Nem vettem észre, hogy erőlködne, 40-nél én túl pörgősnek találom. 30-35 között ha húzok neki gázt, akkor szépen gyorsul, megvan a kellő fordulat, hogy ne erőlködjön.
de a 6-ik ban nyudodtan mehet 45-el az a lényeg hogy a motor fordulata ne legyen nyélgázon. mondjuk 5-6 ezres fordulattal simán kihúzhatod ameddit tudod. de ne lépj túl álandó 7ezer fordulat fölöttpl. a henger repedésnél ha hüldőháznél akkor elfolyik a víz. ha belülről akkor befolyik a hengerbe avíz nem indulbe vagy gőzölögne mint az állat és elfolyik a víz. ennyi. de arepedés attól van hogy ha hűtőrendszerbe nincsfegyyállófolyadék hanem csak van benne akkor az következik be. szal az elég ritka lenne ha repedne.
Azért a henger nem reped meg,hanem a dugattyú megragadhat a hengerben,ha túlerőlteted.Bejáratáshoz jó minőségű olaj kell ,nem árt a benzinhez is egy kevés.Megfelelő üzemanyag mennyiség bejuttatása,hisz a hűtés egy részét ez biztosítja.Gyertyaképpel ellenőrizhető.Bejáratáskor párás hűvösebb idő ideális,de ne legyen túl hideg,mert sem a karburálás szempontjából nem jó,ill. "túl hűl" a henger a dugóhoz képest ha különböző anyagból vannak.
Ezeket a motorokat első indulásnál melegíteni kell. Én mindig berúgom, várok 1-2 percet, megfogom a hengert, ha langyos csak akkor indulok. Ez azt előzi meg, hogy ne repedjen meg a henger? És a henger repedésnek mik a tünetei? Erőtlen motor?
Ja, és még annyi, a fojtás miatt, a kövér gázadásra 6-ban 30-nál nem reagál hirtelen, de mikor kicsit engedek vissza a gázból, akkor megindul a paripa. Gondolom azért is, mert nincs meg a kellő fordulat. De én megmondom őszintén, egyátalán nem gondoltam volna, hogy fojtottan is ilyen bika van benne. Beleszerettem a gépbe.
Nem-Nem! Köszönöm a részletes tájékoztatást. Azt mondta a szalonban a szerelő, hogy igazából, már a gyár sem tudja, hogy mennyi ideig kell járatni, hol 500km-t mond hol 1000km-t. De úgy gondolom, mégis érdemesebb kivárni az 1000km-t hogy biztosra menjen a dolog. Elég drága motorok, ahhoz hogy tesztelgessük.
De azért nyugodtan rövid ideig lehet odahúzni. mondjuk 500 métert. alkalmanként. mert annak is kell a járódáshoz. bár lehet érezni hogy szorul vagy rendelleneség van. ha ilyet észlel az ember akkor azonnal kuplung behúz és folyamatosan adogatni de nem sokáig. kisebb gázfröccs kell neki mert az adja a kenést. volt mikor hogy pl tavaly puch ktm caferaceremben friss fúrt hengerem bár mondták hogy 200-300 km kell bejáratni. de én előtte szoktam álló helyzetben kicsivel több olajat teszekj a benzinben úgy 1:30-as keverék. és 20-30 percig folyamatosan járatom és néha kb 5 percenként odahúzok utána hagyom alapjáratra visszaesni és megy megint alapjáraton és akkor utána megyek vele 40-el temppósan de néha érzem hogy mikor jó ha jó akkor kicsit húzom neki és akkor ha érzem hogy erőlködik vagy szorul akkor megin kuplung be gázfröccs és alapjáraton azaz megin járatósan menni. így. tovább. és akkor így hamar bejáratható a motor. bár volt hogy azt hittem hogy bejáródott és nyélgáz és 80-nál megszorult a dugó és leblokkolt a hátsó kerék. persze szerencsére nem estem el ilyenkor hirtelen kuplung be. és megállok. és várok kicsit hogy hűljön. és nem szabad erőlködni. hanem megnézni hogy már be lehet e rúgni finoman. ha igen akkor beindítom és megyek tovább, ha nem akkor várni kell.. DE viszont a derbinál mása tészta mert ott nicasil henger van és sokan mondják hogy nem kell sokáig járatni. elég a 500 km. De viszont vashengeresnél meg persze tovább kell járatni. bár a PITBIKE MOTORNÁL újblokkon meg 300 km-et kell járatni és olajcsere és akkor mehet a móka tovább. :) szal hajrá. remélem nem sok ez a fejtágítás.
Szokott itt menni valaki Kajdacsra motoros találkozóra? Nem tudjátok véletlenül, hogy idén mikor kerül megrendezésre, ha egyátalán lesz? Sehol nem találtam róla infót, lehet, hogy még korán érdeklődöm, és azért?
