Én rosszul jártam az új szabályozással.
2007-től van meg az A1-em. Idén márciusig volt érvényben az, hogy kresz tanfolyam, vizsga nélkül 2 év után le lehetett vizsgázni a "A"-ra.
Mit ad Isten, utána értesültem a dologról, mármint március után.
Január 19-ig, még le lehet vizsgázni "A"-ra, csak teljes tanfolyam áron. Ami annyit tesz, hogy novemberig be kellene fejezni.
Utána pedig csak 24 éves kortól... Na itt szívtam én meg a dolgot.
Utólag már könnyű okosnak lenni, le kellett volna vizsgázzak tavaly, pár óra rutin és forgalom után megtehettem volna...
De nagy szemétség, hogy nem volt előszele a dolognak... mostmár mindegy.
Te pont jól jártál az egésszel. :)
Viszont törvényhozóink nem nagyon gondolták át a dolgot... ha a gyakorlati részét nézzük. Mivel egy éven belül szerzett A1-el, mehetsz A-ra.... Akkor kérdem én, meg sokan mások hol a "fokozatosság" amit annyit szajkóznak, mert sok a tapasztalatlan motoros...
Így még 2,5 évig "kénytelen" vagyok 125-össel járni... :D
Pedig már úgy átülnék egy nagyobbra. Fel lehet fogni jóindulattal is a dolgot, mire eljön a pillanat, hogy mehetek A-ra addig összeszedhetem magam, mind a nagy gépre, mind a jogsira...
Igazából mikor csináltam a B125-öt, párszor 125-ös motor hiányában felültettek egy 600-as hondára (vizsgapályákat végigjrni) :) Akkor cuppantam rá a nagyobb motorokra. Gyakorlatilag 20 éve motorozok kis csettegőkön :) Viszont akkor bezárták a B125-ről korlátlan "A"-ra átlépés lehetőségét. Ez most megnyílt megint így gyorsan bele is ugrottam. 10 óra bohóckodás és egy forgalmi vizsga. Ennyi. Ja és így a B125+"A" összesen valahol 60-70.000 környékén megáll. Míg ha egyből a korlátlan "A" tanfolyamot kezded el akkor valahol 130 környékén jár az ár :) Kinek nem éri meg :)
Értem, mondjuk jogos a dolog, ha időt spórolsz vele.
Közben ráéreztél az "ízére" és már nagyobbra ülnél át. :)
Majd ha meglesz a nagy gép, akkor fog igazán mosoly ülni az arcodra.
Most júniusban vettem. Jött a jó idő és kellett valami amivel időt spórolhatok a munkába járáshoz. Tehát nem mondhatni hogy régi tulaja vagyok. Csak ugye ez még jó volt a B125-höz és habár kb annyit eszik mint a kocsim (4,5 környékén) időben napi több mint egy órát ad vissza amit másra el tudok tölteni.
Nem úgy értettem, hogy ezért ne váltsál másikra. :)
Csak lehet eltűnik majd a süllyesztőbe az új tulajnál... eme ritka darab!
Te mikor vetted a gépet? Gondolom akkor már ez volt a rendszáma.
Mienk 1995.07.28. UAX-.... a táblája. Lehet az előző gazdija cserélte a tiednek, vagy elhagyta és ilyet kapott.. na mind. :)
ÁÁÁ ha már van lehetőség akkor miért ne valami nagyobb túraképesebbre váltsak amivel a család is szállítható :)
A magyarországi forgalomba helyezése 1995.04.25.
A színe ez volt, elvileg az előző tulaj is már ezzel vette.
Ne aggódj, nem csak az Aprilia ilyen, hogy több féle változat van, adott típuson belül.... Mikor melyik beszállítótól érkezik az alkatrész.... Ebbe ne menjünk bele, mert nem érdemes.
Jó példa, azt mondják Tuareg. Van belőle 15 féle változat. Mindegyik majdnem egyforma, de mégis sok a különbség...
Leginkább akkor szembesül az ember, mikor rendel valamit és hoppá, hát ez nem olyan mint az enyém...
Akkor, amit tegnap is írtam a 350-esen ugyanez a fesz.szab van. Kivezetések egyeznek.
Úgy kösd be, mint már írtam. A két G-re a tekercs két sárgát, a B+ az akksit.
