Hát én meg hogy jártam... Tegnap jöttem volna haza fatertól este, kitolom a motort, indítom, pöcc-röff, de mondom melegítem egy kicsit, mielőtt elindulok. Kb 2 perc járás után hirtelen leáll, se kép, se hang, nem indul, nincs semmi elektronikus dolog, se világítás, se visszajelzések, se semmi. Önindítóznék, de csak kerreg a relé ezerrel, azt meg se nyikkan... Na mondom fasza, majd ma reggel megnézem. Na hát úgy is volt, reggel fél 7-kor már szétkaptam, mindent átnéztem, de külsőre semmi. Hát nem maradt más, elkezdtem kiméregetni mindent. Közben már fél kilencet ütött az óra, és megjelent fater is, hogy ideje lenne már melózni is egy kicsit... Mondom kizárt... Na besegített ő is, kimértünk mindent, de minden jó, sehol egy szálszakadás, semmi. Hát mondom, akkor lehet meghalt a relé, gyorsan szereztem egyet kölcsönbe, beteszem, még mindig semmi, ugyanaz a kerregés, és 4-5 másodpercre elmegy minden elektronikus dolog... Na megmértem az akksit is, hátha a tegnapi sok indítgatással kicsit lemerítettem már, de feszkó úgy ahogy volt benne (12,10 V), csak erő nem. Na jólvan -gondoltam- hátha ez a baj, hogy nincs elég enerdzsi, kicsit fel is tettem tölteni. 2 és fél óra után levettem, visszarakom, minden ugyan azt csinálja, mint eddig... Na, még egy utolsó próbálkozás, szereztem egy másik önindítót is, rákötöm, ugyanaz... Már-már kezdtem feladni, de faternak jött egy ötlete, miszerint a testeléssel lesz a gáz. Hát kimértem mégegyszer minden test kábelt, de tök jót MUTATOTT a műszer. Fater szentül meg volt róla győződve, hogy test hiba van, mondom ennyit már megér az egész, vizsgáljuk meg őket megint, egyesével, de immáron egy másik kábellel, áthidalással. Első próbálkozás: akksitól lefelé menő, alul vázra rákötött testkábel kiiktatása. Áthidalom, gyújtás on, START gomb, nyehehehehehehe... forog az önindító. A kurva élet, mondom ilyen nincs, műszer szerint jó, azt közben mégse... Ám itt még koránt sincs vége a történetnek... Gyújtás on, most már a vészleállító is bekapcs, START gomb, forog, forog, forog, semmi. Na mégegyszer, START gomb, forog, forog, forog, de megint semmi... Mondom ilyen nincs, mit tettem, hogy ennyire ver a sors?... (itt zárójelben megjegyezném, hogy már igencsak elhagytuk a délután fél kettőt...). Hát akkor, tank felnyit, gyertya kiteker, START gomb, szikra nuku... Úgy örültem... Aztán eszembe jutott, hogy faternál hagytam még régen egy Marellit. Gyorsan megkerestem, beleteszem a pipába, START gomb, majdnem ívet húzott a henger, meg a középelektróda között... Király-király, már kezdett virulni a fejem, betekertem, gyújtás on, vészleállító on, START gomb... Hát délután kettő óra után pár percel, VÉGRE PÖCC-RÖFF, beindult a motor...
Mi ebből a tanulság? Mindig hallgass az idősebbre, és ha nem indul a motorod, először a testkábeleket nézd meg...
Hát sorry, ha kicsit hosszúra sikeredett, de úgy éreztem, ez megér ennyit, hogy leírjam ide. Másfelől ha esetleg valaki ugyanígy járna egyszer, már tudni fogja, mi kell megnézni először.
Persze ennek ára is volt, hogy du. 2-ig szereltem, mert fél 10-ig melóztunk...
Ja, és ha már a mai napom ilyen szar volt, még a gépem is rátett egy lapáttal, mert miért ne... Ezt másodszorra sikerült csak elküldenem, mert mikor az első végénél jártam, természetesen kifagyott a gép... De már csak röhögök...
Na asszem megyek is aludni, majd írjatok, bye all, széles utakat!
van 1 kis teknikai problem,hétvégén megcsináljuk de ez a szimozás ez teccik,nem eszik semmit a szimo.. előző hét hétfőn tankoltam a szimoba egy ezresér,azóta motorozok vele minden nap,és még mindig van benne kb 1 liter semmit nem eszik
Vééégre! Ma motoroztam egy karikát.... még nem tökéletes de sztem ez a sok olaj miatt van mivel nem tudtuk mennyi benya volt benne így saccoltunk, most úgyis +kenés kell egy kicsit...
Jahj nagyon köszönöm a fárádozásaid. De ha nem lesz kész akkor ráér ha jövőhéten ideadod, azért ne szaladgálj, viszon ha készvan akkor este felmennék érte. Oks?
Pont most értem haza... (csak ezért jöttem tegnap este) Nah nem volt hozzá anyag... a matt feketéből nem volt , most hozza a főnök. Megmondtam neki hogy első dolga ez legyen mert fél 5re megyek érte... este 6 felé megyek vissza Miskolcra mert holnap megyünk elvileg H.ringre aztán ott alszunk fenn... de ha most nincs kész szombaton elviszem neked sztem...
És, te mit szólsz ehhez fire papa?
Mi ebből a tanulság? Mindig hallgass az idősebbre, és ha nem indul a motorod, először a testkábeleket nézd meg...
Hát sorry, ha kicsit hosszúra sikeredett, de úgy éreztem, ez megér ennyit, hogy leírjam ide. Másfelől ha esetleg valaki ugyanígy járna egyszer, már tudni fogja, mi kell megnézni először.
Persze ennek ára is volt, hogy du. 2-ig szereltem, mert fél 10-ig melóztunk...
Ja, és ha már a mai napom ilyen szar volt, még a gépem is rátett egy lapáttal, mert miért ne... Ezt másodszorra sikerült csak elküldenem, mert mikor az első végénél jártam, természetesen kifagyott a gép... De már csak röhögök...
Na asszem megyek is aludni, majd írjatok, bye all, széles utakat!
Nincs valami hír az ülésemről, mert hétvégén jóvolna egyet motorotni?
sztem jobban néz ki mint az uj két kör lámpás
csak a régebbi