A leszorító acéllemezben nem vagyok biztos, hogy jó-e bele.
Bár az enyémnek a hátsó nyerge, brembo. Csak abban a leszorító lemeznek keresztbe két csapja volt, a képen levővel szemben. Mert a betéteiben is van, mélyedés amibe beleülnek.
A tartó csap hosszát, meg mérd meg a nyergen mekkora illik bele.
Esetleg estére lesz róla kép, lásd miről beszélek pontosan.
Sziasztok! Ismét itt keresek választ a kérdésemre, mert itt legalább van egy pár ember aki tudja miről van szó. Fogalmam sincs, hogy milyen fékbetét rögzítőt vegyek, mert nem tudom milyen volt benne. Az a kérdés , hogy a képen lévő jó e a Grimeca hátsó féknyereghez? Ez itt 44 mm-es, de a lefogató lemez jó lesz hozzá ?
Nem mondtad neki, öreg szerinted én ma reggel másztam le a falvédőről. :D
Le is kell jelenteni, mert régi ügy bár, de apámat keresték már meg a rendőrök, hogy a maga járművével lopás történt.... a szóban forgó jármű, egy teherautó volt amit 10 évvel azelőtt eladott, mint ahogy megkeresték.... Ilyen kismotor papír az nem pálya. Legfeljebb kivonatod, aztán megveszi alkatrésznek. Onnantól te védve vagy.
Komolytalan kis taknyok az ilyen 70-80 ezreket ígérők.... Láttam pár hirdetésed, bele kellett volna írni, hogy komolytalanok, alkudozók, kecskére cserélném, meg ilyenek kíméljenek a hülyeségükkel....
Lesz majd komoly érdeklődő, nem kell félni.
A többit meg csak szívasd egy kicsit, had tartsa a telefont. :D
Pfff Érdekes emberek vannak. Feltettem 160-ért a gépet, egyből az első napon jött érdeklődő egy régi apriliással. Megnézték, szuper tetszik, széles vigyor. Igenám, de az embernek rendszám nélkül kellene kismotor adásvételivel. Mondom az nem megy mert én biza lejelentem ha eladom. Hmmmm akkor még gondolkodik rajta. Másnap mondja hogy neki gáz a rendszám. Mondom kivonatom a forgalomból, otthon csinál hozzá egy adásvételit és viszi a rizikót. HA pedig megunja akkor csak forgalomba helyezteti.. ÁÁ az komplikált :) Azon kívül olyanok jönnek hogy 70-80.000, jönnek és viszik. MOndom ha jössz 70-80.000-el, akkor biza gyalog mész haza vagy BKV-val. :)
Kövesd végig a bowdent, és nézd meg az "Y"-ál nincs-e kiugorva a helyéről a bowden "burkolat"
Y: a gázbowden a kormánytól jön lefelé a tank alsó harmadánál kb. kettéágazik. Egyik a karbiba, másik a szivattyúba.
Olajat leeresztheted és utána visszatöltheted.
DE ha most vetted a gépet, akkor illenék lecserélni. Kitudja mikor volt utoljára....
Tömítés, pizzás doboz a legjobb. Az a vékony egyrétegű fajta. Én olyanból vágok ki mindenhova.
Vékonyan bekened tömítőpasztával és örök élet.... (egy garnitúra tömítéskészlet, 6-7ezer forint. Bár van benne minden szar ami a blokkba kell. Még vízpumpafelújító is stb. De egy ilyenért nem vennék az tuti)
Balance-t állítani azt nem lehet kívülről.
Kiegyenlítő tengely Magyarul. Ez egy "súlytengely", amit a főtengely hajt meg. Mikor a főtengely felső holtpontban van, akkor a kiegyenlítőnek alsóban kell lennie.
Ahhoz, hogy ezt beállítsd, le kell venni a bal deknit a blokkról. Azt amelyik oldalon a olajszivattyú is van. Kuplungkosarat is le kell róla venni, mert félig alatta van a meghajtó fogaskereke.
Ha nekiállsz szétszedni, ne ijedj meg, elég sok műanyag fogaskereket fogsz benne találni. :D
Ezek közül a két vaskos, ami a főtengelyen meg a kiegyenlítő tengelyen van, ezeken van jelölés. Itt kell ezeket beállítani.
A többi műanyag a víz, olaj szivattyút és a fordulatszámmérő kihajtást hajtják.
Az olajszivattyún és a karján amit a bowden húz, azon van jel, nem kívül. Az 1. képen a blokkvédő műanyag takarja a fedelét majdnem teljesen. Az alatt van a szivattyú.
Mellékelek egy képet a szivattyúról és meglátod, hol a jel aminek egybe kell esnie.:
Hello,
Köszi a gyors választ. Ezeket a képeket lőttem most, de ha megmondod pontosan mit fényképezzek akkor azt is feltöltöm. Hol tudom állítani a balanszt? Az olajbowdennél nem találtam jelet, de ,megnézem tüzetesen. Persze szimeringet most nem fogok tudni cserélni, de hátha megoldja a balanszbeállítás a problémát, hogy legalább egy hónapig tudjak még járni vele.
