Rájöttem, hogy miért is veszített a motor a Stabilitásából.. A bal telószimeringem bemondta az unalmast... (Fél éve lett cserélve amikor megvettem a motort) Nem tudja valaki a gyári méretet? :D
Főfúvóka mérete határozza, hol a "legjobb" a tű helyzete.
Úgy kell a fúvóka méretét megválasztani, hogy a tű, középső helyzetben legyen a legideálisabb. Azaz lerakva "kevés legyen" az anyag, mintha kicsi lenne a fúvóka, de felvéve teljesen pedig sokalljon.
Középen legyen az arany középút, ahol a legjobb a motor viselkedése.
Ha főfúvókát nem akarsz buzerálni, akkor addig játssz a tűvel, ahol a legjobb lesz.
Azaz egyszer leengeded teljesen. (legfelső rovátkába a kis zégert)
Aztán próba, ha nem jó eggyel emeled a tűt. (kis zéger eggyel lejjebb)
És így tovább, míg nem növekszik a teljesítmény, gyorsulás, javul a viselkedés. Ekkor eggyel vissza a tűt, az előző jól működő beállításba.
Aztán így lesz a fasza.
Pöcsölős, időigényes munka, de "meghálálja" és nem utolsósorban fülig ér a szád a motorozást követően.
sziasztok érdekelne hogy 125cccm tuareg rally v127 -es nél 34 es karbival melyik sibertü állásba adja a maximumot! illetve a rezó utáni elvezetö csö mérete is érdekelne! köszi ha tudtok segíteni .
www.cma-motor.hu nekik van spiraljuk 2500ert. en naluk vettem anno...felhivod elmondod mire kell es kuldik is akar postan.
amugy ott korul van az emlekeim szerint. :)
Megmértem a meneteket. Ha minden igaz, a felső (könyöknél) 15, a kerékagynál lévő pedig 12mm. A hossza ugye 94centi. Csak az a bajom a meglévővel, hogy kéne még 2 centi, hogy odaérjen a spirál vége a könyökhöz. Bár ha lenyomom a telót talán megvan.. A másik gebasz az lenne hogy el vannak kopva a spirál végei. Na mindegy akkor valamit sufningolok rajta, hátha rá tudom valahogy tenni.
Na hát Trojákékhoz én is csak végszükség esetén mentem.. ehhez csak ennyit fűznék hozzá.. :D
Egyébként én is 94-96-ra emlékszem, ami oda is ér, ha van az órád aljában egy könyök.. Ami elvileg gyárilag ott van, aztán az évek során el szokott tűnni.. Ha nincs ott, akkor lehet, hogy itt a fórumon is tudsz venni egyet ami működik..
Holnap megírom mi mekkora.
Ha emlékeim nem csalnak a hollander menetek 12-esek, a spirál hossza pedig 95-96 cm. 94-el lehet nem mondott hülyeséget, mert az enyémnek (gyári) a vége kijön a "spirál házból" és meg is van ott nyújtva, mert egyszer feltekerte az első kerék....
Annak alapján kellene nekem is csináltatnom egy újat, mert ami most van 105 cm hosszú és a gyári helyen nem lehet elvezetni, mert nagyon megtörik a spirál íve. A hűtőrácson van kibújtatva ami nagyon nem kóser...
Csetény, Trojákék... én egyszer akartam ott venni km spirál meghajtót, többször kellett felhívnom mire legyen valami, de nem volt és nem is lesz, azt mondta a telefonba. Mondom OK heló, szia.
Biztos sok minden van ott, de sok minden meg nincs. Ez szerény véleményem...
NemesG lenne egy kérdésem, vagy akinek olyan Tuaregje van mint nekünk. milyen hosszú a km óra spirál és mekkorák a menetek a csatlakozóknál? Mert nekem azt mondták a csetényiek hogy 94 centi a gyári, ez van a könyvbe. De mondom 100 centi körül kéne hogy legyen, a 94es le sem ér odáig + a hollandik méretei sem stimmelnek. Erre azt mondja a csávó hogy akkor egy elefánt van a motor elejébe... -.-
Akkor most mi az igazság, mekkora az a spirál?
ez nem jo hir.
en is kuzdottem a benzincsappal minap, felvarialtam a jot es nekem is durrogot es leallt kis fordulaton, aztan rajottem hogy az alapjarattal volt gond, keveselte a levegot, adtam hat neki es tokeletes.
ha nem indul jol akkor a karburalassal vagy a szivatoval nem okes vmi...nekem is ilyen volt regebben...neha alig indult csak 4-5.re....
de amiota megfurdettem a hengerfejet benzinben es minden mast mikor folyt a csapom...szetontottam a karbit kipucoltam...kis hangolas...azota mind1 mikor inditom 1 poccintes es ketyeg.
amugy nekem ngk dr8eix irridiumos van benne. tavasszal tettem bele, eddig jol muzsikal.arban vmiveltobb a simanal de nem veszes...