Derbi Tuning Cuccok 2005ig. Eladó!
Athena 70 cc 1 gyűrűs dugóval (800km van benne) frissen hónolva 40e
Dellorto PHBG21 BD nem volt még motoron vadi új 20 ezer.
Sziasztok!
Most járatom a Derbim. A szalonban mondták, hogy ne hajszoljam túl, mert tőlem függ, hogy mennyire fog menni a későbbiekben. Én a digitális óra szerint 37-nél nem is hajtottam vele gyorsabban. Általában 30-32 között ingázom. Szerintem ez bőven jó, nem is pörög 6-ban egyenletesen hajtom, néha néha kicsit húzok neki, hogy mit reagál. Szerintetek ?
Hali
Én az első fék légtelenítésével szívtam anno 2 délutánt. Aztán azt csináltam h volt otthon műanyag injekciós tűm aminek kb 3 mm-es volt a kimeneti nyílása :D és arra raktam gumi csövet és a légtelenítő csavaron keresztűl töltöttem fel az egész rendszert vagyis alulról. És így csak fel kellet töltenem és légtelenítve is volt azonnal
közben olvasgattam és láttam ezzel a fékproblémával nem vagyok egyedül.na most ugye nem keményszik egyik fék sem.
sem az első sem a hátsó.Elképzelhető hogy mind a két munkahenger tönkrement volna? Ha valóban nem működnének a munkahengerek akkor azt hogy veszem észre legkönnyebben?Amiatt vagyok kétségbe esve hogy a légtelenítés során egy darabig jön a bubis folyadék aztán a 10. alkalom után csak tiszta fékfolyadék levegő nélkül, a fék azonban továbbra sem keményedik.Ha valaki már találkozott ezzel a problémával és tudna segíteni azt kérem ne habozzon!
Igen ez egy folytás.Egy vakcső amely a kipufogóban hibás gázáramlást produkál így folytja a motort.Levágni annyira hogy saját anyagával síkba munkálva behegeszthető legyen.
sziasztok.
ezeknek az ajp fékeknek van egy különleges légtelenítési módjuk vagy mi a fene? 3. délutánom megy el feleslegesen ráadásul olyan jól sikerült meghúznom a hátsó fék nyomásérzékelőjét hogy sz@rrá kentem a rézcsavarját de még az új festésnek is sikerült egy jókorát odavernem.
megpróbáltam az első féket is légteleníteni de ő sem hajlandó keményedni kezdem azt hinni valamit nem jól csinálok
Athena 70 cc 1 gyűrűs dugóval (800km van benne) frissen hónolva 40e
Dellorto PHBG21 BD nem volt még motoron vadi új 20 ezer.
Most járatom a Derbim. A szalonban mondták, hogy ne hajszoljam túl, mert tőlem függ, hogy mennyire fog menni a későbbiekben. Én a digitális óra szerint 37-nél nem is hajtottam vele gyorsabban. Általában 30-32 között ingázom. Szerintem ez bőven jó, nem is pörög 6-ban egyenletesen hajtom, néha néha kicsit húzok neki, hogy mit reagál. Szerintetek ?
Én az első fék légtelenítésével szívtam anno 2 délutánt. Aztán azt csináltam h volt otthon műanyag injekciós tűm aminek kb 3 mm-es volt a kimeneti nyílása :D és arra raktam gumi csövet és a légtelenítő csavaron keresztűl töltöttem fel az egész rendszert vagyis alulról. És így csak fel kellet töltenem és légtelenítve is volt azonnal
sem az első sem a hátsó.Elképzelhető hogy mind a két munkahenger tönkrement volna? Ha valóban nem működnének a munkahengerek akkor azt hogy veszem észre legkönnyebben?Amiatt vagyok kétségbe esve hogy a légtelenítés során egy darabig jön a bubis folyadék aztán a 10. alkalom után csak tiszta fékfolyadék levegő nélkül, a fék azonban továbbra sem keményedik.Ha valaki már találkozott ezzel a problémával és tudna segíteni azt kérem ne habozzon!
ezeknek az ajp fékeknek van egy különleges légtelenítési módjuk vagy mi a fene? 3. délutánom megy el feleslegesen ráadásul olyan jól sikerült meghúznom a hátsó fék nyomásérzékelőjét hogy sz@rrá kentem a rézcsavarját de még az új festésnek is sikerült egy jókorát odavernem.
megpróbáltam az első féket is légteleníteni de ő sem hajlandó keményedni kezdem azt hinni valamit nem jól csinálok
Szerintetek a motoromon ez lehetne a fojtás? Vagy mi célt szolgálhat ez az ellapított végű cső?