egy miset meger meglesni majd a kipufft akkor. az tuti hogy nem fog hirtelen 140et menni utana sztem se, de ha mar leg vinne a 90es utazot kenyelmesen azis vmi ugye.
Szoros lehetett annak az illesztése, mármint a dugattyúé.
Mondtad a talin is, hogy rohadtul melegedett... Szegény keverék még plusz rátesz erre is, meg a megragadásra.
Ennek nem gond a pörgetés, eddig 11000 volt a max. :D
De nem szoktam, mert viszonylag alacsony tartományba erős.
Ha 6.ban leengedem a fordulatot 4000-ig simán veszi a lapot 6000-ig és ott megáll, mint a szög. :D
Ez tényleg spórolós karburátor...
Kipuf lesz a ludas. De egetverő teljesítmény növekedést akkor sem lehet várni tőle.
Mikor fel lett újítva, akkor szintén kipuf kiégetve stb. Akkor tájt se ment jobban, jó valamivel jobb volt 110-et "lazán" mentem vele, az első 500 km után úgy már kicsit, meghajkuráztam. Úgy, hogy a power szelepn semmi nem volt. Csak a kopasz szár kiált, fedél alatt egy rugó és csókolom.... (elbírt szökni pluszba valamennyi gáz)
Az én tuaregem ugyan ez volt.. Bár én cseréltem egy első fogaskereket is 14-es-re. Meg én szinte mindig 2 személlyel mentem vele.. :D hát a 80-90 volt az utazó.. Ha nagyon odarántottam akkor 100-110, de annál többet soha nem ment nekem sem..
Mondjuk.. Én soha nem pörgettem 8000-9000-ig.. Én nagyon max 7000-nél már elváltottam.. (De inkább 6000)
Az én Tuaregem nem szerette a pörgetést egyáltalán.. Akárhányszor próbáltam meghuzatni 9000-ig, 1-2x beállt 1 pillanatra a dugóm, meg kihagyott már pár ütemet.. stb..
Nagyon féltem ettől a pörgetéstől.. :D
Egyszer emlékszem, amikor esőben kanyarban sikerült besatuznia a hátsó kerekemnek a pörgetés miatt... Megálltam pár percre amíg lehült a blokk és ment tovább.. De valami nagy gondja volt..
a karbitol fuggetlenul vinnie kene legalabb 120at, mind1 ha 26os...foleg hogy gyarilag akkora ugye...
en probaltam anno 26-28-34... 34el volt ugye a legjobb de igazabol nem volt tul sok kulonbseg... fogyasztasban fel liter atlagban amivel tobb es vmivel konnyebben kiporog, max 5tel megy tobbet. de semmi mas extra.
vmi arulas van nalad hogy csak ilyen keveset visz.
A karbit én se bántottam sokáig, minek ha jó. De az alapból gyengeség az valószínű a kevés benzin miatt van, ha az adatokat nézzük.
Nefélj, nem csak neked jutott eszedbe már a fejsze.
Még nem motoroztam az apriliával, a simsont vagy 1000-szer szét akartam verni.... avval hogy megvagyok átkozva.... szintén karbi baja van.
Egyszer kaptam rá egy kölcsön karbit, egy új motor kelt életre akkor....
Karcsú hát. Talira végig így jöttem, max 85. Nem ment jobban...
Legfeljebb 4.be elhúzattam, akkor elérte a 100-105-öt.
Egyszer táltosodott meg, lentebb írtam... de ez kb. halottnak a csók...
Neked is elment 130-al... ugyanez az Imié is....
Emlékszem az 5-ös váltóra.
Ez már régóta bassza a csőrömet, hogy ilyen gyenge, ahhoz képest...
annyit kiegészítenék, hogy 26-os karbi 13-41-es áttétellel, és olyan 10500-as fordulaton érte el a végsebességét Ja és a slussz poén hogy mióta megvettem ( 3 éve) még egyszer sem nyúltam a karbihoz, mert soha nem volt vele probléma
Hát ez a baj.
Kipufogót nemártana szerintem se, kiégetni. De alaposan dissous-al begyújtani, utána nyomni neki az oxigént... az az igazi.
