Nekem azzal kezdte, hogy tavaly utolsó mászkálásoknál melegen nem akart elindulni, olyan nincs szikra tünettel (mondjuk meg nem néztem, mert némi reszelés után beidult, és azért tankot felhajtani, meg szerelgetni nem nagyon volt kedvem) majd idén, mikor először előszedtem 5 hete egyszercsak lehörgött, megállt. KIszedtem a gyertyát, semmi szikra, másikkal sem, tapogatom, hogy megráz-e a trafónál gyújtókábel nélkül, nagyon picit csipkedett, de alig lehetett érezni.
Ellenőrizhetedúgy, hogy fogsz egy multimétert, széthúzod a csatlakozókat, és:
Állórésznél:
zöld-fekete 170 ohm+-1%
fekete-állórész (gondolom test) 0,5 Ohm
zöld-piros nem mérhető semmi
piros-fekete nem mérhető semmi
kék-kék (vagy citromsárga-citromsárga attólfügg mikori) 0,3 Ohm
kék (vagy citromsárga) -fekete végtelen
A kék/citromsárga vezetékből kettő van, azért nem biztos a színe, mert két verzió volt. Két ilyen vezeték van, megkülönböztethetetlenek, de mindegy is, mert a töltés váltóárama jön rajtuk.
És az nem hiba, ha eltér a mért érték a megadottól, pl 0,3 Ohm helyett van 2, ha hibás, akkor ott is fogsz ellenállást mrni, ahol nemkéne, hogy legyen!
A trafón pedig ezeket kell mérned:
piros-narancs: 0,5 Ohm
piros-fekete : nem mérhető
zöld-fekete: nem mérhető
narancs-fekete : nem mérhető
fekete-gyújtókábel : 2,2 kOhm +-20%
Viszont sajnos a trafó esetében ha ezek az értékek stimelnek, az sem jelenti teljesen biztosan, hogy jó.
Viszont jó hír, hogy ha kiméred, ami jónak tűnik, azt kipróbáűlhatod egy másik motoban 66,66% -os biztonsággal :) Ugyanis 3 szerelőből kettő szerint nem lehet semmiféle baja tőle, egy szerint előfordulhat :)
Elissa vagany az oldal.
Fireball. MOst hogy visszaolvasgattam eszembe jutott, hogy már nekem is mondták h az Apriliánál gyakori a TRAFO hiba. De az enyémen a szikra jó helyen jön ki!
Szasztok srácok!Ezennel nem várok tovább megnyitom az oldalam...de ne várjatok tul sokat mert még non gyatra...szoval elég kevés dolgot sikerült eddig megvalósítanom abbol ami tervbe van...szinte semmit...csak már gondoltam bedobon nem várok...és majd folyamatosan dolgozom rajta... A cím: www.apriliaclub.gportal.hu
a zárt (gondozás mentes) is savas ... mármint nekem mutatott olyat a fickó de azt mondta hogy zseléset fölösleges vennem mert hogy sokkal drágább és nekem elég a gondozásmentes...
Egy zöld visszajelző!?
Ellenőrizhetedúgy, hogy fogsz egy multimétert, széthúzod a csatlakozókat, és:
Állórésznél:
zöld-fekete 170 ohm+-1%
fekete-állórész (gondolom test) 0,5 Ohm
zöld-piros nem mérhető semmi
piros-fekete nem mérhető semmi
kék-kék (vagy citromsárga-citromsárga attólfügg mikori) 0,3 Ohm
kék (vagy citromsárga) -fekete végtelen
A kék/citromsárga vezetékből kettő van, azért nem biztos a színe, mert két verzió volt. Két ilyen vezeték van, megkülönböztethetetlenek, de mindegy is, mert a töltés váltóárama jön rajtuk.
És az nem hiba, ha eltér a mért érték a megadottól, pl 0,3 Ohm helyett van 2, ha hibás, akkor ott is fogsz ellenállást mrni, ahol nemkéne, hogy legyen!
A trafón pedig ezeket kell mérned:
piros-narancs: 0,5 Ohm
piros-fekete : nem mérhető
zöld-fekete: nem mérhető
narancs-fekete : nem mérhető
fekete-gyújtókábel : 2,2 kOhm +-20%
Viszont sajnos a trafó esetében ha ezek az értékek stimelnek, az sem jelenti teljesen biztosan, hogy jó.
Viszont jó hír, hogy ha kiméred, ami jónak tűnik, azt kipróbáűlhatod egy másik motoban 66,66% -os biztonsággal :) Ugyanis 3 szerelőből kettő szerint nem lehet semmiféle baja tőle, egy szerint előfordulhat :)
Elissa vagany az oldal.
Fireball. MOst hogy visszaolvasgattam eszembe jutott, hogy már nekem is mondták h az Apriliánál gyakori a TRAFO hiba. De az enyémen a szikra jó helyen jön ki!
na mek
cső
Nah sztem lassacskán én is megyek aludni... jo8
Széles utat
bye, jo8 all
széles utat!
full happy vok