Hogy szoktad megnézni a gyertyaképed? Utcára szerintem elég a biztonságos szín, nemtudom minek ragozni. Be van állítva a motor, relative keveset eszik, jól megy, nem piszkálom. A precizitásról pedig mindenki maga dönt, szerintem sok kicsi sokra megy. És legalább a menetet sem nyúzom.
A precizitás híve vagyok, bár a gyártó is előír ellenőrzést 3 ezernél, majd 5-nél cserét, de nekem nem szokta sem beköpni se semmi. Év közbe nem piszkálom :))
Tegnap kicsit szét szedtem a mitot egy átnézésre így megvétel után (karbi takarítás, légszűrő takarítás, különolajzás takarítás, blokkot is kicsit át pucoltam, valamint húztam a láncon) és ahogy levettem a karbit láttam, hogy nem 28-as, hanem 34-es (pontosabban Mikuni TM). Volt olyan amit gyárilag ezzel szereltek? És ennek mi lenne a gyári méretű fúvókája? Mert ebben 310-es számozású van, de ugye Mikuninál valami átfolyási sebességet, vagy mit adnak meg, így nem tudom beazonosítani, hogy most ez méretileg hova tehető. Előre is köszönöm!
Nekem a Champion N2C a maga 1000Ft-os árával indít nyáron, és egy 0 fok körüli gurulásnál gond nélkül. A használt gyertyával meg az a baj, nem tudod mennyit ment, sőt az első beszereléskor végzi a tömítés a legjobban a dolgát, a többinél már kérdéses...
Az egy dolog, hogy többet nyúlik a hajtórúd nagyobb rpm-nél, de a magasabb préstávval csökken az égéstér térfogata - kompresszióviszony - P
A hengerfej pedig azért felületárnyékolt, hogy a detonációs gócok eltűnjenek, ezáltal nagyobb kompresszióviszonyt tudjanak elérni.
1.00-1.55 között jó az érték. Természetesen lehet lejjebb menni, hogy erősebb legyen a motor, de érdemes figyelembe venned a vezérlésedet is. Mert a legkönnyebb útja a préssáv magasság állításának a hengertalp tömítés vastagság változtatása! Tehát , ha módosítasz...figyelj oda, mert a motor vezérlésén is változtatsz. itt fokokról van szó, de nagyon is számít :) Én ezért úgy oldottam meg, hogy a hengerfejből munkáltattam le annyit, hogy már 1.5 mm környéki talp tömítés kell, hogy 1.05-1.10 környékén legyen a préstávom. 160as hengerrel.
Most végülis arról a beszélünk amit a kép is ábrázol nem? Én úgy tudtam 1,2 kell a mitonak. Most akkor mi az igazság? Egyébként az én power-elektronikámat viheted :D
Ott lesz a félreértés alapja, nem NGK gyertyával megyek, az én régi blokkomba még Champion N2C az előírt és semmi panaszom nincs is rá. A champion, meg megnit más a maga 1-2-3 számozásával.
Jó az amit Giacatore írt, csak téged az téveszt sztem meg, hogy az NGK-nál pont fordítva vannak a jelölések mint pl a Bosh-nál. NGK-nál minél "hidegebb" a gyerta, annál nagyobb számú. Mivel egy "hidegebb" gyertya nagyobb felületen vezeti el a hőt az égéstérből, ezáltal télen nincs meg a kellő hőmérséklet a szikrához, ill. a megfelelő égéshez. Egy "melegebb" gyertya (NGK-nál pl 8-as) kisebb felületen vezeti ki a hőt az égéstérből, ezért hideg időben nagyobb hő marad az égéstérben, így tökéletesebb az égés.
A másik! NE KEVERJÉTEK MÁR a préssáv-ot és a prés távot!
A préssáv magasság (én prés táv-nak hívom..) : a dugattyú teteje és a hengerfej között mért távolság, a dugattyú felső holtpontjában!
A prés SÁV : pedig az a terület a hengerfejben, amit lefednek, ahol nincs égés.
