Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

:)
Ha sikerül neki helyrepofozni akkor már kettő lesz a MI fajtánkból! :)
Azon elmélkedem mi az ami a kormány felett átível félkörbe! ? Nem tudom jol kinagyitani mert akkor behomályosodik! Vagy a kép vagy a szemem nem az igazi!
Ha jön ma a Boldog Gazdája megkérdezem mert engem az nagyon izgat ottannat!
Igen! Ott. :)
Ha kiszerelve könnyen megy, akkor valami olyasmi a probléma, hogy befeszül a kóceráj. Szerintem.
Apám csinálta egyszer régen az önindítót, nem tudom mi volt a baja. Valószínű keféket cserélt.
Meg a bendixet csinálta meg ugyanakkor, arra emlékszem.
Annyit kellett még csinálni rajta, hogy a fedél alá tenni 2-2 db 6-os lapos alátétet, hogy kijebb hozza az egészet. Így teljes szélességben összefekszik a fogaskoszorú meg a bendix fogaskereke. Ha nincs alatta távtartó, akkor csak "darál" mert már legömbölyítette a fogak belső felét a fogaskoszorún. Valamiért nem sikerült egyvonalba hoznia a dígónak...
Lassan visszaállítod a gyári mivoltát és majd csak motoroznod kell vele, meg karban tartani.
Egyébként, ilyenkor tanulja meg az ember, hogy amiben benne a munkája, rengeteg ideje és erőfeszítése, mennyire meg kell becsülni az adott tárgyat, dolgot.
Ha kérdésed van a felújítás alatt, csak nyugodtan írj nekünk. Segítünk amiben tudunk! (remélem nem baj, hogy mások nevében is írtam ezt, de szerintem ez elvárható, hogy mindenki ott segít ahol tud, így fórumon belül meg pláne.)
Naaaagyonfaszaaaaa.... :))
Az szemét dolog lenne ha azt mondanám nekem.az uj géped hangja jobban tetszik! :)) Bömbölős mélynek hallom! :) Mit nem adnék egy ilyen hangért a sajátomhoz! :D
Szép a motor is! Jo nagy! :)) Vigyázzatok egymásra!
Semmi baj! És már meg is írta a lehetséges előfordulási pontokat
Igen, meg van végre! Kissé bonyodalmas volt, hogy hogy ér ide, de végül is egy barátom elautózott velem oda vissza 480km-t .
Délután indultunk, majd éjfélre értünk haza.
Jó sok mindent írtál! Holnap munka után igyekszem sorra venni a teendőket.

Kaptam egy olajtartályt a motorhoz, de nem a sajátja. Holnap megfotózom kíváncsi vagyok mi a véleményed, működhet-e? Megtakarításkor átnéztem, jó állapotú, úgy egy literes vagy kicsit nagyobbacska de nem sokkal. Még Aprilia is talán.

Az olajszivattyú mintha lett volna ma a kezemben. Azt hiszem az nincs felszerelve jelenleg .
No holnap majd fotózgatok, feltöltöm és akkor megtudod mondani a tutit.
És köszi!
Ez tipikusan Tuareg tipushiba.. Az enyémnek és az Imiének is ez volt a gondja. Én sem találtam rá annó megoldást, de miután eladtam, Imi rájött, hogy az egész hűtőrendszert kell kitisztítani (vízkőoldó+stb) :)

