Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jah akkor oké :)
Azt se rossz tudni, nem mindegy hogy milyen keresztmetszetű csövet használsz,és hogy előtte kivolt kötve a szivattyú és úgy futott? futott e olajban? Pl zárt körűvé tették e a rendszert...szóval motorban volt a szivattyúja? vagy pl motorban volt de szárazon futott,vagy motorban volt és a az olaj bemenő csővön át feltöltötték olajjal, és azt a csövet rá is kötötték egyből akimenő csatlakozásra szóval zártá tették :)
Le lett légtelenitve és nem koszos már 1 pár km-et bele hajtottam azota
És igaza is volt,csak remélhetőleg le is légtelenítetted,és megnézted hogy tiszta e a rendszered!

Jó tudni hogy le is lehetne tesztelni,de pl keversz 1 fél liter keveréket,és addig arról üzemelteted a mocit,tankba beletöltöd csak ezt a fél liter keveréket,vagy készítesz egy kis tartályt-cső-karburátor!
addig lehúzhatod a karburátorrol a bemenő olajcsövet,ledugózod a karbit és járó motornál figyeled hogy alapjáraton beálított,légtelenített szivattyú percenként menyi olajat szállít mérőedénybe összegyűjtöd! Ha megvan hogy pl 1 perc/ml értéked valahol levan írva menyinek kell lennie...fejből nemtudom
Kép van ha kell küldök róla,és 4000ft ért sz.em nem horribilis összeg!

Amúgy csak egy feltevés: Van egy konstrukció,amit eleve magas fordulatra terveztek viszonylag,és igen rugalmatlan erő forrásal
Található benne egy külön olajzási rendszer,amely áll
Tartály-cső-szivattyú- mitonál karburátor torkába csatlakozik
Az olajszivattyú ha mindent jól értelmeztem tudásom alapján akkor jelen esetben a gáz szektorral kezeled,ami osztóval megy a karburátorhoz,és a szivattyúhoz

A szivattyú különböző gázálásba különböző menyiségű olajat juttat a karburátor szívó torkába,más szóval változó keverési arányokat létesít,nem csak fixen pl 1:50-es keverési arányú olajat juttat be....

Na akkor gondolkozzunk picit: alapjárathoz milyen keverési arány szükséges,és milyen pl egy terhelésnél mindig fix (tankba bekevert pl 1:50-es?) NEM! Teljesen más keverési arányok kellenek,ez gázállás függő :)
Aztán az se jó ha kevés az olaj,de a túl sok is károsító hatású... nem akarok regélni...

Mellékesen: van egy szivattyúd a motorod túléli,mert ez az alkatrész van a legjobban kenve! :)De ha beáll a motor mi az első,mit olvasni itt? beszart a szivattyú,meg ilyenek...Legjobban kent alkatrész,ésha ellenőrizve van beállítva,LÉGTELENÍTVE!, és odafigyelve hogy a tartály,és a cső rendszerbe ne legyen kosz,por szenyeződés,akkor "örök életű"

Szóval nem azért rakták rá hogy utólag az ember aki nem is motorszerelő leszedje mert ő hozzáértő...

Ez egy vélemény,még nem mondhatom el magamról,de nemsok választ el de szakvélemény :)
Sziasztok amikor megvettem a mocit nem volt bekötve rajta a különolajzás a tulaj 50es keveréket használt bele mikor hazahoztam én beköttötem mert szerelő azt mondta minden fordulaton más keveréket igényel
Igen, mert a kipu cső hideg marad. Tavaly ilyenkor én is átnéztem mindent. Sárgásbarna cuccot krehál fel... :D Majd tavasszal kiég.
Különolajzás visszajelző: nekem is ilyen, nekem is ezt mondták, hogy rosszul van bekötve, de közben fogyott már ki a tartályból az olaj és jókor jelezte.

Maxüdv: Szeemee
Szia!

