Jaja, hatalmas élmény az autobahn.
Amúgy kell azért figyelni, mert gyakran kirakják a 120-as táblát egészen váratlan helyeken... no meg alagutakban 80.
Amúgy odafele háromba bontva lazán odaértem mindenhova délután 1-2-re egy korai indulással, nem kellett a legnagyobb melegben sem gurulni. Visszafele azért más tészta volt. Jött a nagy kánikula is (infótáblák szerint levegő 37, aszfalt 45 fok...), úgyhogy szenvedtem a gépen a bőrben... Olyan meleg volt, hogy a szurokkal kiöntött dilettációs résekben képlékleny lett a szurok és kicsit csúszott, ha rámentem.
Ezzel kapcsolatban egy plusz élmény: Volt egy pihenőhely, ahol szerettem volna vizet tölteni a mosdóban, de nem működött. Német autós látva a kínomat meginvitált, hogy nekik van hűtött vizük és adnak. És ez nem egyedi eset volt. A sztereotípia a hideg távolságtartó németekről egyáltalán nem valós. Nagyon barátságos népek. Lübeckben egy áruház parkolójában a gép mellett kajáltam és legalább 3-an kívántak addig jó étvágyat
Hét igen, nem lehet sok cuccot vinni. Mondjuk a hátsó boxba nagyon sokat lehet pakolni, de ha belevesszük, hogy ugye 1 pár 48-as utcai cipő minimum bemegy, meg a szuvenírek, hááát. Annyit azért elárulok, hogy nem csak egyszer voltak rajtam a gatyáim XD
Szupi "kis" túra lehetett! Végig olvasni is élmény volt az irományod róla. Jók a képek is! Köszi,h meg osztottad velünk!
A Német autobahn-on motorozni azért nem lehet semmi. Nem kell fizetni és arra sem kell figyelni,h melyik bokorban ül egy sün ha kicsit gyorsabban mész.Az út minőségéről nem is szólva!
Helló!
Na voltatok pénteken? Én fél 11-kor végeztem XV. Ker.-ben és most kihagytam az M0-ast és baromkodtam kicsit a városban. Szerencsére nem volt túl sok autó így elég szórakoztató volt.
Kipróbálnám egyszer csoportosan is!
Helló!
Köszönet az élménybeszámolóért. Olvasni is nagyon jó, elképzelem milyen lehetett megélni...
Nagyon komoly a híd a víztározó közepén. Gondolom fölmenni rá nem igazán lehetett.
Nem is tudtam, hogy a cseheknél is van ilyen (osszárium). Élménynek ez se semmi.
Hogy bírtad egyébként a napi távolságokat? Mert ilyen 500 km-s napi etapjaid voltak. Én kampec voltam a nap végére, amikor 500 km-t kóricáltam.
Berlini Louisba elküldöm öcsémet. Had csodálkozzon egyet!
Köszi a képeket, így az igazi egy élménybeszámoló!
cat#58
Szevasztok
Remélem érdekel valakit nagy szívás árán elpucoltam a Racsnitol szerzet blokkomat a két blokk félen rá volt égve a tömítés szó szerint késnem kellet de sebaj hétfőn meg veszem a tömítéseket meg egy pár szimeringet és elkészül a moci ez a lényeg :)
Beszámolok hát a nagy utamról. Próbálok nem csak a motoros élményekről beszámolni, mert mást is láttam azért, mint az autópályát. No meg megy pár fotó.
Augusztus közepén voltam egy egyhetes magányos hamburgi túrán. Kint dolgozik egy főiskolai barátom, őt látogattam meg. Az úton megálltam egy-egy éjszakára Prágában és Berlinben, visszaúton Drezdában. Ezelőtt még nem voltam némethonban, úgyhogy nagyon érdekes és tanulságos út volt számomra.
