Nagyobb görgő melegre nagyobbat tágul, ezért lóg jobban hidegen.
Meg gyanítom ez a kar van az RM-ben is aminél jóval nagyobb az igénybevétel, és ahhoz illesztették a hézagot. Endurónál részterhelésen ez mindig "lógni" fog valamennyit. Az a kosár kialakítás már ránézésre is gagyi, az már csak mellékszál, hogy miből van. Tömören, ez egy szar a gyárihoz képest, de ha már megvan nem kell kidobni, addig kell hajtani amíg be nem áll
Kérésedre itt a saját kép(neteset nem találtam), de minek is a kép?
Wössnerben 4mm es görgő átmérő 16db az alsó tűgörgőben, proxban 3 és 19db van. Az alsó csap furat is nagyobb, azaz a "húsa" alul vékonyabb.
A kosár színe ne tévesszen meg, acél ez is(vonzza a mágnes, s nem a görgőket), csak valami ezüstös szarral be van futtatva.
Találós kérdés, ha 1000 ford/perc forog a főtengely, mennyit forog a vízpumpa kerék?
RMX-en 1:1ben, többi motort nem tudom.
Főtengely kihajtóm 23 fogas, power meghajtó is ennyi, ezen lévő vízpumpa meghajtó 24, a vízpumpa végén is 24. Azaz forgás iránya is ugyanaz, mint a főtengelynek.
16mm-es a be és kiáramló csőátmérő. Vízpumpa lapát 40mm átmérő, amin 6db 13x15 ös lapát van.
Megállt a tudomány, amit nem tudtam még kiszámolni, mennyi vizet szállíthat
Kéne az adatot tudnom, h kb. 1000 ford/percnél mennyi vizet kell átáramoltatni a henger hengerfejen, h ne süljön meg
Tudjátok, a vízpumpa nélküli járatáshoz
igen te voltál az a szellemi toprongy aki elkezdte más motorján tekergetni a leállito gombot aztán kiszakadt az egész bele....
amugymeg neked nagyon szelektiv az emlékezeted ,mert nekem sose volt alap járatom
olyanra szoktam beállitani hogy jol menjen, és egy durva kergetés után is 5-10 mp még pöfög, de utána leáll... ez nekem igy pont jo.
a triálomon van alapjárat, de ott kell is mert sokat pötyög
a bolti motorosoknak tök jó hogy nix alapjárat.. mert mikor letámasztod a köz-ért falához nem kel slussz gomba gép leálításához
mert amúgy a slussz gombodat..nem tépte ki valamelyik cshukákábra a zarándba?
akkor még volt alapjárta..nyüszitettél is hogy úgy kel lefulasztani....te le-fulajtár
megkerestek ma..bólya lefogatási ügyben
ki kelett találnom hogy rögzítsék a bólyákat elmozdulás elen..
két verzió van... levisszük a gyerekmegörzőbe..ahol 4-5 óra alattt sem jutnak ki.. zarándba volt már ilyen..és nem is szándékos volt
a másik hogy hullámverés ellen a seggedi evezős pályán kel a bólyákat lecövekelni...
de azt is megoldottam...
én azt mondom...
extrőm endúróban.. az alapjárat..a stabil és jó alapjárat az olyan elengedhetetlen mint a kormány egy lefelé vezető meredek hegyoldalt
az az alapjárat legyen stabil..nagyon.. abszolót tudjon rajta alatta is! működni a gép..és nem böffenhet le!ehez kel jó motor jó karbi és jÓ lendtömeg!mert a jó lendtömeg is növeli az alapjárat ..nem szószerintis ..de mégis nyomatékát...mert a tehetetlenségi erő tárolja a nyomatékok..nemengedi leálni a gépet.. és ha nem ál le hanem tovább megy.. már nyertél..időt ..fáradtságot...mindent!
a jó alapjárat egyik legnagyobb ismérve hogy behúzott kuplival is.. gáz nélkül is(ez mondjojuk kifejezetten 4tnél) egyből pöccnejen
a kis sx 525 ha eldől...akkor még a kerék kaparja a hegyet ahelyett hogy le állna.. kokrétan mig le nem állítom!