Nézd meg a töltéslámpának mi kell, hogy világítson. Azthiszem pozitív.
Ha bekötötted a feszszabot így, akkor nézd meg az R-en mi van. pozitív,negatí, vagy semmi. Indítsd be és megint nézd meg ott mi jön ki.
Ugyanígy néz meg a "L"-t is. Elvileg ez lesz a lámpa funkció.... 350-es rajz szerint igen.
Ha nem tévedek és pozítív kell a lámpának azon a végén ami a feszszabhoz van kivezetve, akkor álló motornál pozítívot kell adjon az L-re. Ha elindítod és tölt a cucc, akkor pedig vagy test lesz rajta vagy semmi és elalszik a töltéslámpa.
Elviekben így kéne működnie. De a gyakorlat mást mutat néha.
Az volna jó, ha végignéznéd az összes kivezetést, mikor mi van rajtuk. Pozitív, negatív vagy semmi. Álló motornál, járó motornál...
Így tudok segíteni. Jelenleg csak azt tudom mondani ami a rajzon áll... Élőbe már megbűvöltem volna, de hát círka 200-300 Km választ el a motortól. :D
Zsolt0430
A régi fesszabályzó mutatott töltést 3000-től. De egyik haverom kimérte, azt mondta erre gyanakszik cseréljem ki ezt. Ezen csak 8V tölt-ot rá az akksira ami szinte semmi. Amit te küldtél arra nem mértem rá, de az biztos hogy 6000-nél sincs töltés, azért is lenne fontos a bekötés.
Nemesg
Kösz a segítséget de nem értem minek tettek az olaszok ezekre a motorokra ennyi különféle alkatrészt.. pl első telóból is azt mondják van vagy 4 féle, műszerfalból is több, spirálokból is! és hiába a motor meg alvázszám, akkor se biztos azt kapod amit rendeltél ha netán elromlana valami! :)
ha 3 ezertöl tölt akkor semi gond nincs! gysem alapjáraton jársz vele!
amugy az lehet tekercs gond is! ha nem jön fel minimum 15-20 volt alapjáraton a tekercsböl akkor nincs mit leszabályozon! ja és váltoáramot mérj a feszab előtt és a feszabb után egyenáramot!
Zsolti által betett képből kiindulva, ezidáig gondolkodtam.
De csak ellentmondásba ütköztem.
Bújtam kétféle kapcsrajzot, de mindkettőn máshogy volt.
Nekem a régi D.Zanussi beszart... azon 4 csati volt. ~ ~ + B vagy a tököm tudja mik voltak már rárajzolva.
Na én vettem ennek már évekkel ezelőtt, egy újat az italmondótol. Az meg csokis csatlakozójut küldtek... Tölt faszán, még terhelés nélkül (világítás) nagyon is felengedi a feszt... 17 voltig. Mindegy leszarom, világítással 14,5 alatt marad. Elég drága volt sajna....
A töltéslámpát nem tudja vezérelni.... :S
De megoldottam egy relével. :)
NA a két kapcsrajz, az mindkettő Rally-é lehet. Mert a műszerfalba futó vezetékek azt mutatják.
Azokon meg nincs töltésvisszajelző lámpa. Ez a gubanc...
Az egyik rajzon a "B+" az akksi pozitivjára megy egy biztosítékon keresztül. (15A). Az "R" viszi az áramot be a hálózatba, a gyújtáskapcsolón keresztül.
A másik rajzon meg, Az "R" van összekötve az akksi pozitívjával, biztosítékon keresztül. Innen elágazva szintén biztosítékon keresztül megy az áram a gyújtáskapcsolóhoz és onnan a fogyasztókhoz.
Nekem a töltéslámpa vezetéknek az egyik fele van a fesz.szab.hoz vezetve gyárilag. Rózsaszín.
Ha holnapig tudsz várni átnézem neked, mert úgyis le van bontva a gép és hozzáférek. De azt tudom, hogy a régi fesszab is mielőtt teljesen megkrepált, előtte se vezérelte a töltéslámpát. Ez a része biztos már régebben elromlott....
350-es Wind rajzán, meg az "L" kivezetésre van kötve a töltés lámpa vezetéke.
