A szervíz manuálba megtaláltam a rajzot róla és a fogaskerekeken a jelölést is,viszont a kuplungkosaron nem. A jobb alsó fogaskerék,a ballansztengelyé be van lőve egymással,az okés.A főtengely jelölése akkor a kuplungkosár fele nézzen és a jobb alsó fogaskerék jelölése is a kosár fele?Úgy jó?...még egy kérdésem lenne,hogy a vízpumpa műanyag fogaskereke alatt nektek van alátét?A fogaskerék és a csapágy között.
az a lényeg, hogy a dugattyú legyen felső holtpontban, a kiegyenlitő tengelyt meg hagyd hogy beálljon alaphelyzetbe (mind két jelnek a kuplungkosárra kell néznie)
Sziasztok!
Kérdésem az lenne,hogy ez a szimering méret jó az 1-es Mito blokkjába,vízpumpa szimeringhez?: 8x16x10
Illetve két rugós kell mindenképpen?
Mindkét oldalra?Mert egyelőre csak a lapát felölit szedtem szét.
JAh és a jobb oldalon a dekni alatti fogaskerekeken vannak jelölések.Na most az OK,hogy egymással szemben legyenek,de pl a kuplungkosár fogaskerekén nincs jelölés, a másik 3 fogaskereken van de mindegyiken csak egy.Pontosan melyik melyikkel kell szembe nézzen? Így kicsit bonyolult a kérdés,de aki ért hozzá az tudni fogja miről beszélek.
Sokan nem hiszik el, hogy ennyit esznek, mindenkinek ezek a 10 liter körüli értékek maradnak meg... :D Én is vegyesbe 4,2-t mértem (160km 100-110-es utazó, 70km város), városban 4,9 és 5,7 közt mértem eddig.
A motor egyébként teljesen gyári, Mikuni TM35-ös karbis, gyári áttétellel.
Az tényleg jó, nekem a rekord 5liter 110-130-as utazóval, de akkoriban nem is nagyon lépett a motor (ratyi gyorsulás, 150-es vég). Most szinte fix 7-7.5, de 12 ezer fölötti teljesítménymaximuma van, 7.-ben gyári áttétellel 12 fölé forog, végsebességet inkább nem írok :) Utazó: 130-padló, általában padlós gyorsításokkal. Ehhez képest szerintem teljesen korrekt a fogyasztása.
100-110-es utazóval 6.ban 4.5l, vegyes használatban max 6liter volt eddig, de ha városban húzom akkor csak a kigyorsítást csinálom max gázon, bent nem megyek ész nélkül.
Pedig azért a 10 fok még olyan, hogy akkor kellene még menni a gépnek. Szerintem egy utcai motornak nem kell még 0 fokba megragadni, és 40 fokba is jónak kellene lennie. De ha emiatt ragadt meg, legalább kiderült a dolog!
A henger megúszta?
Biztosan úgy van, ennyire nem vagyok benne a témába, nemtudom ezekből a karbikból hány fajta van, én ezt csak úgy hallottam, mito is még csak 2 hónapja van nálam, azon is mikuni van :D
Az hogy a főfúvókának mekkorának kell lennie a karbi tipusátol is függ.A BD vagy ND be kissebb kell mert annak kör alakú a torka.148 as az RD be szokott lenni mert az ováltorkos.De tűtöl is függ...lehet alul jó a keverék de felül már kevesel.Sztem pontosan ez lett a gond...
Ha magállította volna a hátsókereket, az meredekebb, mert oylankor eléggé biztosan elránja a fpőcit is.
Most sem árt megnézni, egy talpas méűórával a centrírt mindkét oldalon.
Legfeljebb más nem törénik mint megnyugtatotd magad, az is valami.
Nem vettem sértésnek, sőtt megtisztelsz az értelmes válaszaiddal. Sajnos kb 11ezres fordulaton történt az incidens, az is való igaz, hogy hűvös volt, kb 10 fok lehetett, kinn a prérin, oxigéndús hideg levegőt kapott, szerintem esélyes hogy keveselt, mert igaz hogy a felújítás óta szét lett már forgatva párszor, de az kb. 20-25 fokban. Viszont vonszolnia tuti nem kellett megát, mert mikor hajtom eleve mindig rajt van a 4 ujjam a kuplungkaron, és amint hallottam egy fémes kattanást már húztam is be a kuplungot. Karistok mondjuk keletkezhettek az utána következő kétségbeesett indítózás, tologatás során, de csak puffogott így hamar elszállt a remény... Dugón hengeren, tömítéseken kívül mit érdemes még ilyenkor cserélni, tűgörgők, hajtókar véleményünk szerint épek. Blokkot nem szívesen húznám szét megint...