én is karburáltam nem keveset..mire ilyen lett...de megéri..mondjuk 4tnél szeritnem a karbinyálás egyszerűbb ..vagy nem de az biz-tos
a itt a 2t 300asok mind mind olyan hibáltaln alapjárattal vannak mint a fény...
ugyhogy jakó..nyugodtan dolgozz csak rajta...meg lesz az...
a gyertya kép az tényleg csak a legvégén ha már atom szar akkor segít valamilyne irányba.. iletve a stilusodhoz való átlagkeverési képet adja meg...azt hogy arra az időre.. 10-20-perc! ott milyne volt az égése a keverékednek.. abb a tempósba vagy szopóba vagy ahol előtte mentél az utolsó 10 percben..ott szerette é ..vagy sem...
mert a gyertya kép az nem változik meg 2 sec alatt..
de hoszabb idővel szépen beáll...és mutatja hogy jól érzi magát a gép vagy sem..
pl 525en a gyertya volt cserélve 3 éve..és kivettem mikor a szelepeket kicseréltem..és láss olyna barna olyan tiszta.. olyan éles sarkosak még a pólusai..azon nem mondod meg hogy 200 óra is benne van
Szeva,a krosz témába nem tudok bele szólni de enduróba elég szopó alapjárat nélkül!Az alsó tartományát meg azért akarja belőni mert kb 70% ba azt használja.
Reménytelen eset vagy! ( A kőbaltafejű kőkorszaki szaki )
Alul vezetett karnál nem lényeg a felső görgő oldalra mozgása, sőt, így egyenletesebben kopik a cucc, nem rág be egy helyen a görgő...
Abban a dugóban sacc azért nagyobb a hely, mert más a kialakítása, ennél az a plusz pár mili 10-15gr pluszt jelentene, meg a kovácsolt erősebb is, nem kell akkora kitámasztás neki.
Ha hibát keresel akkor a mágneses talpú indikátor állvány és az óra elengedhetetlen, meg kell venni. Ha nincs akkor meg felesleges bármin agyalni, hogy jó vagy nem, meg rángatni a cuccokat.
Legalább tegyél be képet a beszereletlen hajtókarokról meg az alsó csap-görgőkről (netes fotó előnyben).
Valami görgő méret eltérés problémázásodra emlékszem régebbről...
Csak nem írtad le mi van pontosan abban a linkelt gyertya nézegetős agymenésben.
Amit most írsz az is homályos. Amúgy versenyeken láttál már negyed, fél, meg háromnegyed gázzal szaladgáló profikat a depó környékén karburálási célzattal? Mert nekem ez az elképzelt kép elég viccesnek tűnik
Megfordultam pár helyen, láttam is ezt azt, de a profik soha nem nézegették a gyertyát karburálásnál... A gyertyán látod ha valami nagyon nem jó, de nem látod ha majdnem, vagy nagyon jó akkor, meg ettől még lehet gond később.
És soha nem láttam egyik kétté menőnél sem alapjáratot, krosszban sem, pedig láttam pár VB-gépet is testközelből a depóban.
Nem tudom enduróban mennyire lényeges az alapjárat, de úgy sosem fogod tudni rendesen beállítani, mert még a profi szerelők sem tudják. Mondjuk az endurót csak sacc átlag elfogadhatóra állíthatják szerintem, nincs igazán élesre állítva, mert nem is lehet ahol felhasználás közben akár félezer méter vagy több is lehet a szintkülönbség.
A beállítás karbi karakter függő is, de a főfújóka egész biztos nem dolgozik neked fél gáz alatt. Amúgy ez nem jetes karbi?
Kezdésnek keress a neten egy karbi beállítási karakter ábrát a típushoz.
Most azzal szórakozok , hogy ezt a Necj tűt belojem .Startbol adok neki egy nagyobb alapjarati fúvókát mert akkor kopogott mikor a gazt elengedtem es az alsóbb tartományba csinalta.
Köszi hogy válaszoltál. !
te mi van veled saját homokozodban nem modnhatsz irhatsz le bizonyos szavakat
pl. BOLYA pedig barki lemegy a Zarándba bármekkor 6napos motoros vagy CROX bajnok vagy lehet akárki az BOLYA. nem vicc.
