Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem szedem szét

Viktor, tudod mennyi paramétere van a csapágynak, ami alapján kiválasztják?
amúgy csak kötekedés képp..de tényleg mert csak is azért.
mi értelem van megnézni a főtengelyít a helyén..ha már egyszer padon ki lett egyensúlyozva?
szereléskor szarul rakjátok be és erre számitotok eleve?
m,ert ugye állítani ott már nem lehet...

vagy mire jó hogy nézegetitek?
nem is meséltem..
a szinteres felni leszedése.. vs krómófág...
MúHhahahha
azt hallom casak valaki röhög a kert végébe.. odalépek már...
hát a feketes festék rögögött már negyed órálya mióta rákentem azt a taknyot a felnire...
pedig bótos hogy mondta..ezt simán leviszi.. le a faszt
elemtem homokfúlyóhoz...
az mondta ó kafin lejön.. mutatta a felületet..mert azt mondta hogy az nem olyan lesz amit én majd mosohgat6ok..azt vagy lefestem vagy koádék lesz...
hát az a felület az nem olyan mint amit én akartam..
ugyhogy marad az okádék fekete porfesték maradványos hátsó kerekem
Jó estét!
hály skacok

zsirtv
egy ilyen videó össze vissza vágdosás(feltöltés letöltés átöltés átnézés vágás beillersztés sorbarakás..)....ha képben vagyok hogy mi is van rajta.. akkor egy délelőttöt simán felemészt..
ha nem voltam ott.. akkor az még több idő...
ha van szöveg a videókon..akkor érdemes vágni csinálni vele valamit..a ha nincs.. full hozzá sem nyúlok...akkor ha egymás után rakod egyszerűen .. oszt kész...
és mért mondom ezt.. mennyél oszt nézzél meg egy forma egyes közvetítést..először úgy hogy van kommentár...
aztán meg csk úgy hogy mennek a vackok búgnak össze vissza...
na az egyiket élvezettel nézed végig a 2 órát.. a másuikat 2 perc után kikapcsolod.. na ezért kell duma a videók alatt

zsirtv
kérlek ront is szólirtsd már meg ..merrt állandóan izél ha nemke szólsz..kicsit simogasd már a leélkét.. háthe egyszsr megbékélne...
mert többinek nem fály ha üzensz ..de neik..neki igen fálydalmas ez..
ugyhogy kérlek legközelebb üzenj neki is thnx

jancsika...
ez a csapágykatalógus szerinte...Sincs teljessen igy..
viszont a kellő terjhelért simán elviseli az 6206 csapágyami 13800 bir forogni..még a nj 206 csak 11000
nem véletlen..
ha a régebbi majd 70 lovas 650 bergekbe jó volt 6206 csapágy.. 4-5-6évekig...3000ft ból..aztán az úlyakban az nj206 hengergörgős szupercsapágy.. az meg 3 évente kivánta a cserét ..mert bazi erős..csak valahogy még is hamarabb elkopott mint a 6206 c-4 a régebbiekbe...
a full hibátlan nagy teherbírású csapágy
annak idején mi is raktunk a 2003 okba..mert hú jobb mint a golyós...aztán két kiderült hogy életartamra nem jobb sőt ...viszont a két cspágy 30 rugó..emebből meg ..7ezer
smr 560ba is gyárilag az egyik csapágy nj206..amásik az meg 6206 golyós!
én is csak azért hagytam benne a másik hengergörgőset.. mert igy a szerelhetősáége az megmaradt..nem kell szétpréselni a blokkot..+
mondom smr 560 ba is ez egyik hengergörgős azt hiszem a gyúlytás oldali.. és a kupli oldali meg a golyós! a kupli oldali a golyós!

dévó
én a helyedbe szétszednélm.. és sosem raknám össze.. mert sosem lesz tökéletwes.. és tökéletlen géppel ..tökéletes ember nem tud motorozni
Na mivan bélák? Azt is kérdezhetném hogy mi a bál bélák?
Dew,amùgy miòta van meg a remix?
Terpeszteni is tud,vagy a sonkàk befelé àllnak,vagy elcsavarodnak.
nagyon szánalmasak
Örülj neki! Én inkább azért leellenőrzöm mindig ezt is, ha nem felejtem el, mint most
Köszi az infókat ismét

A tengelyen a kúp végén van benne egy apró mélyedés, ami már megvitte az órát, nem akartam tönkrebaszni így feljebb mértem pár mm, de a kúpon, ahol épp a köszörült felület.
Most itt mértem, ami a képen van, csúcsfészek nem tudom milyen állapotban, de ott már tuti lenne 0.05 ad is az ütés a ledkerék oldalon, ha figyelembe veszem, hogy 0.02 volt a kúpos rész előtt.

