Nézegettem Magyarország motoros túraútvonalait.
Egy tipp a helyszínre: Első nap találkozhatnánk a Gemencei erdőben, ahol lehetőség szerint kis ismerkedés, motorozás, majd sátrazás.
Másnap ellátogathatnánk Csesznekre, ott motorozás, majd indulás haza. Vagy alapból lehetne Cseszneken a találkozó, és akkor egyik nap oda, másik nap vissza.
legszurom tuti nincs mar, az elso lanckerekvedot megleshetem ha gondolod.
ha jol lattam 127es blokkos tuareged van.
hetfo-kedd tudom meglesni leghamarabb.
Nekem úgy van a visszajelző, hogy a "Low Beam" az a helyzetjelzőre már világít.
(furcsálltam ezt én is, de gyári a bekötése átvizsgáltam)
Aztán tompítottra minden marad és reflektorra meg a "High Beam" is világít.
Egyébként test hiba a gond. A fényszóró izzókat vedd ki, tedd vissza, hogy kicsit "karcoljanak" a foglalatban. A két kis réz "nyelvet, ami az izzó két érintkező pontjára ér, azokat hajlítsd beljebb kicsit. mikor bent az izzó, akkor meg mozgasd ide-oda.
Látom emlékszel még rám. Rögtön feltűnt az orosz karóra márka.
Ha a hengerben a bevonat (nikaszil) gatya, akkor az megküldi a végösszeget. Úgy egyébként egy márkás dugó 25, (wössner, vertex, prox) hajtókar 25 (prox), főtengely szét-összesajtolás, centrírozás, még egy kb. 10-es műhelye válogatja mennyiért csinálják. tömítés készlet 5-6 ezer. Meg a henger honolása, plusz munkadíj a szerelésre.
Úgy értettem akkor a nem átlagost, hogy ez a 125-ösökből az utolsó és egyben legerősebb széria. Motor, fék, váz. (Rallyt, leszámítva)
Karbit még a 34-est is bírná, szóval. :D (rally-n az van)
Úgy egyébként ugyanaz mint a többi 123-as blokk.
Ha szereted, akkor csináltasd meg. Ez a saját véleményem.
Szerintem egy robogót nem fogsz helyette venni, abban biztos vagyok, még ha a felújításból árából lehetne is értek kapni egy kis libakergetőt....
A hiba okát ezért nem ártana megkeresni ám.
Gyertya milyen hőértékű volt benne?
Esetleg szegény keverékkel jártál? A gyertyakép milyen volt, mikor nézted valamikor a hiba előtt?
Nagy volt a hő, ezért elcseppent a gyertya elektródja és átégette a dugattyútetőt. Járt már így más is, bár nem vigasztal tudom.
Beállítás hiba miatt járhat így könnyen.
Helló Alaska117!
Értem. Nem nem az enyém, csak még 2009-ből emlékszem egy ugyanilyen küllemű gépre, amit hirdettek. Ha az ülésen hímzett, az aprilia felirat, akkor 100%-hogy az volt az, amire gondolok.
Azt esetleg nem tudod az előző gazdájánál akitől vetted, mi volt az előélete?
Baranyából írok. Te?
érdekes jelenség fordult elő ma. nem égett se a tompított se a fényszóró. leveszem a fejidomot és látom hogy az egyik izzó kiégett de a másik jó de csak nem világít. pedig a vezetékekből jön áram. a másik érdekes ezzel kapcsolatos jelenség, hogy ha benne van az égő a foglalatban a műszerfal alatt lévő visszajelzőn ha felkapcsolom a helyzetjelzőt világít a zöld tehát a tompított visszajelzője de ha már ráaadom a tompítottat akkor világít a fényszóró visszajelzője is. és ha rááadom a fényszórót nem történik változás ugyanúgy világít mind a 2 de a lámpa természetesen nem világít. Viszont ha kiveszem az égőt a foglalatból akkor a visszajelzők normálisan működnek. Valakinek ötlet?
hát bekövetkezett, amit nem szerettem volna, megállt a gép, egyszercsak lefulladt olyan 70-es tempónál, és többet nem indult be.
a gyertya elektródája hiányzott, nem volt kompresszió, ezt meg tudtam nézni a szerelő távirányításával, (szikra volt) de ennyi. felkészültem a legrosszabra.
aztán amikor ma szétszedtük, egy borsónyi lyuk tátong a dugattyú tetején.
valószínüleg én vagyok a hibás, fogyasztotta a fagyálót, de nem néztem meg, és nem elfolyt valahol, hanem a motorba került.
drága tanulság.
és most nem tudom mit tegyek, mert tiszta aluminiumreszelék a belseje. szerintem mindent ki kell cserélni, és ez nem lesz olcsó mulatság.
a szerelő srác nagyot nézett, amikor szétszedtük, 32-es (?) a karbi benne, a kipufogóban semmi folytás, ez tényleg a csúcs lehetett valaha. 3asban 12000-et pörgött, úgy, hogy a power szelep nem is megy valószínüleg. így tudott 110-et.
szóval holnap kapok árakat, és nem tudom mit tegyek, amúgy minden rendben rajta, mondjuk a kuplung lassan csereérett, meg láncot is kell cserélni, de minden működik rajta. sajnálnám elkótyavetyélni.
nincs rajta rendszám, nincs papírja, a rendszámosítás lehetetlen, szóval nem igazán tudom mit tegyek.
az az igazság, hogy nagyon megszerettem, és költenék is rá, de NemesG szerint a motor nem átlagos, és nincs elképzelésem mennyire lesz macerás felujítani.
