visszaterve meg egy szora meg a simsonos idokbol emlexem hogy volt egy gomb uvegu halogenizzo, vmi 35wkorul lehetett... azt faaragtuk mindig simson lampaba mert a pereme pont beleillet a simson foncsorba, csa be kellet tamasztani egy kis ugyesseggel hatulrol hogy ne mozogjon ill ki ne essen. meglesem majd a tipusat, van itthon meg sztem vhol, hatha bevarialhato a tuaregbe is vhogy.
tiszta sor hogy a foncsor okes mivel eddig is vilagitott "jol".
tudom milyen a dupla kereklampa fenye ejjel.... sokat nem latni vele.. ez gyari hiba sztem.
eszem agaban sincs ilyen lampat adni meg a kezedbe, en h4eshez valo foglalatra gondoltam ehhez a lampahoz hogy meglesem van e esetleg. :)
Erre majd ráállok.
Közben az RX-es fórumban is kaptam infót, hogy B35-ösbe is van valami halogén...
Mindenesetre, megtaláltam a simsonos cikket. Jövőhéten elindulok egyszer ebbe az irányba.
Remélem a foncsoron a foglalat helyének mérete megegyezik a simsonéval. (abból gondolom, mivel ugyanaz a típusú izzójuk van)
Betérek egy boltba ami szoci gépekkel foglalkozik. Ott szerintem lesz ilyen átalakító szett.
Ha minden stimmel, akkor megy a halogén bele. De nem a 60/55-ös, hanem a kisebb 35/35-ös először.
Bár egy ilyen izzóm van itthon, kissé viseletes, csak azt nem tudom hogy 6 vagy 12 voltos....
Holnap majd szétborítom a simo lámpáját lemérem a foncsorban a foglalat helyének átmérőjét.
Meg a donor lámpákon is. Aztán remélem megegyezik...
Nincsmit :D Amúgy nekem egész jól világítottak a fényszóróim amikor teljesen fel volt töltve az akksi. Mondjuk én is tervezem az izzókat lecserélni H4-esre nagyon sokat számít! Az Mz-mbe lecseréltem a gyárit, de éjjel olyan volt mint egy kocsi világítása! Pedig csak 6v-os. Az új tulaja is dícséri hogy olyan mintha nappal lenne mikor éjjel megy haza :D Na a lényeg hogy a gyárinál biztos hogy lényegesen jobban fog világítani!
Simson.hu-n egyszer láttam valami H4 tuningot a Régi B35-ös 6V 25/25W-os helyére.
Mondjuk Tuaregbe is ez a típusú bilux égő van, csak 12V 35/35W.
Csati nem gond, az van is itthon az a "3 lábú" fajta. Lefogatás pedig acéldrót, a legtöbb "régimódi" lámpában. Az "újmódi" már a xenon isten verése... de utálom a színét.... :@
Na ez egy jó irányba vezető út, köszi.
a H4-eshez lehet külön kapni egy kis átalakítót általában ha motorba veszed adnak hozzá. a csatit meg szerintem egyszerűen kicseréled egy olyanra mint az autókba vagy pl Simsonba van (3 ágas). Az égő lefogatása már nem tudom hogy van, mondjuk úgyahogy emlékszem rá mert egyszer láttam.. a lényeg hogy az már részletkérdés hogy marad bennt a búrába, szerintem az egyszerű művelet :D
Megmondom nektek, a foncsorok tökéletesek! Nincs bennük se kosz, se ujj lenyomat, semmi retek, se apró bogarak, semmi!
Ezeket a lámpákat, nem tudom az olasz be volt baszva, mikor tervezte, de elbaszta keményen a tervezőasztalon!
Megkérdezhetitek Imit, Viktort stb. mindenkinek fosok ezek a fajta lámpáik. Egyszer beszéltem egy Tolnanémedi emberrel, volt neki 3 Tuaregje. Mind 127-es.
A 3 közül az egyik szögletes lámpás volt. Ő megunta, hogy neki is fosok a lámpái. (dupla kerek)
Kipróbálta az egyik donoron lévő szögletest. Az nagyon jól világít elmondása szerint. Át is építette mindjárt az üzemelő tuaregjébe. Na egy ilyet megfejelni H4-el lehet az fasza lenne...
Na uraim azt is elmondom, hogy van még egy "garnitúra" lámpám. (kerek)
Azok egy fokkal jobbak, de közel se mondhatók jónak, elvártnak. Aki nem próbálta nem tudja úgy se miről beszélek.
Mi a rossz a megvilágított területtel, miért is nem jó ahogy van, stb.
Ha lámpát akartok nekem eladni, akkor ezek közül szereztek;
- Scania NABI 700 SE busznak a lámpáit
- Ikarus Classic C56-os lámpákat
- Yamaha Teneré vagy Africa Twin lámpákat
- BMW E30
Az utolsó három jármű lámpája talán necces, hogy befér, de szerintem igen. Mivel elég nagy a fejidom kivágása.
Még egy garnitúra "szemétért" pénzt nem adok!
Az előző mondatot ne vegyétek sértésnek nem annak szántam! (Zsolt, Attila)
Örülök, hogy segíteni próbáltok, minden elismerésem.
