Valaki megtudná nekem mondani hogy az 55,5 átmérőjű dugó az hágy köbcentit jelenteni illetve van-e nagyobb méret?
Mert a mostani úgy kuka ahogy van... Perselyeztetni érdemes,ha nincs több méret és az kb mennyibe fájna?
értem az álláspontodat... de, a motoromat olyan (szemtelenül) olcsón vettem, hogy "bűntett" lett volna kihagyni csak azért mert nincs papírja! Km/h órát leszámítva mindene hibátlanul működik, visszajelzők, világítás/kürt, a fékek jók, a láncszettben is sok van még, a hangja veszett jó, remek erőben is van és jó a váltója is, semmi nem kotyog vagy zörög rajta, csavarok dísz fedelei és sok olyan kis bisz-basz is megvan rajta ami sok papíros gépen sincsen már, szóval nagyon nagyon egyben van, egyedül a gyári fényezését kellene még visszaállítani! Kézvédők, láncvédő és a 4 db gyári index kell hozzá, utána 100%-ban eredeti. Ráadásul vettem mellé még egyet alkatrésznek (127-es berúgós blokkos), ez olyan 75-80%-ig volt hiánytalan és az áruk így is sem érte el egy közepesen lepusztult széthajtott papír nélküli gép árát! Ebből kifolyólag nem szeretnék megválni tőle (tőlük).
Olyan meg biztosan van (valahol) olyan akinek nincs jogsija de papíros a gépe és nem vizsgáztatja vagy csak "földúton csapatni" használja, nem akar fizetni utána semmit és kivonatta, összetörte de a váz ép vagy a blokkja állt be és nem akar költeni rá ezért inkább szétbontja. Olasz forgalmi van hozzá és tuti nem lesz rendszámozás...
Ilyen esetekre gondoltam nagyjából. Nekem 1 db vázra van szükségem így 1 olyan ember kell csak akinek van, nem több nem kevesebb, tehát nem kell, hogy sokan ezzel foglalkozzanak.
Tegyük fel lesz ilyen váz (valahol), a vázért és a papírozásért kifizetett összeg + a 2 motor árát is beleszámolva sem lennék anyagilag ott mint egy papíros/műszakis moci ára! Ha erre a papíros moci árra rászámoljuk annak az átírását is akkor még jobban is kijöhetek.
Ha végképp nem lesz ilyen váz vagy bármi megoldás, akkor sem fogok keseregni mert könnyű terepen nagyon jó ez a kismotor! Sok vigyort képes az ember arcára csalni öreg kora ellenére is!
Bocs a kisregényért, de sok gondolat megfordult a fejemben a dolog kapcsán.
Sok benzint és sok szabadidőt kívánok mindenkinek!
Sajnos (/vagy szerencse) nem sok ember bontja szét a rendszámos motorját azért, hogy eladja a vázat és a papírjait.
Alapvetően erre elég ritkán van igény és egyben papírral még mindig többet ér a motor mint csak a váz..
Erre a vétel előtt kellett volna gondolnod neked is, hogy később szeretnéd-e rendszámozni. :/
De azért sok szerencsét. ;)
Én a helyedben ha mindenképp rendszámos motort szeretnél akkor eladnám a jelenlegit és vennék 1 rendszámosat.. árban kb 50-60eft különbség van a 2 között.. Csak az a kérdés, hogy úgy találsz-e számodra megfelelőt.
zsolt 0430 esélyes hogy ott is rendbe kellene rakni a dolgokat már egy lamella csere is ráférne már, mert nem mondható el hogy már teljesen kiemelne a kuplung :\ Vagy gondolom ezen probléma folytán várhatok még egyéb károsodást.....
Sziasztok!
Tavaly vettem meg első nagy motoromat egy 125 Tuareget. Azóta már jó pár km sikerült vele menni, de most nyáron láttam neki a felújításának. Jó pár probléma akadt a motorral kapcsolatban a rossz beállítások és a nem megfelelő szervizelés miatt. Eddig a legdurvább amivel találkoztam az olajszivattyú rossz beállítása mitől túl sok olajat kapott egyrészt füstölt a gép tőle rendesen másrészt jó ideje így használhatták mivel a kipufogót ki kellet égetni...(30centis lángcsóva a hátsódobból fújatással nem hétköznapi látvány) ezek után sokkal szebb és mélyebb hangja lett és a motor is jobb erőre kapott, de még mindig nem volt az igazi, így gondoltam ránézek a power szelepre(RAVE 2) hát sajnos ott is tapasztaltam olyan dolgokat amitől égnek állt a szőr a hátamon... Pl.: a gumi tömítés amit nem tudom hogy lehet-e külön szerezni, mert mindent csinál de tömíteni már nem hiszem hogy képes :\ , akkor a túl sok olajtól a power szelepet negyedóra volt kiszenvedni a hengerből úgy rá volt égve, ezt szépen letakarítottam és így 1000x könnyebben mozog a helyén. Ezek után kezdtem a netről szedett leírások alapján össze rakni ismét a szelepet ahol kiderült hogy a volt tulaja a rugót ami szabályozza a szelep működését a henger és a power szelep háza közé rakta.. miközben pár alkatrésszel később helyezkedik el ez az elem. Ezek után össze állt a gépezet és már érezhető volt a különbség mikor megvettem.(a power szelepet úgy lőttem be hogy 7500-7800 fordulat között nyit) Így ezek után jött a próbálgatás minden rendesen működött ment is, de most előjött egy olyan hiba, hogy gurulok vele egyszer csak gondol egyet és elkezd fulladozni , ha ráhúzom a szívatót akkor még gurul egy kicsit és ismét elkezd fulladozni majd megáll, A váltó felkeményedek és nehezen lehet üresbe vissza játszani. Kis idő után egy adag önindítózás, vagy tolás után beindul a váltó meg némileg felpuhul és könnyebben rakja a sebességet, miután gurultam vele tovább ismétlődik a hibajelenség.Már a karburátort kitakarítottam, a gyertyát kiszedtem megtakarítottam állítottam gyertya hézagot, de még mindig nem szűnt meg a probléma.... Valakinek lenne tippe vagy javaslata hogy mit kellene megnéznem vagy tennem akár vennem hogy a probléma megszűnjön?
