te különben egyedűl vagy ennyire hűlye, vagy segitenek?
oda van írva hogy ez egy kivágott idézet egy nagyobb terjedelmű írásból, nem én írtam ,még azt se hogy "A valóság" de ha akarod a kedvedért bevágom ide az elötte lévő fejezeteket is hátha megtanulsz olvasni
gondoltam hogy lesz benne egy jo adag gunyolodás, ugy látszik mindenhato jánosnak ez másképp nem megy....
a zsidos részletek nem tudom mit akarnák cáfolni az irásomban... nem is igazán értem hogy jött ide...
a 2. Hadseregben és a horty-s dologban egyet értek veled, viszont ekkora hűlyeséget olvasni hogy harcoltak a "sötét erő" ellen és tisztességesek voltak... egy HÁBORUBAN ...johogynem már szentek voltak, és ez egy keresztes szent háboru volt....
tibric....jót mentünk vasárnap basszus....kezdésnek találtunk egy kanyont kb 2 1/2 órát voltunk benne....kezdésnek nagyon elfáradtunk.
azután kb a szokásos kört megcsináltuk....kis kihagyásokkal mert már nem volt idő..
ahol neked elszállt a kis fogaskereked.....ott teljesen elhagyott az erőm...nem tudtam kimenni...teccik ez a 300-as...
Vik látom fészelsz is. Rád is jelöltem!
Figy már a szelep az egyedi gyártás vagy lehet ilyet kapni valahol?
Meg a külső gumma milyen gyártó?
Am. kurvajó! Ha bejön kűdöm a 8ezret
Ja, megint itt járunk, megint hinted a tutit
Te ott voltál Kolombusszal és mindent tudsz, de lehet még Ikarosnál is az első sorban nézted a filmet
Annyiban talán egyetértünk, hogy 2. vh előtt minden oldalról gerjesztve volt az antiszemi, tehát tudatosan meg volt tervezve, és aki antiszeminek látszott attól bőven összejátszhatott velük. Pl a gazdagok, mint ahogy sztem Ford bácsi is. Egyébként voltak még bőven más multi érdekeltségek is amihez nem nyúltak a 3. Birodalomban, mondjuk a Warburgok befektetései, de azok később már huncut módon más nevén futtatták a cégeket, de ide jöhet talán még az IG farben is.
Ha meggyőződésből kijelented, hogy én meg vagyok vezetve, mert ellentmondok a tanított marhaságoknak, akkor ahhoz hinned kell az ellentétében, tehát a tanítottban
Benyaltad ezt a haloperidolos mesét és még csak fel sem tűnt mekkora madár vagy, a ZsebTV-s hiszékeny úr hozzád képest gyanakvó növényevő
Csak meg kell nézni egyenként az időpontokat és az eseményeket, és körvonalazódik az átverés mérete...
Nagyon sok szövetséges harci eseménynél ott van kis betűvel, hogy volt "néhány" áldozata a munkatáborokban is, de erről valahogy a habzó szájú zs nem beszélnek.
Csak pár példa : A gátromboló bombáknál is említik, hogy meghalt pár ezer női munkatáboros, meg a bunkerromboló Wallis bomba is megölt pár melóst akik a V1-et gyártották és zs voltak...
A zseniális Cometeket is azért fejlesztették ki mert a műbenzin gyárakat védték a rendszeres bombázások ellen, ahol véletlenül nagyrészt pont zs dolgoztak.
Valahogy a Madagaszkár tervről sosem beszélnek, meg arról, hogy még a háború előtt hajókkal elvitték a zs-kat Anglia és az USA partjaihoz, ahol visszafordították őket. Az USA pár ezer zs gyereket örökbe fogadott, de a többit visszaküldték. A háború közepén is elengedtek volna asszem Afrikában több ezer zs-t ha cserébe kapnak teherautókat, de kinevették őket. Az angolok még a háború után sem fogadták be a keleti zs-kat, keresd az Exodus történetét.
