Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

srácok, az mitől lehet hogy a bergúgókar nem mindig akad meg a helyén? néha letudom nyomni teljesen lábtartóig semmi erő nélkül, ha pedig rendesen működik akkor indítás után olyan hangja van mint mikor járó motornál lenyomod a berúgókart! szerintem valami fogaskerék kophatott el vagy a berúgótengely lehet a szar! valakinek volt hasonló baja, esetleg mi lehet a szar benne és mennyibe kerül a javítás?
Ez igaz, megnéztem azt a csavart, az elég alacsonyan van...de holnap bepróbálom így, aztán eresztek belőle. Az zavar engem, hogy ha a csavarig töltöm, az kb 3 deci lehet összesen.
csavarig töltsed az olajat és olyat rakjál bele amilyen való. semmiképp se önts bele többet nemvéletlen van rajta az a szintjelző. De amúgy ezt már mondtam. Én csak segíteni akartam-/ok
az a csavar azért van hogy ha azon elkezd folyni az olaj akkor annyi kell bele és setöbb se kevesebb. De ahogy érzitek amennyi jólesik öntsetek bele azt kész
Nekem tök mind1, majd tönkre teszitek a vasakat nem az én dolgom.
Ha az ember segítő szándékkal ír valamit abba is belekötnek, lényegtelen oldjátok meg.

Simán öntsetek bele olivaolajat az is jól ken ...
Érdekes, hogy csak eddig te nem értetted ami írtam. Nem a flakon 3/4-ére gondoltam, hanem ahova az olajat öntöd, a fogaskerekek közé...
Mindenképpen csavar felett.
Hát szerintem akkor ennyi erővel legközelebb Dízel olajat tankolok a motorba, mert az olcsóbb

Ezt kitől hallottad, hogy ha öreg akkor sűrűbb olaj kell bele ? Ez hülyeség, ha a gyár azt írja, hogy 10W40-es olaj kell bele, akkor azt kell beletenni, arra lett tervezve.

És az mint jelent, hogy a 3/4-nél maradj ?
Én speciel 4Les kiszerelésben vettem olajat, mert így olcsóbb , szal annak a 3/4-ét rakjam bele ?

Be kell melegíteni a motort, le kell engedni a fáradt olajat, és bele lehet tölteni az ujjat, kiveszed a csavart a kuplung oldalon ami jelzi a szintet, elkezded beletölteni úgy, hogy a motor függőlegesen álljon és addig kell tölteni, amíg a csavar helyén el nem kezd kifolyni az olaj, akkor beteszed a csavart visszatekered a kupakot a blokkba és kész.

Nem tudom, hogy miért rak mindenki más és más viszkozitású olajat a motorba hasra ütés szerűen ... Miért nem lehet a gyárilag előirtat belerakni ?

Ezért nem vennék használt motort szervizkönyv nélkül ... mindenki azzal szervizeli amit talál otthon a garázsba aztán meg csodálkozik, hogy széthullik alatta a motor ...

Egyébként nekem 0,65L kell bele és ez nem véletlen a gyár is ennyit ír elő ...
Na, akkor most csavarig, vagy csavar felett? Mer' nem mindegy szerintem...a 15w40 meg azért lett, mert 10W40-et ajánlott a net, de csak nem zsírúj a verda, nem árt a kicsit sűrűbb cucc.
Lényeg a lényeg, a csavar fölött legyen az olajszint! 15W-40-es olaj szerintem sok lesz neki, nem fog annyira csúszni a dolog, ahogy annak kell. 10W-30-as az alap.
passz de tuti a csavar szintjéig kell az olaj.
Oké, akkor ezt még este megcsinálom...de akkor miért írták a hetet? Rejtély.
az nagyon sok szétfognak menni a szimeringek, a kuplung felőli deklinél van egy kis csavar azt kihajtod, elkezded önteni az olajat, majd amikor elkezd oldalt folyni akkor becsavarod, és elég.
az nem lehet, hogy a kis csavar az olajszintet jelzi? egyáltalán, baj az, ha túl sok olaj van benne?
akkor a hét deci nem lehet rossz, fél deci ide vagy oda....nekem valamiért 80(!)W40-es olaj volt benne, úgy döntöttem, az ki kell szedni, mert túl sűrű, csak azért volt fura a 7 deci, mert totál a beöntőnyílásig felér az olajszintem most. ( 15W40 ment bele végül. )
Helló!
Nekem 6,5 dl-t ír a gyári kézikönyv. Én annyit raktam bele.
Így írja: ELF 10W30 0,65 liter és 1000km-enként kéne lecserélni. Több mindent nem tudok kiolvasni belőle, mert német a kézikönyvem.
Én 5W30-at raktam bele mert ez volt itthon. Fater venni akart 10W40-es váltóolajat de azt mondta 7000 Ft/liter (annyiból veszek bele váltót). Amúgy GPR-em van. Üdv: TOMI
Én úgy szoktam hogy 3/4-ig töltöm. Pontosan nem tudom mennyi dl, de nekem eddig nem volt vele problémám. A lényeg h legyen kenés a motorban. Van az a kis csavar a dekni oldalán, ahol meg tudod nézni, hogy van-e még benne olaj. Ha ott folyik ki az olaj, amikor kicsavarod, akkor nem kell még félned, hogy nem lesz kenése a motornak. Ergó tele szerintem ne töltsd, maradj a 3/4-nél.
hali,

olajcserénél mennyi olaj kell a blokkba? valami olajos weboldalon 7 decit írnak, de ha hét decit rakok bele, akkor színültig lesz. nem sok az egy kicsit?
sziasztok
Gyári 21 karbi elég 70es topp hengerhez?
Helló!
Itt az msn em .: en_zo9@hotmail.com

Kösz!
Üdv
hello én tudok segíteni adj egy msn címet
Eladó a gyári 50-es hengerem.
http://kepesmotor.hu/motorblok...
üdv pár cucc derbi sendához
trafo fesszab...
Természetesen. Jövöhét folyamán meg fog érkezni.
Vagy valaki tudna ajánlani tippet/tippeket hogy hol nézzek hátsó lámpa után ?(mert le szeretném szedni a rendszámtábla tartót)
és hogy hogy a leg egyszerübb felfogatni ?
Köszi