Találkozott már valaki oylan emberrel,akinek konkrétan elromlott volna az olajpumpája üzem közben?
Ha kikötik, szárazon jár, homokot eszik satöbbi, nilván tönremegy,, eltörik a műanyagfogas(amiben az van) ami hajtja, leesik, eltörik az olajcső, elszakad, kiakad a bowden, satöbbi, ezt mind elhszem, ilyesmikkel mér találkoztam én is.
Olyannal viszon még egyszer sem, hogy a bekötött működő olajpumpa megállt volna.
Meggyőződésem, hogy ha nem kötögetnék ki, nem jártanák szárazon,, kicserélnék a 20 éves olajcsövet megfelelő minőségűre, nem hagynák el róla a bilncset, nem hazsnálnák a műanyagfogast kitámasztásra, akkor az olajozásnak csak nagyon de nagyon ritkán volna alkalma tönkremenni.
Maga a pumpa annyira egyszerű már már primitív szerkezet, annyira nincs rajta terhelés ráadásul olajban fut, hogy semmi oka nincsen tönkremenni, szerintem magától nem is szokott.
Azt gondolom, amikor az olajozás elromlik, az 99% ban felhasználói hiba.
Jött hozzám egy motor, hogy nem indul.
Igen gyorsan kiderült, hogy a jóképességű gazdi kicserélte az olajpumpát ráncigáló bowdent, ileltve nem kicserélte, hanem rátett egy nagy bumszli bowdenvég javító szart.
Ez a bütyök, mivel jóval nagyobb volt mint az eredeti, azal kezdte a működését, hogy az első gázhúzásra letolta a pumpáról az olajcsövet....
Gazdi megspórolt 2000 forintot, azzal, hogy nem vett vagy csináltatott egy rendes odavaló bowdent, hanem "megjavította"
Az okozzott kár jelentős.
Mondjuk az is megér egy misét, hogy a bowden az uygan mitől törik el egy olyan szerkezet működtetése közben, ahol szinte semmiylen terhelés nem éri...
Szóval nem a pumpával ban baj, hanem az áltlaános műszaki intelligenciával.
á-á ! Ez nem az én képem,ott a link. google-ba beütöttem hogy cagiva mito olajpumpa, és ezt a képet kaptam tőle, ami tényleg arról szólt, ami le volt írva !
Az olajpumpa : ha egyszer kikötötték, nem véletlenül. =- emzoli ahogy mondja, ha szárazon járt, onnantól az nem fog rendesen működni.
egyébként.. nem kell így kevergetni feltétlen. Én a sajátomba is keverékkel nyomom, a másikba, ami eladó abban pedig van olajpumpa, de azért oda is toltam elég olajat a benzinhez . (4liter benzin 1 deci olaj = én így tankolom magamnak. Fogom a flakont, az oldalán rovátkázva van decinként..nem nehéz :)
Hát figyi én nem tudom, nekem kényelmesebb lenne így, anno volt Mz-m, simóm utáltam kevergetni a benyát....bár tény és való h az biztosabb volt, nem i ragadt meg egyik se pedig tőlem rendesen mind2
Ma a napsütéses délután nagy örömére motoroztam kicsit, de kb 5 km után leáll alattam a gép. Félreállok, újra ráindítózok, de hiába....
Felemelem a tankot, benzincsőben ott a benya, gyertyapipa is patent. Benzincsapot sem felejtettem zárt állapotban. Hát mondom akkor tolás lesz, de azér próbaképpen újból ráindítóztam erre pöcc-röff beindul...
Utána még motoroztam vagy 20 km-t, minden probléma nélkül. Van esetleg valami tipp, hogy mire kéne ránézni? Nem szeretném, ha megismétlődne...
Szia Köszi a képeket, majd hnap megnézem a műanyag alatt h mi van, elvileg van benne csak ki lett kötve. Azt még megkérdezhetem, hogy ha van bent olaj pumpa akk a bowden hova kell kötni illetve a csöveket hova kell rakni......fogalmam sincs sajnos róla...
vedd le azt a müanyag deknit kérleek! Valószínűleg nincs is benne pumpa :) A fekete dekni alatt kell lennie egyébként. Ha nincs, akkor gyakorlatilag ott ereszti picit a hajtómű olajad.(legalábbis nekem amikor müködött a moci, akkor ott eresztette) Oda érdemes egy pici lemezt vágni, 2 csavarral felfogatni.
Köszi szépen a gyertya segítséget, a neten nemrég találtam egy cikket ahol az NGK-810EG ajánlották... na most akk melyiket :D
Amúgy a külön olajzást nemrég néztem meg(ki van kötve elvileg) és én szeretném h ha lenne, ebben vki segítséget tudna adni h az olajtartályból hova kell a csövet dugni, meg elvielg az olajpumpából nem jön ki semmyilen cső, ezen a képen jól láccik
Ha esetleg vki vmi képet tudna küldeni a mocijáról h neki h van bekötve megköszönném...
B9ES is jó bele, de a bele való a B9EG vagy B9EGV .
Azt kihagytam, hogy 5 liter etanollal át lett mosva a benzintankom ... Meg a karbiban lévő szűrő is ki lett pucolva.
Ne szűrővel kísérletezz, hanem mosd ki az üzemanyagrendszert.
egyszer kell megtenni.