Nem értem, egy kis légkulcs 6,2 bar-on 14-62 Nm nyomatéktartományon dolgozik. Ez egyrészt nem sok, másrészt több, mint amit kiékelés nélkül kézzel meg tudsz húzni.
Mi a probléma ezzel? Ha teszek bele menetrögzítőt, akkor tuti meg fogsz vele küzdeni, mire leveszed. De ennek semmi köze ahhoz, mennyire húztam meg... :D
Ahhoz, hogy ezen a témán egyáltalán elkezdhessünk vitatkozni a kétkezes légkulcs kellene.... :D

Maxüdv: Szeemee
de 1 óra járatás után is szinte foyik az olaj gázadásra?
fizika óra öreg.. akkor vedd úgy hogy némi olaj és a kipufogóban lévő minimális pára olajjal keveredve kicsapódik! ennél egyszerűbben nemtudom elmagyarázni! az enyém is csinálja
Attól csinálhat ilyet?
És hova csapodik le?
amúgy az létezik hogy vettem ford. mérő spirált és rövid? 630mm hosszú, elvileg jónak kéne lennie de már szemmértékkel bevizsgálva sem ér le a kipufogónál tovább.. 2 fajta van és mind2 ilyen hosszú! és szembesültem a szomorú ténnyel hogy ahhoz hogy az kiderüljön hogy egyáltalán JÓ-E BELE le kell bontanom a motor egész elejét!
lecsapódó PÁRA! -.-
A tömitést is kicseréltem,de akkor is ha gázt adok neki akkor a kipufogoból szitál az olaj kifele!
mintha spriccelnék.... a viz az nem melegszik,meg nem is fogy a tartályból!
de olyan az állaga mint a benzinnek,elég híg!
nem az a tipikus sürü olajat nyomja ki!
Mi baj a keverékkel? Simson is elmegy vele, a pályagépek is elmennek vele.. nekem amim volt mocim, eddig mindet így használtam..
No, de a lényeg: Szivattyút 1. mennyiért adnál? 2. Kép van ?
Mito Evo-nál kuplungbovdent, hol kell elvezetni? Mert ahol én próbáltam ott rövidnek bizonyult.
Köszi!
Eladó két darab különolajzó szivattyú,telejesen jó állapotúak!
Jelentkezzetek!Am ne használjatok simán keveréket a motorotokba!Szóval felejtsétek el a bekeverést benzin+olaj a tankba!Hacsaknem direkt cél hogy megakarod hogy hibásodjon a motorod,akár megakadjon....
nekem eddig akármilyen hideg volt mindig megmozdult a hőmérő.
Múltkor mentem vele 15km-t és nem ment 40fok fölé a víz, azt hittem, hogy nem jó a visszajelző..
Nekem még soha nem melegedett hidegbe, úgy 15 fok körül épp eléri az üzemit. Tavaly egyszer nem a felét, hanem az egész hűtőt kitakartam, láttam is, hogy igencsak kúszik fel a mutató. Levettem a takarót, és mire hazaértem már 40fokos se volt a viz...
Üresbe világitania kell az olajszint jelzőnek, és a zöld, üres lámpának is.
Én fúrtam, 1 nem is volt elég, egyből 3 kicsi van rajta. Azért tettem rá, mert a cagivák nagy problémája szokott lenni, hogy hidegben használva képes megragadni..mivel, a hűtőbe semmi víz nem kering, amíg zárva van a termosztát.. és így a kb 0fokos vizet ha betolja a hengerhez(ahol eddig volt kb 60-70fok) , az szépen összehúzódik, és a dugó megragad...
Üdv én vennék újat ha lenne 35mm-es méretben mert van 44m-es de ahoz más karbi is kell, szűkítőt meg miből esztergáljak hogy a karbira rá kell rakni és ugyebár nem szabad megint falsot kapnia de ha tudja hogy hol tudnék venni 35mm-es belső mérettel rendelkező szívócsonkot akkor kérem küldje el a linket a boltnak vagy tell számot! Vagy milyen megoldást tudna javasolni előre is köszönöm!
Sikerült kicserélni a hűtőbe a vizet. Olyan 1,5 liter körül vett be... Ha már így benne voltunk a dologba, kicsit körbenéztünk, hogy hogyan is állnak a dolgok. Hát azért vannak érdekességek. A vezeték csatlakozók nagy részét cserélni kell, mert szét van kókányolva. A karbi tetején ki van menve a menet, az első lánckereket takaró műanyagon is van egy kis törés... Megtaláltuk azt is, hogy miért jelzett az üzemanyag jelző, hát a csatlakozások nem voltak szigetelve és összeértek és ezért jelzett... Egyébként, ha üresben van a motor akkor nem kéne világítani az olajszint jelzőnek igaz, ha sebességbe teszem akkor elalszik. Szerintem ott is rosszul van bekötve valami...