A telóban azért van két rugó, mert a tied nem endúró. Az endúrónak a visszaut miatt nincs rugó az egyikben. A GPR-ben is mindkét telóban van rugó az úttartás miatt. Az endúró terepre ugratásra tervezték és ott a csillapítás is más mint ha aszfalton mész vele. Aszfalton az a lényeg, hogy az úton tartja minnél gyorsabban a gumit ha valami bukkanóhoz vagy úthibához érsz. Na persze aki jobban ért hozzá az majd leírja pontosabban.
Egy biztos, ezekkel a karbonozott idomokkal elég sokat dobtál a gép kinézetén...nem semmi amilyen jól áll ennek a Sendának a karbon idomok :)
Egy kérdésem lenne, ennek az első teleszkópjában mindkét szárban van rugó?
(mert úgy hallottam hogy van olyan Senda évjárat ahol csak az egyikben van...mer viszonyításként az én 13 éves motoromban mindkét szárban van...ezért vagyok így meglepődve!)
Én is ugyanígy vagyok vele mint te. Félreértettél , én nem kérdőjeleztem meg a megbízhatóságát , a belefektetett munkát mert látszik rajt, csak szimplán kérdeztem hogy ha egy ilyen jó állapotú 1998 -as ennyit ér , akkor egy 2005 -ös ?
Mindenki maga dönti el mennyit kér eladó termékeiért. Én vettem valamennyiért. Feljavítottam fejlesztettem, ujjította, stb. Ez került valamennyibe. Annyit nem kérhetek amennyibe került nekem és ezért vettem egy átlagárat a kettő között. Csak megsúgom összeségében bőven 200 fölött van a ráköltött összeg. Nekem nem az a lényeg, hogy szétgyaszatoljam, hanem ha kell elvigyen A-ból B-be. Na azért kérek annyit amennyit írtam. Persze ez finomítható de egy irány ár amenyit nekem meg ér. Ha nem viszik el akkor megmarad és kész. Nem túladni akarok érte. Ha túl akarok adni érte akkor 120-ért hírdettem volna meg. De sokkal többet ér nekem ahoz, hogy elverjem. Nagyon megbízható állapotban van. Egyszer sem hagyott cserben mióta fel lett újjítva. Egyhuzamban bírja a 150-160km-t. Töbszöri 60km oda és 60 vissza. Szerintem ez már számít valamit. Eladás oka pedig, hogy mivel elég sokat és hoszabb útra használom azért vettem a GPR-t és ha meg lesz csinálva akkor azt fogom használni. Nekem a 4-es főúton Pestre és Pesten való közlekedésre nagy egy kicsit az Endúró. Hogy mennyit érhet a tied azt csak te tudhatod. Ránézésre 250 kb. De ez az állapotábol és az évjárattol is függ. Én az enyémet terepen nem használtam. Telók jó állapotban(szimeringcsere) vannak. Láncvezető csapágyas. Meg sok apró és nagy javítás ujjítás. Szóval nagyon sok minden befojásolja az árat.
Ha jó motort akarsz venni akkor Derbi Sendát veszel :)
Azok igazi terep gépek és 1000x jobb mint egy kínai fos amihez alkatrészt se találsz ha valami mégis bedöglene rajta...
2005-ig gyártott régi blokkos Sendákat erősebbnek mondják mint a 2006 után gyártott új blokkosokat de szerintem terepre mindkettő tökéletes választás :)
Nekem van egy eladó Derbim, de ezt nem terepre szánták (annak ellenére hogy Senda a váza )
én használtam tartosan terepre és megbizhato nekem nem volt vele semmi gondom és birta is a terepet még ugráltam is vele és semmi problémám nem volt vele meg nincs is :)
Igazából végignéztem szinte minden kisköbcentis endurót mindenféle gyártótól, Beta, Laverda, Derbi, Rieju stb. stb. A Derbik nagyon tetszettek, és viszonylag nagy is a kínálat a használt piacon, ezért is írtam a Derbi fórumba is. Viszont semmi tapasztalatom a témában, még a terepmotorozásban is kezdő vagyok. Érdekelne, használta-e már valaki tartósan ilyen célra a Derbijét, mennyire megbízhatók, bírják-e a hideget stb.... Gondolom az átlag kínaitól magasabb minőség.
Hát kb. 200.000-t szabtam meg magamnak, mint felső határt. Persze valamivel több belefér, ha megéri.
Igazából mivel nem állandó használatra szánnám, csak erre az évi 2-3 hónapra, ezért gondoltam úgy, hogy talán a tartósság/minőség másodlagos szempont, ennyit még egy kínai is kibír (vagy nem?). De ha tudtok valami egyéb olcsó motort erre a célra, akkor OK, én nem ragaszkodom a kínaihoz.
Meguntam, hogy télen nem motorozhatok. De a családomat nem akarom terhelni pénzügyileg a hóbortjaimmal (nagyon).
A kínai motorknál álltalában nem is a motorral van a gond, hanem az összeállítással. Anyag, hegesztés, minőség. Persze a motor sem a legjobb, de ha kínainál maradsz akkor valaminek a rovására tudod a felsorolt használatok között.