Power OK. ezt a tali előtt szedtem szét, tisztítottam le.
Tavalyinál nem, mert azért lett cserélve, mert elérte a szelep a dugattyút.
Kissé megkoptatta, persze a gyűrűket is. Akkor orvosolva lett.
Nem emlékszem már rá, de a készletben, a legvékonyabb tömítést raktam a hengertalp alá.
Gyertyakép jelenleg szerintem kormos. Nem néztem, mert... holnap ránézek.
Meg nekiesek újból, a dolognak.
Van esetleg arrow rezód "raktáron"? Kíváncsiságból érdekelne a rezó és a dob összekötő csövének átmérője.
ez eleg szivasnak tunik akkor a fuvokazas. :S
sajna tudom milyen amikor varsz az alkatreszre....mostnabana gyakran tettem ezt a benzincsappal ugye....:S :D
viszont a sebesseg az eleg karcsu akarhogy nezem, tobbnek kene benne lenni... nekem a tuareg a 130at nevetve vitte ha odarantottam neki 5.ban is es akkor forgot kb 9000ret.
a 90et vitte kenyelmesen 5.ben barmilyen szelben 6000 alatt. (ha emlexel nekem 5os valto volt benne :D )
Érdekes amit írsz, hogy elvileg minden okés de mégsem az igazi. A kipuff nem lehet hülyeség, kiégetni alaposan illetve, ujra gyapotozni a dobot. Power szelep hiánytalan és működik biztosan? Attól hogy kisebb karbi van rajta attól függetlenül szépen kellene mennie. Dugócserénél fúrás volt? Préssáv mennyire lett beállítva? Gyeryakép milyen?
igy bizony, egy kis kovalygas sose art. 1-2 alkalom utan majd tudjuk merre menjunk. :D
siman lehet akar vmi hegyvidekes kornyekre szervezni jovore akar.... nekem majdnem mind1 hova mert igy is ugy is legalabb 200 km, akkor meg mar mind1 ha 280 is akar. :D de lesz meg idonk tervezgetni, mostmar hogy volt egy elso alkalom talan konnyebb lesz a dolgunk. :)
Én nem próbáltam másik fúvókával, mivel most csak az az 1 db van ami benne van a motorba. Amint tudok szerezni több db-ot nekiállok a tesztelgetésnek :) Mondjuk ha jobban belegondolok tényleg lehet attól nem forog ki ameddig kell hogy teli van koksszal a kipuff. na holnap meglesem azt is hátha az a kehélye.
Nem baj, hogy írtál sőt.
Légszűrő tiszta, membránok majdnem újak, tavaly tavasszal vettem őket.
Apám azt mondja, menni kellene evvel a 115-össel is szépen. Ő a kipufogóra gyanakszik. (volt már rá precedens, bár az trabant volt, de két ütem és eldugult kipufogó volt a baja...)
Jó, hogy leírod a karbikról a tapasztalatokat.
Ez a 26-os nem kopott, se nem gány szerencsére. Szép a belselye nagyon.
28-as nem fordult meg a fejemben, soha. 34-es viszont igen.
Te is írod, hogy fogyasztásba, nincs nagyobb különbség, szinte semmi, ha az ember "papásan" motorozik.
Ezt Attila is alá bírja támasztani! Úgyhogy már ketten vagytok, meg úgy különben is én is így gondolom, józan ésszel belegondolva.
Ugye Rallyn nincs fordulatszámmérő, de ha neked a 140-et elment, az igencsak kiforoghatott 11-12ezerig. Gondolom az áttétele lassabb, mint ezeké a Tuaregeké. (15/41) Meg a primer, lehet ott is van különbség.
Most, hogy 20-án volt a tali. egyhuzamban 160 kilométert mentem.
Egyszer egy egyenes szakaszon, adott gázállásnál, (5500f/p, 85 Km/h)
elkezdett megindulni, szépen növekedett a fordulat. Kb 100 Km/h-ig hagytam gyorsulni ott visszaengedtem picit.
Ez a jelenség vajon mitől lehetett? Talán a kipufogóból égett ki egy kicsit kosz? Tavaly az is ki lett égetve, de már csepeg az olaj a végén....
