heh.. akkor egyszerűen az történt ami az én motorommal is. Az egész motorod eleje 125-ös Pegasorol való.. :) Nem nagyobb véletlenül a féktárcsád is mint egy Tuaregé? ;) Inkább hasonlít egy Pegasoéra?
Ebben az esetben Pegaso meghajtót kell venned és semmi gond nem lesz. :)
De ha raksz fel képeket a Motorról akkor egyből megmondom neked, hogy mik vannak rajta. ;)
Ó, köszi szépen! Rengeteget segítettél! :)
Egyébként az első fékeset valszeg rosszul fogalmaztam, mert nem a fék-karra gondoltam, hanem magára a fék-testre, ez van az első kerék jobb oldalára szerelve, ezért nem jó hozzá a tuareg-féle pörgettyű, mert olyat csak jobbosat találtam... :)
A motort végül sikerült beindítanom, mert szereztem 1 másik gyertyát és azzal ment.. (Pedig a másik gyertya is adott nagyon szép nagy szikrát és meg is tisztítottam rendesen.. de hát ez van..)
Na de ez az olvadás úgy érzem, hogy nem éppen normális.. Ezen a körön (gyújtás) evett már meg a Pegasom legalább 10 biztosítékot.. most 'csak' a háza olvadt le.. (Nektek mekkora a középső biztosíték?)
Pár kérdésre válaszolok én is 'felüeltesen' aztán majd megjönnek a többiek és részletesebben is tudnak majd válaszolni, vagy még jobban is.
1. Az első fék, mint minden váltós motoron a jobb kezednél helyezkedik el. Bal oldalt a kuplungod van.
2. Rossz km óra.. Ha visszafele pörög akkor valószínüleg Aprilia Pegaso km meghajtót szereltek rá a Tuaregre, ami teljesen meg van fordítva a Tuareghez képest.. 2000-3000 ft-ért veszel a bontóban egyet, csak figyelj, hogy az már Tuareg-é legyen. ;)
3. Erről majd kicsit részletesebben is kellene mesélned h hogyan is 'nem püfög a motor'.. Az önindító teker.. eddig oké, de a bendix működik? Tehát a blokkot is meghajtja? Esetleg az is lehet, hogy a bendixből letört 1-2 fog, vagy teljesen el van nyalva ezért nem tudja beindítani a motort.. Vagy kevés már az aksid hozzá.. Meg kellene tisztítani az önindítót... stb.
4. Kuplung.. Cserélj benne olajat és utána nézd meg h h viselkedik (azt hiszem 15W40-es kell bele) .. ha továbbra sem jó, akkor valószínüleg kuplung lamellákat kellene cserélni.
5. Olaj töltés:
A szintjelző csavart kicsavarod teljesen, és van ott a közepénél egy 'gumi' csavar is, amit kicsavarsz.. ott kell beleönteni az olajat, amíg a szintjelző csavarnál nem kezd el folyni.. utána mindent vissza, járatni a motort és újra beletölteni.
6. Az olajat leengedni a blokk alján tudod, csak ki kell csavarni 1 csavart. Ha alánézel, szerintem megtalálod. ;)
7. A vizet én jobb oldalra töltöttem egyenesen a hűtőbe, mert bal oldalon emlékeim szerint csak a kiegyenlítő tartály van.
8. Azt nem tudom, hogy milyen fagyálló kell bele.. én mindig azt raktam bele ami volt itthon..
9. Képek alapján sokkal többet tudnánk segíteni. :) Sokan közülünk többet látta a blokkot szétszedve mint egyben.. :D
Hello mindenkinek!
Én új vagyok a Tuaregesek között, és lenne is pár kérdésem, amikre remélem tudtok nekem választ adni. :) Legelőször is: az én masinámnak jobb oldalon van az első féke... Nem tudom hogy ez normális-e, mert a képeken is mindenhol bal oldalon van. Onnan merült fel bennem a gebasz lehetősége, hogy mikor vettem az előző tulaj szavaival: "és valamiért rossz a km óra"... Ennek utána néztünk mindenttudó faterommal (na de azért sajnos a tuaregekben nincs otthon...), és hát a probléma az volt, hogy a km-óra spirál visszafelé pörgött...
A másik érdekes dolog, aminek úgy körülbelül sejtjük az eredetét, az az, hogy önindításnál az önindító pörög csak, de nem pöfög a motor (ezt egy korábbi hsz-ban is olvastam..), és így elég gyakran kell tologatnom... Na most bár nem értek hozzá, úgyérzem, hogy ezzel összefüggésben van az is hogy néha olyan, mintha nem működne a kuplung, általában akkor, amikor beindul önindítóval, aztán még hagyom, hagy járjon, pörgetem, melegítem picit, majd amikor leváltok (képzavar... felváltok) egyesbe a motor lefullad, és egy nagyot ránt, mintha nem használnám a kuplungot.