Nem szántam sértésnek, de az iylen a dugattyút körbegyaluló ragasztást tényleg meg lehet hallani előre.
először megszólal a főci alsó görgője, közvetlenül utána megvűltozik a motor mechanikus hangja, ezt nehéz körülírni, de változik.
Ez az utsó pillanat amikor még ki lehet öblögetni a ragadásból a motort, utána már megcsípi a dugót.
persze, ha 12 ezernél történik mindez akkor kicsit gyorsabbna játszódik le mint alacsonyabb fordulaton, de hogy körbegyaluljon, ahhoz pár másodpercig legalább még erőszakkal vonszolnia kell a beszorult dugót a motornak a hengerben.
Viszont a forgattyúsház alján áll vmi benzines-olajos nedű, mert ahogy megforgatom a főtengelyt, a sonkákon látszik h beleér. Remélem nem hajtóműolaj :S
Több méret van. Ha ismeretlen a henger mérete, akkor küld el gépműhelybe, magyarázd el mit szeretnél, kimérik és rendelnek bele új dugót vagy ha kell hónolják is.
Szó sincs botfülről. Minden előzmény nélkül történt a dolog. Az olajpumpa működik, most forgattam meg a főtengelyt a hajtókarnál fogva, közben húztam az olajpumpa bowdenjét, és kibuggyant az olaj a karbira vezető csövön.
Lehet hogy hülye kérdés :D a nicasilos hengernél is több dugó méret van vagy csak 1 méret és annyi? mert ugye azt fúrni nem lehet.most szereztem a hengert de dugó+ gyürü kellene.esetleg ha csak 1 méret van tudnátok a számát?
Üdv:Józsi
Én is ezt mondtam, hogy az olaj vagy a fúvóka miatt. A hűtővizet és a váltóolajat nem ette, szépen össze lett rakva. Egyébként melegedett is a motor elég rendesen. Plusz vagy kevés volt az olaj vagy kurva jó, mert kb fémtiszta a dugó teteje és hengerfej.
Kérdésem az lenne,hogy ez a szimering méret jó az 1-es Mito blokkjába,vízpumpa szimeringhez?: 8x16x10
Illetve két rugós kell mindenképpen?
Mindkét oldalra?Mert egyelőre csak a lapát felölit szedtem szét.
JAh és a jobb oldalon a dekni alatti fogaskerekeken vannak jelölések.Na most az OK,hogy egymással szemben legyenek,de pl a kuplungkosár fogaskerekén nincs jelölés, a másik 3 fogaskereken van de mindegyiken csak egy.Pontosan melyik melyikkel kell szembe nézzen? Így kicsit bonyolult a kérdés,de aki ért hozzá az tudni fogja miről beszélek.
A motor egyébként teljesen gyári, Mikuni TM35-ös karbis, gyári áttétellel.
A henger megúszta?
Most sem árt megnézni, egy talpas méűórával a centrírt mindkét oldalon.
Legfeljebb más nem törénik mint megnyugtatotd magad, az is valami.
először megszólal a főci alsó görgője, közvetlenül utána megvűltozik a motor mechanikus hangja, ezt nehéz körülírni, de változik.
Ez az utsó pillanat amikor még ki lehet öblögetni a ragadásból a motort, utána már megcsípi a dugót.
persze, ha 12 ezernél történik mindez akkor kicsit gyorsabbna játszódik le mint alacsonyabb fordulaton, de hogy körbegyaluljon, ahhoz pár másodpercig legalább még erőszakkal vonszolnia kell a beszorult dugót a motornak a hengerben.
Lehet hogy hülye kérdés :D a nicasilos hengernél is több dugó méret van vagy csak 1 méret és annyi? mert ugye azt fúrni nem lehet.most szereztem a hengert de dugó+ gyürü kellene.esetleg ha csak 1 méret van tudnátok a számát?
Üdv:Józsi