Meg tavaly szezonkezdetkor dugattyút is cseréltem...
Sajnos nem egyedi a problémám, mivel, Blacksimo7 is így áll. Neki is ugyanilyen a gépe.
Abban megegyezhetünk, hogy a 26-os karbi miatt nincs teljesítmény?
Csak az a zavaró, mint írtam is, hogy gyári adat szerint ezek 26 lóerőt adnak le evvel a felállással. Namármost, ha sík úton önerejéből nem bír 85-nél jobban menni, az igencsak kevesebb, mint 26 lóerő.... Ebben egyetérthetünk nyugodtan szerintem.
Mit javasolnál, mihez fogjak neki? Kipufogórendszer lehet eldugulva jelen álláspontban?
Vagy szerinted evvel a 26-os 100-as fúvókás állapottal sosem fog nagyobb teljesítményt leadni? (azt a 25-26 lovat leadni)
Vagy, ha 90-es utazóhoz elegendő teljesítményt akarok, mindenképpen 34-es karbi kell rá?
Iminek a Tuaregje 28-assal 120-as fúvókával elment 140-et. 90-et lazán viszi. Ez azért elég kontraszt a két gép között, ha azt nézzük a blokk szinte ugyanaz.
Sok ilyesfajta motor megfordult a kezed között, így nagyobb tapasztalattal rendelkezel, remélem közösen végére tudunk járni a problémának.
Eltűnök 2-3 napra és teleírtok vagy 3-4 oldalt.. Látom felpezsdült az élet itt a fórumon.. :)
Ez jó! Talán a jövő évi találkozón sokkal többen leszünk :):)
Köszönöm hogy leírtátok, a tapasztalataitokat!
Szóval amit korábban írtam fúvóka, az biztos nem 76-os ami rá volt írva, hanem nagyobb jóval. a legfelsőbb állásba téve a tűt, 6-ba 7e-nél többet nem forog. viszont ha egyel lejjebb teszem, akkor már ledadog, füstöl. Gondolkozok azon hogy veszek bele egy kisebbet, hátha azzal jobb lesz.
Légszűrőt rendszeresen tisztítom, karbit most pucoltam, a membránt korábban, de semmi gond nem volt vele, szóval nem ott lesz a gond. Nagyobb karbit nem akarok venni rá, mivel ígyis 6L-t simán meg tudok vele etetni ha nem többet.. persze akkor ha mindenhol kihasználom a teljesítményt :D A gyári adat szerint egyébként 130-at kellene mennie, de szerintem olyan 105- 115 körül mehet az enyém. Pontosan nem tudom, mert sajnos még mindig nem sikerült km óra spirált beszereznem.
NemesG lehet olcsóbb lenne ha ugyanolyan menetű, más karbihoz való fúvókát tennél bele! Legalábbis én ezen gondolkozom, mert ha netán találnék a környéken 2-3 db-ot azt olyanra fúrnám fel amilyenre akarnám és ki lehetne tapasztalni melyik a legjobb. Nem tudom milyen árban rendelted meg a fúvókát, de nálunk 1 db-ra régebben 1 ezrest mondtak még mikor Simsonoztam és a 14es dellorto-ba kellett fuvi.. aztán beletettem a 100 Ft-os Simsonét és tökéletesen működött :)
Szóval biztos van itt még mit karburálni, mert a volt 125ös Ts Mz-m a 105-öt simán vitte! ez gyári adat és 10Le-s gyárilag a motor. Szóval a mi motorjainknak fel kéne "szállni" az MZ-hez képest azzal a 25Le-vel :D Tehát ha a gyári áttételen nincs variálva, akkor azt a 130-at vagy akkörül mennie kéne nevetve.
Szia!