Zsolti képén is egy ilyen fesz.szab van. "G"G"R" a három fázis megy rá a töltőtekercsből, "B+" akksi pozitív, "L" a töltéslámpa és "C" test.
Ja hogy nálad meg csak 4 kanóccal működött a fesszabb? mert nálam ugye 5 van, a 6-dik megy a lefogató csavarhoz testnek. Amúgy a visszajelző biztos hogy jó hisz 3000-től már mutatott töltést, de ki lett mérve az csak 8V volt. a 2 sárga az oké, a piros nálam már nem oké, mert az a +B-n volt az akksira ment rá, a mellette lévő (narancssárga?) az meg talán nincs is az enyémen valami más színű van helyette.
NemesG te meg tudnád mondani a tiéden milyen tipusu fesszab van és melyik tyúkbél hova megy? Azt megköszönném :D Mert nekem bontóba is mást mondtak hogy milyen fesszab kell erre a tipusra, és amit most kaptam az szintén más. De ennek működnie kell, hiszen ugyanolyan mocin volt mint ez enyém vagy a tied csak máshogy kellene bekötni
Már rájöttem, hogy jó ha van a háznál több darab.... :)
Ma végeztem a kocsival, és a fúvókák is megjöttek, szóval holnap egy kis "élsimítás" aztán próba-próba-próba még jó nem lesz.
Jelenleg darabokban a Tuareg... szokásos... tank, oldalidomok, ülés, kartervédő, kipufogórendszer, nem éppen a rendeltetésszerű helyen, foglalnak maguknak helyet. Ezt jól meg mondtam...
Hát már én sem tudom elképzelni, hogy miért van ekkora étvágya a Pegamnak, dehát.. ez van.. így kell Szeretni :D
Hát igen.. 2100-2500-as fordulatról élvezet kigyorsítani.. főleg 5-ösben.. :D De hát mire való a váltó.. :D
aranyat er amikor van alkatreszed otthon es nem kell venni meg keresgelni..ha talalsz egyatan ugye...
en ugy szeretem ha van itthon cucc amihez lehet nyulni ha kell. pegahoz is sokmindenem van itthon meg.
aztan irj majd az eredmenyt hogy javult e a gep. :D
akkor jo kerdes miert eszik annyit. en a talira kiszamoltam az atlagot es 6 alatt, inkabb 5.5 korul jott ki 2 fovel is. :D (neha olyan keveset evett hogy 1 csepp se folyt at a csapon )
azzal nincs gondom nekem se hogy 5.ben 80 alatt menjen. csak kigyorsitani ne akarj belole hirtelen. :D
ahogy mondod. en miutan megvettem a pegat anno ra egy hettel beragadt a relem...nem lehet szetszedni, bontottan nem talaltam...8500 ft-ert vettem ujat. :S de bizok benne hogy kiszolgal egy ideig mivel most egy eves a rele benne kb. :D
Amúgy a Talin mindtátok, hogy azért ehet annyit a Pegasom, mert 3000 felett pörgetem.. azóta megpróbáltam 2000 és 3000 között tartani a gépet, de mintha még többet enne mint eddig.. :D:D
Azt is kérdeztétek, hogy sikerült-e 5-ösben 80.. Megy még a 70 is ha nagyon akarom.. :D
igy van ahogy mondod, ha bonthato a rele. :D de nem mind bonthato, van ami ugy ossze van preselve gyarilag hogy eselytelen epsegben szetszedni (pega 650 pl ilyen sajna ), de a 125osokon meg altalaban kisebbek vannak igy az meg bonthato es javithato ahogy irtad is.
De ha ez a probléma van, akkor sem feltétlenül kuka az a relé.. Szét kell szedni, kitisztítani, megcsiszolni az érintkező felületeket és visszadugod..
Ha úgy van mint a 125-ös Tuaregben, akkor leemeled egy kicsit a tankot és már hozzá is férsz.. Nem kell lebontani a fél motort (kivételesen) :D
2007-től van meg az A1-em. Idén márciusig volt érvényben az, hogy kresz tanfolyam, vizsga nélkül 2 év után le lehetett vizsgázni a "A"-ra.
Mit ad Isten, utána értesültem a dologról, mármint március után.
Január 19-ig, még le lehet vizsgázni "A"-ra, csak teljes tanfolyam áron. Ami annyit tesz, hogy novemberig be kellene fejezni.
