De fogd már fel,hogy a hüvejezés+hónolás+dugó sokkal drágább mint megvenni egy bontott hengert azt hónolni és dugózni!Maga csak a hüvelyezés 30 ezer!Hol van még a többi?
De rakj vasat a verklidbe és meglátjuk te mikor mész hónoltatni meg én Ja és a nikasil nagy előnye,hogy a hüvej nem tud "hordóra"kopni!Meg nézd meg egy hüvejezett motor és egy gyári nikasilos motor teljesitmény grafikonját és csodálkozz!
Én nem azt ecsetelem hogy jobb mint a nicasil, mert tény h nem. De viszont, az se igaz hogy kmenként meg akad. Ismerősőmnek közel 10ezret elment, csak a tügörgője felmondta a szolgálatot. Én is azt mondom hogy jobb egy másik henger, de ha nincs rá keret, akkor hüvelyezés is jó.
Én ennyiért vettem az enyémet,ami alapméretes volt.Meg ha nikacilos henger szar lenne,akkor a Cagiváék biztosan nem azt épitenék a motorjaikba!Amúgy a vas hüvejt,nem nagy fordulatú motorokba találták ki,mivel a nikacil kopás állósága jóval nagyobb mint a vasnak!
1.Az acélhüvely ilyen igénybe vétel és fordulatszám mellett kb 10000
km és már kopott,átfuj a gyürük felett stb. lehet dugót cserélni/hónolni.
Kb 2000 km után full tükrös a felülete (sokan azt hiszik ez jó)De ha megnézed egy krómos henger falát sose lessz olyan tükrös mint egy persely.Ez azért jó mert a "durvább" felületen sokkal jobban megtapad az olaj mint a full tükrösön mert azon nem tud megtapadni ilyen nyomás és hömérséklet mellett és egyszerüen "leszalad" róla.
Hötágulási tulajdonsága a perselyhez képest százszorta jobb.
Ugyanis egyértelmü hogy az aluminium vezeti jobban a hőt
és hogy melyik adja át az öntvénynek jobban és gyorsabban a hőt
egy 4mm es acélpersely vagy egy 0.065mm es nikasil réteg....
Végeredményben Kopás-Kenés-Hőtágulás szempontjábol is jobb egy nikasilos henger...Asszem nem csak kétütemünél hanem lényegébe minden motornál ez a három föszempont.
És ugye ilyet raktak rá gyárilag is..nem véletlenül!
Biztos nem hülyeemberek találták ezt ki.
Erről meg annyi a véleményem h nem minden jött ment emberhez kell vinni, hanem aki ténylegesen ilyenekkel foglalkozik, és akkor nem lesz gond belőle. Utcán meg elenyésző az a teljesitmény csökkenés ami a hüvelyezés okoz.
Ha megnézitek azt a képet, olajnak nem sok köze volt hozzá, se nemvert bele a hengerfejbe a dugó, se csapágy meg hajtokar. Szimplán a power nyelvbe belakadt ergo kitört egy darab a dugo tetejéből gyürüt is törte, az égéstérbe megkalapálta a letört részt. Ennyi.
Az utólag bepréselt hüvej,nem nikacilos,meg ha nem század pontossággal dolgozik az esztergályos,akkor folyamatosn törni fogja a gyűrűt.Ezért jobb a bontott gyári henger!Min egy 10-essel olcsóbb meg sokkal jobb.
igen énis ugy tudtam hogy a gyári 14-41..de hát ha én felteszek a 39es helyett 41et akkor jobb lesz a gyorsulás de viszont a végsebesség kisebb lesz nem?ha logikusan gondolkozunk..vagy rosszul gondolom?
Lehet alu hengert hüvelyeztetni 30 ezerért,de szart sem fog érni,meg dugó nem jár hozzá!Bontott henger kb 20 ezer.Annak a hónolása kb 3ezer.A dugattyú márkától és kiképzéstől függően 30ezer körül van(vertex 1 gyűrűs sik dugó 27ezer)
Helló,én is jártam hasonlóképp de nekem kuplungbovdennel sikerült eljátszanom ezt.Egyszerűen a bovdenház(vagyis az amiben a bovden csúszik)Levágtam flex-el egy darabot,figyelni kell hogy először hosszanti irányba vágd meg de nem kell teljesen bevágni aztán keresztbe picit és egy jó fogóval egyszerűen le tudod pattintani.Így nyerhetsz egy két centit de ha rosszul vágsz akkor megséted a bovdenszálat akkor meg kiszálkásodik és ott vagy ahol a semmit osztják De ha ügyes kezed van nem lehet gond.
Szerintem a power nyelv becsuszott picit... dugo olyan 20-30 közt. Hengernek ugy nézem mély a sérülés, szóval nem hiszem hogy kielhet honolni belőle, max persely.
km és már kopott,átfuj a gyürük felett stb. lehet dugót cserélni/hónolni.
Kb 2000 km után full tükrös a felülete (sokan azt hiszik ez jó)De ha megnézed egy krómos henger falát sose lessz olyan tükrös mint egy persely.Ez azért jó mert a "durvább" felületen sokkal jobban megtapad az olaj mint a full tükrösön mert azon nem tud megtapadni ilyen nyomás és hömérséklet mellett és egyszerüen "leszalad" róla.
Hötágulási tulajdonsága a perselyhez képest százszorta jobb.
Ugyanis egyértelmü hogy az aluminium vezeti jobban a hőt
és hogy melyik adja át az öntvénynek jobban és gyorsabban a hőt
egy 4mm es acélpersely vagy egy 0.065mm es nikasil réteg....
Végeredményben Kopás-Kenés-Hőtágulás szempontjábol is jobb egy nikasilos henger...Asszem nem csak kétütemünél hanem lényegébe minden motornál ez a három föszempont.
És ugye ilyet raktak rá gyárilag is..nem véletlenül!
Biztos nem hülyeemberek találták ezt ki.