Meghirdettem a verdat...relativ jo aron ahoz kepest,hogy mi van belerakva....lofaszt sem erdekli
A haver felrakta a ktm-et a netre...masnap 3 jottek megnezni..az elso el is vitte....Most akkor mivan?Hujek vagyunk..mindiga dragabb kell es a jobb..es ha jobb akkor nem szamit hogy dragabb,mert a jobb kel...ha nem is jobb.
Ez most komoly? A krokodil tenyésztő visszaült a gyerekmocira?
Nekem az "amatőr" kategóriás 450-ese azért jobban tetszik.
Asszem 95 környékén nyomta 85-össel, még a zölddel.
Cianciarulo (vagy mifene) is keményen tolta a 85-össel, de szerintem férfiembernek már nem kezelhető úgy, mert nem fér el rajta rendesen. Ettől függetlenül ezek szerintem is a fórumosok nagy részét kívül-belül-alul-felül előznék egy kézzel
na lám.. hát ez az...
az fe 450 ileltve fe 570.. ugyan azokkla a fogaskerekekkel váltóval van mint az exc 450-530..ezeknél is ot az egy első fog beli különbség pedig ez is csak 59ccm és az 530 az 570 hez képest lóerő nyomaték szempontjából..kisbicigli
oszt az meg 13-52 mint egy 450.... hát csoda hogy pörgetni kell szegény 570-et
hát akkor nem is olyan nagy dolgot találtam fel a 14-52 kiagyalt végáttáttellel....max a spaniol wilyaszt
de lynónak legyen mondva..megent igaza van..
a végső megoldás..egy 4t innyktoros ktm alapú lyószág..pl egy huzáberg
bakker..amiket eddig időt beleöltem az öreg jószág életben tartásában(egy igazai frank-elysteni létemmel )az most ott állaparlagon..a sok szabad ..idő de azért jó az is...csak még nix hasznosítva
de szerelgetni most is tudok.. ott a tublix tökéletesítés...csak már unom..mert az is tökéletes..
de aztán hiba mindég van..
full unalom csak vályt szemű váltóbuzerátoroknak olvas6ó!
a váltó a többiekenek ..pápá
az sx 525 hozzám illetve az én általam tett túrákhoz belőve...12-52lk val volt a jó...többségi jó
13-47 ről indult.. és 12-52 lett a vége mondjuk az azért nem kis difi...az pontossan egy fokozattal lett eltolva a váltó ezáltal.. mert nekem 1,2 a váltó lépcsője..azaz 20% a módositás a két fokozat között..legalább is sx 525 váltó ilyen volt..
ami hibák voltak...
sx 525 nél..
mivel ez krocc váltó...és endúróban azért nem jó a hosszú egyes.. és többiek..ezért itt is voltak hibák...
ugyanis .. egyben már jó rövidebb volt mint az endúró egyese...de kettőben meg olyan másfeles fokozat lett.mig 3ba épp csak kicsit volt hosszabb mint az exc 2.dik fokozata..
ugyhogy sokszor volt olyan hogy 3ban kezdtem neki egy dombnak.aztán lett belőle kettő..mert 3dik azért csak hosszú volt...
szóval.. itt is volt kis elégedetlenség..de megszoktam meg éltem is ezt a másfeles kettes sebesség fokozatot.. mert ez ment is már mászott is...gyorsult is...
aztán jött a berg..
ennek a mászója alul az egyes még ettől is rövidebb...
zorróban pont pihentetőleg 6!a kettese viszont igy a gyári 13-52 vel..kicsit..még az sx 525 másfelesnek mondott ketesétől is rövidebb..pontossan hátul kettő foggal!(magyarul a 13-50 nel lenne egy olyna egész jól használ6ó kettesem mint az sx 525nek!)
aminek a kettes lehetet volna 2 foggal még hosszabb!
aza 12-50 volt a legjobb az a 2 fokozat..akkor nem kellett agyalni hogy felrakjama 3ba egy domb alján...
szóval...
ettől a egész jó kettrestől még rövidebb ez a berg.. miközben erőben meg.. bőven erősebb
ugyhogy ..most a 3dik hajtás után lett kiforva hogy változtatni kell...