Utána pedig csak 24 éves kortól... Na itt szívtam én meg a dolgot.
Utólag már könnyű okosnak lenni, le kellett volna vizsgázzak tavaly, pár óra rutin és forgalom után megtehettem volna...
De nagy szemétség, hogy nem volt előszele a dolognak... mostmár mindegy.
Te pont jól jártál az egésszel. :)
Viszont törvényhozóink nem nagyon gondolták át a dolgot... ha a gyakorlati részét nézzük. Mivel egy éven belül szerzett A1-el, mehetsz A-ra.... Akkor kérdem én, meg sokan mások hol a "fokozatosság" amit annyit szajkóznak, mert sok a tapasztalatlan motoros...
Így még 2,5 évig "kénytelen" vagyok 125-össel járni... :D
Pedig már úgy átülnék egy nagyobbra. Fel lehet fogni jóindulattal is a dolgot, mire eljön a pillanat, hogy mehetek A-ra addig összeszedhetem magam, mind a nagy gépre, mind a jogsira...
Közben ráéreztél az "ízére" és már nagyobbra ülnél át. :)
Majd ha meglesz a nagy gép, akkor fog igazán mosoly ülni az arcodra.
Csak lehet eltűnik majd a süllyesztőbe az új tulajnál... eme ritka darab!
Te mikor vetted a gépet? Gondolom akkor már ez volt a rendszáma.
Mienk 1995.07.28. UAX-.... a táblája. Lehet az előző gazdija cserélte a tiednek, vagy elhagyta és ilyet kapott.. na mind. :)
A magyarországi forgalomba helyezése 1995.04.25.
A színe ez volt, elvileg az előző tulaj is már ezzel vette.
Kár, hogy eladó sorba került.
Evvel a színnel vetted? EU-s rendszám, mikor helyezték fogalomba?
Jó példa, azt mondják Tuareg. Van belőle 15 féle változat. Mindegyik majdnem egyforma, de mégis sok a különbség...
Leginkább akkor szembesül az ember, mikor rendel valamit és hoppá, hát ez nem olyan mint az enyém...
Akkor, amit tegnap is írtam a 350-esen ugyanez a fesz.szab van. Kivezetések egyeznek.
Úgy kösd be, mint már írtam. A két G-re a tekercs két sárgát, a B+ az akksit.
Nézd meg a töltéslámpának mi kell, hogy világítson. Azthiszem pozitív.
Ha bekötötted a feszszabot így, akkor nézd meg az R-en mi van. pozitív,negatí, vagy semmi. Indítsd be és megint nézd meg ott mi jön ki.
Ugyanígy néz meg a "L"-t is. Elvileg ez lesz a lámpa funkció.... 350-es rajz szerint igen.
Ha nem tévedek és pozítív kell a lámpának azon a végén ami a feszszabhoz van kivezetve, akkor álló motornál pozítívot kell adjon az L-re. Ha elindítod és tölt a cucc, akkor pedig vagy test lesz rajta vagy semmi és elalszik a töltéslámpa.
Elviekben így kéne működnie. De a gyakorlat mást mutat néha.
Az volna jó, ha végignéznéd az összes kivezetést, mikor mi van rajtuk. Pozitív, negatív vagy semmi. Álló motornál, járó motornál...
Így tudok segíteni. Jelenleg csak azt tudom mondani ami a rajzon áll... Élőbe már megbűvöltem volna, de hát círka 200-300 Km választ el a motortól. :D
Ő került eladósorba ha valakit érdekelne.
A régi fesszabályzó mutatott töltést 3000-től. De egyik haverom kimérte, azt mondta erre gyanakszik cseréljem ki ezt. Ezen csak 8V tölt-ot rá az akksira ami szinte semmi. Amit te küldtél arra nem mértem rá, de az biztos hogy 6000-nél sincs töltés, azért is lenne fontos a bekötés.
Nemesg
Kösz a segítséget de nem értem minek tettek az olaszok ezekre a motorokra ennyi különféle alkatrészt.. pl első telóból is azt mondják van vagy 4 féle, műszerfalból is több, spirálokból is! és hiába a motor meg alvázszám, akkor se biztos azt kapod amit rendeltél ha netán elromlana valami! :)
amugy az lehet tekercs gond is! ha nem jön fel minimum 15-20 volt alapjáraton a tekercsböl akkor nincs mit leszabályozon! ja és váltoáramot mérj a feszab előtt és a feszabb után egyenáramot!
