van a blokk közepén egy műanyag kupak azon belül van egy csavar egy kontra anyával azzal is tod állítani a kuplongot. ezt tom h ha segít felrakni hogy ha segít, megvan a blokk minden része rajzon ha valakinek kell!
hi! a héten feladtam a fesszabályzót... ULTRAS bocsi h nem irtam meg semmi nem volt a tárcsával kapcsolatban de nem volt netem utánna meg osztálykirándulás volt.. ma értem haza... kell még amúgy?
http://bikepics.com/pictures/4... itt a kuplung szétborítva, Rotax 123 -é... Bocs, homályos... Ha jól látom, neked is ilyen blokkod van.
Ellenben az, hogy nem tudod beállítani, nem jelenti, hogy el vannak kopva a lamellák! Ezek ilyen tized mm-es koőásokat mutatnak csak, azt simán le lehet fedni az állítással!
Alul biztosan tudod állítani, nem kell már, csak egy 2, vagy 5 Ft-os, ezt benyomod a műanyag csavar vágatába, pont belefér, és egy fogóval kicsavarod a csavart. (így nem nyírod ela fejét!) Egy 10-es csőkulccsal meglazítod a kontraanyát, és egy lapos csavarhúzóval betekered finoman ütközésig a csavart, úgy, hogy közben fenna finomállítónál picit lazítani is lehessen, tehát 2-3 menethosszt lehessen befele csavarni. Ezután lekontrázod a csavart, lehetőleg úgy, hogy közben a csavarhúzóval pozícióban tratod a középső csavart! Nem kell eszetlenül meghúzni, mert kitéped a menetet, és mindenképpen csőkulccsal kell lazítani, nehogy scak csavarhúzóval akarj állítani,mert kitéped a menetet! Ezután visszcsavarod a műanyag kupakot, és fenn a finomáűllítóval beállítod a holtjátékot. Ha így sem lehet, nem kell elkeseredni, sajnos a gyáro bowden is képes szórakozni, nekem is kellett bele tenni idővel egy kis közdarabot, pedig gyári volt. Ilyenkor érdemes esztergáltatni egy kis felhasított csövecskét, azzal belőni! (persze igaz, lehet szakadáshatáron is, de ez hamar ki fog derülni!)
Amúgy ebbe nincsenek pálcák, szval az nem kophatott el... Max a dekli alatt vastag a tömítés, ez okozhat fura dolgokat, vagy ki vannak kopva a golyók fészkei, ekkor lehet, hogy nem lehet igazán finoman adagolni a kuplungot!
Szóval ha így, vagy úgy sikerült beállítani (teszem hozzá, a deklit nem kell levenni, az tuti! Sőőőt, ha leveszed, leveszed a kiemelő szerkezetet is!) akkor egy próbaút, és ha csúszik a kuplung, akkor kell lamellákat cserélni... De normális használatban nagyon sokat kibírnak.. Nekem az AF1 be 53500 km van, és gyári lamellák...
Szia!
A tiéd R123-as berugós?
Melyik oldalon van a berugókar?
Lehet , hogy egy tengelyen van (mármint a berugó üreges részén keresztül jön ki a váltókar tengelye is)a berugó és a váltókar?
teló olaj száranként 450 ml 1l kb 1000 ft . váltó olaj 1L 1000-1500 ft. motor olaj 2T castrol fullsyntetikus 4000ft. http://apriliamania.freeweb.hu... itt van a rotax 123 as blokk robbantott ábrái és fényképek a szétszedéséről. rotax 123 -as pontnál.
remélem tudtam segiteni.
http://www.serviceaprilia.com/...
itt a másodikat letöltöd tuareg 125-250 91 italiano zip. ez lessz a tied olaszul van de ne parázz én se tudok olaszul de el lehet boldogulni.
Sziasztok!
