Vettem egy Cagiva AR 350 es mocit (a motor még 1990 előtti lehet) és megszorult a főtengelyem. Nem találok hozzá hajtókar szettet, sőt egyáltalán semmit. Ha tudtok nekem segíteni légyszíves írjatok. mardell86@freemail.hu
jah és ha van jó lenne egy teljesa típusleírás is
amin rajta van rugóút, furat, löket meg minden hülyeség... ha valaki tud segíteni légyszi írjatok thx
thats my bike :
Sziasztok légyszives aki tud nekem segiteni abba hogy hol tudok beszerezni cagiva primához váltokart nagyon fontos lenne az légyszives irjon nekem erre az email cimre:all_cops_are_bastards00@hotmail.com nagyon szépen köszönöm elörre is!
cagiva supercity 50es 6sebis moccba kéne főtengely vagy felujjitó készlet a főtengelyhez !
Vagy ha valaki meg tudja adni a méreteit akkor nekem az is elég!előre is kössz !
A felmelegedéshez hozzá szólva nekem 125ös supercitym van , és a hűtő +a csöve nekem is fel szokott forrósodni. Én próbáltam egy W12-őt ami az orange motor-nál volt eladó és felfúrták 500asra na az már a lábamat is sütötte 5perc hajkurászás után..
Sziasztok. Cagiva Elefant 125-ös motoromhoz keresek dugattyúszettet valamint henger és hengerfejtömítést. Tud valaki segíteni? A motor 1989 körüli, elöl tárcsa-, hátul dobfékes, vízhűtéses, nem power szelepes, csak membrános.
Köszi előre is!
nyizesedes@freemail.hu
lenne egy kérdésem amire remélem tud itt vki választ adni!
Szóval van nekem egy Cagiva W12 350 es motorom ami lég és olaj hűtéses amilyen motorom még sosem volt és nem tom hogy normális dolog e az hogy a képen látható cső valamint a hűtö 2 perc alatt felmelegszik olyan magas hőmérsékletre hogy egyszerűen nem lehet egy pillanatra sem hozzáérni!
Létezik hogy ilyen magas lenne az üzemi hőmérséklete vagy valamivel gond van benne? Ha valami nem jó akkor mi lehet az?
fuu ijen leirás primárol is lehetne!
50es super cityi hengerfej állitolag jo primába is mivel ugyan az a blokk ha valóban igy van akkor már csak az a kérdés hogy van e valakinek super cityti hengerfeje?
Cagiva Freccia C 12 R teszt
Nyilsebesen
Nevéhez méltóan (freccia-nyilvesszõ) nyilsebes száguldásra ad lehetõséget a Cagiva Freccia: 27 lóerõs teljesitménye 155 km/h-hoz elegendõ. Ezzel az olasz gép simán veri a nálunk kapható kettõötveneseket - holott motorja csak százhuszonöt köbcentiméteres. Sajnos ára sem csekélység, tizszerese egy 250-es MZ-ének...
Ránézésre szinte semmi sem árulja el, hogy a kiskategória képviselõjérõl van szó, hiszen a jól szabott áramvonal idom, a sportos elsõ sárvédõ, a könnyûfém kerék és az összbenyomás egyaránt komoly sportgépre utal. Felnõttesek a részlet megoldások is, a kapcsolók és szerelvények jó minõségûek, a mûszerezés komplett és a kidolgozás minõsége sem hagy kivánnivalót. Csak a. figyelmes szem veszi észre, hogy a hosszabb élettartamú és kevesebb ápolást igénylõ O-gyûrûs lánc helyett közönséges láncot alkalmaztak. Az elsõ gusztálás után nyeregbe szállva örömmel állapithatjuk meg, hogy az elhelyezkedés magas termetû motoros számára is kényelmes; a tank szinte belesimul a két térd közé, a vezetõ "benne ül" a gépben és valósággal összeforr vele. Berúgókart hiába keresünk, inditani gombnyomással kell - és csak ekkor; a magas kétütemû hangból derül ki, hogy kismotorral van dolgunk. De nem akármilyennel!
