Üdv.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy a cagiva mito műszerfalat konkrétan a km óra egységet szét lehet szedni roncsolás mentesen vagy esetleg a 125cc re átszerelhető az 50cc prima km óra egység?
A válaszotokat előre is köszönöm...
A régi gyári carbonpalástos dobomból állandóan csorgott az olaj, pedig akkor még nem volt pluszba állítva az olajpumpa. Aztán az sajnos egy túra során szénné égett. Utána vettem egy gyári alu labirintusos tompítót. Abból nem folyik úgy az olaj. Szerintem az nagyobb folytás, nem mondom kétszer, h a ragadásban is szerepe volt ennek a dobnak. Igaz azóta is azzal megyek, és semmi baja. Arra gondoltam, hogy valami hosszú fúróheggyel esetleg végigfúrok a dobon.
Ha a kipu végcső belseje nem porszáraz, hanem "olajködös" mikor beletörölsz az ujjaddal, akkor nem kap kevés olajat. Ha folyik ki belőle az olaj országúti használat után, akkor már inkább többet is kap, mint amit el tud égetni.
Az RS nálam kb 800-900 km-t megy egy liter olajjal. Amit észrevettem, hogy a hosszabb teligázas szakaszok gyakorisága dobja meg az olajfogyasztást leginkább, ott nyomja a pumpa intenzíven.
Nemtom, hogy nálad hogyan van, de az olajszintjelző lámpa kigyulladása után még lazán elmotorozok 300 Km-t, és még akkor sem csont üres az olajtartály. Teletöltött olajtartálynál az olajszintjelző lámpa nekem kb 650 km után szokott felvillanni, de montom ezután 300-350 km még bőségesen megtehető. Nekem ebben csak az a fura, hogy az RS ettől érezhetően több olajat evett. Lehet nem az olaj miatt ragadt meg a Mito, de attól még meglehetősen gyanús, hogy sokkal kevesebbel beéri, ezér is állítottam most önkényesen feszesebbre az oljapumpa bowdenjét, így kb 3 mm-re van pluszba az olajpumpa csigáján a rovátka az olajpumpatesten lévő rovátkához képest. Szerintem ártani nem ártok ezzel, max a gyertyára majd ránézek, de az is csak úgy mérvadó, ha előtte üveghangon herélem a motort majd egyből leveszem a gyújtást.
Nekem beállítva nem tudom hogy van, de a csöveit megvétel után átfújkáltam. Valahogy nagyon kevés olajat fogyaszt, hidegen füstöl kicsit, melegen egyátalán nem és a kipu végén se folyik az olaj. Érdemes lenne többet adni neki vagy ne piszkáljam ha 6 ezer km óta semmi gond nem volt vele?
Legközelebb megnézem mennyit bír egy tele töltéstől a lámpa felvillanásig de 700 körül rémlik nekem.
Ahhoz, hogy a pumpa eltömődjön nagy darabka kell, szerintem elég tutira vannak csinálva. Persze amikor valami ragad mindenki azt mondja, hogy olaj miatt, és lehet, hogy amiatt, de lehet, hogy csak arra kenik.
Hát nem tudom, gyári festésektől sem kell elájulni. Konkrétan cagivákat nemtudom mennyire festették szépen, de láttam már pár új autót például ami ennél sokkal narancsosabb volt. A szín az gyári lehet szerintetek? Valamint még a hasidom szürkéjének a kódját le tudná valaki írni?
Egy kicsit más téma :D Színkód kellene nekem 96'-os Evo 1-hez. Gyanítom hogy gyári a festésem, de rakok be róla 1-2 képet hátha valaki jobban meg tudja ítélni.
Nekem az olajfogyasztásom gyanúsan kevés. 1500km-enként szoktam kb tölteni és akkor még általába a lámpa se villog, 7-8 deci szokott belemenni a tartályba. Mióta nálam van egyszer sem ragadt, pedig pályán is voltam vele. Egyszer volt mikor a környéken elmentem kanyarodni és kicsit olyan érdekes hang jött már lentről, akkor szívatót ráhúztam, pár gázfröccs és mentem is tovább, semmi gond nem lett belőle. Elf Moto 2xt tech olajat használok bele.
Egyébként a motor fogyasztása átlagosan 5 liter környékén van.
Míg járattam én is öntöttem minden teli tankhoz kb 1 deci olajat pluszba, meg az olajpumpa is ugyebár pluszban van beállítva nekem is. Nem volt probléma, pedig Balatonra mentem le vele többször is. A kipufogó végén felgyülemlik az olaj persze, néha el is cseppen. De ezek a szintetikus olajok sajnos nem arról híresek h maradéktalanul elégnek. Ennek nyilván környezetvédelmi okai vannak, nem pedig a motor élettartalmának növelésére szolgálnak. Ezér szoktam mindig mosolyogni a hirdetéseket mikor írják hogy csak szintetikus olajjal használták... Tettek a tiszta levegőér...
80-as években GP-ben hol mentek szintetikus olajjal? Füstöltek is mint a gyárkémények.
Bírja, söt ahogy bemelegszik nem is füstöl. Nem kormolódik túlzottan, bár nálam használva is van, lényegében addig megyek power alatt míg be nem melegszik.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy a cagiva mito műszerfalat konkrétan a km óra egységet szét lehet szedni roncsolás mentesen vagy esetleg a 125cc re átszerelhető az 50cc prima km óra egység?
A válaszotokat előre is köszönöm...