Odafele így mentem: http://goo.gl/maps/PiQPi
Visszafele így: http://goo.gl/maps/1Kj6u
Amúgy két éve nem voltam ilyen nagyobb pihenős szabin, mert minden szabadnapom elment a sulira, úgyhogy jó volt végre kiszabadulni.
Biztosan emlékeztek a Szelíd motorosok című kultuszfilmre. Ott volt a nyitó jelenet a film elején, amikor a srácok kigurulnak egy pros útról a főút mellé. Az egyik ránéz a karórájára, majd lecsatolja és ledobja a porba. Kicsit én is így voltam. Telefon kikapcsol, motor beröffent és csak én meg az aszfalt. http://www.youtube.com/watch?v...
1. szakasz: BP - Prága
Hajnalban, 5 előtt indultam. Minden utazás előtt benne van a bugi a lábamban, nehezen alszom el és hamar megébredek. Talán nem vagyok ezzel egyedül. Most sem volt másképp. Csakhogy most nem kellett kivárni a busz vagy vonat indulást. Felültem hát a gépre és irány az autópálya!
Első úticélom egy építészeti-történelmi érdekesség volt Csehországban. A csehek 1942 környékén építették a Prága-Brno autópályát. Borovský mellett a nyomvonal viaduktot kívánt, úgyhogy el is kezdték építeni. Közben viszont bevonultak a németek, az építkezés leállt. A háború után a völgyet víztározónak jelölték ki, az autópályát más nyomvonalon építették meg. A képeken látható fél "híd" megmaradt örök mementónak.
térképen itt találjátok: http://goo.gl/maps/TMnld
A hídhoz motorral nem lehet eljutni. A téképen jelölt földúton lehet megállni. A félszigetig kb 2 km földút vezet, amin látszólag nem gyakran járnak, és mindenhol tábla figyelmeztet, hogy ne hajts be...
Az elveszett autópályahídtól már országúton és mellékutakon mentem tovább Kutna Hora településig, ahol megnéztem a Sedleci osszáriumot. Az út sokkal kellemesebb volt az autópályánál. Helyenként másfél autó széles nagyon jó minőségű aszfalt, a két szélén felfestve a fehér csík. Kellemes 80-as tempóval nézelődős bimbes-dombos döntögetős gurulás...
Az osszáriumról annyit kell tudni, hogy hely híján a temetőből kihantolt csontok kerültek ide korábban. És volt egy őrült, akit megbíztak azzal, hogy rendezze el őket szépen. Bővebben itt: http://hvg.hu/utazas/20100617_...
Innen Prágába már szerényebb út vezet.
2. szakasz: Prága-Berlin-Hamburg
Ezen a részen nem tértem le az autópályáról, csak ha elterelés volt. A német határ előtt volt egy jó 30-40 km-es szakasz, ahol lezavarták a forgalmat felújítás miatt egy megint csak nagyon kellemes országútra. Ami amúgy feltűnt, hogy a cseheknél és a németeknél is 100-150 km-enként van félpályás lezárás felújítás miatt. Szóval a legenda Hitler autópályáiról, meg hogy még mindig azon autóznak, csak ezzel a kis kitétellel igaz. Nem csak az autópályák, hanem a tömegközlekedési eszközök (S-bahn, U-bahn,...) egy része is régi, de itthonnal ellentétben figyelnek és költenek a rendszeres karbantartásra. Berlinben és Hamburgban néha kicsit 1980 érzésem volt, amikor stílusra ősrégi (de állapotra mintha új) állomáson hasonló korú és állapotú szerelvény érkezett.
Mély benyomást tett elsőre némethon. Kint azért más az élet, ezt már előtte is sejtettem. Az emberek valahogy kiegyensúlyozottabbak és boldogok. A magyar két nap múltán már szinte kiborul: "Miért ilyen rohadt boldog itt mindenki?" Ami még feltűnt, hogy a nyuddíjasok jó ruhákban járnak és egészségesnek tűnnek. A Hévízre/Balcsira/Pestre érkező német buszok magyarok által oly nagyon irigyelt nyugdíjas közönsége nem egy kivételes kaszt. Tényleg jól élnek.