Jóval a háború előtt még hitelt akartak felvenni amiből ki tudják telepíteni a kommunista gyanús zs-kat, csak aztán már mikor kényszerpálya lett a háborúban kellett a munkaerő és változott a program. Addig zs nem volt munkatáborban, ezt hivatalos forrás támasztja alá, csak nem reklámozzák. 41 nyarától év végéig 200 zs-t vittek Ausw-ba, miközben 30 ezer nem zs már volt ott.
És ami a legfontosabb, azok akik megélték a háborút és volt lehetőségem beszélni velük, soha nem mondtak rosszat a németekre. Talán ez a legdöntőbb érv!
Most kezdenek újra előjönni mindenféle hazugsággal, mert már nem élnek azok akik meg tudják cáfolni.
A 2 Hadseregünket háborús bűnösnek próbálják beállítani, meg a Horthy rendszert zs ellenesnek, az ész megáll ezeken a hazug pofátlanságokon.
A magyar és német katonák a "sötét erő" ellen harcoltak és tisztességesek voltak, bármit is hazudnak a győztesek.
Nem oltottam le. Olyan mintha ti/te nem is motorozni akarnál, csak megérteni hogy emberek miért motoroznak. Nálam ez úgy zajlik, hogy ha elromlik valami, akkor megcsinálom. Illetve vannak karbantartási feladatok, amiket időközönként szintén megcsinálok. Nem akarok tisztában lenni vele, hogy hány százalékos a fékbetétem, mennyire vastag az üléshuzatom. Szerettek bütykölni, de imádok motorozni. Remélem a különbség érezhető volt. Nem akartam megbántani/kioktatni/leszólni senkit, csak túl sok elmélet van itt mostanság...
Elkezd összefüggésekben gondolkodni ne oltsd le pls
Az orvosok és orvostudomány olyan degenerált, hogy a tünetet kezeli elsősorban mélyebb ok-okozati lánc vizsgálata nélkül motoros társadalom legyen csak kicsit alaposabb bár jobban járnánk, ha az orvosok is észbe kapnának, hogy nem elég alaposak, s alapelvekben hibádzik a tudományuk.
Hagy mérje csak le, ha tudja egyáltalán mit és hol és hogyan kell (Szervízkönyv ) Tisztában lesz az adatokkal.
Ennek ellenére még mindig valószínű az lesz a megoldás a csúszás nézőpontjából, hogy olajat cserél, de legalább tudni fogja, hogy a többi tényezővel az egyenletben mi a helyzet.
Annak a csúszást okozó olajnak megnézte valaki az adatlapját? Összehasonlította azzal, ami nem csúszik? Mi volt az eltérés?
O gyűrűnek itt nem lesz baja le és felrakástól, persze ezt is el lehet rontani, ha becsípi mondjuk.
kedves Doktor ur a legmélyebb tiszteletel bevágok ide pár szösszenetet ennek a dicső embernek a gyáriparos multjábol...
jo olvasgatást. annak akit érdekel...
A valóság
Ez bizony sokkal szürkébb, és kegyetlenebb, mint a propaganda által életben tartott legenda. A mérnökei kidolgozták 1909 és 1914 között a futószalag gyakorlati alkalmazását. Az eredmény fantasztikus volt: 1913.-ban egy T-modell összeszerelése csaknem 13 óra hosszat tartott. 1914.-ben, alig három hónappal a futószalag bevezetése után már csak 93 percig. Ennek ismeretében egy kicsit másképpen tekinthetünk az ipartörténelembe az "ötdolláros trükk" néven bevonult történetre.
Közvetlenül a futószalag bevezetése előtt az üzemi hajsza olyan fizikai és szellemi megterhelést rótt az akkori körülmények között a dolgozókra, hogy szinte menekültek az üzemből. Ráadásul a napibér kevesebb volt napi 2,5 dollárnál. Ennél már a detroiti üzemek jóval többet fizettek. Az akkori statisztikák szerint a Ford gyár munkásgárdája évente csaknem háromszor kicserélődött. Ekkor hirdették meg a napi 5 dolláros bért. Amit az összeszerelés fantasztikus felgyorsulása után nyugodtan megtehettek.