Még volna egy olyan problémám is, hogy hát szerintem az előző tulaj eléggé gondatlan volt a motorral, mivel néhol hiányoznak csavarok, meg hasonlók, de ami különösen zavar, hogy a blokk környékén is van pár üres luk...
Konkrét kérdéseim:
-Az olajat úgy kell betölteni, hogy az olajszint jelző csavart kiszedem, és ott betöltöm, vagy van külön betöltő?
-Leengedni hol tudom az olajat?
-A kormánynál ha benézek jobb oldalt van a hűtő, azon is van egy kupak, bal oldalt pedig a hűtővíztartály (ugye az?) azon is van egy kupak, oda töltsem a vizet vagy jobb oldalra?
-Fagyállóból a piros színűt szereti, igaz?
-Ez bugyután fog hangzani... Ha küldök képeket, meg tudjátok mondani hogy honnan hiányzik csavar és honnan nem? (igazából a működés szempontjából nem hiányzik, csak egyszerűen zavar a sok luk)
-Nagyon idióta, dilettáns kérdések voltak?
Ha az utolsóra a válasz igen, akkor bocsánat, csak egyszerűen ez az első motorom, és magyar szervízkönyvet nem találtam hozzá, de szeretnék megtudni róla minél többet hogy ne mindig az öreget kelljen nyaggatnom, és hogy rendesen gondját tudjam viselni, és sok sok kilómétert magam mögött tudjak hagyni vele. :)
Nekem is csinalta ezt anno,de nem ennyire gázosan.Miutan össze hangolták es beállitották a karbikat,meg 2 het után is,ha hideg volt,ha meleg,az onindító első pöccenésére röffent a moci.emlékszel.Ezt csináltasd meg és cserélj gyertyát szerintem.ennyi.
Már megint kényeskedik a picike..
Tegnap nem jutottam el a suliba, mert az indítgatással lemerítettem az aksit és tolásra sem indult (10x végigtoltam az udvarban oda-vissza)
Gondoltam feltöltöm az aksit fullra aztán pöcc-röff... hát nem..
Szikra: Van, Anyag: Van, Kompresszió: Van, az önindító teker mint az őrült de semmi röff, csak pöcc.. :/
Úgy legyen.Csütörtök délután már Magyarban leszek. Ne aggodj,nem sokan tolakodnak a helyért sajna,bár remélem még lesz aki csatlakozik.De jövőre csinálunk pár jo gurit.
megcsorrentelek aztan kitalalunk ra vmi jo megoldast postas lesz sztem mert mostansag nem terveztunk utat arrafele sajnos, 19.en meg csak a melo jutott nekem sajnos
Helyes.Jó döntés. 705224474 a számom.Csütörtöktől itthon leszek.Hívj és megdumaljuk,elküldjük e utanvéttel ,vagy el jössz e érte,bár Csorna szerintem tőled elég messze van.A 19.ei csavira el vinnem,de ugye sajna te nem tudsz jönni.
akkor en elnek a lehetoseggel, az en ulesemnek a szivacsabol mar kivagtak vmennyit, foleg a hatso reszen es nem az igazi popec lenne egy patent gyari ules
sajna képet nem tudok,de teljesen eredeti,nincs rajta serüles.úgy ertem a bőrön.Ha kell,odaadom.Nekem többet ér annal a 2,3 ezer forintnal ha jó embernek,jó hasznot hoz. Amugy is csak porosodik.
Ebben az esetben Pegaso meghajtót kell venned és semmi gond nem lesz. :)
De ha raksz fel képeket a Motorról akkor egyből megmondom neked, hogy mik vannak rajta. ;)
Egyébként az első fékeset valszeg rosszul fogalmaztam, mert nem a fék-karra gondoltam, hanem magára a fék-testre, ez van az első kerék jobb oldalára szerelve, ezért nem jó hozzá a tuareg-féle pörgettyű, mert olyat csak jobbosat találtam... :)
Na de ez az olvadás úgy érzem, hogy nem éppen normális.. Ezen a körön (gyújtás) evett már meg a Pegasom legalább 10 biztosítékot.. most 'csak' a háza olvadt le.. (Nektek mekkora a középső biztosíték?)
Pár kérdésre válaszolok én is 'felüeltesen' aztán majd megjönnek a többiek és részletesebben is tudnak majd válaszolni, vagy még jobban is.
1. Az első fék, mint minden váltós motoron a jobb kezednél helyezkedik el. Bal oldalt a kuplungod van.
2. Rossz km óra.. Ha visszafele pörög akkor valószínüleg Aprilia Pegaso km meghajtót szereltek rá a Tuaregre, ami teljesen meg van fordítva a Tuareghez képest.. 2000-3000 ft-ért veszel a bontóban egyet, csak figyelj, hogy az már Tuareg-é legyen. ;)
3. Erről majd kicsit részletesebben is kellene mesélned h hogyan is 'nem püfög a motor'.. Az önindító teker.. eddig oké, de a bendix működik? Tehát a blokkot is meghajtja? Esetleg az is lehet, hogy a bendixből letört 1-2 fog, vagy teljesen el van nyalva ezért nem tudja beindítani a motort.. Vagy kevés már az aksid hozzá.. Meg kellene tisztítani az önindítót... stb.