De csak ellentmondásba ütköztem.
Bújtam kétféle kapcsrajzot, de mindkettőn máshogy volt.
Nekem a régi D.Zanussi beszart... azon 4 csati volt. ~ ~ + B vagy a tököm tudja mik voltak már rárajzolva.
Na én vettem ennek már évekkel ezelőtt, egy újat az italmondótol. Az meg csokis csatlakozójut küldtek... Tölt faszán, még terhelés nélkül (világítás) nagyon is felengedi a feszt... 17 voltig. Mindegy leszarom, világítással 14,5 alatt marad. Elég drága volt sajna....
A töltéslámpát nem tudja vezérelni.... :S
De megoldottam egy relével. :)
NA a két kapcsrajz, az mindkettő Rally-é lehet. Mert a műszerfalba futó vezetékek azt mutatják.
Azokon meg nincs töltésvisszajelző lámpa. Ez a gubanc...
Az egyik rajzon a "B+" az akksi pozitivjára megy egy biztosítékon keresztül. (15A). Az "R" viszi az áramot be a hálózatba, a gyújtáskapcsolón keresztül.
A másik rajzon meg, Az "R" van összekötve az akksi pozitívjával, biztosítékon keresztül. Innen elágazva szintén biztosítékon keresztül megy az áram a gyújtáskapcsolóhoz és onnan a fogyasztókhoz.
Nekem a töltéslámpa vezetéknek az egyik fele van a fesz.szab.hoz vezetve gyárilag. Rózsaszín.
Ha holnapig tudsz várni átnézem neked, mert úgyis le van bontva a gép és hozzáférek. De azt tudom, hogy a régi fesszab is mielőtt teljesen megkrepált, előtte se vezérelte a töltéslámpát. Ez a része biztos már régebben elromlott....
350-es Wind rajzán, meg az "L" kivezetésre van kötve a töltés lámpa vezetéke.
Zsolti képén is egy ilyen fesz.szab van. "G"G"R" a három fázis megy rá a töltőtekercsből, "B+" akksi pozitív, "L" a töltéslámpa és "C" test.
Holnap folyt.köv.
NemesG te meg tudnád mondani a tiéden milyen tipusu fesszab van és melyik tyúkbél hova megy? Azt megköszönném :D Mert nekem bontóba is mást mondtak hogy milyen fesszab kell erre a tipusra, és amit most kaptam az szintén más. De ennek működnie kell, hiszen ugyanolyan mocin volt mint ez enyém vagy a tied csak máshogy kellene bekötni
Ma végeztem a kocsival, és a fúvókák is megjöttek, szóval holnap egy kis "élsimítás" aztán próba-próba-próba még jó nem lesz.
Jelenleg darabokban a Tuareg... szokásos... tank, oldalidomok, ülés, kartervédő, kipufogórendszer, nem éppen a rendeltetésszerű helyen, foglalnak maguknak helyet. Ezt jól meg mondtam...
igy kell bekötni a feszabot!
de ha nem jelez vissza a aksi töltés jelző az atol is lehet hogy a jelző a rossz multiméterel mérd meg!
Hát igen.. 2100-2500-as fordulatról élvezet kigyorsítani.. főleg 5-ösben.. :D De hát mire való a váltó.. :D
aranyat er amikor van alkatreszed otthon es nem kell venni meg keresgelni..ha talalsz egyatan ugye...
en ugy szeretem ha van itthon cucc amihez lehet nyulni ha kell. pegahoz is sokmindenem van itthon meg.
aztan irj majd az eredmenyt hogy javult e a gep. :D
azzal nincs gondom nekem se hogy 5.ben 80 alatt menjen. csak kigyorsitani ne akarj belole hirtelen. :D
Azt is kérdeztétek, hogy sikerült-e 5-ösben 80.. Megy még a 70 is ha nagyon akarom.. :D
Ha úgy van mint a 125-ös Tuaregben, akkor leemeled egy kicsit a tankot és már hozzá is férsz.. Nem kell lebontani a fél motort (kivételesen) :D