Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De akkoris kellene pörögnie ha kevés benn a benzin...
Jaaa azt nem figyeltem hogy gpr :DDD
A GPR nem vákuumos, hanem csapos
Mondjuk a Sendán még rosszabb. Igaz visszajelző van, de ha már villog akkor nem sokára ki is fogy. Ha nem jó a visszajelző akkor meg ...... Ha tartalékra teszem akkor már kanna be a kocsiba vagy motorral gyerünk a kúthoz.
De vákumos szerintem a tankja neki is... szóval nemhiszem hogy tartalékra tudja rakni..
Ez a benzines dolog nem hülyeség amúgy, én is megszivattam magam már vele (nincs visszajelzőm). Én is vagy 2-3 napig szivattam magam vele, mire rámszóltak hogy tankoljak is néha. Alig röhögtem ki magam, főleg hogy több mint 10 éve motorozok és szerelek is.
Ja és a szívatóhoz nem kell nyúlni. Elég meleg van és anélkül is beindul. Szívatóval nekem ilyenkor be sem indul.
Lehet kicsit piszkálásnak érzed, de benzin van benne, illetve nem kell tartalékra tenni? Nekem az a tapasztalatom, hogy mikor már fogy akkor a fordulatom alapjáratnál fenn marad. Aztán menet közben le is áll. Akkor kell tartalékra tennem és már minden rendben, mehetek a legközelebbi kúthoz.
Ja és karburátor is rendben van, tiszta.
Szia

Néztem, szikra van, tolással próbáltam eddig is.
Majdnem beindul de lefullad és ha gázt adok egyből ledadog.
Nem csak formailag, (műszaki) tartalmilag is kiváló:
http://m.origo.hu/motor/teszt/...

Azért is drágák, mert közel állnak a MotoGP-s 125-ös motorokhoz. A fenti cikk bevezetőjéhez még hozzátenném, hogy Jorge Lorenzo és Marc Marquez is Derbi-vel lett világbajnok a 125-ös kategóriában.

Ami a szervízt illeti, mondom, ahol a Piaggio márkacsoport valamelyik tagjával foglalkoznak (Piaggio, Aprilia, Gilera, Moto Guzzi stb.), ott tudnak a Derbi-hez is új alkatrészt rendelni, használt viszont szerintem ritka...
Amit írtam(írtunk) az 50-es Derbire vonatkozik. 125-ös Senda nem sok szaladgál erre felé a fórumon. Ha 2T-t veszel akkor mivel a blokk YAMAHA vagy is Japán szerintem azzal nem lesz gondod. Ha 4T-4V-t veszel, az meg annyira fiatal, hogy azzal meg azért nem lesz gondod. Ha lenne jogsim és pénzem rá, én nem gondolkodnék rajta. De persze ez én vagyok. Az még egy lehetséges megoldás, hogy csak érdeklődsz az eladandó motorok tulajainál, mint ha csak a márkára lennél kíváncsi. Mond nekik, hogy újat akarok, de nem ismerem a márkát, és nem tudsz máshol érdeklődni érdemes e venni, mik a hibái, stb.... Több választ meghallgatsz és majd mérlegelsz.
Tolásra sem indul? Lehet gyertya, dugulás, gyertyakábel, stb. Nézd meg van e szikra.
Azért kérdezősködök ennyit, mert első motor lenne. Ez a GPR 125 nagyon bejön. Formatervezésileg nálam mindent visz!

Először egy 125-ös Apriliát akartam, de a Derbi jobban tetszik. -Mondjuk azért kicsivel drágábbak is mint az Apriliák. Most olyan 400 pénz körül vannak fent...
Egész jónak látszanak, csak ha mégis van rajtuk valami hiba, így hirtelen azt sem tudom hogy hova vihetem szervizelni, vagy hol tudok hozzá alkatrészeket venni. Akár újat, vagy használtat...
Sziasztok

Valamiért nem indul a derbi gpr, beindulós hangja van de semmi, próbáltam gázt húzni akkor viszont ledadog.
Van ötletetek mi lehet a baj?
Sziasztok ma vettem egy Derbi senda xt 50 R tipusu 2003 kiadásu motort az lenne a kérdésem mennyit fogyaszt, hány LE ? elötte egy robogom volt fura még szoknom kell hgy ez váltos ...
Értem tehát jól gondoltam ,hogy a gyújtással lesz valami.
Más nem majd megyek hátrafelé
NEM!