Tuareg rally 125-höz keresek szerelési könyvet, műszaki adatokat (telók olaj mennyisége, hajtómű olaj mennyisége, milyen olajak szükségesek, robbantott ábrák a blokkról stb.) Ha valaki tudna egy link címet adni vagy ötletet, hogy honnan tudnám beszerezni, azt nagyon megköszönném.
hát hasonló a te lamellád is de ez tipusonként más és más...
csak azért nyomtam be, hogy kb. el tudd képzelni...
szerintem nálad a probléma okozója lehet maga a bowden.....
ha a két csavarral ami a kormánynál és lent a blokknál van nem tudod megszüntetni akkor ...és a bowden jó ....gondolok itt arra , hogy szakadozik a bowden és nyúlik ....lehet nem látható helyen...vagy nem eredeti a bowden és a küső házába beletódtak olyanképp, hogy odaraktak egy darab csövecskét vagy valamit amitől a külső rész hosszabb és ezt te elvesztetted....vagy csinált bowden és a végéről kezd lecsúszni a forraszvég vagy a csavarosvég......
ha ezek közül egyik hiba sem áll fent akkor még a blokkban is lehet baj... de ehhez le kell venni a deklit és a nyomólap közepén az állítócsavarral kell elvenni a holtjátékot a megfelelőre......(ez nem minden esetben van.....akkor meg a kinyomópálca ami a váltótengelyben csúszik túl rövid...ehhez lehet betenni golyót esetleg hosszabb pálcát....kopásokat meg kell nézni a pálcát működtető kilincsenis meg a nyomólap belsejében hátha megkopott és ezért lett nagyobb a holtjáték.....
nem nagy ördöngősség ha tudod miről beszélek....ezt a hibát fillérekből lehet orvosolni.....addig ne vegyél hozzá semmit míg ezeket nem nézted végig......
majd nemsokára dobok be egy fotót amin illusztrálom az első lépést....mit nézz meg és tudni fogjuk hol a baj egyből...
Másom sincs, csak holtjáték. Kb 2-3 cm, ahol fog a kuplung, ha tökig behúzom, ez sem minden esetben elegendő, hogy akár csak az üreset könnyűszerrel megtaláljam. Van, hogy egyáltalán nem tudom beváltani 1-bő üresbe, még mozgó motornál sem.
Nos, kuplungkar holtjátékról beszéltem, de tekinthetjük bowden holtjátéknak is. A tekerentyűkkel fent már nem tudok állítani, teljesen a legvégére van csavarozva. De szerintem alul sem más a helyzet.
Köszi a képet! Ilyen való a gépbe pontosan? Ezek egyformák, vagy direkt egy ilyen mocba való képet linkeltél?
friss műszakival
ma jönnek érte
nekem gyorsan kellett eladnom, mert jön a következő masina és kell a pént
így ment el 125e-ért
én is most adom el az enyémet
Eladó egy '86-os Tuareg Wind! Már nem használom ezért eladó!
2009 májusig még van rajta műszaki! Akit érdekel hívjon! Megegyezünk!
Elvileg az óra szerint az enyémben még csak 26e kilométer van, remélem, segítenek a tanácsaid, és nincsnek kopva az alkatrészek.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget Neked is!
Én módfelett örülnék, ha el tudnád küldeni legalább e-mail-ben a képeket a motor részeiről.
Ellenben az, hogy nem tudod beállítani, nem jelenti, hogy el vannak kopva a lamellák! Ezek ilyen tized mm-es koőásokat mutatnak csak, azt simán le lehet fedni az állítással!
Alul biztosan tudod állítani, nem kell már, csak egy 2, vagy 5 Ft-os, ezt benyomod a műanyag csavar vágatába, pont belefér, és egy fogóval kicsavarod a csavart. (így nem nyírod ela fejét!) Egy 10-es csőkulccsal meglazítod a kontraanyát, és egy lapos csavarhúzóval betekered finoman ütközésig a csavart, úgy, hogy közben fenna finomállítónál picit lazítani is lehessen, tehát 2-3 menethosszt lehessen befele csavarni. Ezután lekontrázod a csavart, lehetőleg úgy, hogy közben a csavarhúzóval pozícióban tratod a középső csavart! Nem kell eszetlenül meghúzni, mert kitéped a menetet, és mindenképpen csőkulccsal kell lazítani, nehogy scak csavarhúzóval akarj állítani,mert kitéped a menetet! Ezután visszcsavarod a műanyag kupakot, és fenn a finomáűllítóval beállítod a holtjátékot. Ha így sem lehet, nem kell elkeseredni, sajnos a gyáro bowden is képes szórakozni, nekem is kellett bele tenni idővel egy kis közdarabot, pedig gyári volt. Ilyenkor érdemes esztergáltatni egy kis felhasított csövecskét, azzal belőni! (persze igaz, lehet szakadáshatáron is, de ez hamar ki fog derülni!)
