezérelt 2tvel...
működött is a verda.. óvtak is hogy ez a gép ez ..2t vagy 4t..(a fordulatra jutó munkaütemek miatt egyértelműen be6ározható szerintem)
de aztán nagy 5letnek nem bizonyzul(akár csak a fekvődöntött akárminek mond6ó berg 2009-2012 ig)
sajnos be kell látni..az úlyÍtóknak...
25 éve...a 2t az nem változott működési lényeget tekintve..
de a 4t az sem...
semmi áttörést nem tudnak hozni...pedig tuti rajta vannak a csapatok...
az hogy befecskendez. hát az pont működés szinten semmilyen fejlesztés..vagy z hogy önindit..
na pl a ktm még 2013ban sem volt képes egy rendes önindítót rakni a 2tr...csak olyat ami működött egy ideig..2 hónap mulva meg ..beokádik...na ez miért van ..mert 2t re nem jó sem az önindító sem a befecskendező rendszer
én már annó is mondtam.. mind akik kéttével mennek.. kész csoda hogy még megy
zsiros....
há ez tényleg bonyolult...megértem hogy nem nagyon akarnák fejleszteni főleg még hogy 40 év alatt nem is működik megbiz6óan .
tényleg okosan kitalálták.. főleg ha még nem is működik...
na ezrét mondtam én a sima egyszerű karbinyátor helyett felrakott keihin befecskendezőt...mint az összes 4t kroccmotoron meg mostmár lassan endúrón is..
nem hinném hogy csak 4t motort lehet igy működtetni...
bár tudásom tiÉdhesz képest elenyésző...de pl.: ottószép nem is igy néz ki.. ez ottó cshÚnya
ha akkora mályer vagy mE mondotad hogy te egy nagy név vagy .. az endúróban ..biztos ismered a bordányi haverom, mert ő aztán tényleg nem kis név sem bordányi szinten ..
sem endúró szinten..
sem extrém endúró renedzési szinten
na ő..ottószÉÉp-barátlyával megmutatja neked az "ottó szépet".. de zsebkendőt hozzá...mert ha kifulynád ott az orrukat.... akkor legyen mibe törölnöd .
mert amúgy a hely nem nehéz..ilyen menőknek ....csak van hogy mi bénázunk rajta kicsit
Haho Gabesz..
Nekem az van fenn....hirtelen kellett mert ami volt tarcsiba az csak 116 szemes volt s nem volt jo a 300-asra....
Leggyorsabb megoldas volt rendelni gödöllőről az 1wd tol..
Szoval sztem szar lanc....gyorsan nyulik es kopik a görgö....asszem 20 felett volt valamennyivel..
Maradok a czetka lancnal....
a nagy robogót meg eladom a picsába mert meguntam. amúgy jövőre el akarok szaladni valami fasza keleti északkelti tájakra. szibéria ,mongólia vagy valami hasonló.
bendi.
nem értek hozzá. szimplán arra gondoltam fogjuk ,beletesszük egy endúróba azt az uj 300 as ossa blokkot egy másik váltóval és kész az injektoros kétté. nem feltétlen vb használatra gondolok hanem szélesebb tömgeknek sima endúróra. de amúgy meg le van szarva a téma.