Ha 2-3 napig áll, akkor az enyém is makacskodik össze-vissza.. 5-6x-ra indul be akkor is, ha meleg van.. Nem szeretik, ha nincsenek minden nap beindítva.. :D
Sajna még az is a régi, pedig kerestem sok helyen, bontókba, itt-ott.. Csináltatni meg nagy valószínűséggel nem fogok, mert nem ír vissza az elektronikus gyerek akit te is ajánlottál, pedig hívtam is azt mondta még nem volt ideje visszaírni....ez volt lassan 2 hete. Tehát még marad a Csetényi bontó, ott remélem lesz fesszab is meg netán fúvóka. Ha meg nem, emzolival csináltatok egy három db-ot. Pénteken úgyis Csetény fele járunk, szóval remélem lesz minden
Na a Dunaújvárosi kirándulás óta elöször elővettem a masinát hogy beindítsam pöfögjön egy kicsit, hát azt hittem itt helyben meggyújtom és beborítom az árokba. Csak félórányi b...akodás után meg gyertya pucova után volt hajlandó ő nagysága beindulni.
félórás pöfögtetés után begurolok a garázsba ott elékezd durrogni össze vissza járni és egyszer csak leáll nem indul egyből egy kicsit hagytam aztán pöcc röff indult de megint elkezdett durrogni,prüszkölni és leállt. Na mondom "most kell hogy felmenjek különben olyat teszek hogy megbánom..."
Nektek is a gyárilag előírt gyertya van benne a gépben (NGK DR8EA)
Még írja az S végződésűt a rézbetétest lehet kipróbálom.
Fesz.szabályzó gond megoldódott?
Én ugyanígy jártam, mint írtam is a feldörzsárazással....
Most a 105-ös van benne, ennyit bírt el... a 110-essel is fulladt.
De érezhetően jobb most. Ettől nagyobb fúvókát, már csak nagyobb torkú karbival bír el, több levegő kell a többlet anyaghoz.
Itt a fórumon keresd Molnár Zoltánt. (emzoli)
Olcsó, olyat csinál amilyet kérsz. http://molnarzoltan.atw.hu/
Üdv mindenkinek!:)
Ma úgy döntöttem bekarburálom a gépet, mivel 6-ban már nem forgott ki, mindig 5-ben mentem. Ezért megfúrtam 1-2 tized mm-rel a főfúvókat és láss csodát... sok lett -.- Most csak 4ezerig lehet kiforgatni úgy befullad, a súberen meg hiába állítgatok.. Ezzel nem is lenne semmi gond, ha lenne több fúvókám is otthon.. Na most már mindegy.
Szóval 26os Dellorto karbihoz keresnék 95-120 közötti méretben főfúvókákat, ha valakinek akad, az legyen szives jelezze! köszi!
Igazábol nagyon sokat küzdőtem hondámal tehát nem szoktam feladni
Sajnos tényleg kicsit tanácstalan vagyok mit csináljak pakoljak át mindent a hondára és járjak közétek tuareg kinézetű hondámal vagy esetleg segit valaki és ad esetleg alkatrészeket és rakjam rendbe azt is?
Tudom kicsit macerás vagyok meg egy állat amiért átraknám a cuccokat hondára de szerettem a kihívást
Honda tuareg wind mtx
Gratulálok a géphez, és Üdv köztünk :)
Azt hiszem, hogy a lényeget már leírta NemesG.. Nagyon újat én sem tudok neked mondani.. Ha fordított telód van, akkor azt mindenképp nézd meg, hogy olajzik-e, ha igen, akkor sürgősen szimering csere.
Úgy gondolom, hogy ha összerakod szépen, és megadsz neki mindent amit szeretne, akkor nagyon megfogod szeretni ezt a 'kis' gépet.. :)
Nekem sikerült olyat kifognom, amihez sokszor hozzá kellett nyúlni, de én így is teljesen beleszerettem.. Ennél jobbat nem tudtam volna elképzelni magamnak. :)
Főfékhenger felújítás lehet abból. Persze, ha az olaj rendben van és le van légtelenítve faszán.