berg fokozatok..13-52 vel.. 1.= 10,2857..2.= 7,529... (3.=5,89..)
exc 14-48as gyári.. 1.= 8,32.. 2.=6,252..(3.=5,052 )
sx 525 12-52 vel 1.=8,66... 2.= 7,22...3.=6,06...
ezek a váltó fogaskerekek és a sekunder áttételele együtt adott áttétlelek..a pirmer az 33:76 mindnél úgyhogy az nem változtat semmi lényegen..
ugyhogy rályöttem...
a 13-50 amivel vettem..az azért egy 570 nél sokkal job lehetet mint a 13-52..mert akkor a 2.dik fokozatom az az sx 525 2.dikjával pont egyenlőek lettek volna!
de az van hogy a sx 525 azért volt olyan a kettese ..mert az egyest meg a 12-52 vel volt jó..mig kettőben a 12-50 volt a legjobb..me mivel a váltó belül nem kompumisszumkészen variál6ó
igy az egyeshez lett igazitva a váltó ezáltal a ketes kicsit rövidebb lett mint szerettem volna...
de most hogy van időm..és megnézegettem.. nem véletlen az érzések nem hazudtak..rövid ez a 13-52 vel megkapott gyári 2...
és pont úgy rövid.. hogyha a 12-50 sx 525 ketteséhez akarnám igazítani..akkor egy 14-52( =13-48ami rajta lett) áttétel az az igazai...
na már most...
az az egy fog elöl..az az egyest úgy változtatja meg..hogy..10,2857ből lesz...9,55..
ami még az sx egyesétől...ami=8,666 mindég sokkal rövidebb..olyan mintha a sx 525 még mindég..56-57 lánckerékkel lett volna az 52 hejett...ami ami jó..nagyon jó...a kettese meg olyan lesz igy mintha 12-50 lett volna.. amit meg ..azt szeretem nagyon .2ben...az ment is meg még tudtam folyatni is irányváltani is... a fák között felfelé!
na csoki mit szólsz...
mondjuk a puddig próbálya az evés..
az átétel módosítás legalja.ahol az sx 525 1. fokozata egyenlő lenne az berg 1. fokozatával.az...közelítőleg..13-44..na az azért tuti nem kell..mert ez a rövidebb egyes..ez azért jó mászatáskor..de kicsit hosszabb egyes azért meg jó megugratáskor
ugyhogy.. gyanúsan az 570 innectro élni fogja hogy ...nem akkora az áttétele mint egy 450 innyectrosos ugyan olyna gépnek..!(mert a berg gyár szerint..fe 450 az ugyan úgy 13-52 minden átétellle együtt a blokkban is ..mint a a fe 570..hát ez ..hülyeség...)
sx 450-525nél hátul 2 fog volt az eltérés!
59ccm nél két fog...itt 115 ccm különbség a 4 fogat tuti elbirja
itt fúrta bele magát a ktm lyakó felyébe..aztán fúrta fúródott egyre mélyebbre..mert egyre többet ment el hajtani volt racelokkal...akiknek nem csak a tudása de a gépe is..illetve nem csak a gépe de a tudása is számitott az egyszerű székely gyereknek
aztán egyre több ilyne kis teszt illetve látás..
és már nem számított az amit eddig érzezett a kis gasgas ec 300 szerelme iránt..mert csak nyűszit a kuplija..csak fos az eleje...még ha nem is forr mint a ktm és még kevesebbet is sziv..de ez már nem számit...ahogy bandiúr is mondá... a szerelem iz óver...
úly távlatokat akart az én székely barátom...
egy következő szintre lépést...
sajnálatos mód el kell ismerje a márka hogy a komolyabb endúró racékon.. hát 100 motorból..90ktm...vagy kátéem alapú ktm (kutyaberg béta most meg a 20kvárná) a maradék meg össze vissza nyálak.. ez azért csak jelenthet valamit..persze lehet mondani hogy van ott gy két gászgazs is...egy két gyári racelnak...de azok azért véletlen sem tévesztendők össze a ...fulltuning gyári racelgépek a szériával.. igaz ktmenél sem.. de azok a versenyzők..70% nem gyári racel.. mégis azok .mind mind ktm alaú racelok...
ugyhogy ezt azért el kell ismerni..ez igaz..nEEm ....
de
de azt azért tudd jakszi...
lesz blek szúp is..azaz fekete leves is..
forrás...javit6ó megszűntethető ventivel...
