Ha egyáltalán nem alakították át a hengerfejet, akkor az égéstérnek 56 mm körüli az átmérője, és nem 64, mint a Polini hengerrel. Ezért a domború dugó beleér, át sem fordul a motor. Sajnos a Polini gyári leírása szerint, csak a préssávot kell átmunkálni, hogy ez az ütközés megszűnjön. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy ez nem elég, mert ezzel változatlan kamrához sokkal nagyobb lökettérfogat tartozik, tehát a kompresszióviszony az egekbe nő, ráadásul a kamra felülete és a préssáv felülete közti arány is felborul a préssáv javára. Így már jár a motor, de se nem lesz pörgős, se nem lesz igazán tartós.
A jó megoldás a kamra bővítése lenne, amivel csökkenteni lehetne a kompresszióviszonyt.
Aztán nem ártana 35mm-re felbővíteni a kipufogót, mert így illeszkedik jól az EVO rendszerhez.
Ezekkel meg esetleg egy VHSB34 karbival elég bika tud lenni egy ilyen motor.
A hengerfejet illetően, ha nincs átalakítva akkor nem is lehet beindítani? Gondolom az égésteret kell kibővíteni a dugóhoz. Megnézem hogy van e rajta valami nyom. :) Egyébként az egyik fő motiváció az hogy felélesszünk egy ilyen kis gépet a hamvaiból az hogy nincs még egy ilyen pofás motor a mai gépek között :) Vannak még apróbb dolgok a blokkon kívül amik egy kis törődést igényelnek de azok már nem számottevők. Nagyon reménykedünk hogy vaddisznó gép lesz belőle :) És még egyszer is köszönöm az információkat!
Szia!
Igen ez lehet jó bele, bár ez eredetileg a régi blokkokba való. Az új, Mitohoz való úgy néz ki, mint ami volt is benne, tehát a szívó oldalon nincsenek rajta a nagy nyílások csak egy kicsi, ami a felső tűgörgő felé visz egy kis anyagot. De valszeg ezzel is működik majd. Mindenesetre érdemes lenne a karbinak is utána nézni, hogy ne keveseljen el ismét.
Köszönöm szépen a leírást, lesznek további képek is!
Ilyen dugót sikerült bele rendelni, a méretei alapján sanszos hogy ilyen volt benne! http://italmondo.hu/shop/27-mo...
Üdv!
Érdekes kis projektetek van, ha nem lenne súlyos anyagi vonzata, irigykednék.
Igen a 200C jelű a gyári hengerfej az Evo 2-n. Van másfajta is 200A, 200C, 200G, 200H, 200M amik így hirtelen eszembe jutnak, de van jelöletlen is és nem gyári bronzbetétes is az Adige-től. Viszont, ha Polini henger volt a motoron, akkor a hengerfejet is át kellett alakítani a 64mm-es dugóhoz, tehát ha az építés során úgy döntötök, hogy 125ccm-re építitek vissza, akkor új hengerfej is kell. A polini dugót 30000Ft körül lehet ebayon lőni.
Vannak jobb és rosszabb (gyári) kombinációk a hengerek és a hengerfejek között, a gyári EVO2 összeállítás 73037 henger 200C dugó nem a legerősebb. A külföldi fórumokon általában a 73037 henger 200H hengerfej lapos, egy gyűrűs dugó a nyerő kombináció.
A Polini hengert 163-168ccm közé szokták írni, általában 165ccm-re. Egy elég régi öntvény, még a 60433 jelű gyári hengeren alapul, amit Frecciák és a Mito1 használt. Ennek megfelelően nem valami öblösek a csatornái és a kipufogója és csak 33mm-es, nem az Evokon és Mito2-n megszokott 35mm. Ha a gyári leírása szerint mődosítják hozzá a hengerfejet, és csak a préssávot bővítik annyira, hogy nem ütközzön a dugóval, akkor nagyon nagy lesz a kompresszióviszonya, ami jót tesz az alsó és közép tartományoknak, de rosszat tesz a pörgési képességnek és főleg a hajtókarcsapágyaknak. Elég sok belőlük a szorult, hajtókarcsapágyakat szétrepített példány.
Várjuk a további képeket!
nekem is hüvelyezve lett 300 km-el ezelőtt, kapott Vertex 2 gyűrűs "A"-s dugót. új hajtókart, főtengelycsapágyakat, szimeringet, a hengerfej síkolva lett, új kuplung, új hátsó fékbetét, új lengővillatengely... stb. :D most még bejáratós, 1:30-ba kapja a castrol power1 racinget + külön olajzás, meg próbaképp most vettem egy liter motul 710-et!
Jó estét az uraknak! Új fejlemények a kis géppel kapcsolatban. Ma szétszerelés közben találtunk pár kókányságot, de pár apróságon kívül nem volt gond. Mikor nagy nehezen kihúztuk a blokkot a helyéről, egyből neki is estünk, az első szembeötlő dolog az volt hogy a hengerfejen ez állt: Cagiva 200 c. Ez szokványos? Mindegyiken ez van? Mert ami ezután következett az cseppet sem volt az. A hengert lehúzva szembesültünk hogy nem a gyári hanem egy egészen újszerű Polini hengerrel van dolgunk polini gilardoni 270 felirattal az alján. Számolgattunk arra jutottunk hogy 180 cc körül lehet, pontosan nem is tudom, de biztosan 160 felett van.