Én is csak hallottam ezt, de elvileg neki utána már nem melegedett annyira.. :) Kérdezd meg őt, hogy pontosan mit is csinált. :)
:)
Nna véégre! :))))) Ez is meg van! :))
1= a kartervédő az ugy van kialakitva gyárilag hogy a rezo miatt azon az oldalon van benne egy kis öböl hogy beférjen! De teljesen tükörképe a másik oldalnak! Nekem is van rajta! Az 2 fél darab ami össze van pontozva gyárilag! De a tulaj,jajjjj bocs! A VOLT TULAJ :)) nem mondhatta hogy nincs meg! Csak jobban hangzik hogy igy van gyárilag! :)))))))
2= A villa nyakon van az alvázszám meg a gyártási kodszám! Elvileg a kodszámot meg kell találnod az üllés alatt is felragasztva ha rajta van!
3= Nekem van motorszám! A karbi alatt majdnem,ott van egy fémes papirféle azon van ha megvan neked! Ha nincs akkor van még a kis lánckerék alatt is egy véset! Oda van irva az RV tipus meg a blokkszáma! Ha még gyári ablokkfél! Ami oda van ütve az elvileg egyezik azzal a fémes sorszámmal ami a tetején a karbi alatt van! Vagy volt ha le nem vakarodott már rola! Nekem egy kicsi hiányzik a széléből,elég massziv anyag ugyhogy nem nagyon jön onnan le!
4=Olajtartályt azt nem tudom honnan veszel! De majd szétnézegetünk hátha sikerül! Több szem többet lát! :))) Èn 10 liter benzinbe teszek 2deci olajat! Elég jol fog füstölni az biztos,de ha 10-12ezerig huzod majd neki akkor kelleni fog bele az olaj hogy kenés legyen! Kis fordulaton meg ugye sok lesz de tartály nélkül ugye ez van! :)) Nekem nincs tartályom magam kutymákolom a benyát bele! De mielőtt tartályozol nézd meg egyáltalán megy e a szivattyuja vagy tele van "szarral" :) !
5= szegény motorral csak mentek ahogy nézem! Elhagyta az indexeket,a tükröket,csak használta szegényt! :((( Engedd le az olajat belőle! A lánc meg a lánckerekek milyenek? Rángasd meg oldalra a hátso kereket nem-e log a villa vagy a kerék agy! Az akksi milyen? Műszerfal működik? Kuplung jol emel? Ha kicsit csuszik akkor baj van! Birnia kell tapadni hidegen melegen mert lekapja és kuka lesz! Csinálj pár közelit a blokkrol meg a motorrol innen onnan ahol ugy látod gond van vele! Középrugo! Ha szivárog az baj!
bronzpersely?
a gyújtásdekniben kéne lennie? mert ott nekem csak a műanyag van oszt annyi....testet kapott zsinórtot, a vázról mert nem volt tuti a blokkról...
olyan mintha valami megfogná indításnál, lehet hogy akkor a bendix lóg mikor kigyün
akkutöltőre is ráraktam közvetlenül kiiktatva az elektromos rendszert...ránt egyet aztán búg mint a fene
Bocsi akkor félre értettem! Szerintem ne is keress rajta motorszámot! Mert én sem találtam az enyémen! Pedig már egy párszor szét szedtem a blokkomat! De azért tuareg50rv barátomat is kérdezd meg hátha én is vak vagyok!
Szia!
Bizony jól látod! Sokan azt gondolják, hogy terepes kinézetű monstre eszközt csak használni kell és belesz@rni a karbantartásba. Ezt nagyon sokszor látom a mountain bike használók esetén is. Egyszerűen érthetetlen számomra ez a felfogás!
Szóval esztétikailag tényleg gatya! De ezt tudtam! Ám a hangja! Mint egy óramű! Sehol semmi nem folyik vagy szivárog belőle.
A blokkja majdhogynem tiszta, Minimál takarítást kíván.
Az elektronikájával lesz melóm. Olajtartályt meg igyekszem pótolni.
Köszi az infókat! Megkeresem tuaregrv50 kollégát.
Gondoltam, hogy hiányzik a fele a kartervédőnek csak nem akartam okoskodni az eladóval, mert úgy sem volt meg a párja ! Ha meg lett volna akkor oda adta volna.

Viszont nem az RV feliratot nem találom a blokkon, hanem a motorszámot. Az Izsemen egyszerű volt mert jól látszott a forgásházon a beütött számsor, ami egybevágott a váznyaktáblán lévő adattáblába ütöttel. De itt rejtély számomra hol van, pedig szétnéztem az arcom a blokkon alul-felül egyaránt.
Üdv!

Végre. :)

Akkor, motorszám. Nem tudom.
125-ösökön vagyis a 127-es tipuson jobbról a lánckerék felett van. 123-asba bal oldalt azt hiszem. Ezen nem tudom, szépen egy alapos tisztogatás után, úgy is megtalálod vagy megvárod Csabit, ő ezeknek a kicsiknek a specialistája.

Az a vázszám a nyakban. A matricán lévő istentudja mit jelent, a nagyobbakon is van. Úgy kezdődik, hogy DGM 12345. Nem fontos.

Kartervédő. Az ürge csak etetett vele téged.
Természetesen bal oldala is van a karter védőnek, csak ezt megették róla. Két félből van és érdekesen van összeillesztve. Olyan mint a ponthegesztés, csak műanyag módra. A nagyokon is ilyen két darabból áll. Amúgy csak a kavicsfeverődéstől és a sártól véd. Olyan funckiója sosem lesz mint egy versenyendurón lévő acél/alumínium haspáncélnak.

Olajtartály bontóstól. Addigi keverékarány, szerintem 50-es.

Szegénnyel megjáratták a hadak útját az látszik rajta.
Majd Te gazdája leszel, eddig csak berepülő pilóták hajtották.
olyan problémám van hogy a viz pumpa tengely végénél a blokk félben van egy kis persely na az nekem át lukadt és be engedte a vizet a forgatyus házba nincs valakinek ilyen perselye? rotax 127-es blokk
Szia!
Az RV4 felirat a kis láncfogaskerék mögött kéne hogy legyen!
A váznyakon a beütött számsor a váz szám! A matricát nem tudom mert nekem nincs olyan a motoromon!
A kartervédőd fele hiányzik! Jol látszik tuaregrv50 barátom képein a kartervédő! http://www.sportmotor.hu/motor...
Neki pont ilyen motorja van mint neked, az elérhetősége az adatlapján, szerintem segít neked ha bármi kérdésed lenne a motorral kapcsolatban!
Üdv!

