nálunk is..
lassan érik az hogy belerepülnek a szelepek a hengerfejbe.. ha már motorozni úgy sem tudok(mondjuk ez nem időlyárástól függött...mert nem is tudtam soha sem ...)
meg dévó is jó példával lyár előttem mert akkor kell szerelni mikor a leállás van...
és most az van...
nem 150ezer. .
15ezer ..a 18 liter..az 31500..annak a fele..15750ft a kilenc liter!
mondom hibátlan...
ha valaki titokolvasó rárabolna.. egy két hét múlva fogok rendelni...február elején ...akkor én is nem 4-5 litert vennék..hanem 9litert.....
1750Ft/liter ért...és nem 2400-2500Ft/ literért
hát mondja azt valaki hogy a matematika és a nyelvtan nincs szoros összefüggéseben... na mind1
ez csak egy reggeli gondolatébresztő 5let volt
fen...
ha dév megtudja hogy neked is eremikszed volt.. dévnél R..(RMX 250)
azaz részing..más inkább Rémnek mond6ja. . a rémemiksz
de dév ezt nagyon nagyon ügyesen életben tartja.. néha halálra szereli...(gyújtáskisérletezések közepedte ...a labtoppal )de imádlak dévó, ez miatt is...
és ezek után még motorozik is vele.. meg velem is
szóval
dév egy igazik feri..egy frenk..más úgy hívná..frank..és még elynstejn is..
déw...
egyet tudjál az olajokról...
ami az adatlapon van..azok ..álltalában ..tények..mint a tévékettőn is
de szar...
mert apu vizsgálja az olajat..nem is apu..inkább..API ...oszt azt mondja ta..tb...tc..meg már olyat is mond hogy tc+
ez kafi.....
naggyon kafi...
de igazándiból ..lószart sem ér...kb mint a négyT 10w-50 olajoknál.. a jasó ma..meg ma 2..(!t motorba való olaj ami az olajos kuplit is elviseli!)meg az hogy meg az hogy SAE: sg..sh..sj..sl..ez meg hogy 4ütemű motornál..autó ..milyen teljesitményt bir el...
hát ez mekkora Népámító baromság...
de azért ennek ellenére.. jó valamire.. csak ...főleg a mazsolák megtévesztésére...
mert igazán az számit ..amit most csinálsz dév...!
mikor mész vele...100 órát...
és szétszeded és látod!
és látod milyne volt az egyik olajjal... 100órra után..meg látod milyen volt a másik olajjal 100 után...
repsol részingnél...tibi első dzgólyát 160 óránál cseréltük..és csak azért mert.. már akarta.. de nem volt indokolt!az a gyári első dugóval simán elmegy 200 órát...
persze a többi dugóval már nem ..de a 100órás dugók...hát szebben néztek ki mint a tiéd... + z egy dolog hogy átégett.. egy helyen még le is tapadt..ami full nem kellő kenést biztositó olaj miatt volt...!de a gyűrűk olyan szinten át vannak égve.. mármint a gyűrűk alatt.. hogy ebben valójában már nem sok kompresszió lehetett...ami sajna megent visszavezethető az olajara...
az tény és való..euro olaj papíron tudja . .azzt ami a repsol 2t résziong
a papír ..fontos is.. mert pl a munkahelyemen..az utóbbi pár éveben rengeteget használnak belőle.. mondtam is neki.. fonos a papírmunka nagyon is .. mert ha az ember nem jól törli ki.. ..csak a szarakodás marad meg..hát nem röhögtek önfeledt..
pedig olyan kifinomult szopisztikált a humorom a cégnél.. .mert nagyon vigyázni kell ki mit mond..de nagyon
szóval...
én példám...