4. Kuplung.. Cserélj benne olajat és utána nézd meg h h viselkedik (azt hiszem 15W40-es kell bele) .. ha továbbra sem jó, akkor valószínüleg kuplung lamellákat kellene cserélni.
5. Olaj töltés:
A szintjelző csavart kicsavarod teljesen, és van ott a közepénél egy 'gumi' csavar is, amit kicsavarsz.. ott kell beleönteni az olajat, amíg a szintjelző csavarnál nem kezd el folyni.. utána mindent vissza, járatni a motort és újra beletölteni.
6. Az olajat leengedni a blokk alján tudod, csak ki kell csavarni 1 csavart. Ha alánézel, szerintem megtalálod. ;)
7. A vizet én jobb oldalra töltöttem egyenesen a hűtőbe, mert bal oldalon emlékeim szerint csak a kiegyenlítő tartály van.
8. Azt nem tudom, hogy milyen fagyálló kell bele.. én mindig azt raktam bele ami volt itthon..
9. Képek alapján sokkal többet tudnánk segíteni. :) Sokan közülünk többet látta a blokkot szétszedve mint egyben.. :D
Remélem tudtam segíteni. :)
Én új vagyok a Tuaregesek között, és lenne is pár kérdésem, amikre remélem tudtok nekem választ adni. :) Legelőször is: az én masinámnak jobb oldalon van az első féke... Nem tudom hogy ez normális-e, mert a képeken is mindenhol bal oldalon van. Onnan merült fel bennem a gebasz lehetősége, hogy mikor vettem az előző tulaj szavaival: "és valamiért rossz a km óra"... Ennek utána néztünk mindenttudó faterommal (na de azért sajnos a tuaregekben nincs otthon...), és hát a probléma az volt, hogy a km-óra spirál visszafelé pörgött...
A másik érdekes dolog, aminek úgy körülbelül sejtjük az eredetét, az az, hogy önindításnál az önindító pörög csak, de nem pöfög a motor (ezt egy korábbi hsz-ban is olvastam..), és így elég gyakran kell tologatnom... Na most bár nem értek hozzá, úgyérzem, hogy ezzel összefüggésben van az is hogy néha olyan, mintha nem működne a kuplung, általában akkor, amikor beindul önindítóval, aztán még hagyom, hagy járjon, pörgetem, melegítem picit, majd amikor leváltok (képzavar... felváltok) egyesbe a motor lefullad, és egy nagyot ránt, mintha nem használnám a kuplungot.
Még volna egy olyan problémám is, hogy hát szerintem az előző tulaj eléggé gondatlan volt a motorral, mivel néhol hiányoznak csavarok, meg hasonlók, de ami különösen zavar, hogy a blokk környékén is van pár üres luk...
Konkrét kérdéseim:
-Az olajat úgy kell betölteni, hogy az olajszint jelző csavart kiszedem, és ott betöltöm, vagy van külön betöltő?
-Leengedni hol tudom az olajat?
-A kormánynál ha benézek jobb oldalt van a hűtő, azon is van egy kupak, bal oldalt pedig a hűtővíztartály (ugye az?) azon is van egy kupak, oda töltsem a vizet vagy jobb oldalra?
-Fagyállóból a piros színűt szereti, igaz?
-Ez bugyután fog hangzani... Ha küldök képeket, meg tudjátok mondani hogy honnan hiányzik csavar és honnan nem? (igazából a működés szempontjából nem hiányzik, csak egyszerűen zavar a sok luk)
-Nagyon idióta, dilettáns kérdések voltak?
Ha az utolsóra a válasz igen, akkor bocsánat, csak egyszerűen ez az első motorom, és magyar szervízkönyvet nem találtam hozzá, de szeretnék megtudni róla minél többet hogy ne mindig az öreget kelljen nyaggatnom, és hogy rendesen gondját tudjam viselni, és sok sok kilómétert magam mögött tudjak hagyni vele. :)
Tegnap nem jutottam el a suliba, mert az indítgatással lemerítettem az aksit és tolásra sem indult (10x végigtoltam az udvarban oda-vissza)
Gondoltam feltöltöm az aksit fullra aztán pöcc-röff... hát nem..
Szikra: Van, Anyag: Van, Kompresszió: Van, az önindító teker mint az őrült de semmi röff, csak pöcc.. :/
Valakinek van valami ötlete?
Blokk egyben( henger+dugattyúval+vîztérfedéllel): 50.000Ft
Blokk ( henger+dugó nélkül ) váltóval, főtengellyel( ami tökéletes): 20.000Ft
Henger+dugattyúI(Wössner-könnyített) : 30.000Ft
120/60 R17 slick: 5.000 Ft
RS Arrow rendszer: 24.990Ft
Egyéb alkatrészek telefonon érdeklődhető
30-403-65-51