"chek list".:
- kerékcsapágyak. :)
- kormánycsapágy (kottyan-e a villa)
- Himbarendszer perselyei
- olajfolyások vannak-e
- "szarkafészek" villamossági sufni megoldások, sok szigszalaggal.
- olajcsere a váltóban mindenképp
- fékek. :D
- világító és jelzőberendezések
- lánc, lánckerekek
- csavarkötések
- vázrepedés (ilyenről még nem hallottam, hogy megrepedt volna egy is, de kitudja) :D
- Gumik
- gumialkatrészek
- egyszóval minden négyzet millimétert át kell nézni ilyenkor!
Spirált felrakod, nem mér?
"Műszer alatt van a bibi" hát akkor a derékszöghajtás pusztult meg, de kb 5 másodper leellenőrizni... hogy tényleg az-e a ludas.
Nincs rajta spirál, kilóg a tengelye, szépen kézzel megtekered gyorsan és meglátod mozdul-e a cájger. :)
De ugyanez eljátszhatod, hogy a spirál meghajtóról veszed le a spirált és ott fogatod meg egy kézi fúrógéppel akár. :D
Úgy kell a fúvóka méretét megválasztani, hogy a tű, középső helyzetben legyen a legideálisabb. Azaz lerakva "kevés legyen" az anyag, mintha kicsi lenne a fúvóka, de felvéve teljesen pedig sokalljon.
Középen legyen az arany középút, ahol a legjobb a motor viselkedése.
Ha főfúvókát nem akarsz buzerálni, akkor addig játssz a tűvel, ahol a legjobb lesz.
Azaz egyszer leengeded teljesen. (legfelső rovátkába a kis zégert)
Aztán próba, ha nem jó eggyel emeled a tűt. (kis zéger eggyel lejjebb)
És így tovább, míg nem növekszik a teljesítmény, gyorsulás, javul a viselkedés. Ekkor eggyel vissza a tűt, az előző jól működő beállításba.
Aztán így lesz a fasza.
Pöcsölős, időigényes munka, de "meghálálja" és nem utolsósorban fülig ér a szád a motorozást követően.
Pontosabban ez volt jó az én Tuaregembe.. ('89-es fordított telós, műanyag tankos) :)
amugy ott korul van az emlekeim szerint. :)
Nincs valakinek elfekvőbe ETX Tuareg 125 höz gyári végdob , első lámpa egész vagy búra csak.
Egyébként én is 94-96-ra emlékszem, ami oda is ér, ha van az órád aljában egy könyök.. Ami elvileg gyárilag ott van, aztán az évek során el szokott tűnni.. Ha nincs ott, akkor lehet, hogy itt a fórumon is tudsz venni egyet ami működik..
Ha emlékeim nem csalnak a hollander menetek 12-esek, a spirál hossza pedig 95-96 cm. 94-el lehet nem mondott hülyeséget, mert az enyémnek (gyári) a vége kijön a "spirál házból" és meg is van ott nyújtva, mert egyszer feltekerte az első kerék....
Annak alapján kellene nekem is csináltatnom egy újat, mert ami most van 105 cm hosszú és a gyári helyen nem lehet elvezetni, mert nagyon megtörik a spirál íve. A hűtőrácson van kibújtatva ami nagyon nem kóser...
Csetény, Trojákék... én egyszer akartam ott venni km spirál meghajtót, többször kellett felhívnom mire legyen valami, de nem volt és nem is lesz, azt mondta a telefonba. Mondom OK heló, szia.
Biztos sok minden van ott, de sok minden meg nincs. Ez szerény véleményem...
Akkor most mi az igazság, mekkora az a spirál?
en is kuzdottem a benzincsappal minap, felvarialtam a jot es nekem is durrogot es leallt kis fordulaton, aztan rajottem hogy az alapjarattal volt gond, keveselte a levegot, adtam hat neki es tokeletes.
ha nem indul jol akkor a karburalassal vagy a szivatoval nem okes vmi...nekem is ilyen volt regebben...neha alig indult csak 4-5.re....
de amiota megfurdettem a hengerfejet benzinben es minden mast mikor folyt a csapom...szetontottam a karbit kipucoltam...kis hangolas...azota mind1 mikor inditom 1 poccintes es ketyeg.
amugy nekem ngk dr8eix irridiumos van benne. tavasszal tettem bele, eddig jol muzsikal.arban vmiveltobb a simanal de nem veszes...
félórás pöfögtetés után begurolok a garázsba ott elékezd durrogni össze vissza járni és egyszer csak leáll nem indul egyből egy kicsit hagytam aztán pöcc röff indult de megint elkezdett durrogni,prüszkölni és leállt. Na mondom "most kell hogy felmenjek különben olyat teszek hogy megbánom..."