De nem lámpát akartam másikat venni, hanem egy kis fényerő növelést próbálnék kicsikarni a meglévőkből. (az első mondatomból kiderül, hogy nem a foncsor állapotával van gond, vagyis mégis, de az valahogy a formájából illetve az üvegbúra fénytöréséből ered)
Elsősorban ötleteket vártam, egy H4-es izzó beépítésével kapcsolatban.
Mert feltételeztem itt unalmamba, hátha valaki "tuningolt" már lámpa fényerőt ilyen-olyan módon. Ha meg úgyis új foglalatot kell faragjak, akkor talán lehet a fókuszponttal variálni annyit, hogy jobb lesz a lámpa "szórásképe", vagy nem.
Na most hirtelen ennyit. Remélem ezen nem veszünk össze.
Valakinek lenne használható ötlete, olyan téren, hogy a tuareg első lámpáit hogyan lehetne nagyobb hatásfokra bírni?
Gondoltam arra, hogy H4-eseket belerakni. Csak kellene hozzá "faragni" foglalatot. A gyáriak 35/35 wattos bajonettzáras izzók. Ezek párban világítanak.
A H4-eseket meg úgy bekötni, hogy az egyik lámpa tompított csak a másik pedig refi.
Ha átkapcsolom refire, akkor az egyik marad tompított, a másik pedig refi.
Modjuk nem tudom mit szólnának ehhez a foncsorok, meg a vezetékek.
Eddigi a 70 watt helyett 120-at igényelnének.....
Most már tényleg rászánom magam és felapplikálom a bátyám GPS-ét. (kéne egy szivargyújtó aljzat is, akkor már... :D)
Aztán akkor kiderül, hogy ez mennyit mér.
Világosban hazaért mindenki szerintem, még Attila is, pedig ő lakott a legmesszebb.
De azért világítás kell.
Majdcsak megbűvölik.
A régi ducati-zanussit egyszer felbírtuk támasztani a halálból, de nemsokára teljesen feladta. Először csak forrasztás repedés volt benne, aztán megégett a nyáklapja.... Na akkor kuka.
ahogy mondod, nekem 80 kornyeken 9-et csal az ora felfele, gps szerint(feltetelezve hogy a gps pontos sebesseget mer)
de atlagban nezve is csal egy kicsit felfele. :D mondjuk jobb mintha forditva lenne. :)
azért csinálják hogy felfelé csaljon mert ha a mondjuk gömbfejeket olyan minőségben bírja hogy fékezel egyet 100ról kibírja pedig az csak 90 volt (a csalás miatt) így biztosabbra fogja azt kibírni ne mtom érthetően magyaráztam-e el de anyag starapabírás érdekében csinálták ezt, de nem mindenhol csal vannak típusok amik pontosak (persze kérdés mi a pontos)
Remélem én is hogy el tudok menni legközelebb Most sűrű volt a program meg este világítás nélkül necces lett volna Remélem most hamar megtalálják a hibát, tegnap levittem szerelőhöz mondtam neki nincs töltés, csinálja meg. Azt mondta reggel neki is állnak és szólnak ha kész
Persze, hogy fel lehet tenni helyette. De nem mechanikus, hanem pneumatikus.
Keresd Zolko87-et. patvaros87@gmail.com
Neki van szerintem.
A lényeg blokk tipusát pontosan add meg! Mivel a 127-esre való és a 123-asra való ugyanaz az, csak a két felfogató csavar távolsága nem egyezik!
A 123-asé szélesebb.
Ez biztos, hogy így van.
Amióta feltettem ezt a km spirál meghajtót, azóta egy picivel, mintha kevesebbet mutatna. De a mérők alapján pontos.
Sőt taliról hazafelé figyeltem meg, Attila ment előttem a pegasoval.
70-es táblánál lasított és beállt szerintem az órája szerinti 70-re.
Na nekem akkor 61-62-őt mutatott. Talin mondta, hogy neki kb. 9-et csal felfelé az órája. Ebből arra következtetek, hogy az enyém, most közel pontos.
Attila remélem olvasod, amit írok.
Tényleg, remélem a következő találkozón ott látlak a többiek között.
Legalább ketten leszünk az "öregekkel"
Sziasztok. Tudja valaki hogy az elektromos power helyett lehet e mechanikusat betenni? És ha igenn kell valamit átalakítani ? Ja, és a legfontosabb , van valkinek eladó Power szelep?
Elvileg az összes km óra (kocsin, motoron, bármin) úgy van beállítva gyárilag hogy 5-tel mutasson többet a valósnál. Nem tudom miért van ez, de egy-két kocsiba néztem ott ennyivel mutatott többet, valamelyiken meg 10-zel.
De az a lényeg hogy most szedi a lábát a gép Nekem egyszer sikerült 8000-ig kipörgetni 6-ban, igaz volt egy kis hátszél, meg hát elfogyott az út :D
A donor lámpákat néztem az előbb, hát éppen nem fér a foncsorba a H4. :(
Viszont találtam a gyári foglalattipusba (B35, Ba20d) Halogént. :)