Lehet, hogy szimeringes és nem tud elősűríteni rendesen. Próbáld meg kicserélni a főtengely szimeringeket (1500Ft -nál nem több pénz..) Viszont ha szimeringes akkor kibaszott nehezen képes elindulni még tolásra is (vagy el se indul). Ha esetleg hófehéren füstölt, akkor már eszi a váltóból az olajat a szimering miatt.
Először is igen, AM6-os a Te motorod. A Derbi viszont nem az. Saját blokkja van a Derbinek.
Nincs rendes sürítés szerintem a motorodnál. Valami valahol enged.
Kompresszió rendesen van? Karburátorba nem dolgozik vissza?
A DT125R-emmel jártam úgy, hogy eltörött egy gyűrű (darabokra, ki is köpködte a kipufogón) és csak magas fordulaton ment, berúgni nem lehetett, csak tolásra indult. Mert ugye nem tudott rendesen süríteni, elment a kompresszió. Vagy a henger-dugó kopott, vagy gyűrű törött, vagy a membránlapok nem zárnak jól stb...
Ezeket néz át. De lehet szimering is.
A membránlapoknak nem csak látszólag kell jól zárnia.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Egy CPI 50-es supermotom van (tudom, hogy nem derbi, de ebben is minarelli am6 blokk van). A motor azt produkálja, hogy sehogy nem indul el. Szikra van, gyújtás jó, karbi, membrán rendben, kitakarítva minden. Ha fújok bele hidegindítót akkor elindul, felpörög max fordulat közelében tudom tartani pár másodpercig majd leáll, alacsonyabb fordulaton nem marad meg, egyszerre lehörög, leáll, utána nem hajlandó indulni csak ha újra hidegindítót kap. Már mindent körbenéztem, de nem jövök rá mi lehet a gondja. Talán szimeringes? Ha tudtok kérlek segítsetek rajtam! Előre is köszönet érte!
oké,kössz szépen,nem az enyém,úgyhogy az nem érdekel hogy mennnyit eszik,csak majd csinálni fogom és azt mondta a srác hogy 10-es vagy 12-es karbi van rajta. az létezhetne?
Ez világos. Ezért mondtam, hogy "sosem kéne" (és nem azt, hogy sosem kell). Nekem motorosboltban mondták, hogy sosem kell cserélni. Én évente ígyis úgyis cserélem, szóval nekem mindegy mit mondtak.
A full szintetikusok általában nagyobb nyírás stabilitásúak. A nyírásstabilitás a folyadék ellenállása a viszkozitáscsökkenéssel szemben, magas nyírófeszültség mellett. A jó nyírásstabilitással rendelkező olajok jobban tartják a viszkozitásukat, és optimális olajfilmet biztosítanak a kritikus motoralkatrészek számára a teljes olajcsere-periódus alatt. Egy rossz nyírásstabilitású olaj a folyamatos nyíróhatás eredményeképp kiléphet eredeti viszkozitási osztályából, a túl alacsonnyá váló viszkozitás miatt fém-fém érintkezés léphet fel, ami kopáshoz és motorhibához vezethet.
Azért, mert az olaj full szintetikus, nem jelenti, hogy sosem kell cserélni. Ugyan úgy csökken a nyírás stabilitása, elnyíródik idővel, mint az ásványi. Idővel csökken a viszkozitása és a kopások miatt tele lesz fém részecskékkel, egyéb szennyező anyagokkal.
Az ilyen olajnak nagyszerű abrazív hatása is van, nagyszerűen koptatja a surlódó alkatrészeket. Ne cserélj a teleszkópokban sem olajat soha. Megnézheted, milyen lesz a csúszópersely benne. Minden olajat cserélni kell!
Dellorto PHVA14-től PHVA17,5
Ez csak attól függ mekkora teljesítménytakarsz kihozni belőle, persze ne várj hatalmas teljesítménynövekedést tőle.... Jah és minél nagyobb a karburátor annál nagyobb a fogyasztása is!
Akkor az olaj szar. Amit én javaslok az Q8 75w90 -es hajtóműolaj. Ezek teljesen szintetikus olajok (tehát elvileg sosem kéne cserélni), literje ~2510Ft.
De ha van lehetőséged akkor mérj kompressziót.