Meg kell említeni azonban azt, hogy nem mindenki kapta meg ezt a propaganda által hirdetett összeget, csak azok, akik erre "erkölcsileg méltók" voltak Mindenekelőtt senki sem kapott 5 dollárt a munkavállalás napját követő 6 hónapig. Ezután a nőtlen férfiak sem kereshettek ennyit, de azok sem, akik válófélben voltak. (A statisztikák szerint, két évvel az "ötdolláros trükk" bevezetése után, a munkások 1/3 része nem kereste meg az 5 dollárt !) Eben az időben szervezte meg azt az üzemi kémhálózatát, ami párját ritkította a modern kapitalizmus történelmében. (A "társadalomkutatási osztály" végigjárta a munkáslakásokat, és az után szaglászott, hogy hol található olyan "erkölcstelenség" ami méltatlanná teszi a munkást a napi 5 dolláros bér elérésére).
Szakszervezet elleni harc
Miközben az erőre kapó szakszervezetek sorra kényszeríttették ki a kollektív szerződéseket a nagy trösztöktől, Ford becsapta a kaput a szakszervezet szervezői előtt. Üzemi rendőrségének a vezetését egy többszörösen büntetett előéletű bokszbajnok (Harry Bennett) kezébe tette le, akinek a hivatalos munkaköre "személyzeti osztályvezető" volt. Bennett olyan "kiválóan" végezte feladatát, hogy 1937.-ben az akkor 600 tagú Ford rohamcsapatot már maga Mitchigan állam kormányzója is így jellemezte: "Henry Ford az állam legundorítóbb gengsztereit alkalmazza".
Ennek a belső terrornak néhány epizódja bevonult az ipar és az amerikai munkásmozgalom történelmébe. Ilyen volt a híres "dearborni éhségmenet" 1932.-ben. Ezen a válságon is sokat keresett. 50 - 60 ezer embert bocsátott el, és helyükbe negyedannyi bérért vette fel az újakat. (A híres "ötdolláros trükk" már rég a múlté volt, az új munkásoknak napi 1 dollárt fizetett )
Az "éhségmenet" résztvevőinek a zöme elbocsátott Ford munkásokból állt. Csak kenyeret, munkát, naponta kétszer 15 perc szünetet és a munkásuk utáni kémkedés megszüntetését kérték a transzparenseiken.
A tüntetőket a városi rendőrség, és Ford rohamosztagosai várták. A rendőrség könnygázzal fogadta a tüntetőket. Erre kőzápor volt a válasz, és ezzel megfutamították a rendőröket. Ford rohamosztagosai és néhány városi rendőr, ekkor belelőtt a tömegbe: négy halott és több mint 50 sebesült maradt a fagyos földön. (Bennettet egy kődarab halántékon találta. Felgyógyulása után, jutalmul a szenvedéseiért, Ford - Lincoln típusú autót kapott gazdájától, később pedig Ford egyik birtokából jókora darabot Bennett nevére íratott, hogy a telken nyaralót építhessen).
A másik ilyen botrány a "River Rouge-i vérengzés" néven ismert. Ez jóval később 1937.-ben történt, és azzal kezdődött, hogy az autómunkás szakszervezet elhatározta, beküldi a szervezőit a Ford üzemekbe, hogy röpcédulákat osztogatva ismertessék a szakszervezet céljait, és szervezkedésre szólítsák fel a munkásokat. Bennett és a velük együttműködő rendőrség persze tudott a tervről, és fegyveresen őrizték az üzemeket. Amikor a szakszervezetisek megpróbáltak bejutni a gyárba, Ford rohamosztagosai brutálisan megrohanták őket. Több szakszervezetis életveszélyes sérüléseket szenvedett (koponya és hátgerinctörések). Amikor néhány óra múlva az áldozatok feleségei tiltakozó röpcédulákat osztogattak az üzem bejárata előtt, a Ford gárda őket is összeverte. Ezután a szakszervezet néhány vezetője kísérelt meg bejutni a gyárba, de Bennett emberei őket is brutálisan összeverték.