Félre van nyomva alatt mit értesz? Szerelőnél láttam,hogy a két sonkát utólag párhuzamosan is tudja igazítani, meg az elcsavarodást is, milyen irány marad még?
Ebből gondolom, h ki lehet azt "közel nullázni", csak idő kérdése Nullát nem írok, mert olyan sose lesz, de mondjuk 0.01on belülire.

Motornál a 10 év nekem nem mond semmit, mire gondolsz üzemórában? Ez a hajtókar 150 től többet nem fog menni, utána dobom ki belőle, 300 óránként (nálam ez kb 2 év, 2 dugó) szoktam cserélni hajtókart, 600 at is el kéne mennie, de ezeket a kurva jó főtengely csapágyakat, a hibás centírozások és kiegyensúlyozatlan tömeg miatt max 300 óránként úgy is cserélni kell, akkor meg már a hajtókart is lehet, ha úgy is szét van húzva a blokk.
Az üzemóra esetében nálam ritkán forog 6000-8000 at blokk átlag 2-4e el között számolni azt az üzemóra mennyiséget, amit írtam, sose forgatom a gépet, sokszor szándékosan powernyitás alatt motorozok, inkább felkapcsolok.
velem ez még nem fordult elő hogy ne lenne rajta a rugo.. pláne egy vitonos-on...
NJ helyett m.golyós? Az jó, mert a gyolyós kb fele-harmada terhelésre van készítve és az illesztési hézaga is kb ennyivel kesebb
Nagyon ne is forgassad mert ott hamarabb kifekszik a Czetka.
Az meg még jobb ha sérült a kúp, akkor a lendkereked is ütni fog rajta ami tovább erősíti a kiegyensúlyozatlanságot... Na pl ezért is gagyi az utólagos lendkeréksúly, ilyen helyzetekben garantáltan nem fog futni rendesen.

A centrír padban általában csúcsfészeknél van vezetve a f.tengely, és ilyenkor először azt kell ellenőrizni, hogy azon fut-e rendesen.
És persze megint nem figyelsz. A pontos egytengelyűsítés nem csak idő kérdése, mert ha félre van nyomva akkor szinte lehetetlen kinullázni Ezért nem kell basztatni a jó állapotú gyárit, főleg ha még rendesen le sem ellenőrzöd mielőtt kivágod belőle. Az a gyári tengely részterhelésen használva jó olajjal, jó karburálással szerintem 10 évet lazán elmegy, vagy még többet is. Ilyen utángyártott karokkal meg préselgetve a sonkákat, kicsi az esély rá, hogy hasonló minőséget produkálj. A csapágyazás szempontjából mindenképp.
Ott van pl a bolti C3 csapágyad, lehet az egyik oldali normál illesztési skálába esik, a másik meg C4-be. Csak a szerencsében bízhatsz, hogy nem bassza szét a fészket.

Ha sérült a kúp akkor órázd meg a csúcsfészeknél, de szerezz be golyós betétet az óra végébe mert ez így sose lesz pontos. Feszül a súrlódás miatt az óra tengelye és kevesebbet fog elmozdulni, tehát egy pontosabb órával lehet még többet fog ütni a tengelyed...
Ne is szedd szét, mert kicsi az esélye, hogy ettől jobb lesz. Ez már így maradt.
Most jutott eszembe
A gyújtás oldali szemringen berakás előtt megint elfelejtettem megnézni, hogy rajta van-e a rugó.

Nem egy embernek volt már, h megvette új és rugó meg nincs rajta
hé nigger fűttyentett a gazdi, ugorjál csaholjál valami bolyásat....
Köszi az infókat!

Nekem hasznos volt mindenképp ez a kis méricske, most már jobban tisztában vagyok dolgokkal. Remélem másnak is hasznos volt!

Azt mondjuk nagyon nem értem, hogy ment bele ennyi plusz, bár abból kiindulva nagyon nem mind1, hol mérem, lehet a szerelőnél centírozáskor nem itt mérte.