Stabil váz, igen hosszú lengõvilla
A Cagiva mérnökei mindent meg tettek azért, hogy az olasz tinik számára hozzáférhetõ 125-ös kategória maximális élményt nyújtson. A motor természetesen vizhûtéses, szivását kar bonszálas mûanyagból készült membrán vezérli; a kipufogást pedig elektronikával szabályozott forgótolattyú. A 28 milliméteres Dellorto karburátor a jobb részterhelési reagálás érdekében ovális nyilást kapott. Nem hiányzik a magas szinvonal kellékei közül a kiegyensúlyozó segédtengely sem. Az eredmény figyelemre méltó: 3000-rel lehet elindulni, a kétszeresénél már tekintélyes erõvel hûz a motor, 7500 és 10 500 között pedig megy, mint az a bizonyos nyil. A próbapadimérés azután elárulja a 155-ös végsebesség titkát: a tényleges motorteljesitmény 28 lóerõ, eggyel a névleges katalógusadatnál is több.
A csillapitást nem lehet állitani,
a rugóelõfesztést igen
A száguldozásnak egy csúnya dugattyúberágódás vetett véget 470 ki lométernél, bizonyitva, hogy nem lehet egyszerre két urat szolgálni: a garanciális javítás során a henger és a dugattyú cseréjén kivül felbõvitették a tankszellõzõ furatot, nagyobb fõfúvókát tettek be és állitottak az olajszivattyún is. Eredményképpen a motor korlátlanul birta a teljes gázzal való hajtást; de a Németországban 1989 január 1-jétõl kötelezõ környezetvédelmi elõirásokat már nem tudja betartani. Ettõl a szépséghibától eltekintve a Freccia sok örömet szerzett, hétfokozatú váltójával mindig el lehet találni a megfelelõ fordulatszámot; a leggyakrabban szükséges 90-120 km/h sávot pedig teljesen átfogja a szerencsésen áttételezett negyedik fokozat.
Nagyszerûen mûködik a Brembo tárcsafék
Cagiváék is tudják, hogy egy motor csak olyan gyors, mint a fékje. A 298 milliméteres lyuggatott tárcsát az ikerdugattyús Brembo nyereg határozottan fogja satuba, erõteljes lassitáshoz is elég két ujjal megfogni a kormánykart, hogy a hátsó kerék lebegõ állapotba kerüljön. Megfelelõ a váz stabilitása is, a 143 kilogrammos gép nagyon biztosan veszi a kanyarokat és könnyen vezethetõ. Csak az a kár, hogy a motor mögött elhelyezett központi rugóstag hamar felmelegszik és ilyenkor csillapitó hatása észrevehetõen csökken. Maga a rugóstag nem állitható, de ez ebben az árkategóriában nem szokásos, sõt a várható tulajdonosok többsége számára csak gondot jelentene.
Hát igen, az árkategória... Hazájában és a többi nyugati országban a nagyobb gyerekek jármûve a Freccia, átmenet a moped és a komolyab erõgépek között. Ennek megfelelõ az arrafelé mérsékeltnek számitó 7490 márkás ár is, ami 125-ösért elég sok, de 27 lóerõs gépért normális. A mi motorosaink közül viszont nagyon kevesen tudnának leszurkolni érte 280 000 forintnyi kemény valutát, 84 000 vámot és 91 000 forgalmi adót, összesen közel félmilliót. Egyelõre ez nem a magyar gyerekek motorja. De amilyen gyorsan nálunk változnak a dolgok...
Cagiva Freccia C 12 R mûszaki- és tesztadatok
A kihegyezett motornak vagy az üzembiztosságával
van baj, vagy a levegõszennyezésével
Motor
Vizhûtéses, egyhengeres, kétütemû motor, membrános szivásvezérlés, karbonszálas kompozit anyagú membránnal, fordulat számfüggõ elektronikus szabályozású kipufogóvezérlõ tolattyú, háromrészes fõtengely, fogaskerék hajtású kiegyensúlyozó tengely, Dellorto PHBH 28 RD körtolattyús karburátor ovális szivótorokkal, szivattyús olajozás, fordulatszám- és terhelésfüggõ Mikuni szivattyúval, Kokusan digitális gyújtás, öninditó, akkumulátor 12 V/9A óra, generátor 230 W.