en is barkacsoltam a jo idoben, hasonlo modon
szetszedtem a mehbe 2 agyonvert blokkot hasonlo szerszamokkal es kello fizikai erohatassal de lett belole 8 kilo tiszta aluminium
egy kis info a tobbieknek is, a 125os tuareg kilometeroraspiraljanak a belso szala megegyezik a regi pega spiraljaval
addig guberaltam a kacatok kozott meg nem kelett spiralt vennem.
s talaltam meg fektarcsat is elore, majd meglesem milyen allapotban vannak. (a jelenlegi fektarcsam ugye ut sajnos...)
na ez a jo hozzaallas
nekunk sajna most nem lesz keret a nyaralas utan egy nagyobb kirandulasra, de a satrazasban benne lennenk ha osszejon a szabadnap 19.ere.
gondolom 19-20 lenne akkor a tali.
varjuk akkor a tobbiek velemenyet is a satrazasrol.
Időpont, Augusztus 20.-a
Helyszín még tisztázatlan, a résztvevőktől függ, de valami köztes hely a jelentkezők induláspontjától kiindulva. (közös megegyezés tárgya)
Jelentkezzen aki akar jönni!
Feliratkozni úgy lehet, hogy másold ki ebből a hozzászólásból a szöveget és illeszt be a sorba a neved.
(Írd meg a motorod típusát is, ha akarod.)
Jelentkezők:
NemesG -- Aprilia Tuareg 125
attilahunter - Pegaso 650
Imi Tuareg Wind 125 ( remélem már végre el is jutok)
Pistejm - Aprilia Pegaso 650 ie
(ui.: Arról volt szó, hogy lehet két napos lesz. Én benne vagyok egy sátrazásban. Szerintem mi tartunk egy 3 napos Dunántúl túrát már 17-től barátnőmmel, és majd becsatlakozunk 20-án a csapathoz.)
igen jol emlexel volt rajta. a tuaregen anno nekem kifejezetten motoros kormanyra szerelheto vizhatlan aljzat volt,motoros boltban vettem vmi 3000 korul. a gps tarto is atlag 3000 ft es szinte minden motoros boltban lattam amerre jartam eddig, de neten is van.
az aljzatot viszont sokkal olcsobb ha veszel egy sima vizallo aljzatot autosboltban kb 300 ft-ert es a vezetekelest megcsinalod magadnak.a pegan most igy van nekem is, csak epp az elozogazdaja csinalta s nem en, de en is igy csinaltam volna csak mashova tettem volna
ha kell tudok segiteni majdha elakadsz vhol.
nagyon köszönöm bonyolultabbra gondoltam...ezek szerint nem muszáj széthúzni a blokkfelket?
hozzávetőlegesen mekkora a hézagoló vastagsága a kis műanyagkeréknél?
meg a kuplung kosárra a köztes fogkeret a kuplung fogja rá, nem kell biztosítani, hézagolni stb.?
meg ha lesz még problémám ezzel kapcsolatban remélem megkereshetlek
köszi előre is
Csaobella!
Valaki engem is irjon bele abba a listába ha kérhetem! :) Oltári okos a telefonom,ugyhogy ilyet nem hajlano kivitelezni! Köszi aki megoldja! :)
Akkor most 20.-a,vagy 19-20.-a?Nehogy ott lessek 19.-én valahol a pusza közepén,örülve a sikernek hogy elsönek értem oda,közben meg 1 nappal hamarabb mentem mint kellene!
Időpont, Augusztus 20.-a
Helyszín még tisztázatlan, a résztvevőktől függ, de valami köztes hely a jelentkezők induláspontjától kiindulva. (közös megegyezés tárgya)
Jelentkezzen aki akar jönni!
Feliratkozni úgy lehet, hogy másold ki ebből a hozzászólásból a szöveget és illeszt be a sorba a neved.
(Írd meg a motorod típusát is, ha akarod.)
Jelentkezők:
NemesG -- Aprilia Tuareg 125
attilahunter - Pegaso 650
Imi Tuareg Wind 125 ( remélem már végre el is jutok)
Mert a mostani úgy kuka ahogy van... Perselyeztetni érdemes,ha nincs több méret és az kb mennyibe fájna?