Az állapota egy szó mint száz. TRÉ. A dugó fossá ragadva, a tetején a beégett gyertya nyoma, ez biztosan kuka. A főtengely és a hajtókar jó állapotban vannak, viszont a hengerrel vannak kétségeim. A power nyelve is kicsit bele ért, faragott belőle, de talán még menthető a henger, nagyon nem csiszolta meg a dugó.
Pár képet készítettem a dugóról, a hengerről még nem de majd teszek fel arról is, meg a motorról is.
újonnan az ebayről tudsz rendelni nicasilos hengert de horror ára van, asszem 72.000 Ft környékén merik adni! jobban jársz egy használt nem túl kopott nicasilossal vagy a mostanit hüvelyezteted! szerintem ha normális olajjal használod és elég dús a keverék akkor nincs baj a hüvelyezettel se!
köszi a tippeket! holnap megpróbálom másik szűrővel de az is érdekes hogy a gyertyával egyidejűleg vettem durván 2 hete. Ránézek a gyertyára is hátha... Szerelőm a tűszelepet mondta, hogy az lehet a ludas! Na majd kiderül :D
Helló mindenki!
Sürgősen kellene nekem segítség abban hogy honnan tudnék beszerezni Hengert és
poweszelepet ha lehet akkor újonnan kellene!
minden apró és nagy segítségért nagyon hálás lennék előre is köszönöm!
Ezt könnyebb lenne diagnosztizálni, ha látnánk is a hibát. Így mindenképpen azzal kezdeném, hogy rá kell nézni a gyertyára: ha a lerohadás után nedves, benzines, akkor valóban belefulladt az anyagba. Ha inkább világos és száraz, akkor inkább kifogyott belőle.
Elmondom mik a kétségeim: ha belefullad az anyagba, annyira, hogy meg is áll, az nem lesz idővel jobb, nem segít neki egy rövid pihenő, akkor az telefolyik és úgy kellene kijárni belőle az anyagot, kivett gyertyával, mint ami megszívta magát mielőtt valóban indulna. Előfordul még olyan, hogy valami koromdarabot kap fel a gyertya, ami belül elvezeti a szikrát, de ez is a legritkábban javul meg idővel magától. Itt is inkább meg kell pucolni a gyertyát. Ilyenkor a lerohadás olyan hogy rángatva, dadogva gyengül el a motor, néha az alapjárat meg is marad, csak az összes erő fogy el belőle.
Sokkal jellemzőbb a tüneteidre, amikor elkevesel és kifogy az anyagból. Úgy áll meg ilyenkor, mintha zárt benzincsappal próbálkoznál, először csak nagyobb gázokra, majd mindenre torpanással reagál, majd meghal. De ez egy egész más érzés, mint a sokallástól "dadogó" motor, hiszen a jellegzetes "böffenő" hangot hallani inkább. Erre viszont igaz, ha részleges dugulás van csak a benzincsőben, akkor idővel lecsurog annyi benzin, hogy pöccröff legyen a motor egy darabig megint. Ilyenkor a tankból nem jut el a benzin elég gyorsan a karbiba, mert a tankban lévő szűrő dugult, a csap maga dugult, a csőbe tett a rosszakaród cigifiltert (hú ezt de rohadt nehéz megtalálni, ha nem átlátszó a cső) vagy a karbi oldalán lévő kerek szűrő van eldugulva, esetleg a tűszelep ragad be.
Tudtok pesten olyan helyet, ahol megbízható nem olcsó hanem jó ár-érték arányú gyertyát kapok?
Mit ajánlotok, tudom a manuál szerinti a Champion meg az NGK.
Denso-ról valakinek vmi tapasztalata? Nekem megbízhatóbbnak tűnik, hogy nem hamisítják annyira
kaját kap, azzal nincs gond! egyszer csak mintha elsokallna és megfojtja magát, kis idő múlva pár indítózás után beindul és megy mintha mi sem történt volna :/
Minden működik rajta,az összes vissza jelző,km óra és fordulatszámmérő is.Saját lábon is vihető!Eredeti papírjai meg vannak.Rendszám nélkül van!Nagyon megy, a power szelepek is nyitnak rendesen.Gumik újak.Minden átnézve rajta szezonra kész!
Csere érdekel,de csak ilyen jellegű és állapotú 50ccm!180000 az irány ár
Igen, ez kétségtelenül egy Evo 2. Nicasilos henger van rajta gyárilag. Dobhatnátok fel képeket az állapotfelmérésről. A képeket mindenki imádja a fórumokon! :D
A jó megoldás a kamra bővítése lenne, amivel csökkenteni lehetne a kompresszióviszonyt.
Aztán nem ártana 35mm-re felbővíteni a kipufogót, mert így illeszkedik jól az EVO rendszerhez.
Ezekkel meg esetleg egy VHSB34 karbival elég bika tud lenni egy ilyen motor.