én ott lent Zarándba nem láttam embert aki nem Bolyázot be.
szoval a Zarándba mindenki Bolya. mert ott a Gravitácios Géza mindenkit 1x elkap.
ha utolsó vagy akkor pedig 3 horgot is aksz beléd.
Jax, a tűk 0,01 századonként vastagodnak N1EG, N1Eh, N1EI, N1EJ, Betűrendbe van a vége, én az N1eg után a H-s végűt próbálnám ha alul sok neki. Nozg, Nozh, Nozi,...stb. ezek meg feles tűk, a vastagság és forma ugyan az mint az előző de ezekkel fél állásal tudod lejjebb vagy feljebb rakni a seegert a tűn.
Miért jó ez a nagy tömeg? Hülyülni/társasági filing biztos, de jót motorozni tuti nem Szerintem
2 ideális, max 3-4, ettől több már sok.
Itt is fontos a tudásszint egyformasága, még ha egyforma is, 3-4 embernél már van várakozás bőven, ami persze jó azért, mert pihenő
de pl a györiekhez képest lófaxok sem vagyunk...
mert hallá a hirekből..ott 30 jelennek meg valami benya qton..qÚton..kúton...
oszt úgy indul a dély hogy..osszá szorozzák egymást...
amúgy az aradiak is ilyenek itt nálunk...
de róluk is csak tudjuk hogy vannak..meg ők is rólunk...mert a nyomokon nem nagyon találkozunk...nem nagyon aggatjuk egymást...
nekem ök...illetve.. mindenki aki hegylakó.. 6almas példaképeim ...mert ők tud6ják csak igazán..milyen is a hegy másik oldala
mi meg csak bóklászunk ott..néha elszörnyülködve.. millyen brutális helyeken is vannak nyomok... ...
bezzeg az alfÖdön a homokutakon meg ..jók vagyunk..
ahogy mondja is gonzó barátom...
alfÖdöinek születni kell .. mert gyökér répa terem Őlég(csak előbb el kŐ vetni
vagy pontossan nemi is igy szól az a mondás..
na mid1
hát az úgy van fet..
elárul6om..de utána meg kéne hogy ..öl-eljelek de mivel pösti vagy igy az nekem nagy fáradtság lenne. ezért magadat kel..megöl-eld
nem emlékszem pontossan..de úgy 2000három dec 31.ikén jötte ki bontós golden meg még ketten az akkori "pályámra" és azóta velük a kapcsolatunk ..az van
bár BB-k szerint(bakonyi betjárok )a mienk nem igazi barátság mert mi csak együtt motorozunk..mert az hogy heti szinten 1-2 órát beszélünk telifonon..meg 2-3at személyesen.. az nem is igazi kaBcsolat tartás
szóval ha a nem is igazi barátokat is számol6om..mondom akikkel csak 1-2-3 órát beszélünk telefonon..és nem helyi lakos az számít6 banda tagnak?
mert akor van még pösti 2-3...+azoknak a perePUTTYA...
mert igy utólag.. az idei (jan febr márciust ha nézzük és számoljuk..akkor ezekkele asrácokkla egész sokat motorztunkis együtt..nem csak a telifonba téptük a szályunkat rolytosra..
szóval úgy van hogy ...3 helyi.. meg 2-3 pösti....aki van hogy hoz magával utánfutót..
jódost nem tudjuk ide beleszámolni..mert vele a kommunikáció is ultra kevés...4 hetente személyesen a többieknek1-2 óra...
de tavaly ösz ig ős is alapcsapattag volt...
aztán még számoljuk magunkhoz mpi csoresz párost....
