A gyertyád bírja? Nem lesz nagyon olajos? Vagy a kipufogóban nem gyűlik nagyon a dzsuva? Persze, ha egyébként szépen megy a gép akkor a többlet kenés csak jót jelent. De akkor rád fokozottan vonatkozik, hogy ügyelned kell az égéstér tisztaságára.
Hát nem tudom ti hogy vagytok vele, de igen én betartom. Most tavaszra esett az 5000-e forduló, hengert levettem, fényesre pucoltam mindent, ami kormos, majd mérteket ellenőriztem és mehetett össze minden új tömítésszettel. Szeretném sokáig használni még a motort és szeretem a hosszabb túrákat is vele, nem esne jól, ha trélerezni kellene.
Találkoztam egyszer itt valakivel a fórumról, akinek szintén megállt a motorja az olajpumpa csekély szállítása miatt. Ő is elégedetten nyugtázta, hogy milyen takarékos a gép, hiszen 1000km-en csak fél liter olajat kér, aztán egyszercsak megszorult. Elvileg valahol megvan, hogy mennyit kell szállítania, de legkönnyebb, ha a fogyasztásodból kiszámolod, hogy milyen keveréknek felelne meg, ha keverékolajozással mennél és, ha arra hihető (1:40-1:50) körüli érték jön ki, akkor nincs nagy baj. Pl. a motorom 4 körül fogyaszt (nem Mito, hanem Tamanaco) és ezrenként kér egy liter olajat, ez pont 1:40, tehát nagy baj nem lehet.
Na jó, de ez is használatfüggő szerintem. Versenykörülmények között, ahol nem számít a pénz meg az erre ráfordított idő, ott persze hogy el lehet játszadozni 5 ezrenként ilyenekkel, nade kérdem én, van közöttünk bárki is aki ezeket betartja? Értelmes emberi módon használom a motort, nem hajtom ki a lelkét. Volt mikor esztelenül hajtottam én is, ragadás is lett a vége... Az igaz, hogy piszkosul kényes ez a 2T, baromi sokmindenre érzékeny, aki ki akarja aknázni a benne rejlő erőt az utolsó cseppig, az költsön rá százezreket.
Én speciel mióta megragadt még az oljapumpa bowdenjén is feszítettem. Igaz hogy a manual szerint a pumpán levő két rovátkának egy vonalba kell esnie, de nekem gyanús volt az alacsony olajfogyasztás. Volt nekem RS-em is. Az 500-550 km alatt megevett egy liter olajat, gyárilag előírt olajpumpabeállítással. Ez meg elmegy vagy 800-at. Olajpumpa el tud tömődni vagy ilyesmi?
A szervízkönyv nem ír dugócserére intervallumot, csak annyit mond, hogy 5000-enként meg kell tisztítani az égésteret, a dugót és a gyűrűket, és ad egy sor kopási határértéket amiket, ha túllépnek az alkatrészek, akkor jön a gyűrű aztán dugó csere.
Én dugócserével is most bajban vagyok. mióta megvettem a motort 6 ezer km-t tettem bele, előző tulaj azt mondta ő nem cserélt dugót és 24 ezerrel vette, most 33 ezer van benne, nem tudom mikor cserélhették. Mikor megvettem akkor is csörgött 4-5 ezer körül, most is, nem hallatszik hogy erősödött volna, teljesítménybe ugyan azt tudja (gyári áttétellel óra szerint 180-185 hűvösebb időbe), tehát nemtudom hogy egyátalán érdemes lenne-e bántani. Ti mit gondoltok, ilyenkor hagyatkozzak arra hogy "már úgyis biztos sok km van benne" vagy pedig használjam és majd mikor érzem, hogy kell, akkor cseréljem?
Igen, koros autóknál így van, de egy új autót megnézve is felesleges a drága olaj, bőven megfelel az ásványi. Normál családi használatú autóra gondolok itt, nem sportkocsira, de rengeteget kellene menni ahhoz, hogy mérhető különdbség legyen a szintetikus és ásványi olajjal használt kocsi között.
Igen, mivel csak fogaskereket és kuplungot ken, ezért nyilván nem fogja feladni a harcot az olaj egyhamar, bár azért évente illik cserélni. Dugót is 5 ezrenként kellene cserélni, mégsem szoktuk. Ekkor jön, hogy szar a Cagiva. A gyár felől pedig ott van feketén-fehéren, hogy csere, amint nem tetted meg, onnan a te hibád a dolog. Megjegyzem, én sem cserélek dugót ilyen hamar, az olaj pedig ahogy kiadja, úgy cserélem.
10W40 az olaj viszkozitását jelöli, és igen, ilyen viszkozitással bírnak a leggyakrabban használatos motorolajak. De amit én javasoltam az kimondottan 2T motorokhoz javallot hajtóműolaj, benne van a nevében is: Motul TRANSOIL 10W40. Ez van a flakonra is ráírva. Nem egy exkluzív cucc, sztem bármelyik járművekre szakosodott üzletben beszerezhető.
