csak holnap mondok újat!
amúgy nem tud valaki szerezni nekem persze szaré-húgyé olyan karórát ami a 70-es években divat volt ?
nem quartz és nem mutatós volt automatába meg felhúzósba is és ilyen számtárcsák forogtak rajta és úgy olvastad le az időt !digitálisnak hívták de miért ? amúgy ugróórának híjják! szerváljatok nekem ha kell adok érte valamit!nagyon kéne ! sürgős! olcsón! köszi
a brillírozást azért még hagyjuk, ha majd tapasztalatból megy akkor ok!
ctrl +c meg ctrl +v
ezzel könnyedén lehet okos mindenki, de minden ok, mert ott a hivatkozás és ez így korrekt is!
Azért sztem az én MZ-mel nem eszi még fel a verseny, bár szívesen összelőném..bár minden nélkül nem sok esélyed lenne:)
Az én motorom túl lepucolt a tiedhez képest
Akkor most pedig tartsunk időbeli sorrendet is. A rotax 127es blokkok(fekete) mechanikus,pontosabban pneumatikus kipuszeleppel vannak ellátva,neve:Rave 1. Ez a fajta szelep úgy működik,hogy a kipufogógáz felfúj egy kis "lufit" a szelepben,mely felhúzza a szelep nyelvét,mely megnyitja agáz áramlásának útját. ha belegondolunk,elég fontos a tisztántartása,hiszen ha nincs megfelelően karbantartva,és kokszolódik,akkor szorulni fog,nem nyit megfelelően,ergo nem lesz teljesítmény,kokszolódik a motor. A power nyelv az apriliáknál moinden esetben síktolattyú,magyarul egy kis lap,ami a hengerbe lóg.A szelep kiszerelée után forgassuk a motort úgy,hogy a dugattyú zárja el a kipufogó szelepet,és kipuffcsatornát- A power szelep nútjának(bezserelési helyének) tisztítását valamilyen oldószerrel(nem kromofág..),pl brigéciol,vagy speciális olaj lazító anyaggal pucoljuk ki. Érdemes egy közepesen vastag csavrhúzóra rongyot tekerni,majd azt átitatni a szóbanforgó oldó/tisztítószerrel,majd a rést nem túl agresszív mozdulatokkal kifele kipucolni. A nyelv tisztítása úgy a legegyszerűbb,ha az alkatrészt brigéciolba,vagy más oldószerbe áztatjuk,utána pedig ronggyal letöröljük a koszt.
Kihangsúlyoznám,hogy nem drótkefével kell nekiesni,mert ha a szelep felületén karcok keletkeznek,akkor sajnos abban mindig meg fog ülni a koksz,így magunkkal szúrunk ki!!Tehát csak ésszel,nem smirglivel! ezek után ügyeljünk arra,hogy az esetlegesen hengerbe került kokszot,koszt,port,a dugattyú lefelé mozgatása közben takarítsuk ki az égéstérből maradéktalanul! utána helyezzük vissza a szelepet,kis olaj kenésével. A "lufi" általában nem szokott koszolódni,de értelemszerűen ha kosszal,olajjal,koksszal találkozunk bárhol a szelep területén,azt óvatosan távolítsuk el.
A szelep visszaszerelésénél figyeljünk,hogy tömítés helyesen legyen a helyén,ne zárja el a kipufogógáz útját a lufiig. A szelep beállítása egyéni feladat,a kis piros kupak tekerésével tudjuk előfeszíteni a rugót,mely benyomja a szelepet.értelemszerűen minnél erősebben szorítja a szelepet,annál később nyit a power.
a rotax 123-as motornál a szelep és henger pucolása ugyanaz,mint a 127esnél,de csak itt további dolgokra is figyelni kell.a bowden feszességének beállítása,a mágnesszelep pucolása is fontos.a bowden feszesség állítását szervízkönyv szerint,8-10mm-es húzási hosszra állítsuk be(magyarul max 1cm-t tudjon mozognia szelep a hengerben) a mágnesszelep pucolásánál csak a mozgó vasmag tisztítása szükséges általában,ezt ronggyal,és oldószerrel tudjuk megoldani.
A szervízintervallum abszolút használat és olajfüggő,de ajánlom a szelep ellenőrzését 5000km-enként!
Akkor most pedig tartsunk időbeli sorrendet is. A rotax 127es blokkok(fekete) mechanikus,pontosabban pneumatikus kipuszeleppel vannak ellátva,neve:Rave 1. Ez a fajta szelep úgy működik,hogy a kipufogógáz felfúj egy kis "lufit" a szelepben,mely felhúzza a szelep nyelvét,mely megnyitja agáz áramlásának útját. ha belegondolunk,elég fontos a tisztántartása,hiszen ha nincs megfelelően karbantartva,és kokszolódik,akkor szorulni fog,nem nyit megfelelően,ergo nem lesz teljesítmény,kokszolódik a motor. A power nyelv az apriliáknál moinden esetben síktolattyú,magyarul egy kis lap,ami a hengerbe lóg.A szelep kiszerelée után forgassuk a motort úgy,hogy a dugattyú zárja el a kipufogó szelepet,és kipuffcsatornát- A power szelep nútjának(bezserelési helyének) tisztítását valamilyen oldószerrel(nem kromofág..),pl brigéciol,vagy speciális olaj lazító anyaggal pucoljuk ki. Érdemes egy közepesen vastag csavrhúzóra rongyot tekerni,majd azt átitatni a szóbanforgó oldó/tisztítószerrel,majd a rést nem túl agresszív mozdulatokkal kifele kipucolni. A nyelv tisztítása úgy a legegyszerűbb,ha az alkatrészt brigéciolba,vagy más oldószerbe áztatjuk,utána pedig ronggyal letöröljük a koszt.
