ma betettem én is a szűrőt, k...ott jó lett. Az akra térkép van rajta, de ég és föld, kisimult nekem is alul, egyenletes lett! Annyira tettszik most, hogy nem csinálok vele már semmit.
Agonál rakattam be. Az 1 térképes verzió 40.000-huf, a 2 térképes 60.000-huf. Én a 2 térképeset választottam, mert az többet ér. Hengerenként szabályozza az üzemanyagot ill. a levegőt. Előtte még el kellett vinnem a gyári szondahelyeket nagyobbra cseréletni a leömlőkön, mert a dyno szondája nagyobb. Az 10.000-huf volt a Janó dobnál, nagyon szépen megcsinálták!
Nem kell nagyon, de sokkal jobb lesz tőle a motor!
A szűrő magában nem elég, mert több levegőt kap, de ugyanannyi a
benzint, ezért szegényebb lesz a keverék!
Power commander : amit nagyon utáltam a motoromban az alacsony fordulaton a vesekőrázó remegés, az megszűnt, és olyan fürgén reagál a gázra mint egy sor 4! Leszabályzásig egyenletesen tol!
Elmondom en mit tapasztalok baratnom motorjan, ami nem aprilia, meg nem is Tuono, hanem csak egy honda, ellenben 250-es belpiacos hornet ;)
fordulaton 8-10000 kornyeken, hallom a hajtas/lanc hangjat. Alatta sehogy sem. Lanc-lanckerek most lett cserelve. IGAZ, a lanc nem az igazi, mert szelesebb kerult ra, mint ami ravalo (ugyes a szerelo igen....)
az adhat hasonlo hangot? A szelesebb lanc/szukebb lanckerek kombo?
Mellesleg bekerült egy K&N szűrő, egy Power Commander, és a motorom újjászületett! Megszűnt alacsony fordulaton a szétesős remegés, 2000től tiltásig gyönyörűen egyenletesen húz, és mintha seggbe rúgták volna úgy megy!
Éppen fékpadon volt, és megtekertük a hátsókereket. Egy elektro motor tekeri, ilyenkor nem zavar a motorod saját hangja, és viszonylag gyorsan tekeri a pad a hátsó kereket (kézel igencsak pörgetni kell ehhez a tempóhoz). Olyan hangot adott, mint amikor egy csapágy teljesen tönkrement már. Felhívtam Lacit (abonyi Apriliás szerelő) ő mondta, h valószínűleg nem a csapágy halt meg, a lánc is tud ilyen hangot adni. Remélem a láncszet csere megoldja a dolgot!
Terhelésen berezeg-csörög mint az állat, 3000 és 5000 1/min fordulat között.
Legalábbis az enyémen ezt csinálja, és tuti lánc baj.
Először vez.mű láncra gyanakodtam, de hamar meglett a hibás.
Köszi!
Beszéltem közben szakemberrel!
Azt mondta valszeg "csak" láncszet" csere lesz, mert a lánc is tud ilyen hangokat adni, nem szokott a csapágy 18.000-kmnél meghalni, viszont a láncszet lassan eléri a csere km-et!
szerintem igen!
ha a lánckerék mögötti csapágy ment tönkre, akkor kicsit könnyebb a helyzet, ha a túloldali akkor szarabb, de mindenkép szétszedős. egyébként a csapágyakat párba illik cserélni, tehát egy tengely 2 helyen van csapágyazva, akkor mindkető csere, az azonos élettartam miatt!
megjegyzés: ez a kép a régi RSV blokkja, de gyanítom az új Tuonoé is közel azonos!
Sziasztok!
Gyanús (ma megnézem alaposan), hogy az első (hajtás) fogaskerék tengelyének csapágya halott!
Tudja esetleg valaki, h lehet cserélni? Ki kell szedni a blokkot hozzá? Vagy másképp is hozzá lehet férni?
Thx!
Valaki nem akar megdobni egy-az az egy db Tuono RSV4-el?
Légyszi-légyszi