Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

vízszivattyut épitesz... ? készülsz a tavaszi áradásra mi?
Igaz, pontosítani kell mindenképp , fél szavakból nehéz megérteni
A tűgörgő miatt felmerült kérdés számomra a felső hézag. Paraszti eszem azt mondá, ha az a tűgörgő ennyire el tud mászni jobbra balra, akkor az a hajtókar hiába van alul hézagolva középre a tűgörgő elmegy pl. jobbra, s amilyen rövid görgők vannak benne (még ez is, a PROXban ott is hosszabb a tűgörgő szélesség), már is nem lesz épp ideális pózban a tűgörgő a csapban. Ok a hajtókar eleve mászik felül, de hogy még a tűgörgő is ennyit tud, az tette fel bennem a kérdést, aztán már válasznak jött, biztos a kovácsolt dugónak nagyobb hézag kell a tűgörgő és a dugó között

A méréshez először is mérőszerszám kéne, amivel mérni is tudni kell ami nagyobb baj, hogy szét kéne szedni, eszembe nem jutott eddig új alkatrészt méregetni.
Nyilván ez lenne a logikus, ha szerelői szemmel nézem!

Jelenleg engem csak annyi érdekelt, hogy csilingel-e a hajtókar.
Ki is találtam, hogy tudom megnézni, ha jó kedvem lesz ki is próbálom.
Henger fel, blokk be a helyére nyitottan, nincs rajta oldaldekli, se váltóolaj, se más, csak ala natúr a főtengely és a dugó fog járni, meg persze a lendkerék. Slagot és vizet bevezetem alul a hűtés miatt felül megy ki a szabadba másik csövön , s beindítom a főtengely kihajtó fogaskeréknél ha bírom, csak a főtengely fog így járni, máshonnan nem jöhet hang. Legalább azt is meglátom, hogy így mennyire füstöl a motor, így 100% nem szívhat váltóolajat sehol

Tegnap este megálmodtam a döntést, nem fogom kicserélni a hajtókart meg a dugót sem, majd legközelebb már jobban szétnézek. Megnézzük mit bírnak wössnerék, s túléli-e az RMX ezt a kiszerelést. A hangját majd megszokom...vagy nem és akkor széthajítom később, most már a tököm se vagdos megint tömítést, meg nem fogom széthúzni ismét a blokkot.
Jó reggelt!
ennek örülök janó
mármint annak hogy te is észrevetted hogy dév..egy igen nemes ember..
a lelkéből fakad ...mármint a nemesség .
az igenesség.. az az esze miatt van..ugyanis dév egy igen okos ember


a tegnapi napról vasn egy konklÚzió..
a hiába adsz egy embernek dic-lac ot ha a keze lába le van szakadva..nem nő vissza neki...
bár az úly prodzsekt nálam most ez


amúgy :
oksitapsi hogy miből vesszük hogy jó egy proksz vagy böszner alkatrész...vagy akár milyen márkásnak mondott!
hát abból hogy drága kincs mint a sár....forró nyári időkben...
Azt is lenyeg hogy 600 m vagyok 5-8 fok volt es a paratartalom normalnak monthato.
Az este beraktam egy NECJ tipus Suzukiba karburatorba valo tut.A regi tu N1EG vel az a baj,hogy alul tul gazdag (pont ahol a legtobbet potyogsz) 1/8 es 1/4 kozott,es utana jo is lenne.
Miutan beraktam 170 42 NECJ 3 pozico es kimentem.Alapjaratot hamar belottem es jol is ment.Sokkal jobban ment alol,szepen egessegesen pattog es robban,nem hallatszik az a nehezkes robbanasa a motornak.Kicsit kerultem hogy melegedjen be jobban es utana hazafele probaltam 1/8 es 1/4 gaz kozott tartani,hogy lassam 3-4 be mit csinal ha tartom a gazt es hallottam olyan ping pong hangokat,mintha szegenyes lenne es meg is ugrotta kozbe magat.
Gyertya kepet neztem de mivel uj gyetyat raktam bele ,utana telyesen tiszta volt es talan a gyertya menet peremen volt valami barnasag es olaj.
Kerdes,hogy ha nagyobb FF rakok akkor ez a pingpong detonalos hang menyire szunne meg?
Elmeletileg nagyobb FF akkor tobb nafta bemegy.
Vagy a tut kinebb emelni.?
Nem akarom az uj dugot szaraz keverekkel lerendezni.
Át látsz a szitán.Latszik az írásodból,hogy nem mai gyerek vagy és 99,9% egyet értek.
a "belük" belőlük akart lenni
Ha tanács nem kell akkor kérdezek.