Nektek is a gyárilag előírt gyertya van benne a gépben (NGK DR8EA)
Még írja az S végződésűt a rézbetétest lehet kipróbálom.
Fesz.szabályzó gond megoldódott?
Én ugyanígy jártam, mint írtam is a feldörzsárazással....
Most a 105-ös van benne, ennyit bírt el... a 110-essel is fulladt.
De érezhetően jobb most. Ettől nagyobb fúvókát, már csak nagyobb torkú karbival bír el, több levegő kell a többlet anyaghoz.
Itt a fórumon keresd Molnár Zoltánt. (emzoli)
Olcsó, olyat csinál amilyet kérsz. http://molnarzoltan.atw.hu/
Ma úgy döntöttem bekarburálom a gépet, mivel 6-ban már nem forgott ki, mindig 5-ben mentem. Ezért megfúrtam 1-2 tized mm-rel a főfúvókat és láss csodát... sok lett -.- Most csak 4ezerig lehet kiforgatni úgy befullad, a súberen meg hiába állítgatok.. Ezzel nem is lenne semmi gond, ha lenne több fúvókám is otthon.. Na most már mindegy.
Szóval 26os Dellorto karbihoz keresnék 95-120 közötti méretben főfúvókákat, ha valakinek akad, az legyen szives jelezze! köszi!
Sajnos tényleg kicsit tanácstalan vagyok mit csináljak pakoljak át mindent a hondára és járjak közétek tuareg kinézetű hondámal vagy esetleg segit valaki és ad esetleg alkatrészeket és rakjam rendbe azt is?
Tudom kicsit macerás vagyok meg egy állat amiért átraknám a cuccokat hondára de szerettem a kihívást
Honda tuareg wind mtx
Amúgy fényképet el ne felejts feltölteni a gépről! Szeretünk csámcsogni a 'friss' húsokon.. :D
Azt hiszem, hogy a lényeget már leírta NemesG.. Nagyon újat én sem tudok neked mondani.. Ha fordított telód van, akkor azt mindenképp nézd meg, hogy olajzik-e, ha igen, akkor sürgősen szimering csere.
Úgy gondolom, hogy ha összerakod szépen, és megadsz neki mindent amit szeretne, akkor nagyon megfogod szeretni ezt a 'kis' gépet.. :)
Nekem sikerült olyat kifognom, amihez sokszor hozzá kellett nyúlni, de én így is teljesen beleszerettem.. Ennél jobbat nem tudtam volna elképzelni magamnak. :)
Főfékhenger felújítás lehet abból. Persze, ha az olaj rendben van és le van légtelenítve faszán.
"chek list".:
- kerékcsapágyak. :)
- kormánycsapágy (kottyan-e a villa)
- Himbarendszer perselyei
- olajfolyások vannak-e
- "szarkafészek" villamossági sufni megoldások, sok szigszalaggal.
- olajcsere a váltóban mindenképp
- fékek. :D
- világító és jelzőberendezések
- lánc, lánckerekek
- csavarkötések
- vázrepedés (ilyenről még nem hallottam, hogy megrepedt volna egy is, de kitudja) :D
- Gumik
- gumialkatrészek
- egyszóval minden négyzet millimétert át kell nézni ilyenkor!
Spirált felrakod, nem mér?
"Műszer alatt van a bibi" hát akkor a derékszöghajtás pusztult meg, de kb 5 másodper leellenőrizni... hogy tényleg az-e a ludas.
Nincs rajta spirál, kilóg a tengelye, szépen kézzel megtekered gyorsan és meglátod mozdul-e a cájger. :)
De ugyanez eljátszhatod, hogy a spirál meghajtóról veszed le a spirált és ott fogatod meg egy kézi fúrógéppel akár. :D
Poljot ?
Tán szereted a ruszki technikát?
Vagy szétszedted már?
Lehet, hogy csak valami apró baja van ami javítható.