Olvasom a problémádat, nézz rá a légszürőre érdemes kimosni alaposan, lehet csak az a bünös. Illetve membránra is ránézni az is tud érdekes dolgokat produkálni... Sajnos a 26-os karbi nem túl szerencsés, volt már nálam is olyan motor amin ilyen volt. Furdulatott szépen veszi vele álló helyben, de terhelés alatt nagyobb furdulaton katasztrófa. A 24-es karbi is hasonló ehhez, igazából ezekkel a fogyasztást lehet minimalizálni, ha jól gondolom akkor neked is 3-3,5L-errel el megy a gép. 28-as karbik között vannak gyárilag olyanok amik mára szinte teljesen elkoptak, fejből megnem mondom a pontos tipusát, de van közte olyan tipus is ami a mai napig jól beállitható. Amit én favorizálok az a 34-es karbi, nagyon-nagyon jól beállitható, magas fordulaton szinte megtáltosodik a gép tőle, alacsony tartományban picit gyengép, de nem vészes. Ezek közül még nem találkoztam kopott karbival, tehát ezek jól birják az évek sarát . A 28 és 34-es karbi között fogyasztás beli különbség nem nagyon van, annó mikor nekem a Tuareg Rally-m volt, hosszutávon 85-90 között nekem is elment 4L-erből, de 5-5.5L-ertől nem hiszem hogy evett többet bármikor is. Jah igen ami fontos hogy a motor jó állapotban legyen, tehát henger-dugó, mikor megkopik érezhetően gyengébb és többet eszik. Végsebességre nekem 140 körül ment- de ez áttétel függő.
A 34-es karbiba 130-160-ig lehet fűfúvókázni gyári tüvel, a 28-as karbi az 110-130ig szereti, a kisebb karbikba pedig 95-115ig láttam eddig fúvókákat.
Személyszerint a 28-as karbit nem ajánlom, pont amiatt amit irtam is hogy némelyik tipusa mára teljesen használhatatlan, illetve az "átmenet". A 24 és 26os karbik azok tényleg azért jók mert annyit eszik vele a motor mint egy simson. A 34-es karbi az pedig teljesitmény-beállithatóság szempontjából kedvező, bár a fogyasztás normális használat mellett és jó motorikus állapot mellett nem ugrik "hatalmasat".
Nem beleszólni szerettem volna, remélem nem is annak veszed, csak leirtam a véleményemet/tapasztalatomat. Remélem valamit tudtam segiteni.
Üdv
Ma feldörzsárazták 115-ösre a fúvókát. Mert a 98-asba a 100-as kaliber ment bele húzósan.
Tiéd is 98-as, szerintem fejjel lefelé olvastad. :)
Az élére állított négyszögben lévő "INA" feliratot ha olvasod a számot is onnan kell leolvasni.
Nagy öröm, hazaérek, összerakom. Indítás, alapjárati keverék beállítás, tű leengedve teljesen, próbakör.
Hát a 115-östől belefullad a benzinbe.
Mindegyik fokozatba, max 6500-ig pörög ki és ledadog, szaggat....
Ehhez a benzin mennyiséghez, meg kevés a levegő. Azaz a karbi áteresztőképessége. (26mm torok)
Most képletesen értve, verem a falba a fejem. Mert a sajátja lett feldörzsárazva.... (mert ebbe a tetű megyébe nem tudok venni sehol sem fúvókát. Amit aztán olyanra dörzsárazok amilyenre akarok.... )
Na így majd csak jövőhét elején lesznek meg az újak Emzolitól.
Egy 100-as mint ami volt is, evvel legalább megy csak gyengusz, egy 105 és egy 110. NA majd a 2 nagyobb közül valamelyikkel csak jobb lesz, mint a 100-assal....
Nagyon bosszant, hogy fél hetet kell várjak, addig meg ülök és nézegethetem, hogy szar az egész.
Felmérgel, veszek egy szatyor fúvókát, meg dörzsárkészletet és csinálok magamnak. De ez se menne máról holnapra ugye....
A másik meg ez a tetű gyengeség. Sík úton 85 a vége 6.-ban, hát beszarás.... Ha a 4.-et elhúzatom 9 ezerig, akkor elérem a 100-at, rakom az 5-öt ejt 1500-at picit még mintha gyorsulna, 6.-ik lassul vissza 85-ig és ott megáll. Ez kb. 5500-5750-es fordulat.
Hát mi fasz ez? Ez nagyon nem 26 paci amit a gyár megadott.....
Ettől egy qurva MZ is jobban megy.... Ilyenkor felbasz de rohadtul....