Mért fontos az alul vezetett hajítókarnál, hogy a felső szemnél hány tizeddel több vagy kevesebb a dugóban a hézag?

Mi a rákért rángatod azt a hajtókart össze vissza, miért nem lehet megmérni úgy ahogy a manualokban mutatják? Szar lenne ha egyszer objektív összehasonlítási alapja lenne valaminek?

Miért nem a lényeges dolgokat ellenőrzöd, miért a lényegtelen marhaságokkal foglalkozol?
Ez nálad egy igen-nem-es válasz

Nem kell semmit túlértékelni, amit én tudok azt bárki összeszedheti. Annyi előnyöm van a mostani generációval szemben, hogy én a kétté fénykorában kezdtem a tanulást, most már sok dolog megszűnt amit én még testközelből láthattam. Rengeteg versenyen én mindig ott voltam a depókban és lestem a szerelőket, ez a kisebb versenyektől az OB-któl kezdve a VB-kig így volt, mindenütt bent voltam a depóban a tűz közelében. Elindultam versenyekre egy kis pénzzel és egy hálózsákkal, és ott aludtam ahol sikerült, volt mikor már kajára sem maradt elég zsetonom, de apróságokon nem akadunk fent. Közben persze folyamatosan olvastam, hétköznapi szerelőket is kérdezgettem meg szereltem, kísérleteztem rengeteget. A legtöbbet a Honvédban tanultam a Maestrótól, vagyis ott tanultam meg a lényeget és a finomságokat. Mondjuk itt is van még kis előnyöm, mert hozzá hasonló mestert ritkán találni manapság, viszont van helyette net ahol rengeteg jót és marhaságot is lehet tanulni...
Nincs tuti szerelő aki mindent tud, csak a lehetőségekhez képest felkészült és precíz, aki kihozza az adott helyzetből a lehető legjobbat. Mikor valaki elhiszi magáról, hogy eleget tud, azzal ki is baszott magával.
Igazából nekem is nagyon lehúzós ez a Sportmotoros fórumozás, mert 95% ostobák és kókányok vannak itt, nem pedig olyanok akikkel össze lehetne rakni a tudást, és fejlődni...
Többnyire ezért a gizda stílus nálam, mert nem elég, hogy fejlődésképtelenek és annyira ostobák, hogy nem fogadják meg a jó tanácsokat, de még pofátlanok és hálátlanok is.

Ha magadra ismersz az csak a véletlen műve lehet



A másik a műszaki része. Mi az, hogy a márkás Wössner, meg Prox tervezői tudják mi a jó? (a többi szemétről nem is szólva)
Ha jól rémlik, anno a Prox úgy reklámozta magát, hogy gyári beszállító... Ja, szállított a gyárnak szimmeringeket és semmi mást, a többi szemetet meg eladta a jól csengő megtévesztő szlogenje alatt. A Prox kétté dugók egy időben el voltak baszva, én csak kevéssel találkoztam, de beszéltem egy szervizes haverral is aki ugyan azt figyelte meg mint én. A mélyebb stiftelés és a feltételezhetően puhább gyűrű miatt egy bizonyos kopás után elfordult a gyűrű a dugón és beállt. Én szinte csak ilyennel találkoztam, persze ehhez kellett a barom is aki szarrá hajtja a gépet.
A régebbi Wössner dugóknál meg anyaghibára utaló jelenségek voltak, ragadtak is amiket láttam. Mivel csak sokkal szarabbakat tudtunk venni ebben a típusban, két év teltével rendeltem újra és azok már másabbak voltak, csak a job. számban tért el papíron, a forgalmazó lehet nem is tudott róla, hogy ez másabb. Azért a csapszeg eltolás még mindig ellentétesen van mint a többiben

Egyik haverom bringa cuccokat forgalmaz, van köztük olyan is amit ő tervezett és asszem Kínában gyártatja, mert szinte minden tech olcsón rendelkezésre áll. Olyan jelet, logót, márkát gravíroznak, lézereznek, festenek, matricáznak rá amit csak kér. Persze ő kitalált saját márkanevet, amit jó drágán árul és a sznobok harapnak rá, mert mekkora név és a minőségnek ára van... (kezdésnek adott pár gazdagnak belük és elhintette, hogy ez nagy márka meg jó minőség-mondjuk a minőség valóban jó) Mindez csomagban lazán bejön a határon.