+csanit is...
ugyhogy akkor mekora is ez a banda..
hát a fax sem tudja...
de egy biztos..
szeteretjük ezt a kis hegyet itt a szomszédba...mert extra jó nyomokat ad... meg ha bólya..jaj mit mondtam
BÓLYABÓLYA BOLYA
nincs sok akkor azért ki is fárasztja rajta magát a társaság
Mondjuk egy ilyen szenvedős sztorim nekem is van.hulla màsnaposan szinte alvás nélkül regel 7kor indultunk motorzni,reggeli nuku,ha megáltunk egyből szédülés hànyinger,szòval nem volt mese menni kellett.baszott zuhogò eső sàrban szenvedés ahogy ilyenkor lenni szokott;estefelé értünk haza.végkimerülés hatàràn mostam a motorom közben jött a vàrvavàt ròkàzàs.haverom muterja meg mivan kocsmàzni voltatok?
Zaràndög komolyan mondom lassan példaképpé növöd ki magad
a videòid meg àllatok nagyon,a tìmetekkel együtt.(seggnyalàs vége)
A csapatombòl 2en megvàltak szeretett vagy nem szeretett motorjuktòl anyagi vagy nem anyagi okokbòl.szòval kevesen maradtunk.jò lenme lennènk annyian mint ti,bàr azt se tudom hànyan vagytok
Szerény kókány tudásommal azt mondom, hogy a főfúvókának semmi köze 1/4 gázhoz. Talán nemrég te linkelted be a karbi hangolásos ábrát nem?
Azon általában az van, hogy 1/4 gáz felett kezd beleszólni egy nagyon picit a főfúvóka méret, de leginkább 3/4 gáz felett van jelentősége. http://www.carbparts.com/keihi...
Az teljesen korrekt meglátásmód, hogy mindenki van egy szinten
Ha célod, hogy magasabb szintű tudást akarsz cserélni, tényleg nem jó helyen jársz, bár még csak az is lehet nem találtad meg az embered, az is lehet lenne itt is, csak inkább okosan és bölcsen hallgat, vagy szórakozik a hülyeségeken amit hozzám hasonló kókánymatyik alkotnak.
Még infó az elméleti képzéshez, motorszerelő suliba pl azért nem megyek el mert van egy csomó ismeret, ami nem érdekel, pl a 4T elég nagy területe egyenlőre nem kell a célomhoz, nincs ilyen motorom, nem érdekel. Marad a könyv, gyakorlat, meg a fejem.
Valószínű idővel össze lehet szedni azt a szintet, ami számomra elégséges, a baj, hogy ez a szint egyre magasabb, 4 éve még nem érdekelt semmi, megvettem beleraktam, ment tőle valahogy.
Később már fényképeztem, nézegettem alkatrészeket, most már kopásokat, súlyokat méricskélek.
Szép lassan egyre többet tudok meg a motoromról, magáról a 2T működésről, stb. de ez még kurva kevés, s ahogy egyre többet tudok úgy látom egyre inkább, mennyire kevés.
Úgy látszik el kell kezdeni új alkatrészeket is méricskélni
Miért csinálom magam: Számomra az érték, ha rájövök valamire, s így szerzem meg a tapasztalati tudást, nyilván úgy sokkal gyorsabb, ha van egy tanító, aki elmondja, s csak megérteni/megtanulni kell. Ez igaz a motorozásra is, sose okított senki, megtanultam magamtól saját káron, jó sok év alatt, persze lehet hibásan, de számomra elegendő szinten.
Más meg tanárt fogadott, s 1-2 év alatt eljutott oda, ahol tartok mondjuk 6 év alatt.
Ez igaz mindenre, de számomra értékesebb az amit direkt/célzott külső segítség nélkül érek el, ennek ellenére ha van meghallgatom mindig, nem tolom el, de nem szoktam így direktbe kérni, hogy mondjátok meg és majd azt csinálom gondolkodás nélkül,
mert számomra a lényeg nem a válasz és a cél, hanem a MIÉRT és az út. Persze ez nem mindenre igaz, van amikor a cél a lényeg
Meg gyanítom ez a kar van az RM-ben is aminél jóval nagyobb az igénybevétel, és ahhoz illesztették a hézagot. Endurónál részterhelésen ez mindig "lógni" fog valamennyit. Az a kosár kialakítás már ránézésre is gagyi, az már csak mellékszál, hogy miből van. Tömören, ez egy szar a gyárihoz képest, de ha már megvan nem kell kidobni, addig kell hajtani amíg be nem áll