Amúgy ebbe nincsenek pálcák, szval az nem kophatott el... Max a dekli alatt vastag a tömítés, ez okozhat fura dolgokat, vagy ki vannak kopva a golyók fészkei, ekkor lehet, hogy nem lehet igazán finoman adagolni a kuplungot!
Szóval ha így, vagy úgy sikerült beállítani (teszem hozzá, a deklit nem kell levenni, az tuti! Sőőőt, ha leveszed, leveszed a kiemelő szerkezetet is!) akkor egy próbaút, és ha csúszik a kuplung, akkor kell lamellákat cserélni... De normális használatban nagyon sokat kibírnak.. Nekem az AF1 be 53500 km van, és gyári lamellák...
A tiéd R123-as berugós?
Melyik oldalon van a berugókar?
Lehet , hogy egy tengelyen van (mármint a berugó üreges részén keresztül jön ki a váltókar tengelye is)a berugó és a váltókar?
http://apriliamania.freeweb.hu... itt van a rotax 123 as blokk robbantott ábrái és fényképek a szétszedéséről. rotax 123 -as pontnál.
remélem tudtam segiteni.
itt a másodikat letöltöd tuareg 125-250 91 italiano zip. ez lessz a tied olaszul van de ne parázz én se tudok olaszul de el lehet boldogulni.
Tuareg rally 125-höz keresek szerelési könyvet, műszaki adatokat (telók olaj mennyisége, hajtómű olaj mennyisége, milyen olajak szükségesek, robbantott ábrák a blokkról stb.) Ha valaki tudna egy link címet adni vagy ötletet, hogy honnan tudnám beszerezni, azt nagyon megköszönném.
Széles utat mindenkinek.
eladó tuareg wind 125 ös moci:
123 as rotax blokkos, erős, nem kopott, jól megy, jó gumikkal.
mondj egy árat, 100% hogy megegyezünk!( simsont beszámítok)
elérhetőség: adatlapon, illetve: 06 30 214 23 70
sajna nem rendszámos, én 50 esnek használom...
Várom a fotót is, hogy jobban képben legyek, mert sok minden nem tiszta még, abban, amit olvastam.
csak azért nyomtam be, hogy kb. el tudd képzelni...
szerintem nálad a probléma okozója lehet maga a bowden.....
ha a két csavarral ami a kormánynál és lent a blokknál van nem tudod megszüntetni akkor ...és a bowden jó ....gondolok itt arra , hogy szakadozik a bowden és nyúlik ....lehet nem látható helyen...vagy nem eredeti a bowden és a küső házába beletódtak olyanképp, hogy odaraktak egy darab csövecskét vagy valamit amitől a külső rész hosszabb és ezt te elvesztetted....vagy csinált bowden és a végéről kezd lecsúszni a forraszvég vagy a csavarosvég......
ha ezek közül egyik hiba sem áll fent akkor még a blokkban is lehet baj... de ehhez le kell venni a deklit és a nyomólap közepén az állítócsavarral kell elvenni a holtjátékot a megfelelőre......(ez nem minden esetben van.....akkor meg a kinyomópálca ami a váltótengelyben csúszik túl rövid...ehhez lehet betenni golyót esetleg hosszabb pálcát....kopásokat meg kell nézni a pálcát működtető kilincsenis meg a nyomólap belsejében hátha megkopott és ezért lett nagyobb a holtjáték.....
nem nagy ördöngősség ha tudod miről beszélek....ezt a hibát fillérekből lehet orvosolni.....addig ne vegyél hozzá semmit míg ezeket nem nézted végig......
majd nemsokára dobok be egy fotót amin illusztrálom az első lépést....mit nézz meg és tudni fogjuk hol a baj egyből...
Nos, kuplungkar holtjátékról beszéltem, de tekinthetjük bowden holtjátéknak is. A tekerentyűkkel fent már nem tudok állítani, teljesen a legvégére van csavarozva. De szerintem alul sem más a helyzet.
Köszi a képet! Ilyen való a gépbe pontosan? Ezek egyformák, vagy direkt egy ilyen mocba való képet linkeltél?