Engem, mivel jól működő gépeket akarok csinálni, csak az érdekel, hogy milyen minősége van valaminek és milyen az ár/érték aránya, a reklámokat már rég nem eszem.
Japcsi motorcuccoknál általában nagyon jó minőségűek a gyári alkatrészek, ezek az utángyártott agyon reklámozott szarok többnyire silányabbak.
Aminek igazi neve van az a Hondánál a HRC, Suzukinál meg a Yoshimura cuccok, persze ma már figyelni kell a hamisítványokra is, szóval nem egyszerű az élet...
Már elég sok hasznos tanácsot leírtál
Ha nem értek hozzá, ne nyúljak hozzá, használjam a fejem, csak gyári belevaló alkatrészt, stb.
Ha újat mondasz, miért titkolnád? Másnak is hasznos lehet a tanács, aki hallgat is rá.
Mindig is önfejű voltam, saját hibákból tanultam leginkább

Ami nagy eltérés ember és ember között, jelen esetben. Te hozzáértő vagy sokéves tapasztalattal, ilyen szemmel/szinten nézel dolgokat, én csak kókányolok, ezt a kókány szintet próbálom emelni időről-időre, szenvedő alanya az RMX, szórakozó/szenvedő közönsége a GG fórum

Közben már gondolkodtam elméleti válaszok is akadnak, ezeket a dolgokat hidegen néztem, normális, hogy vannak illesztési hézagok a baj akkor lenne, ha nem lennének... A dugó esetében a nagyobb mart szélesség is normális lehet, mivel ez kovácsolt...
Persze ahhoz még nincs elég elméleti háttér, hogy meg tudjam mondani mi a jó hézag és mi nem, sőt még gyakorlati tapasztalatom se, most néztem először így hajtókart, eddig eszembe se jutott így megnézni, lehet a többi is így szólna.
Majd kialakul ez szép lassan, mármint az a szint, ami elégséges számomra, lehet az RMX nem éli túl
Azt mindig is leírtam, nem értek hozzá kellőképp.
S a tanácsod meg annak ellenére, h tudom ezzel kárt tehetek benne, miért szerelem akkor még is.
Hobbiból, tapasztalok, fejlődök.
Lehetne nyilván logikusabban is, előbb elméleti ismereteket megszerezni, mesteremberekhez eljárni gyakorlati tapasztalatokat szerezni, majd csak utána bütykölgetni.
Te figyelj már! Hajlandó vagy megfogadni pár tanácsot? Mert ha nem akkor nem vesződök veled feleslegesen.
Igen megáll.

Összerakás közben ezt a beleérést kiszűrni...nem mondom, h lehetetlen, csak nem egyszerű
Amikor felraktam nem ért bele, menet közben ér bele, amikor a kopott tűgörgőn mozog a kosár. Valószínű nem csak most ért bele, de csak most tűnt fel.


Spénes olaj=apró alumínium forgácsok vannak benne.
Szép estét!

Fejlemények vannak
A kakukk visszatért a hajtókarba is vagyis nem is költözött ki belőle, csak félrevezetett a vízpumpa kakukk.
Már két madaram is van a motorban
http://youtu.be/5CXeTMQGbBw

Hajtókar és a csap és a tűgörgő közé már nagy szerelési hibát nem lehet rakni, itt biza annak van hangja.
http://youtu.be/mpNOMyW81Sw

Második vidi végén tengely irányban csavargatom a hajtókart a tűgörgőn. http://youtu.be/MkyWveaW1k8

Azért azt a kérdés felteszem, wössnerék ezt vajon miért csinálhatják ekkora illesztéssel?
Nem csak a hajtókar alsó csapot, de lásd a dugót is a képen
23.5 a dugóban a szélesség. Nem tudom mi a szakmai neve. A PROX dugóban 22.3, azaz wössner 1,2mmel nagyobb hézagot hagy.

Tűgörgő szélessége 21.8.
Hajtókar felső csap szélesség. 20mm.

Kakukk megvan a régi kopott prox dugóval is, azaz nem a csap és a dugó szól, hanem egyértelműen a hajtókar, valószínű az alsó csapnál.