Gyári érték a préstávra mitonál 1mm és 1.55mm között változik. Mito racing-hez ajánlják az 1.55mm-t, hogy túlforgathatóbb legyen a motor, és a hétköznapi (utcai) használathoz pedig az 1.00mm-t. ITT tizedek is számítanak!
Elég érdekes lenne, ha egy jobban hajtott motorba kisebb hőértékű gyertya lenne a megfelelő... de próbálkozni lehet, csak aztán nehogy egy lyukas dugó legyen az eredménye :)
Te pont fordítva írod. A nagyobb számú olvad meg később, crossokba, versenygépekbe szoktak általában 10-est tenni, de pl hidegebb időben, ha csak pötyögsz vele beköpi, meg nehezebben indul, vagy ha tényleg hideg van be sem indul. Egyébként elég a 9-es, nyáron az autópályán 90-95 fokos vízzel több száz kilóméteren át folyamatosan 9-11 ezres fordulaton mentem 9-essel még sem olvadt meg. Szerintem ennél több nem kell :)
Ezt kifejthetnéd részletesebben is... Melyiket ajánlanád normális (nem üveghangos, nagy terhelésű, versenyszerű használathoz), a 10-es, vagy a 9-es hőértékűt?
Mert szerény véleményem és utánaolvasásom szerint a gyertya elektródájának van egy ideális hőmérséklete, ahol elég meleg, hogy leégjen róla a kosz, jól tisztuljon, de még nem olvad meg. Egy hidegebben járó, kevésbé terhelt és kisebb fajlagos teljesítményű motorba melegebb gyertyát tennék, hogy a tisztulása meglegyen, mondjuk 10-est. Egy nagyon hajtott, kihegyezettebb motorba pedig egy alacsonyabb hőértékűt (8-9), hogy ne olvadjon el, amikor nyelezem.
Egy nagyon kihegyezett versenymotorba pedig tennék egy bemelegítős gyertyát, amivel csak brummogtatom, amíg üzemmeleg nem lesz, ez meleg gyertya, le ne köpje amíg csak járatom, majd a futamra a már meleg motorba tekernék valami hidegebbet, ami tuti nem olvad el az egyenes végére sem.
Lehet, hogy ezt csak én gondolom így, te mintha fordítva magyaráztad volna.
Akkora eltérés nincs, legalábbis éghajlatilag Magyarország és mondjuk Olaszország északi része, vagy Németország között, ahova ugyanolyan gyertyával szállították a Mitokat.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy valamiért 11 ezernél megtorpan a motor, és nem pörög tovább, és szerinte kellene..nem azért mert mindig szarrá pörgetem, csak kiváncsi vagyok, hogy mi lehet a probléma? Nem kaphat elég kaját? :o
Köszönöm a segítséget. Ez a 2000 pár száz ft nem probléma, azt megevszem bele, csak 5-6 ezerért nem akartam irridiumosat, de akkor nem is kell :) még olyan kérdésem lenne, hogy a blokkba mennyi olaj kell? Javításiba megtaláltam hogy 15w50, de azt hogy mennyi, azt nem láttam benne.
BR10EG-vel kapcsoltaban elfelejtettem írni, hogy a Mito szervizkönyv valóban ezt a gyertyát ajánlja, viszont azt is illik hozzátenni, hogy egyrészt az éghajlat nálunk merőben más mint az olaszoknál, illetve nem mindenki használja versenyjelleggel állandó üveghangon a gépet, ezért valóban elegendő lehet a 9-es hőérték is.