A Yamaha blokk van a derbi blokk helyett. Az 2T blokk. Mostanság EURO3 4T-4 Derbi blokkal szerelik a 125-ös Sendákat és GPR-ket.
Maga a Derbi márka tapasztalatból, nagyon megbízható. Nekem eddig volt egy Derbi Senda 50 fojtatlan blokkal. Azzal nagyon sok km-t megtettem mielőtt eladtam volna. Azután vettem egy GPR70-et. Az is nagyon jól megy, csak a rezonálás, és a kéztartás miatt el szokott zsibbadni a kezem. A Sendánál is zsibbadt de viszont fáradni nem fárad, mivel kényelmesen ül az ember és nem nehezedik rá a kézre felesleges súly. De gondolom más sportmotornál is probléma az emberi test nehezedése a kézre. Viszont vettem azóta még egy Sendát, és azzal sincs probléma. Sajnos itt az országban nehéz olyan példányt találni legyen szó Sendáról vagy GPR-ről, amivel nincs semmi probléma és ne keljen hozzá nyúlni. Amiket vásároltam eddig mindegyiket azért meg kellett csinálnom, ahhoz, hogy olyan legyen amilyennek lennie kell. Illetve a fiatal "gyerekek" által eladó motorokkal kell körültekintően vásárolni. Mindent egybevéve, engem még sehol nem hagyott soha, egyik sem. Rengeteg Derbi szaladgál az országban, de ennek ellenére kevesen ismerik. 50-hez vannak alkatrészek. A 125-höz sajna mivel nem ismerem nem is tudom mennyire van ellátva alkatrészileg. Személyesen is foglalkozok vele, de használt alkatrészeim vannak és inkább GPR-hez szoktam beszerezni. A Senda 50 alkatrészeket rengetegen adnak el úgy, hogy az van Dunarekesztésig.
Hali!

Csak ajánlani tudom, igaz nekem csak egy régifajta 50-es bultaco-m van. Előttem versenykrosszoztak vele, meg kosárból fémhulladéknak szánva építettem újjá az egészet aprópénzből és még nem hagyott ott sehol. Alkatrészellátás változó (használt és olcsó tekintetben), de mindent lehet kapni, csak keresni kell. De még mindig olcsóbb, mint a kawámhoz az alkatrész. A Yamaha blokk megy annyit tesz, hogy full derbi az egész motor, csak a blokk yamaha licens-es, csaak más rajta a felirat (már ha van rajta).
Inkább úgy jellemezném, hogy egy Derbi motorba van betéve egy Yamaha hajtómű, tehát maga a motorblokk Yamaha, de a váz, futómű, fékek, idomok stb. nem.

Szerintem abszolút minőségi márka, talán nem annyira ismert, de egyáltalán nem kínai színvonal, én nagyon meg vagyok vele elégedve (és az alkatrész ellátással is, bár még nem sok kellett... mondjuk az új 125-öshöz biztosan nem lesz annyi bontott cucc mint a régi típusokhoz, ez természetes). Egy spanyol gyárból indult, ha jól tudom most a Piaggio birtokolja a márkanevet, de a spanyol kollégákat meg a gyártósor egy részét megtartották, jó része a motornak most is ott készül. Meg minőségi (japán, olasz) alkatrészeket használnak pl. a futóműnél, fékeknél. A versenysportokban is szép sikereket értek el. Sok motorjuk inkább versenymotor, az utcai teljesítményszint fölötti elemekkel (pl. a Senda DRD Pro is kifejezetten versenyre lett fejlesztve, az új GPR is a MotoGP-s gépükből lett utcai használatra átdolgozva).

Szóval én merem ajánlani mindenkinek, ha most akarnék új 50-es vagy 125-ös motort venni, akkor nálam ugyanúgy szóbajönnének a Derbi motorok, mint a japán márkák.

Márkakereskedő/szervízhálózat terén lehet valamennyire el van maradva pl. egy Hondától, de nagyon nem hiszem, mert gondolom a Piaggio boltok ugyanúgy foglalkoznak a Derbi motorokkal is.
FeZ jól írta, valószínűleg gyújtás lesz a gond. De állítgatás nélkül először csak azt nézd meg, hogy az alaplapi csavarok meg vannak e húzva. Mert ezek szerint nagyon ki van hegyezve a gyújtásod és ott már egy minimális elmozdulási lehetőség is okozhat ilyet (tapasztalat).
Köszi.

Igazából nem csak a 125-ös érdekelne, hanem hogy alapból a Derbi mint márka mennyire megbízható. Mondjuk a japán mocikhoz képest...

Illetve, a 125-ösnél mit jelent a Yamaha blokk? -Tudom, amatőr kérdés
Gyakorlatilag ezek szerint egy yamaha motorra van rátéve egy Derbi idom?
Mivel nem ismerem a Sendra gyújtásának felépítését, csak elvi szinten nyilatkozhatok, de jó helyen kapisgáltál: az általad leírt jelenség akkor következhet be, ha a gyújtás nem megfelelő helyen történik. Felső holtpont körül vagy esetleg utána.
Itt a fórumon inkább 50-70-es Derbi tulajok vannak. Sajna 125-ös témában személy szerint nem tudok segíteni. A 4T-ről van az interneten szó, de a 2T-s YAMAHA blokkos derbikről még nem találkoztam irománnyal.
Sziasztok! Légszűrőt milyen gyakran érdemes megnézni, hogy koszos-e? Benzinben jó ha kiöblítem ?