Tegnap pedig ezért szedtem szét a motort, mert ilyen volt a hangja a kakukkokkal Nem csak a füled csilingel
http://youtu.be/T2hRdUtmiHo

Lehet így hagyom, ha wössnerék szerint ez jó, ki vagyok, hogy mást mondjak vagy kezdem elölről 40 bukóval egy bevált PROX hajtókarral
ahogy ronix szokta irni..
száradjon le a töke annak aki ma nem volt kroccpályán és nem baszta magát jól a földhöz .
a motornak semi baja nem lett..de a lelkem és a vállam az gatya lett
azért még egy 30 percet utána rátoltam..de a vége az lett hogy az utolsó kör végefelé éreztem hogy leesik a vércukrom..elkezdek émelyegni...
kicsit kiáltam mert szortitota a hasam..a versevédő ..ami előtte 50 percig meg nem ...aztán a puffadtság érzés...na mondom mi a fax van...aztán elindulok..mondom azért csak megyek még egy fél órát..mert a vállam ekkor már csak úgy fályt a a kis pattintót 15 fölé ugrottam..egyébeként már egész elnyomta a fájdalmat az adrenalin...
aztán szerintem ez az eadrenalin ahogy megszünt úgy lett az émelygés szédülés haspuffadás.. aztán két kanyar múlva éreztem hogy jaj de jó olyan hideg veriték van a felsőtestemen minden hol..ekkor azért már sejtettem hogy a baj az ott van körülöttem és hiába sietek utolér..
ugyhogy ak övetkező mandinerben már csk bedöltem mint egy darab szarzsák...
hál istennek ekkor puhára és konkrétan 2 vel.. ugyhogy nem ütötem meg maga..de itt már éreztem.. nem kéne tovább fesziteni a húrt..mert már amúgy is fél órály az..az a húr már elszakadt...csak az adrenalin tartott össze iddig....de az az adrenalin meg .. meg 30 perc után..elfogyott..
de diclac ID 75 a barátom.. most egy pár napig..az biztos
Jöttök?Gyertek!
bakker...
rákeresek a gágülben hogy szpénes olaj.. oszt a találatok száma..0,00000000
há ez mi az?

nem tudom ki milyen olajat és meddig használ a kupliban.. nekem a motorolaj ami kilyön belőle olyna hogy a belseje.. full tiszta..
mert nem is szabad hogy valami lerakódás maradjon az olajból..mert azaaz olaj akkor már ..szar

janó...
nem véletlen nem vesz dév valami hazsnál6ó gépet..mert az is erre a sorsra jutna.. zet legalább nem sajnálja..
mi itt a fórumon évek óta olvassuk kisérletező kedvű déved frankelynstelyn leirásait..
néha úgy érzem a rmx menekülne hanyatt homlok..dév elől..
de néha meg úgy érzem dév menekülne hanyadt homlok a rmx elől..
ugyhogy ez egy igazi trÚ láw s(t)orry

dév.. a szpénesolja.az mit jelent?
Én nem cáfolatként mondtam,csak azt írtam amit láttam az enyémen,és teljes mértékben elfogadom amit a nálam sokkal jobban hozzáértők mondanak.
Léghűtéses kétté, ebben nem kakukkol a vízpumpa
A lényegen nem sokat változtat, sőt ha jobban bele gondolunk akkor ez így még rosszabb Hogy a retekbe érhet bele a kuplung a fedélbe ha előtte nem ért bele? De érjen bele, összerakás közben akkor is átnézem és kiderül...

Uccsó két mondatom akkor is megáll.

Jó még az az olaj ha leszűröd, lesz ott még hiba és ki- be öntés, nem kell még bele friss olaj...
Ez milyen szerkezet, amiben a dugó van?
Köszi az infót!

Ezt most én sem értem, melyik írásból vetted le, hogy a régi olaj lett visszaöntve?
Természetesen ki lett mosva a blokk, váltó minden és új váltóolajat kapott.

Spénes a tiszta olaj abban az 5 percben lett, míg járt.

Nekem ez a legós motorom is
Na kèrem alàssan erre való a fórum. Mindjàrt jönnek a jó ötletek . Szerintem a bevonat amúgy csak hüvelygomba ellen vèd. De a durex latex bevonata az aids- et is megfékezi
Most már legalább tudom miért nyihog vagy nyikog esetenként a kuplungod ... Ügyes