Ráadásul, az a szűrő, ami meg is fogja a retket, azon túl lassan csurog le gravitációsan a benzin.
Ezzel egy oylan hibát építesz a motorba, amire az életben nem jössz rá.
Hát gázos, mert ha szűrőt akarunk rakni a a tank és a karbi közé akk tény és való h megtörik....hnap sztem megint szét kell szedni a karbit...csak az a baj h találomra kicsit gázos a szerelés, de hnap egy gyertyát is veszek mindenképpen....
gyertya ügyben nemtudok segíteni,4éve nincs mitom,már nem elékszem rá milyen kell bele:)
hát az érdekes,hogy 100méteren át nem csinált semmit, a hengerbe spriccelve meg beindult.nekem volt olyan a régi mitommal,hogy a benzincső,ahogy lehajtottam a tankot,megtört,és nemtudott fojni a karbiba a benya:D
Helló!
Tényleg igazad van, csak valahogy átsiklott rajta a szemem.
Egy képet tudnál róla küldeni(nem mintha bármit is látnék rajta). Ha látom a képet, akkor fel foglak hívni. (Meddig zavarhatlak?)
Am a képeket amiket feltettem azon látszik, hogy le van dugózva a külön olajzás,--- ehhez is kérnék segítséget h a csövet az olajtartályból hova kell kötni mert fogalmam sincs. Esetleg vki képet tudna felrakni róla ?
Hát sajnos se tolásra, se indítozásra nem indult be....(pedig vagy 100méteren keresztül toltuk mint állat) hát valóban a gyertya újnak néz ki de hát lehet h tényleg nem okés.... esetleg tudsz mondani gyertyákat ami jó lehet bele ? Amúgy csak akk indult be amikor faterral benzint raktunk a hengerbe, de akk is csak addig járt a motor, míg tartott a benya, utána hello és leált
hát akkor lehet hogy szerencséd lesz vele.
végigkell zongoráznia dolgokat,karbi,tank takarítás megvolt,nem segített, akkor a gyújtás terén próbálj nézelődni,gyertya csere először... attól mert új egy gyertya,nembiztos hogy jó is! nem is beszélve a hamisítványokról.
de egyáltalán nem is tudtátok beindítani ,mióta elhoztad? tolásra se,semmi?
hát ha többszáz km re van a motor,de tényleg jó ajánlatnak tűnik akkor elkell menni messzire is,ne azon a 10ezer benzinen múljon,na persze függ attól is,hogy milyen értékű motort veszel,egy babettáért ne autózzon senki 50km et:D
úgy megvenni 1 motort,hogy be se lehet indítani,nagyon lutri,max ha nagyon kis pénzért adják,és akkor még a felmerülő javításokkal együtt is kedvező lehet a végösszeg,bár kérdés mi baja,azért lehet egy mitonak is olyan baja,ami 100ezer hogy megcsináld
Hát teszek fel képet a karbiról.....hát ha nektek feltűnik vmi ( nekem az a zöld kis pálcika ami be van dugva azt nem tudom hova tenni h mi lehet illetve azt a csatlakozót ami a karbi benzincső csatlakozó mellett van....
Találkozott már valaki oylan emberrel,akinek konkrétan elromlott volna az olajpumpája üzem közben?
Ha kikötik, szárazon jár, homokot eszik satöbbi, nilván tönremegy,, eltörik a műanyagfogas(amiben az van) ami hajtja, leesik, eltörik az olajcső, elszakad, kiakad a bowden, satöbbi, ezt mind elhszem, ilyesmikkel mér találkoztam én is.
Olyannal viszon még egyszer sem, hogy a bekötött működő olajpumpa megállt volna.
Meggyőződésem, hogy ha nem kötögetnék ki, nem jártanák szárazon,, kicserélnék a 20 éves olajcsövet megfelelő minőségűre, nem hagynák el róla a bilncset, nem hazsnálnák a műanyagfogast kitámasztásra, akkor az olajozásnak csak nagyon de nagyon ritkán volna alkalma tönkremenni.
Maga a pumpa annyira egyszerű már már primitív szerkezet, annyira nincs rajta terhelés ráadásul olajban fut, hogy semmi oka nincsen tönkremenni, szerintem magától nem is szokott.
Azt gondolom, amikor az olajozás elromlik, az 99% ban felhasználói hiba.
Jött hozzám egy motor, hogy nem indul.
Igen gyorsan kiderült, hogy a jóképességű gazdi kicserélte az olajpumpát ráncigáló bowdent, ileltve nem kicserélte, hanem rátett egy nagy bumszli bowdenvég javító szart.
Ez a bütyök, mivel jóval nagyobb volt mint az eredeti, azal kezdte a működését, hogy az első gázhúzásra letolta a pumpáról az olajcsövet....
Gazdi megspórolt 2000 forintot, azzal, hogy nem vett vagy csináltatott egy rendes odavaló bowdent, hanem "megjavította"
Az okozzott kár jelentős.
Mondjuk az is megér egy misét, hogy a bowden az uygan mitől törik el egy olyan szerkezet működtetése közben, ahol szinte semmiylen terhelés nem éri...
Szóval nem a pumpával ban baj, hanem az áltlaános műszaki intelligenciával.