Ezután a szakszervezetek pert indítottak Ford ellen, aki évekig harcolt a bíróságon. Nyolc ítéletet hoztak Ford ellen, amelyben kötelezték, hogy engedje meg a szakszervezetek működését a birodalmában. Henry Ford azonban fütyült ezekre a bírósági döntésekre, sőt a Legfelsőbb Bíróság döntését sem teljesítette. Két évvel később (1941 februárjában) a Legfelsőbb Bíróságnak még egy döntést kellett hoznia ahhoz, hogy végül is a szakszervezetek beléphessenek a Ford gyárakba. Az amerikai ipartörténészek egy része ma is úgy véli, hogy Ford valószínűleg még tovább ellenállt volna, ha a második világháború, és az ezzel kapcsolatos munkaerőhiány nem gyöngíti meg a tárgyalási pozícióit.
A második világháború
Kezdetben hevesen ellenezte Amerika hadba lépését (a Hitlerrel való viszonyát már említettem), de a japán támadás után már nem hangoztatta ezt az álláspontját, mivel tudta, hogy a háború hatalmas profitot fog eredményezni ismételten a számára. Ekkor építette fel a tröszt egyik új, hatalmas üzemét Willow Run városkában. Itt gyártotta a B-24 Liberator bombázót, amiből majdnem 10.000 darabot szállított. Ezen kívül, több mint 50.000 repülőgépmotort, 30.000 tankmotort, és különböző katonai járművek százezreit szállította a hadseregnek. Mindmáig nem lehet megbecsülni, hogy ez a néhány háborús év mekkora hasznot hozott neki.
Hivatalosan fia (Edsel Ford) vezette az üzemet a húszas évektől kezdve, ez azonban nem volt több puszta formalitásnál. Edsel mérsékelt ember volt, aki nem örökölte apja brutális keménységét. Sokak szerint az apjával, és nem utolsó sorban Bennettel vívott harca gyorsította fel halálát. Edselt 1943.-ban ötvenéves korában temették el, és ez után ismét, immár hivatalosan is (a hetvenkilenc éves) Henry Ford vette át a birodalma vezetését.
Új trónörököséül a három unokája közül az idősebbikre esett a választása, aki nagyapja nevét viselte, és Henry Ford II. állt a birodalom élére. Amikor 1945.-ban (28 évesen) "trónra lépett", még nem volt egyeduralkodó, mert nagyapja időről időre erélyesen beleszólt az ügyek intézésébe. Ez a "beleszólás" sok pénzébe került a trösztnek, mert életének utolsó éveiben Ford hibát hibára halmozott.
Henry Ford II.
Első lépésként (amikor megtehette ) megszabadult a Bennett féle gengszter szervezettől. A rendészeti szervezet megmaradt, de "törvényes köntöst" öltött. A gumibot és a bikacsök ideje elmúlt, helyébe a kartotékrendszer lépett. A sortüzeket pedig az FBI-al való együttműködés kiépítése váltotta fel.
Ha az olajcsere előtt nem csúszott a kuplung és utána egyből elkezdte, akkor nem a lamellákat kellene méricskélni, hanem olajat cserélni más fajtára. Nekem Motul Transoil Expert van benne (észteres), azzal nem csúszik a kuplung. Amúgy ott a tömítés egy "o gyűrű", azt nem tudsz klingeritből vágni. De ha vigyázol rá, visszarakható.
Ha a falevelek között meg akarod találni a gyökeret, mindig kérdezd meg, MIÉRT. Sorra végighaladva az ok okozati láncon.
Mint a kisgyerek, akinek bekattant a MIÉRT.
Végy egy tevékenységet a saját életedből.
Pl. Most miért olvasok/írogatok itt a fórumon
Ha szerencséd van, lesz valami válasz, majd azt is kérdezd tovább miért, s szép lassan így önmagadban eljutsz a lényeghez vagy egy másik falevélhez
Ha már tudatos vagy rá mit miért csinálsz és nem "automatikusan" történik, már jobb a helyzet egy fokkal.
Nem mondok semmit, h ki és milyen célból és mit irkál, mert fingom sincs, de nem is lényeg, csak érdemes beleolvasgatni ebbe a szobába is és innen is visszanézni a gyökérre.
Visszatérve a Cion bölcseinek jegyzőkönyveire egyszer érdemes elolvasni azt is, persze előtte nem árt megnézni, hogy ahol elérhető, ott hányféle formában van fent, s melyik verziót is olvasod
Ahogy már írtam, a gyökér a lényeg Jaxy legutóbbi írásában benne is van egy része, h "mi a fontos, s mi nem érdekel", s ez így van mindenben...