Le nem esett a főtengely, ekkor biztos belemehetne, behúzásnál és blokk összehúzásnál megfelelő hézagolások esetében szerintem nem mehet el.
Nem a csapágy közelében mértem, hanem a köszörült felület végén, ami még épnek tűnt. Ahova felmegy a lendkerék az nekem már gánynak tűnt, de ma megmértem itt is, a legvégét nem tudtam mert volt ott egy sérülés, de 3mm el beljebb ráraktam.
Itt már 0.03 ad volt az átlag eredmény, 9 mérésből 3 különböző helyen, ha már mérünk, legyen kicsit pontosabb

Igen KOYO C3-as

Ez mind tapasztalatnak és infónak jó, szét nem veszem azt már leírtam.
Majd télen kb 150 üzemóra után szétrántom s cserélek hajtókart is,
s jobban kicentíroztatom, vagy centírozom ha lesz hozzá cucc, szerintem főként idő kérdése a pontosság, ki mennyit pöcsöl vele, magamnak ráérek 4-5 órákat is tökölni vele, szerelő ennyit nem fog.
Jó napot!
Hé Nigger !

kellene csinalni a tegnapi menetemröl valami kis összefoglalót.
túlozunk majd ok ? ma is gurrantok !

csá TV.
bakker...
eddig azt hittem én is valamilyen szinten értek a motorszereléshez..
de nem...
vagy csak leszartam az ilyen dolgokat...
mármint ezt az egytengelyűséget...
elvittem palkóhoz....fogta...kicserélte a csapot...kicentirozta esztergapadban..sőt a mostanit...amibe hajtókart nem is szedte kicsaka a törött szélű ft csapágy miatt megnézte ezt a főtengelyt is...
mondta hogy ezt nem birta kicentirozi olyan faxául..de mondta hogy ó..jól lesz az még nekem
sőt... a 15ezres ntn nj206 xyvzzs...csapágy hejett lett bele egy 3800ft c-4 6206os...golyós...ami kiderült a smr 560ban eleve az egyik golyós!ugyhogy..fogta beszerelte támhézagoló nélkül a ft...a golyós úgy is meg6ározza ahelyet...
oszt összeraktam a blokkot.. oszt lyaúnapot.. eltelt 2 év...olszt ennyi...
mégh gyári az a dugó a hajtókar.az egyik ft csapágy...a szelepeket kicseréltem meg a szeleprugókat...de a szelepek is 90%osak voltak!
ugyhogy
még egy 2-3 évig nem gondoltam szétszedni..csak ha kivánnni fog valamit...
én azt kivánaom soks sok hibamnetes kilóméter szaladjon még belé-jEEEE
de mondjuk én vigyázom is rálya...
nix fordulat ..nix eröltetés.. hix igénybevétel...

csak azért szerelgesse a faxom se..van fontosabb dolgom is.. tenni bele az üzemórákat
Nézd itt tudom ajánlani : http://www.blm.hu/mma-tig.htm#...
Sajnos nem mindegyik alkalmas rá mivel külön elektronikát igényel!
De ha van típus az alapján meg lehet tudni hogy alkalmas a te invertered vagy sem az alu elektroda hegesztésére! PL:http://bolthely.hu/hegeszteste...
Elektródát meg mindig a hegesztendő anyaghoz kell igazítani! PL: http://esab.gedeon.hu/index.ph...
Inkább tegyük fel, hogy veszel bele gyári újat
Én eddig egy emberrel találkoztam aki az 1 század "ütésre" azt mondta, hogy az sok, mondjuk az 125 special Honda tengely volt ami 12 ezer felett pörög. Persze biztos vannak még rajta kívül, csak azok nem tömegmotorokat babrálnak aprópénzért.
Ha jó a tengely akkor nem megy el könnyen az egytengelyűsége, tehát oda nagyon bénának kell lenni, hogy szerelésnél elbaszd.

Leginkább olyan szerelési hiba fordulhat elő, hogy valahol feszül a csapágy (nem meg fel a helyére) és összehúzza a sonkákat a blokk összehúzás után. De ilyenkor elmegy a csapágy axiális hézaga is és szorul mint állat, meg hamar kifekszik a csapágy.
Ezért kell órázni mindent összerakás után, úgy minden hibát kiad.

Amit Dévvel mérettem az semmi, ráadásul azzal a golyó nélküli letapogatóval nem is lehet pontosan mérni, akkor sem ha bizalmat szavazunk az NDK-s órának
Én vagy 10-15 helyen szoktam mérni a két oldalt, többször egymás után, aztán átlagolok.
A Dév tengelye a csap körül van kicsit elmozdulva, ezt vissza lehet ütni, meg nagyon picit tapsol, na ez már érdekesebb szokott lenni.