Igen motorhoz való olajat öntöttem bele váltómű olajat!
Bocs a hülye kérdésért de a 10w-40 az nem 4T motorolaj?
Húúú azt jó tudni hogy 8dl kell bele mert nem tudtam!
de a kuplung lamellák átmosása akkor jó ötlet?!
Korosabb autókban is csak 10-15 ezrenként szoktak olajcserét csinálni. Nehogymár ezt ami csak a kuplungot meg néhány fogaskereket ken, 5 ezrenként cserélni kelljen... Robeszokban is van 2-3 deci olaj a végáttételnél, az még csak cserélni sem nagyon szokták...
Tudom, ezért is nem cseréltem le 5 ezernél, mert kicsit feleslegesnek tartom, mert azért jó olaj lett beletöltve. Egyszer már ellenőriztem mikor egyébként is le volt szedve az idom, nem fogyott belőle semennyi. Köszi a választ!
3 ezrenként kell ellenőrizni, és 5 ezrenként pedig cserélni az olajat.
De ha minden szép, akkor a bevett szokás az a szezononkénti csere szokott lenni. 2T-nél azért nem ken annyi mindent az olaj, mint a négyütemű motoroknál.
Enyémbe Castrol 10w50-et töltöttem, full syntetic. 6000km-t tettem bele azóta mióta megvan a gép, teljesen jól működik minden. Valahol olvastam hogy 5 ezer km-t írnak olajcsere periódusnak, ti milyen sűrűn szoktátok cserélni? Én nem cseréltem még le, úgy tervezem hogy következő szezon elején lecserélem, addig még egy pár ezer belemegy, elég 10 ezrenként cserélni, vagy inkább ajánlott a gyár által előírt 5 ezer?
A szimeringeknek bírnia kell. Amikor egy motorba összefolyik a hűtővíz és az olaj, akkor is benzint öntünk be, hogy átmossa kicsit a lamellákat a trutyitól.
Ez tényleg jó kérdés,most fogalmam nincs mert több olajat is vettem csak annyi hogy 80-90es.A régivel rendesen összeragadt az újjal 2-3at ráengedek a gázra és szétjön.Azt tanácsoltál szedjem le az oldaldeknit és a lamellákat ha nem is szedem szét de mossam át benzinnel hogy letisztuljon (csak ne menyen a szimeringhez gondolom én)
Tehát akkor bármilyen 4T motorolajat beleönthetek a kuplunghoz?
http://hardtoil.hu/index.php?o...
Tehát azt mondjátok 4Thez való motorolajat 10W40et töltötök hozzá és jó?
Találkoztam egyszer itt valakivel a fórumról, akinek szintén megállt a motorja az olajpumpa csekély szállítása miatt. Ő is elégedetten nyugtázta, hogy milyen takarékos a gép, hiszen 1000km-en csak fél liter olajat kér, aztán egyszercsak megszorult. Elvileg valahol megvan, hogy mennyit kell szállítania, de legkönnyebb, ha a fogyasztásodból kiszámolod, hogy milyen keveréknek felelne meg, ha keverékolajozással mennél és, ha arra hihető (1:40-1:50) körüli érték jön ki, akkor nincs nagy baj. Pl. a motorom 4 körül fogyaszt (nem Mito, hanem Tamanaco) és ezrenként kér egy liter olajat, ez pont 1:40, tehát nagy baj nem lehet.
Én speciel mióta megragadt még az oljapumpa bowdenjén is feszítettem. Igaz hogy a manual szerint a pumpán levő két rovátkának egy vonalba kell esnie, de nekem gyanús volt az alacsony olajfogyasztás. Volt nekem RS-em is. Az 500-550 km alatt megevett egy liter olajat, gyárilag előírt olajpumpabeállítással. Ez meg elmegy vagy 800-at. Olajpumpa el tud tömődni vagy ilyesmi?
Igen, mivel csak fogaskereket és kuplungot ken, ezért nyilván nem fogja feladni a harcot az olaj egyhamar, bár azért évente illik cserélni. Dugót is 5 ezrenként kellene cserélni, mégsem szoktuk. Ekkor jön, hogy szar a Cagiva. A gyár felől pedig ott van feketén-fehéren, hogy csere, amint nem tetted meg, onnan a te hibád a dolog. Megjegyzem, én sem cserélek dugót ilyen hamar, az olaj pedig ahogy kiadja, úgy cserélem.
Bocs a hülye kérdésért de a 10w-40 az nem 4T motorolaj?
Húúú azt jó tudni hogy 8dl kell bele mert nem tudtam!
de a kuplung lamellák átmosása akkor jó ötlet?!
De ha minden szép, akkor a bevett szokás az a szezononkénti csere szokott lenni. 2T-nél azért nem ken annyi mindent az olaj, mint a négyütemű motoroknál.