Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
A termosztát nélkül össze szabad rakni a motort?
Erről van szó:
//s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...
Ma kipróbálom és megírom, hogy a ventilátor üzemel- e aksi nélkül.
Légyszi majd nézd meg nekem, hogy mekkora fúvókák vannak a karbidban gyárilag.
Hát az új xrace, derbi blokkon elsőre nekem is elég érdekes volt ez a hűtős megoldás. A hűtőn nincs kupak csak a tágulási tartályon.
A régi rx50 - nél szerintem ez sokkal jobban "egyszerűbben" volt megcsinálva. Annál a hűtőn volt kupak és ott egyszerűbben fel lehetett tölteni a rendszert.
A derbin én így szoktam. Leveszem a hűtőn a felső vastag csövet és onnan feltöltöm a motort és a hűtőt, aztán vissza a cső és feltöltöm a tágulásit is. A termosztátot meg csak akkor látod ha leveszed a hengerfejet.
Valaki kipróbálhatná hogy aksi nélkül neki elindul e .
Én is ilyenre gondolok. Mondjuk ennek az elektromos karbi fűtése ki sincs munkálva. És Simson24 képén az övé sincs.
De nekem inkább az a spekulációm, hogy a gáztolattyút fűtik. Egyszer nekem is befagyott télen.
A Dellorto PHVA 17,5 (ID), abba kell a wasser valamiért, így álmodták meg.

A PHVA 17,5 (ED), ez meg az általam is használt, sokak által ismert karbi.
Szerintem valami karbi fűtés lehet, mert hogy kettő wasser van. Más ötletem nincs.
Na képek alapján én már nem látom át a rendszert (lehet azért, mert most ébredtem fel). Egyáltalán nincs benne aksi? Ha nincs, akkor próbáld meg hogy a hőgombáról lehúzod a két vezetéket, szimplán rövidrezárod, beindítod a motort és az aksinak a test vezetékét valahova letesteled a vázhoz. Az enyém így indult el.
Én kérek elnézést, bár a lényegét még mindig nem értem. Valaki homályosítson fel engem is, minek bele a wasser?
Hááát, nem tom. Láttam már karón varjút, de a legjobb tudásom, és a service manual szerint is,: "fuel, oil and fuel tap vacuum line
hoses," van a karbin. Szal benya, olajzó, és benzincsap vákuum. Hogy mit keresne ott túlfolyó..... Főleg, hogy a nyomást a kiegyenlítő tartály kupakján kell elnyomnia.
De szerintem a bolhából csinálunk elefántot. Ha nagyon érdekel, vedd le a karbit, szedd szét, fújj bele ebbe a bemenetbe, és figyeld, hogy hol távozik a levegő.
Aksi egyáltalán nincs benne, vagy csak rossz? Mert ha egyáltalán nincs, akkor nem hiszem, hogy menne a ventilátor, még ha rövidre zárod a vezetékét is.
Viszont most, hogy olvasom a service manual-t, látom, hogy van légtelenítő csavar a vízpumpán. Ez jelentősen felgyorsíthatja a légtelenítést újra töltésnél.
Szerintem az a vékonyabb cső amit zöldell jelölök az valami tágulási cső lehet ( feljebb is van mint a maximum víz szint jelző és a karburátor túlfolyóján távozik a plusz viz,pára,gőz .Vajon a ventilátor működéséhez kell az aksi ? Járó motornál dróttal csináltam rövid zárat de nem indult el.
Nem , jól mondtam.A tartályomról két cső megy el.Piros vastagabb vonal, na az a cső megy át a hütöbe , a zöldel jelölt vékonyabb cső meg rámegy a karburátorra.
Ahogy látom ezeket az új blokkosakat még carabb légteleníteni, mint a régieket. A réginél legalább a hűtő fölött volt a kiegyenlítő tartály, nem a vázat megkerülve, a másik oldalon.
Ott a hőgomba, a hűtődön, a 2 cső között. Hogy teszteld a ventilátort, húzd le a 2 vezetéket, zárd össze. A hőgombát mérni kellene, 97 foknál kapcsol be, 87 foknál kapcsol ki.

"a tartályos képen zölddel jelölök egy csövet ami a karbiba megy .Na de oda minek ?"

Nem véletlenül az megy a hűtőre? A vékony cső, a hűtő jobb oldalán.
Nekem a hőgomba nem olyan "T" alakban csatlakozik.A képen jól ábrázolom a víz keringését ? Piros vonal a fő keringési út , a zöld ami a hűtőről megy a víztartályba és a a tartályos képen zölddel jelölök egy csövet ami a karbiba megy .Na de oda minek ?
A képen jelöltem a termosztát helyét. Ha leveszed a vastag csövet, ezt fogod alatta látni. Ami a motor eleje felé van, az a forrás, vagy mifene érzékelő. Nekem mindig világít, így nem tudom, hogy azt kéne néznie, hogy forr e a víz, vagy, hogy levegős e a rendszer.
A ventilátor kapcsoló, vagy más néven hőgomba, a hűtő előtt, fent, a csövek közé integrált, ahogy Muldi is írta, "T" idomban van, amire 2 vezeték megy gyárilag.