Üdv, Csaba
Na ez egy jó ötlet kössz! Egyszer már csinált nekem a Simómhoz ford.mérőt pár éve. Holnap fel is hívom nem veszek bontott fesszabot megint aztán vagy jó vagy nem.. amit ő csinál, azzal tuti nem lesz gond egy darabig
Először is, üdv a táborban, a Tuaregesek táborában!
Másodszor, az olajpumpával ne játszadozz. Van rajta jel, arra kel beállítani a bowden állítóval.
Karbin sosem fogsz tudni olajmennyiséget állítani.
Egy baráti jótanács, ha már folyik a kipufogó végéből az olaj, vedd le az egész rendszert és égesd ki alaposan!
Ha olyan mint Imi motorja, akkor abban Rotax 123-as blokk van. Ha pedig rohadtul rezeg, akkor valószínű a balance tengely el van rakva szintén a jelről. Ez mielőbb orvosolni, kell mert teljes lesz a csőd, ha így hagyod.
Plusz, ha már a balance tengely is elvan benne "baszva", akkor valószínű a nagy füstölésnek a kuplung felőli főtengely szimering is, okozója lehet. Ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy lassan fogy a váltóolaj. De ha már a rezgés fenn áll, mint hiba, akkor szerintem ez is baja lehet....
Mindnesetre dobhatnál egy fényképet a jószágról. Egy fotó néha elég sokat elárul...
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de szerintem ketten örültetek. De ne legyen igazam!
Én úgy magamba gondoltam, hogy a fesz.szab rossz... mert azt írtad csak 8 Volt körül bírt tölteni....
Drukkolok, hogy egy jót vegyél ezek után. Vagy, Müller elektronika
Hívd fel és mond el mit akarsz. Szerintem 5-8 ezerből csinál neked egy tökéletes fesz.szabályzót, tokkal-vonóval.
Garanciát is ad az általa készített cuccokra. Szerintem, ha nem akarsz még egy szemetet venni, akkor gondold meg.
Hello!
Az hogy nagyon füstöl, lehet attól is hogy rosszul van beállítva a karbi (túl sok benyát kap) legalábbis nekem egy kis beállítás megoldotta a gondot, mert előtte csöpögött a tárcsára meg a féknyeregre az olaj. Vagy talán a szimeringet nyomta ki még az is lehet.
Ha tényleg nagyon remeg a motor, lehet hogy főtengelycsapágyas, vagy maga a főtengely üt, ha nincs jól kiegyensúlyozva. De ha ilyen gondjai vannak, szerintem érdemes lenne szétkapni a blokkot és átnézni rendesen
Sziasztok!
szert tettem egy tuareg wind 125 89-es évjáratú motorra. a sok baján kívül az egyik, hogy elég durván füstöl(kék) és nem igen tudom állítani az olajszivattyún(tökig betekerve a bowden) az olajmennyiséget sem a karburátoron(24 es van rajta). már beszereztem egy 28 as porlasztót, de még tisztításra vár. a kipufogóból konkrétan folyik az olaj a hátsófékre(nem baráti). ezen felül úgy rezeg mintha áramot vezetnének belém.5 ezernél a legdurvább, de alatta felette is. már nem látok,mert a fejem is rezeg a motorral. kinézetre ugyan olyan a moci mint Imi tuaregje(a képen)
ötlet?
köszi, üdv
Na épp az imént hívtak a motor miatt hogy megtalálták a hibát! És mind a 2 feszültségszabályzó rossz! A tekercsek meg teljesen jók! Szóval a gyárija, meg amit vettem! Úgyhogy cseréltetem is vissza, aztán keresek egy másikat.
A H4-el az is baj, azon kívül, hogy nem megy bele, (hangyafasznyi a különbség) hogy az izzószálak, nem jó távolságban vannak.
Így változik az egész és nagy valószínűséggel a rosszabbik irányba.
Hétfőn rá állok a kérdésre. Van Pécsen egy izzó bolt, ott aztán van mindenféle. Remélem lesz ilyen Ba20d-be halogén. Olyan mint a képen.
Ugye ugyanabba a teljesítménybe a halogén nagyobb fényt ad.... Ha így se lesz jobb, akkor már tényleg szarok a foncsorok, de a tervezőasztaltól kezdve. :D
A leszorító acéllemezben nem vagyok biztos, hogy jó-e bele.
Bár az enyémnek a hátsó nyerge, brembo. Csak abban a leszorító lemeznek keresztbe két csapja volt, a képen levővel szemben. Mert a betéteiben is van, mélyedés amibe beleülnek.
A tartó csap hosszát, meg mérd meg a nyergen mekkora illik bele.
Esetleg estére lesz róla kép, lásd miről beszélek pontosan.