10w-50 4xt nyomom már 4-5 éve.. bizonyitottan (nem is mókolt a hely ahonnan beszerettem,..bárdi autó...cska már ott nagyon drága lett..de most formula3000bt- től jött. de ahogy nézem ez sem mókolt olaj )
szóval...
mindom az amit eddig használtam 10w-50 az tecnopszintinek irja.. és de aniti kláccs slipádzses!
meg nekik van a 10w-60 részing..ami ful szintinek irja....
na mondom kipróbálom...hát a 10w-60 igaz hogy talán halkabb..talán nem..de hogy vastagabb za olaj az tutti..mert azóta.. a kuplungal berugás egyesben...nem nagyon akar szopókban elindulni.. csak ha kiveszem üresbe...
szóval.. maradok a 10w-50 nél..
pedig az egyiket csak sima 4tnek irja másik meg race..
szóval.. lófasz ..ez...
én azt mondom..lehet olvasni utáéna.. ezer oldalakat is.. de okosabb nem kleszel..viszont ha használod szétszeded.. akkorlesz ..tapasztalatod.. látos a kopásokat..üzemóra alapján el is tudod dönteni.. jóü az olaj vagy sem...
mikor én annó kisérleteztem.. fc 450 nél.. ott a fuchs..ami 15w-50 dupla észterszinti.. za pl bergbe.. egy qrva szar olaj volt.. a 450 ben..de ktm 520ba meg..működött...
aztán bergbe lett a motorex.. az jó volt de FELESLEGESSEN !drága.. jött a repsol 10w-50 az a váltó..nem úgy működött...bénább váltások után..1-2 be.. volt hogy kitolta 2 böl üresbe!dobta a 2est..(terepen ez előferdül)aztán tán ment bela az elf..10w-50 4xt..és az után a váltóüval..soha semmi gond nem volt...3 évig..még nálam volt...
na azóta. nix varia..csak most ránéztem a 10w-60 ra..hogy már öregebb..kopottabb.. mondom kicsit vastagabbtól nem lesz baja. de a kuplung ilyne hidegben .. jobb szereti az 10w-50.. hideg(+10 fok..az talán nem is olyan hideg )
tényleg.ha valakit érdekell..10w-50 4xt elf..amit én is használok..ha 18 darabops csomagba jön..1750 literje! mert ...csak nekem nem kell 18 liter..nekem 9 elég lenne.. akkor nix postakölcség..sem!
aszóval.. amúgy 2200ft...+1200 a posta...(ha 4-5 litert rendelsz akkor is enniy a posta..150ezer felett viszont ingyenes.. tehát a 9 literhez még az is ingyé van.. szóval..
formula3000.hu....legutóbb már én is innen hozattam..mióta bárdi felemelte 2300 ról..3400ra az olajnak az árát!)
ezt ajánlom 2t váltókba is.. nagyon nagyon jó kuoplungnak is váltónak is...
szóval dév...
szóval ..papír alapján fullosan jó a szopngyori olajad....de ha kevesebbet tud mint szeretnéd...100 óra után ahogy látod már ezeket a dolgokat...
akkor el kell gondolkozni mi a fontossabb
ami még érdekes.. a fc 450 a motul 5100 dupla észter szinti olajjjal nagyon jó..dea fucha 15w-50 raving duplaészter szinti olajjal .. meg full szar a hangaj ..de olyan hogy azt hittük a nap közepén hogynem birja ki a napot...de végül is hazajöttünk és a full málna szörpszinű olajat lenegedetem..semmi sem volt benne.. de azóta sem használam a fukszot..de mondom kava zx 10 gyári olaja!
Őszintén, passz!
Olvasgathat itt mindenki, akit érdekel a téma, igaz ez nem kimondottan 2T keverő olaj, de sok hasznos infót megtudhat innen, s a többi lapon leírtból. http://www.oilpower.hu/tudasta...
A kérdésekre meg lehet választ kaphat, ha használj a fejét, miután megismerte az elméleti hátteret
Persze biztosan jön majd valaki, aki tudja és megosztja
vagy megtartja magának és nem
Mi a jobb és miért a 2T krosszmotorba az alábbiak alapján, amit lehet tudni az olajok műszaki adatairól?