Szeretnék venni egy olcsó, igénytelen, olcsón fenntartható (nem üzemórás, lehetőleg 50-es) motort téli munkába járásra, nagyrészt egy erdei-hegyi földúton keresztül (kemény terep, minden van, bedőlt fák, sziklák, széles és mély árkok, avar, hó, sár); de közúton, nagy forgalomban, sötétben is gyakran használnám. A legnagyobb kihívást talán a hideg jelentené, a munkahelyemnél napi 8-10 órát kéne kint állnia, akár fagyban és hóesésben. Kérdés: Ti milyen motort ajánlanátok ezekhez az igényekhez?
Én egy olcsó (használt, kínai) 50 cc 4T terepmotorra gondoltam, lehetőleg léghűtéssel, első-hátsó-fék-index lámpával, visszapillantóval. Nem baj, ha nem túl erős, nem akarok száguldozni. A Jiangsu 4T motorjai állítólag elég jók. Vagy lehet a közelemben kapni egy Skyteam T-Rex-et, de csak újonnan, és kicsit drágállom az árát. Nézegettem Derbi Senda R-eket is; mit javasoltok? Szerintetek bírnák a hideget?
A telóban azért van két rugó, mert a tied nem endúró. Az endúrónak a visszaut miatt nincs rugó az egyikben. A GPR-ben is mindkét telóban van rugó az úttartás miatt. Az endúró terepre ugratásra tervezték és ott a csillapítás is más mint ha aszfalton mész vele. Aszfalton az a lényeg, hogy az úton tartja minnél gyorsabban a gumit ha valami bukkanóhoz vagy úthibához érsz. Na persze aki jobban ért hozzá az majd leírja pontosabban.
Zsotty
Egy kérdésem lenne, ennek az első teleszkópjában mindkét szárban van rugó?
(mert úgy hallottam hogy van olyan Senda évjárat ahol csak az egyikben van...mer viszonyításként az én 13 éves motoromban mindkét szárban van...ezért vagyok így meglepődve!)
Üdv Zsolt.
Nem tudom , nem bántásképp de akkor az enyém mennyit ér, ha te a tiedéért 169 ezret kérsz ?
smice@email.com
Erre a címre nem akar elküldeni a freemailom.
Itt az enyém!
zsotty@freemail.hu
Jelenleg külföldön vagyok, tudunk e-mail-ben értekezni?
smice"qkac"email"pont"com
http://www.kepesmotor.hu/derbi...
Zsolt
Azok igazi terep gépek és 1000x jobb mint egy kínai fos amihez alkatrészt se találsz ha valami mégis bedöglene rajta...
2005-ig gyártott régi blokkos Sendákat erősebbnek mondják mint a 2006 után gyártott új blokkosokat de szerintem terepre mindkettő tökéletes választás :)
Nekem van egy eladó Derbim, de ezt nem terepre szánták (annak ellenére hogy Senda a váza )
Igazából mivel nem állandó használatra szánnám, csak erre az évi 2-3 hónapra, ezért gondoltam úgy, hogy talán a tartósság/minőség másodlagos szempont, ennyit még egy kínai is kibír (vagy nem?). De ha tudtok valami egyéb olcsó motort erre a célra, akkor OK, én nem ragaszkodom a kínaihoz.
Meguntam, hogy télen nem motorozhatok. De a családomat nem akarom terhelni pénzügyileg a hóbortjaimmal (nagyon).
Köszi a segítséget!
A kínai motorknál álltalában nem is a motorral van a gond, hanem az összeállítással. Anyag, hegesztés, minőség. Persze a motor sem a legjobb, de ha kínainál maradsz akkor valaminek a rovására tudod a felsorolt használatok között.
Ez a személyes vélaményem.
Mennyit szánnál rá egyáltalán, legalább az adna egy kis támpontot.
Szeretnék venni egy olcsó, igénytelen, olcsón fenntartható (nem üzemórás, lehetőleg 50-es) motort téli munkába járásra, nagyrészt egy erdei-hegyi földúton keresztül (kemény terep, minden van, bedőlt fák, sziklák, széles és mély árkok, avar, hó, sár); de közúton, nagy forgalomban, sötétben is gyakran használnám. A legnagyobb kihívást talán a hideg jelentené, a munkahelyemnél napi 8-10 órát kéne kint állnia, akár fagyban és hóesésben. Kérdés: Ti milyen motort ajánlanátok ezekhez az igényekhez?
Én egy olcsó (használt, kínai) 50 cc 4T terepmotorra gondoltam, lehetőleg léghűtéssel, első-hátsó-fék-index lámpával, visszapillantóval. Nem baj, ha nem túl erős, nem akarok száguldozni. A Jiangsu 4T motorjai állítólag elég jók. Vagy lehet a közelemben kapni egy Skyteam T-Rex-et, de csak újonnan, és kicsit drágállom az árát. Nézegettem Derbi Senda R-eket is; mit javasoltok? Szerintetek bírnák a hideget?