Még Pozsonynál elhagytam a sisakom szélterelőjét. Kicsit buta konstrukciót talált ki a Caberg, könnyen lejár… Berlinben kerestem hát egy Louis boltot, hogy pótoljam. És megtaláltam a legnagyobbat. Csorgott is a nyálam rendesen!
3. szakasz: Hamburg-Lübeck-Hamburg
Nem lehet úgy elmenni Hamburgba, hogy ne egyél egy hamburgert. Ugyanígy a Balti tengert is látnom kellett. Lübeck-Travemünde településre esett a választásom. Ez egy kis nyaralóövezet. Kultúrált, tiszta, csöndes. Homokos tengerpart, rendezett sétány, csomagok elzárására alkalmas napozóágyak… Itt egy kis láblógatás a tengerben, és irány vissza. Nem volt nálam a hátsó box, kipróbáltam hát, mit bír a gép az autobahn-on: 270 a vége és közben egy hatalmas vigyor!
4. szakasz: Hamburg-Drezda-BP
A visszaútról két maradandó élmény. Berlin előtt egy baleset miatt hatalmas dugó alakult ki. Amíg lecsorogtam a sorok közt és a leállósávon, lemértem: 20km... Már amennyire a testbeszédhez értek, az autósok türelmesnek tűntek. Nem volt morgolódás akkor sem, amikor félre álltak a motorosnak. Amúgy is, ha nincs dugó, mindenki jobbra tart. Ha befejezik az előzést, lehúzódnak és elengedik a gyorsabbat. Nagyon kultúr népek ezek.
Drezdában egy motoros srácnál szálltam meg. A haverjaival bérel egy hatalmas garázst, ahol a veterán motorjaikat bütykölik, Látszik, hogy van még dolog velük, de alakulnak! A képek magukért beszélnek.
Pestre vissza Augusztus 20-án este értem, még éppen a központ ünnepélyes ünnepi lezárása előtt. Bogárbelesen, fáradtan, de elégedetten. Élményekkel és gondolatokkal teli. Általában úgy jövök haza külföldről, hogy jó-jó, de otthon mégis jobb. Hát, ezúttal máshogy érzek. Jövőre lediplomázok, utána ráfekszem a német nyelvre...
Az autópályadíjakról: Magyarország: 10 napos matric 1500; Szlovákia, Csehország: motorosoknak ingyen; Németország: mindenkinek ingyen.
Üzemanyag: Amire figyelni kell, hogy a németeknél nem mindenhol írják ki az oktánszámot. 95-ös naftánál a Super, Superplus és Eurosuper szavakat kell keresni. Karbis motorral kerüljétek az Super E10 naftát, mert a bioetanol megeszi a tömítéseket…
Ha nem is ekkora útra, de jövőre is el kéne menni valamerre. Akár többekkel. De ez majd kialakul.
Sziasztok!
Valóban eltűntem egy időre. Kicsit sűrűbb lett a meló, meg voltam egy kicsit külföldöm (motorral). Erről nemsokára megpróbálok közzétenni egy kis beszámolót. :)
Az elkövetkező hétvégék sem tűnnek szabadnak motorozásra, úgyhogy mindenkinek széles utat és szerintem csak tavasszal találkozunk személyesen!
mk
Helló!
Abszolút benne lennék egy ilyen esti bandázásban, és az este 10 erre pont jó, de sajnos holnap havi zárás van a cégnél és nem tudom, hogy 10-ig befejezzük-e. Így én erre nem tudok nyugodt szívvel igent mondani...
De úgy alapvetően teljes mértékben benne lennék egy ilyenben.
Amúgy kell azért figyelni, mert gyakran kirakják a 120-as táblát egészen váratlan helyeken... no meg alagutakban 80.