+a fogyasztás..az javitható..több tankolással
vagy hordod a hátadon a benyát mint ezek..mondjuk"ezek aért hordják a benyát mert van egy két 4t sőt sok 4t amik kibirják a napot.. a 2t sek meg nem akarnak keveset menni ugyhogy hozzák magukkal...mert nem szeretnek állandóan a 4t-k ből tankolni..
szóvl végül is a ktm töbléetfogyasztása.. beleférhet...
a többi dologról nem is kivánok beszélni...pl.
alkatrészek...minden boltba ami..kicsit is komolyabb mint egy talponálló 87 számú italbolt..másnéven...87 számú boldogság-gyár
eladás vétel sem túl bonyolult.. persze it is ki lehet foghni ..oylat ami egy retek...
motoreladás...
sx 525 úgy kélt el a lába.. hogy előtte héten még eszem ágában sem volt cserélni..semmire!
csak beszólt a képbe a fészbuk.. és kuba ricsárd feltett egy képet fe 570 ről...aztán 1 óra múlva már tudtam hogy honna való a gép...ami a kereskedésben van...illetve a kereskedés fő mestere..zoozee..adott pár infót..
na onnantól kelt lába az sx 525nek..
ami azóta már nyugdilyas életét éli hozzám képest..már ha a földutakon nyálgázon menés az a hegyi ekszrémhez képest kissebb igénybevétel...
mindegyik írásban van i-gazság (minusz az enyémben )
mert eleinte jó volt jakónak az úly 2009 ec 300..imádta..szerette szerelte magához igazította...
aztán teltek mÚltak a napok- hÓnapok-7ek-órák-évek-percek..és folyton csak azt hallottam tőle.. hogy ez a gas..ez egy kiba jó gép...imádja mert jó a fogyasztása....jó a trakciólya...igaz hogy a ktm az erősebb fent ..de ahogy ő használja.. úgy neki a gasgas az isteni..aztán eljutott oda az ember hogy egy haverjával elment motorozni!..kinek 200 ktm volt..valami k4! ugyhogy még filyatlanak sem mond6ó!2004 azért az csak 10 éves...mondjuk gyerekbe az még fiatal
szóval...azt vette észre.. hogy igaz hogy egy retek öreg gép mégis ..amászókába..amit ő szeret és tud!abba a kis nyüzüge öreg ktm...megcsinálja...
na ezt már hogy a saját szemével látta...muszály volt elhinnie magának.. mert csak a saját szem az embernek a salyát szeme
ekkor kezdtek gyülekezni a gasgas feje felettt a vihar felhők...
itt kezdődött minden...
mikor a szomszédnőjét nem csak a kertben látod.. hanem kicsit főzött is rád..és a seggét is megillegette előtted
Ahogy mondod!Leegyszerűsítve az egészet,minden technikai sport 3 alapelemből áll:gép,pilóta,és a pálya.Ezeket kell összehangolni,és akkor minden rendben van.Ezek közül bármelyik alul vagy túl van méretezve az már nem fasza.Valószínű hogy Jaxy tudásához,és azokhoz a helyekhez ahol ő nyomja,nem elég az a gép amivel megy.Vagy a meglévőt kell olyan állapotba hoznia,sok sok euróért hogy meglegyen az összhang vagy újat kell venni, ami már alapból tudja azt, ami neki ,és oda ahol hajt megfelel.
Ismerem magamról ezt a fajta hozzáállást. Amikor elkezd valami nem tetszeni autón/motoron/telefonon, akkor keresek még kifogásokat, hogy jól megindokoljam magamnak a cserét. Amikor már minden szar, akkor nagy elégedettséggel kezdem el használni az új cuccot. Röviden összefoglalva = kicsit meggyőzöm magam. Vagy átbaszom...