Saját tapasztalataim azt mutatják, hogy ha főként nyári hónapokban, azaz melegebb időben használja az ember, akkor elegendő a 9es hőértékű gyertya is. Télen volt hogy be akartam indítani, kicsit megjáratni, akkor nem indult el sem a 9essel sem a 10essel, csak akkor ha gázégővel kissé felmelegíttem a gyertyát. 8as hőértékűvel viszont télen is lazán indul. Én télen ha elővettem ezért mindig 8as hőértékű gyertyával használtam ezek után. Egyébként én a gyertyákat egy helyi járműboltban szoktam venni, ott érdekes mód a BR10EG lényegesen olcsóbb szokott lenni a BR9EG-nél. Szerintem nincs a használt gyertyával sem baj, ha hibátlan, ha spórolni szeretne, akkor ez egy járható út. Más kérdés persze, hogy erre a motorra folyamatosan költeni kell, mivel kisebb-nagyobb hibái rendszeresen előjönnek. Nagyon fontos a rendszeres karbantartás, ami valóban nem olcsó.
Sziasztok!
Nemsoká bontásra kerül szeretett motorom!
Szeretnék igényfelmérést tartani,hogy van-e egyáltalán kereslete az alkatrészeknek,ugyanis elég régóta nem követem a piac állását(sajnos).Egyébként maximálisan időhiány miatt szedném szét a picit.
Ha érdekel alkatrész,erre az E-mailre írjatok légyszi!:
mitozozi@citromail.hu
(és ha kérhetem tárgynak írjatok valamit:mito,alkatrész stb mert sok levélszemetet kapok és azokat törlöm is egyből.)
És pár kép
A hengerfej pedig azért felületárnyékolt, hogy a detonációs gócok eltűnjenek, ezáltal nagyobb kompresszióviszonyt tudjanak elérni.
A préssáv magasság (én prés táv-nak hívom..) : a dugattyú teteje és a hengerfej között mért távolság, a dugattyú felső holtpontjában!
A prés SÁV : pedig az a terület a hengerfejben, amit lefednek, ahol nincs égés.
Gyári érték a préstávra mitonál 1mm és 1.55mm között változik. Mito racing-hez ajánlják az 1.55mm-t, hogy túlforgathatóbb legyen a motor, és a hétköznapi (utcai) használathoz pedig az 1.00mm-t. ITT tizedek is számítanak!
Mert szerény véleményem és utánaolvasásom szerint a gyertya elektródájának van egy ideális hőmérséklete, ahol elég meleg, hogy leégjen róla a kosz, jól tisztuljon, de még nem olvad meg. Egy hidegebben járó, kevésbé terhelt és kisebb fajlagos teljesítményű motorba melegebb gyertyát tennék, hogy a tisztulása meglegyen, mondjuk 10-est. Egy nagyon hajtott, kihegyezettebb motorba pedig egy alacsonyabb hőértékűt (8-9), hogy ne olvadjon el, amikor nyelezem.
Egy nagyon kihegyezett versenymotorba pedig tennék egy bemelegítős gyertyát, amivel csak brummogtatom, amíg üzemmeleg nem lesz, ez meleg gyertya, le ne köpje amíg csak járatom, majd a futamra a már meleg motorba tekernék valami hidegebbet, ami tuti nem olvad el az egyenes végére sem.
Lehet, hogy ezt csak én gondolom így, te mintha fordítva magyaráztad volna.
Akkora eltérés nincs, legalábbis éghajlatilag Magyarország és mondjuk Olaszország északi része, vagy Németország között, ahova ugyanolyan gyertyával szállították a Mitokat.
Olyan problémám lenne, hogy valamiért 11 ezernél megtorpan a motor, és nem pörög tovább, és szerinte kellene..nem azért mert mindig szarrá pörgetem, csak kiváncsi vagyok, hogy mi lehet a probléma? Nem kaphat elég kaját? :o
Nemsoká bontásra kerül szeretett motorom!
Szeretnék igényfelmérést tartani,hogy van-e egyáltalán kereslete az alkatrészeknek,ugyanis elég régóta nem követem a piac állását(sajnos).Egyébként maximálisan időhiány miatt szedném szét a picit.
Ha érdekel alkatrész,erre az E-mailre írjatok légyszi!:
mitozozi@citromail.hu
(és ha kérhetem tárgynak írjatok valamit:mito,alkatrész stb mert sok levélszemetet kapok és azokat törlöm is egyből.)
És pár kép