Múltkor szerintem linkeltem vagy írtam pár helyet ahol utána kérdezhetnél.
Mérj előbb egy kompressziót rajta. Olajat eheti a szelepszárszimeringtől is. Az a jobbik és filléres dolog.
Ha a kompresszió ment el belőle, akkor biza kösd föl a gyatyót szerintem.
Nem olcsó felújítani, főleg azért sem, mert ritka járgány már.....
Cső!
Ott lehet jó idő volt, de tőled délre elég gatya volt.... nem motorosnak való.

Önindító;
A főtengely biztos nem szorul, azt összerakáskor észrevetted volna.
Nincs valami elvetemedés és összeszorulnak egymásnak a dolgok?
A lendkerék fedélben a kis bronzpersely nincs szétkopva? Attól el tud feszülni a bendix, ha kopott. Vagy esetleg nem szorul benne?
Csattan mikor benyomod a gombot csak nem teker? (ha csattan, akkor a bendix kivágódik a fogaskoszorúba. Így jó)
Nagyobb akksiról próbáltad már?
Test kábelt is vittél neki direkt az akkuról? (nekem van az is behúzva neki, meg a blokk is külön vastag kábellel le van testelve. Szóval test van bőven neki. Relé gondom sosem volt)
Lehet ám kopottak a szénkefék és nem megy át rajtük az amper.... de előbb az akksit 100%-osan ki kell zárni mint hibát, meg a szoruló alkatrészeket.
Jó lesz az a gép.
A csörgés, ahogy melegszik halkul?
Gyönyörű mindkét motorod!
De meg ám! :)
Hát, nekem meg csak 45 Kb/s engedte letölteni.... eltelt pár percbe mire lejött...
Igen, megérte!
újra megejtettem az olaj cserét ,és tényleg a leömlők alatt jött a naggya. Kössz az infot.
Egy másik dologban kérnék még segitséget: volt/van olyan problémám, ha a motor túl felmelegszik, akkor fogja magát és lefullad.(órákat járhat a motor alacsony fordulaton, de ha jobban pörgetem, akkor egyszercsak megunja és leáll.) Ha a szivatót rákapcsolom ilyenkor, akkor néha segit, ...de többnyire az se. Ilyenkor kell várnom 5 percet mire beindul. Ezt már régebben is irtam. javasolták hogy tisztitsak karburátort, szűrőket, új gyertya, stb. ....de továbbra is fennáll a jelenség. Lehet vmelyik elektromos alkatrész vagy kábel nem lájkolja a hőt?(a kompresszió amúgy jó, jól húz a motor)
Hi! A teleszkópból folyott az olaj, és a fékpofák sokáig olajosak voltak. Próbáltam megmosni stb, de mintha teljesen bele lenne ivakodva. Lehet ezzel még valamit csinálni, vagy újat venni és kész? Kösz szépen
Üdv mindenkinek!
Ez a nap is eljött, hazakerült a Wind 50 !
Ám nem kevés munkát igényel, hogy élvezhessem is !

Most már konkrétabb kérdésekkel bombázhatlak majd titeket.
Így mindjárt néhány:
Hol találom a blokkon (RV4) a motorszámot?
A váznyak bal oldalán van egy beütött számsor, feltételezve de nem megengedve; az lenne a vázszám. Vagy ? Illetve a váznyak jobb oldalán lévő matricán van betű és szám kombináció mi lehet? Esetleg motorszám, amivel stimmelnie kellene a blokkban lévőnek ?

Kartervédő:
Nálam csak a jobb oldalon van, és állítólag erre a típusra nem is kell a másik oldalra, mert a kipufogó miatt nem férne el (az eladó szerint).
De nekem úgy tűnik, hogy ez nem lehet így. Mert igen csak instabil a dolog, vékony kis lemezárú semmi merevítés vagy ilyesmi. Érzésem szerint így aligha tölti be amire kitalálták.
De simán lehet, hogy tévedek. (Én csak gépész vagyok )

És olajtartályom sincs! Gondolom nem lesz könnyű beszerezni.
Így ameddig ez nem oldódik meg, ha esetleg szervizelés-próbálgatás áll fenn, milyen arányú keveréket készítsek?

Hirtelen ezek jutottak eszembe. A válaszokat köszönöm!

Íme néhány kép:
Üdv az érdekelne hogy hol találok hozzá új alkatrészt konkrétan dugatyút csapszeg tűgörgő csapágy mert eléggé lomha lett meg eszi is picit az olajat kompreszió se anyi mint kellene és szeretném felújítani meg minden leállítás után beköpi a gyertyát én szelepszár szimeringre gondolok hogy azért meg a dugatyú miatt bekormolja motorolajal
Fasza... És akkor kb mennyi olajnak kell bele mennie?