Az már csak falevél, h valakik ezt az emberi "hibát" felismerve, megvezetnek valami céllal.
Hali a kuplung felőli deklinél valami gumi tömítés van,vagy jó ha vágok klingeritből?Le akarom méricskélni lamellákat,meg a rugókat,meg úgy alapjában megnézni a kupliung állapotát.Fura hogy egy másik olajtól csúszik...
Ezeken túlmenően, hogy a pasasnak a nacionalizmus vagy az internacionalizmus volt szimpatikusabb, az alaptörténet amiről szó van nem került megcáfolásra. -és azóta sem.
jahh igy utolag leírom (mások kedvéért:)
hogy tisztábban lássunk, Henry Fordrol, hogy ahogy jani irta valoban az ő gyáraiban gyártották a liberátor bombázokat de több tizezer tankot gyártott az usa armynak, akivel az első és a második VH.-ban is szoros igencsak jövedelmező kapcsolatot tartott fenn...
de a 2.vh alatt üzletelt sztálinal is ,ott is gyártották a ford autot, teherautot, traktort,...és ahogy már emlitettem németországban is dűbörögtek a gyárai....
aztán emlitsük meg hogy milyen véresen verte ki a gyáraibol a szakszervezetet a saját több száz fős magán hadseregével...és milyen mérhetetlen mértékben kizsákmányolta az ott dolgozokat...
gyakorlatilag az ilyen emberek csinálják a háborukat a háttérből, az előtérbe tolva pár fanatikust, meg politikust, és soha semmi bántodás nem éri őket érte, mert a szuper gazdagok sérthetetlenek, védi őket a pénz....
na megint itt tartunk..
"a valódi szabadságért harcolókat" nyilván a 3.birodalom a valódi szabadságért harcolt... áákicsit sem döntötte europát az eddigi legpusztitobb világháboruba... kicsit sem akarta kiirtani a zsidokat....(amivel mellesleg a legtöbbet segitette őket,hogy ma ott tartanak ahol ) kicsit sem akarta igába hajtani a fél világot hogy utána mindenki őket szolgálja, ez mind badarság, csak a cion bölcsei iratták be a hűlye történelem könyvekbe, hogy megzavarják a tisztán látásunkat....
tulságosan elfogult vagy a sok badarság olvasásátol... ráadásul azt hiszed megvilágosodtál és a többiek hűlyék mind a tuttit csak te tudod...
amit már sokszor hangoztattam, az igazság sokkal inkább valahol középen van...
Doktor ur, a legangyobb tisztelettel, egy pár gondolat erröl a Henry Ford amcsi iparmágnásrol...
aki mint közismert iszonyat nagy zsido gyűlölő antiszemita volt.. ő irta a Nemzetközi zsido című...könyvet ami emlékeim szerint már ugy kezdődik hogy Kolombusz Kristof és hajoinak legénysége is zsido volt...ami azért valljuk meg kiséé vicces...
mellesleg nagy náci imádo volt Hitler nagy hodoloja, és adolf is kedvelte őt, még ki is tüntette valami lovagkeresztel... sőt történészek szerint a mein kampf félcmű megirását is a fent emlitett irás inspirálta...
a Ford Werke egyetlen europai gyárát sem államositotta a 3. birodalom (ez CSAK velük történt !) sőt az ottani üzemekbe kényszermunkások dolgoztak, és bevezették a már usa-ban sikeresen működő futoszallagos sorozat gyártási technologiát....
most hogy igy végig szaladtunk ennek a rendesen elfogult amerikai kapitalista milliomos embernek az élete ide tartozó pár szösszenetén... ennek fényében kérdezném mennyire autentikus az az idézet amit bevágtál tőle?
ha reálisan gondolkozol elfogultság nélkül... akkor pont semennyire.
oda van írva hogy ez egy kivágott idézet egy nagyobb terjedelmű írásból, nem én írtam ,még azt se hogy "A valóság" de ha akarod a kedvedért bevágom ide az elötte lévő fejezeteket is hátha megtanulsz olvasni