Kihangsúlyoznám,hogy nem drótkefével kell nekiesni,mert ha a szelep felületén karcok keletkeznek,akkor sajnos abban mindig meg fog ülni a koksz,így magunkkal szúrunk ki!!Tehát csak ésszel,nem smirglivel! ezek után ügyeljünk arra,hogy az esetlegesen hengerbe került kokszot,koszt,port,a dugattyú lefelé mozgatása közben takarítsuk ki az égéstérből maradéktalanul! utána helyezzük vissza a szelepet,kis olaj kenésével. A "lufi" általában nem szokott koszolódni,de értelemszerűen ha kosszal,olajjal,koksszal találkozunk bárhol a szelep területén,azt óvatosan távolítsuk el.
A szelep visszaszerelésénél figyeljünk,hogy tömítés helyesen legyen a helyén,ne zárja el a kipufogógáz útját a lufiig. A szelep beállítása egyéni feladat,a kis piros kupak tekerésével tudjuk előfeszíteni a rugót,mely benyomja a szelepet.értelemszerűen minnél erősebben szorítja a szelepet,annál később nyit a power.
a rotax 123-as motornál a szelep és henger pucolása ugyanaz,mint a 127esnél,de csak itt további dolgokra is figyelni kell.a bowden feszességének beállítása,a mágnesszelep pucolása is fontos.a bowden feszesség állítását szervízkönyv szerint,8-10mm-es húzási hosszra állítsuk be(magyarul max 1cm-t tudjon mozognia szelep a hengerben) a mágnesszelep pucolásánál csak a mozgó vasmag tisztítása szükséges általában,ezt ronggyal,és oldószerrel tudjuk megoldani.
A szervízintervallum abszolút használat és olajfüggő,de ajánlom a szelep ellenőrzését 5000km-enként!
NE is mondd!
Ma gépeltem egy némettel, hát csak lestem. A kérdőjel, a felikáltójel...Eltűntek. Az ékezetesekről nem is beszélve. De a végére megtaláltam őket!
270 volt+30 az átírás,biztosítás. 93as a gép ilyen racing replica,34es karbi meg nagyobb első teló...detto mint az előző csak szebb, meg jobb is még így power nélkül(ill van cs nem mindig is erősebbnek tűnik a rövidebb áttétel miatt )
legvégső esetben átugrok hozzád mondom a hülyeségeim , elküldesza francba és megint nyugodt leszel és nem fogsz aggódni a motor miatt mert elfelejted hogy baja volt
szereted az arany ászokat
még jó h az enyémbe nincs power(az enyémbe szelep se kell ígyis elég power(majdnem mondtam h 100lovas meg acél titán vas alumínuim kobalt cink nikkel higany ötvözetből van a tankom)
szerintem jó a husky csak azért legyen jó állapotban is mert az alkatrész az elkeserítő a régiekhez vagy nincs ha meg van akkor drágább mint a japókhoz ! amúgy jó motorok!igazi endúrók !
ez az alkatrészgond méginkább súlytja a régi négyüteműiket! sajnos
fene se tudja mennyit fogyaszt...6 körül....holnap veszek gyertyát és meglátjuk mi lesz...hát a dugó már 5éves benne szóval hát ömm nem tom,olyan 6-7 ezer km lehet benne az ember elmondása szerint majd meglássuk h mit csinál a gyertyára,ha nem jó akkor power tisztítás...ha az sem segít akkor gondolkodunk
Huhh az még azért arréb van, mert mikor kijöttem xart sem tudtam németül, angolul élek a mai napig, de szívom magamba minden németet! Igaz a műhelyben szabadságolások miatt senki sem tud angolul, de már nem probléma.Csak úgy vágom a szerszámneveket
Sutyerák a tanfolyam ingyen van mert még nem vagyok 22years old (evenx bocsi:22jahre alt).........ma szereztem egy babettát imádom mert régen volt egy és sok kalandom volt véle.......mennyit szereltük
Igen az igazság ez. Nem olyan egyszerű ezeket megcsinálni,mint az MZ ket és többi szoci paripát(azokat sem eccerű nagyon jól). Ha már jól össze van rakva, az is eredmény! Amúgy meg tudom ,egy helyes beállítás is mértékadó lehet!Egyszer ha lesz időm és energiám lemegyek hozzád, és egy jó üveg sör(ök) mellett megvitatjuk ezeket a dolgokat. Ezeket a már eleve versenygépek, szóval ezekt húzni...
Különben a munkahelyemen sokat kuktálkodom a tervezési részlegen, és csak egy fűnyírónál is ezer érv van, ami miatt ez meg azt be kell iktatni, ezt meg ezt ki kell.... Például itt németországban a vibráció is mérvadó.Kategorizálva vannak a vibrációk: ha bizonyos szinten alul van csak 5 órát dolgozhat vele hivatalosan a paraszt, viszont ha a szint alatt van ,akkor akár 8órát is egy nap vele. Tehát azért vannak buktatók.....
amúgy nem tud valaki szerezni nekem persze szaré-húgyé olyan karórát ami a 70-es években divat volt ?
nem quartz és nem mutatós volt automatába meg felhúzósba is és ilyen számtárcsák forogtak rajta és úgy olvastad le az időt !digitálisnak hívták de miért ? amúgy ugróórának híjják! szerváljatok nekem ha kell adok érte valamit!nagyon kéne ! sürgős! olcsón! köszi