"Az sem gyenge, hogy a lehajtott szarul beállított gépet hasonlítod az új, jól bekarburált KTM-hez..." - Pontosan ez jutott nekem is eszembe... Én sem védeni akarom a márkát (GG), de nem gondolnám, hogy egy ugyanolyan évjáratú jól karbantartott Ktm nekem (NEKEM!) többet tudna nyújtani, mint az én felpimpelt motorom. Persze, ha új motort szeretnél Jaxy, akkor azt meg kell venni és örülni neki. Lehet, hogy egy új GasGas is tetszene!
Ha nem áll a kezére és megtehetőinyílván váltson is.én nem védeni akartam a márkát félreértés ne essék,csak a saját véleményemet osztottam meg az úrral...
Nem számít az én véleményem a Gasgas-ról, mert én egy picit elfogult vagyok a Ktm-hez és nem szeretnék heteken át tartó vitát kirobbantani, mindenki el tudja dönteni, hogy mi a jó neki. Itt az én társaságomban is volt sok Gasgas, vadi újak is több darab, de azóta az összeset eladták és érdekes módon mindegyik ember Ktm-en ül, pedig mindegyik elégedett volt a Gasgas-al.
Ha "ügyes" valaki akkor az első teleszkópokba akár 10 perc alatt bele lehet dolgozni a sarat, ha pedig már bent van akkor gól. Azt már csak szétszedéssel lehet belőle kiénekelni.
Az öreg hengert nem ártana megmérni, lehet elég neki egy hónolás gyémánttal... és nem is kell új. Kb erre van kitalálva a pluszos dugó.
Hajtókar cserénél meg gondolj Dév szopására, lehet te is jobban jársz ha nem piszkálod...
Alapvetően kurvára ki tudok borulni mikor írásukból tökéletesen láthatóan hozzá nem értő fazonok kérdést tesznek fel olyan témákról amiről van fogalmam (vagy ha hozzáfogok akkor sikerülni szokott a megoldásuk) és aztán közel nulla tudással felülbírálják a helyes segítő választ (vagy a célzást a kérdés pontosabb megfogalmazására ha értelmezhetetlen a kérdésük).
Hirtelen nem is tudok ellenpéldát mondani, mert szinte mindig úgy néz ki ez az egész, hogy átsiklanak a jó tanács felett és megvárják amíg valami kókány balfasz be nem írja azt a megoldást amit már a kérdés feltevésekor vártak.
Elsősorban olcsó és azonnal megvalósítható legyen.
Az ilyen fazonok a mesében élnek, és ha odavágod nekik az igazságot akkor vérig vannak sértve.
Elkeserítően hülye az emberek többsége, sajnos
A lelkiismeretes szerelő is pénzből él, általában...
Magamat nem sorolva a hivatásos szerelők közé, mert ha lehet kerülöm a más elhanyagolt szemetével való foglalatosságot, párszor jártam már úgy, hogy megkértek egy-egy motor beállítására és elvállaltam (azért valamit értek hozzá) aztán a karbi-gyújtás beállítsból komplett felújítás lett, mert mindene ki volt szegény gépnek.
Nálad kb hasonló a helyzet, állítgatod, de teljesen felesleges, mert így sosem lesz jó.
Sem Csikára nem hallgatsz, sem rám, de a panaszkodás az megy, hogy senki nem segít.
Az sem gyenge, hogy a lehajtott szarul beállított gépet hasonlítod az új, jól bekarburált KTM-hez...
És még csodálkozol ha valaki ezek után türelmetlen veled?
Majd idővel rá fogsz jönni, hogy a tanácsom az injektoros 4t vételére az egyedüli járható út számodra.
jakó kitartás..ha úgy érzed váltani kell. válts...azh ogy rádoobálsz pár száz ályrót.. és uitána csak nem az lesz amit szeretnél és eladod.. hát az a pénz ..mind mind a kukába vész... inkkább csináld meg magadnak ameddig csak tudod..és spórolj az úlyabb ktmre
ha valami több mint egy év alatt nem ált a kezedre ..hát az már nem is fog..erre fet úr is mérget vehet..
A haver felrakta a ktm-et a netre...masnap 3 jottek megnezni..az elso el is vitte....Most akkor mivan?Hujek vagyunk..mindiga dragabb kell es a jobb..es ha jobb akkor nem szamit hogy dragabb,mert a jobb kel...ha nem is jobb.