- Sűrűség
- Viszkozitás alacsony és magas hőmérsékleten
- Viszkozitási index
- Lobbanáspont
- Dermedéspont
- T.B.N.
- Sulphated ashes
- Stb...
S nem árt tisztázni a fogalmakat sem aminek persze mindenki utánanézhet, de nehéz úgy beszélni róla, ha mindenki mást ért alatta...pl viszkozitás és index fogalma itt kibogozható Sűrűség, lobbanás és dermedés gondolom triviálisak a többi meg mind valami vizsgálat lehet...
Persze önképző kör keretében bárki megteheti hogy utánanéz, de aki tudja és tisztában vele, megoszthatja
Nyilván ódákat lehet írni róla, s nem egyszerű témakor ez sem, ha belemélyül az ember...
Meg elfogadható az az álláspont is, Zarándol azt mondja az a jó, akkor az jó
Részemről próbálom "tudományosan" közelíteni ezt a kérdéskört is, csak azért mert szeretném érteni is
Dugó 66.93 ra ment le 66.96 ról, henger 67.03 ról 67.04 re ment fel, de az is inkább középtájt, alul felül még mindig 67.03 on van.
Hengerben 300 üzemóra, dugóban 140, ami idő alatt ennyit kopott,
hengerben persze sokkal-sokkal több, ez csak a mostani "szakasz".
Olajról kaptam infór EUROL Super 2T Formax. http://www.eurol.com/en/37-pro...
Ami számomra eltérés a többi olaj műszaki adataihoz képest az a lobbanáspontja, ennek 90C a többinek mind 120C felett van, repsol racing nél 200C.
Saját laikus logikámmal élve 90C felett ez az olaj nem ken, hanem elég.
Szerintem csak markaboltba..gerecse...mna de azt egy ugyes szakember meg tudja oldani,hogy ne essen ki onnan.Amugy az feszitett allapotba kell legyen,ugy kell legyen beallitva a power ,hogy azt a csapot,tizsat,mindig feszesen tartsa,maskepp kotyog lotyog es azert kopott ki onnan
Amugy ha lotyogosbe van akkor a power nem egy folyamatos felso fordulati erteknel kezd el nyitani,hanem egybol rarant mikor anyira nott a fordulatod,,es ugy nem lehet motorozni,vagyis krumplu foldon igen de nehez terepen az isten megver...
úgy gondolom,ha a pálca épp nem volt beakadva a helyén,mivel 1ik oldalon sincs rúgó ,csak a pálca vezérli,ezáltal a szelep lebegett ott mintz kecskeszar a deszkán és amikor már eléggég süvítettek a gázok kifelé az már fel tudta nyomni nyitott állásba a szelepet és ezért bírt leforogni,de amúgy meg nehezen akart megindulni,és szaggatott mint a picsa,vagy lehet nem csak emiat és karburálási gondok is vannak,de attól függetlenül létező probléma amit meg kell oldani...
Szeva,a power mozgató pálca egy ilyen kúpos csappal csatlakozik abba a háromszög alakú szarba,a kúpossága akadályozza meg hogy kiessen a háromszögből,nekem ez a kúposság kikopott belőle és ki tud esni onnan,ha kézzel megmozgatom a powert a kipuff nyílásba simán kiesik a faszba...kérdés honnan lehetne szerezni?
Most miért? A világon minden ötödik ember kínai.Mi öten vagyunk a családba,tehát nálunk valaki kínai.Lehet anyu,apu,az öcsém sanyi,a kis po wong,vagy én.Szerintem az öcsém sanyi az!
Megmondtam,már a német embereket is hamisítják a kínaiak! Totál úgynéz ki mint az eredeti német,csak mégse az,hanem kínai hamisítvány!Megse tudod mondani melyik melyik!
letörtem a kézvédőt....a kuplugkart....
ledaráltam a kisfogaskereket....
majd lemérem a veszteség súlyát....