Furatxlöket 56x50,6 mm
Lökettérfogat 124,6 cm3
Sûrités 13 : 1
Névleges teljesitmény 27 LE (20 kW) 10 500/min-nél
Max. forgatónyomaték 22 Nm 10 000/min-nél
Dugattyúsebesség 17,7 m/sec 10 500/min-nél
Erõátvitel
Primer áttétel fogaskerékpórral, héttárcsás olajos tengelykapcsoló mechanikus mûködtetéssel, körmöskapcsolású hétfokozatú váltómû, szekunder áttétel lánccal.
Primer áttétel (20/65) 3,25
Szekunder áttétel (14/41) 2,93
Váltómû áttételek
2,72/1,85/1,41/1,14/0,96/0,86/0,82
Váz
Kettõs hidváz acél négyszögszelvénybõl, elöl olajos csillapitású teleszkópvilla 35 mm-es belsõ csõvel, négyszögszelvényû acél lengõvilla himbás mûködtetésû központi rugóstaggal, fokozat-mentesen állitható rugóelõfeszitéssel, elöl úszó ágyazású féktárcsa 298 mm átmérõvel, ikerdugattyús nyereggel, hátul 240 mm-es féktárcsa kétdugattyús nyereggel, könnyûfém kerekek üreges küllõkkel.
Rugóút elöl-hátul 140/140 mm
Kerékméret: elöl 2,50 x 16, hátul 3,00 x 17
Gumiméret: elöl 100/80 H 16, hátul 130/70 H 17
Méretek és súlyok
Villaszög 64,5 fok
Utánfutás 94 mm
Tengelytáv 1370 mm
Hosszúság 1971 mm
Kormányszélesség 650 mm
Ülésmagasság 780 mm
Teletankolt tömeg 143 kg
Súlyelosztás 50,5/49,5%
Teherbirás 142 kg
Megengedett össztömeg 280 kg
Tank 16 liter (4 liter tartalék)
Karbantartási adatok
Szerviz intervallum 3000 km
Váltómû olajcsere 3000 km
Motorolaj 1,81iter
Váltómû olaj 0,8 liter 15 W-50
Teleszkóp olaj 220 cm3/SAE 20
Üzemanyag ólmozott vagy ólmozatlan, 98 oktános.
Gyújtógyertya Champion N2C.
Elektródahézag 0,5 mm
Hûtõviz 1,6 liter
Gumiabroncs nyomás (hidegen) elöl 2,0 bar, hátul 2,2 bar
Felszerelés/Ár
Központi kormányzár/gyújtáskapcsoló, vizhõmérõ, üzemanyagszint ellenõrzõ lámpa, zárható sisaktartó, zárható tanksapka.
Garancia: 6 hó nap vagy 6000 km.
Ár: 7 490 DM plusz 230 DM szállítási költség
Cagiva Freccia C 12 R menetteljesitmények
Legnagyobb sebesség 1/
Szólóban (7. fokozat) 155 km/h
Utassal (6. fokozat) 132 km/h
Gyorsulás 1/ (utassal)
0-100 km/h 9,8 (13,5) s
0-120 km/h 14,8 (19,7) s
0-140 kmlh 33,5 (-) s
0-400 m 17,1 (18,1) s
0-1000 m 33,3 (35,8) s
Motorrugalmasság 1/ (utassal)
6. fokozatban (5. fokozatban)
60-120 km/h 58,0 (63,7) s
Sebességmérõ hiba
kijelzett/tényleges 50/45 km/h. 80/75 km/h. 100/95 km/h. 130/125 km/h
Kuplungkar-erõ 55 N
Üzemanyagfogyasztás
Minimum 5,8 liter/100 km
Maximum 6,4 liter/100 km
Átlag 6,0 liter/100 km
Olajfogyasztás átlagosan
1,3 liter/1000 km
Elméleti hatótávolság 250-275 km
Vettem egy Cagiva AR 350 es mocit (a motor még 1990 előtti lehet) és megszorult a főtengelyem. Nem találok hozzá hajtókar szettet, sőt egyáltalán semmit. Ha tudtok nekem segíteni légyszíves írjatok. mardell86@freemail.hu