Hogy ne menne.
Két "körömnek" kell lenni a racsnis fogaskeréken. Arra rátolod a kis kis műanyagot és hajtja is.
Hoppá, már értem mire gondolsz. Igen egy alátét és "nekiszorítja" majd.
De mint múltkor írtam, pontosan hézagold ki!
ha megengedsz mēg egy dolgot..
neked megy a fordulatszám mérőd?, mert a kis műanyagkerék nem nagyon fog kapaszkodni a racsnisfogkerékhez...azt a kihézagolással oldottad meg?
összeszorulnak? (legalább is remélem)
üdv
ha gondolod en epp a minap bontottam ilyen akasztocsavart ami neked kellene. ez gyari csavar.
ha nem surgos akkor hetfon elpostazom neked egy boritekban
a szimeringet en nem vmi konnyen talaltam felenk a boltokban, de vegul sikerult beszerezni meretek alapjan beszerezheto csapagyboltban vagy akar autosboltban is.
en is arra tippelek hogy maskepp van kopva a betet ugye a regi tarcsahoz aztan csak beleloktem hogy jo e a tarcsa.. majd meglesem mit lehet egyengetni rajta, de nem valami vastag mar ugyhogy sztem uj betet lesz a vege (az a tuti )
viszont ma kaptam meg a beosztasomat es egyenlore ugy nez ki csak 20.an leszek itthon, elotte utana melo... igy nekem a satorozas gyanus hogy felejtos ha ossze is jon.
Skyton, most már sorra kerülsz Te is. :D
Hát nagyobb szimeringgel. :D :D Teljesen hétköznapi méret, csapágyboltban raktárról kaptam. Külső átmérő ugyanaz, mint a régi, csak a csőtengelyt mérd meg és az lesz a belső. Fejből most nem tudom....
Menetsűrűség, hááát normál. Itthon Én csináltam bele. De, köszörülni vagy esztergálni, (itthon csak köszörű volt) úgy, hogy az átmérőt egy bizonyos hosszúságban csökkenteni kell. Most pontos méretezést ne kérjél, mert nem emlékszem rá. De majd úgyis látod, adja magát.
Ha kell, akkor megnézem a régi vakcsavart ami benne volt és megmondom mi a menet mérete, de ha van tolómérőd, Te is letudod mérni.
Írjál, ha elakadsz.
Asuscrew,
Én kivenném a csapot, a karbin a benzincső csatlakozót is levenném és mindkettőben koszt keresnék elsőre. (mindkét helyen van szűrő)
Aztán az úszót is bedobnám egy pár deci benzinbe, nem-e merül el egy idő után. Tűszelepet is ellenőrizd zár-e rendesen és átfolyik-e rajta könnyedén a benya.
Gyertyahézag, 0.4-0.5 mm
A hűtő belső alsó sarkánál vezeték csatlakozások, az alaplaptól jönnek fel, és csatival tovább, tisztítsd a kontaktokat.
Esetleg gyertyapipa, kábel csere, gyertya csere. Ezeken menj végig.
Időpont, Augusztus 20.-a
Helyszín még tisztázatlan, a résztvevőktől függ, de valami köztes hely a jelentkezők induláspontjától kiindulva. (közös megegyezés tárgya)
Jelentkezzen aki akar jönni!
Feliratkozni úgy lehet, hogy másold ki ebből a hozzászólásból a szöveget és illeszt be a sorba a neved.
(Írd meg a motorod típusát is, ha akarod.)
Jelentkezők:
NemesG -- Aprilia Tuareg 125
attilahunter - Pegaso 650
Imi Tuareg Wind 125 ( remélem már végre el is jutok)
Pistejm - Aprilia Pegaso 650 ie
Tuareg50rv -- Tuareg Wind 50
hali elkezdtem bontogatni,
és olyan kérdésem lenne, hogy ahol a két tengely kijön a dekniből, ott mivel tömítetted le ? mert ott egy szimmering volt, de most megvastagodtunk ugye... lehet ily méretűt beszerezni kereskedelmi forgalomban ?
a másik meg a kis akasztó csavar , a menetsűrűség nem szabványosra utal...csináltattad, vagy egy kis utánajárással lehet szerezni azt is?
bocsi a hülye kérdésekért, megoldanám egyedül is, de hátha hallok valami okosat gyorsan
Sziasztok!
Aprilia Tuaregemhez 125: szükségem lenne egy pár dologra,ha esetleg valakinek lenne -komplett leégszürőház
-első lánckerékvédő
-feszszabályzó
Előre is köszönöm
Egy tipp a helyszínre: Első nap találkozhatnánk a Gemencei erdőben, ahol lehetőség szerint kis ismerkedés, motorozás, majd sátrazás.
Másnap ellátogathatnánk Csesznekre, ott motorozás, majd indulás haza. Vagy alapból lehetne Cseszneken a találkozó, és akkor egyik nap oda, másik nap vissza.