A feltöltési mennyiség, a Racer-nél: 1.1 L
Xtreme: 0.85L
DRD: 0.85L
De, ezt én sosem mértem. Ha leengeded, akkor utána tele öntöd a tartályt, majd elindítod, és a hengerfejről felfelé menő vastag csövet pumpálod, lecsavart kupakú kiegyenlítőtartálynál. Mindig öntesz után, ha már nem bugyborékol, csak a levegőt nyomkodod. Ha már nem bugyborékol, de nem is levegő jön a tartályba, akkor felmelegíted, hogy nyisson a termosztát (meleg lesz a hengerfejről elmenő vastag cső), megpumpálod újra, ha kell pótlod a hűtőfolyadékot a tartályba, mikor már nem bugyborékol pumpálásra, felöntöd a jelölésig, és végeztél. Rácsavarod a kupakot, azt gyí.
termosztát a hengerfejbe van befogatva a csőben. Lehúzod a csövet, találsz egy hatlapfej "csavart" a hengerfejben (arra van ráhúzva a cső is), azzal van befogatva a termosztát.
Kezdem érteni a lényeget , így világos .Betöltő és tágulási egyszerre ( más motoron külön van tágulási tartály ) .Nekem a henger úgy néz ki : középen a gyertya , karbi felé egy vízcső , első kerék felé meg a termosztát ?
A termosztát a hengerfejben van, ahol a vízcső csatlakozik rá. A vízpumpa folyamatosan jár, ahogy a motor jár. A hőgombád valamelyik csőbe van egy "T" idomba belecsavarva (általában) a hengerfej és a hűtő közötti és 2 szál vezeték van rácsatlakoztatva. Vízmennyiségről pl gondolatom sincs, amennyi belemegy. A hűtő rendszer hasonló mint az autóknál, de itt a tartály nem átfolyó tartály hanem csak "betöltő/tágulási", így nem igazán melegszik.
Uhh , Kezdjük kicsit elölről .A termosztát a hengerben van az nyit ha érzékeli hogy meleg a henger és ilyenkor a vízpumpa elkezd dolgozni ( nekem csöpög , ezért amúgy is felkel újítani ) és van a hőgomba ami a ventilátornál van . És a hőgomba az hasonlóan működik mint a termosztát ha érzi hogy meleg bekapcsolja a ventilátort.Jól gondolom ? Vagy van még valahol valami érzékelő féle ? A másik meg ha jól tudom kb 0,8 liter a hűtőfolyadék ezekben a Sendákban ( enyém 2006-2008 környéki , d50bo újabb blokkos ) logikám szerint pikk pakk fel kéne melegednie a tartályban is a víznek .Mikor letekerem a sapkát a víznek gőzölögnie kéne mint egy autónál nem ? Hogyan érted hogy nem vesz részt teljes tartalmával ?
A karbit jól gondolod, adjál neki több anyagot, mielőtt megsütöd.
A vízzel nem igazán értem a gondod. A kiegyenlítőtartályban nem kell, hogy forró legyen a víz, hiszen effektív nem vesz részt a teljes tartalmával a keringési rendszerben. A termosztát a hengerfejben van, de mivel írtad, hogy a hűtő forró volt, így az tuti kinyit. Melegek a csövek, így megy a vízpumpa, akkor kell felújítani a pumpát, ha csöpög, vagy folyik. A ventilátornak a hőgombája könnyen lehet, hogy rossz, de mennie kell töltésről is, mert nekem is kuka az aksim, mégis megy, ha jár a motor. Viszont ha nincs is benne aksi, akkor el tudom képzelni, hogy nem megy. A hőgombát be kéne tenni forró vízbe, és kisípoltatni, hogy kapcsol e. Én vettem bele egy autóba valót, aminek megegyezett a menete, de túl későn kapcsol, így nem használom, hanem 2 állású kapcsolóval kapcsolom, amit a kormányra tettem. Ha olyanok a terepviszonyok, akkor bekapcsolom. Országúton ritkán kell, elég a menetszél.
Meg van még a hátsó lánckerék?
Vegyes érzelmekkel zárom a mai napot.Felraktam a nyitott kipufogót 60 helyett nagy nehezen de eléri a 80 at :) elöl még mindig 11 es hátul 53 as a lánckerék.65-70 ig gyorsul egyenletesen de ha csutka gázt húzok torpan torpan mintha valaki megfogná hátulról ( gondolom benzin , nagyobb fúvóka megoldja) de ha kicsit vissza engedem a gázkart és hagyom úgy gyorsulni eléri a 80 at.Ez a legkisebb probléma .Mintha nem keringetné a vizet a pumpa .A hűtő forró , hátsó fék felőli vízcső szintén forró , víztartály óvatosan leteker ,víz benne langyos ( talán a nap melegítette fel) Mentem vele 20 km szinte nyélen .Hűtőbordán a ventilátor nem indult el.Aksi kell a vízpumpa működéséhez ? Vagy elégnek kell lennie ha jár a motor ? Illetve hogyan tudom ellenőrizni hogy valóban működik e vagy sem ? Már megrendeltem a felújító szettet ha nem ott lesz a gond mivel kell még számolnom ?
Alapjaratrol nagyon hülyen veszi fel a gazt. Betorpan es csak utana kezd felpörögni.
Ha szépen kicsi gázon motorozok vele akkor olyan jelenseget csinalintha lifogyna a larbibol a benzin. Ha csutkan jarok vele akkor megy rendesen.
Ez mitől lehet.
A fordulatra térve. Nézd meg a gyertyát. Ha fehér akkor sok a levegő. Ha fekete akkor az olaj illetve benya. Ha őzbarna akkor elvileg jó. Lehet mikor húzod akkor telezabálja magát és azért pörög tovább magas fordulaton és lassan tér vissza alapjáratra. Nekem a levegő miatt volt ugyan ez. Sok volt a levegő.