Többen írták, hogy 130-140 a Tuareg vége.... hát ez az életben nem ment ennyit alattam. Eddig a max 110 volt. De nem is a végsebesség a lényeg, hanem az, hogy legalább egy 100-at menjen és könnyedén elérje, tartsa. De nem megy!
Kitartó vagyok, de ilyenkor nagyon elmegy a kedvem az egésztől....
Bocs mindenkitől a regény miatt, úgyis kong a fórum....
Mondtad a talin is, hogy rohadtul melegedett... Szegény keverék még plusz rátesz erre is, meg a megragadásra.
Ennek nem gond a pörgetés, eddig 11000 volt a max. :D
De nem szoktam, mert viszonylag alacsony tartományba erős.
Ha 6.ban leengedem a fordulatot 4000-ig simán veszi a lapot 6000-ig és ott megáll, mint a szög. :D
Ez tényleg spórolós karburátor...
Mikor fel lett újítva, akkor szintén kipuf kiégetve stb. Akkor tájt se ment jobban, jó valamivel jobb volt 110-et "lazán" mentem vele, az első 500 km után úgy már kicsit, meghajkuráztam. Úgy, hogy a power szelepn semmi nem volt. Csak a kopasz szár kiált, fedél alatt egy rugó és csókolom.... (elbírt szökni pluszba valamennyi gáz)
Mondjuk.. Én soha nem pörgettem 8000-9000-ig.. Én nagyon max 7000-nél már elváltottam.. (De inkább 6000)
Az én Tuaregem nem szerette a pörgetést egyáltalán.. Akárhányszor próbáltam meghuzatni 9000-ig, 1-2x beállt 1 pillanatra a dugóm, meg kihagyott már pár ütemet.. stb..
Nagyon féltem ettől a pörgetéstől.. :D
Egyszer emlékszem, amikor esőben kanyarban sikerült besatuznia a hátsó kerekemnek a pörgetés miatt... Megálltam pár percre amíg lehült a blokk és ment tovább.. De valami nagy gondja volt..
en probaltam anno 26-28-34... 34el volt ugye a legjobb de igazabol nem volt tul sok kulonbseg... fogyasztasban fel liter atlagban amivel tobb es vmivel konnyebben kiporog, max 5tel megy tobbet. de semmi mas extra.
vmi arulas van nalad hogy csak ilyen keveset visz.
A karbit én se bántottam sokáig, minek ha jó. De az alapból gyengeség az valószínű a kevés benzin miatt van, ha az adatokat nézzük.
Nefélj, nem csak neked jutott eszedbe már a fejsze.
Még nem motoroztam az apriliával, a simsont vagy 1000-szer szét akartam verni.... avval hogy megvagyok átkozva.... szintén karbi baja van.
Egyszer kaptam rá egy kölcsön karbit, egy új motor kelt életre akkor....
Karcsú hát. Talira végig így jöttem, max 85. Nem ment jobban...
Legfeljebb 4.be elhúzattam, akkor elérte a 100-105-öt.
Egyszer táltosodott meg, lentebb írtam... de ez kb. halottnak a csók...
Neked is elment 130-al... ugyanez az Imié is....
Emlékszem az 5-ös váltóra.
Ez már régóta bassza a csőrömet, hogy ilyen gyenge, ahhoz képest...
Kipufogót nemártana szerintem se, kiégetni. De alaposan dissous-al begyújtani, utána nyomni neki az oxigént... az az igazi.
Power OK. ezt a tali előtt szedtem szét, tisztítottam le.
Tavalyinál nem, mert azért lett cserélve, mert elérte a szelep a dugattyút.
Kissé megkoptatta, persze a gyűrűket is. Akkor orvosolva lett.
Nem emlékszem már rá, de a készletben, a legvékonyabb tömítést raktam a hengertalp alá.
Gyertyakép jelenleg szerintem kormos. Nem néztem, mert... holnap ránézek.
Meg nekiesek újból, a dolognak.
Van esetleg arrow rezód "raktáron"? Kíváncsiságból érdekelne a rezó és a dob összekötő csövének átmérője.
sajna tudom milyen amikor varsz az alkatreszre....mostnabana gyakran tettem ezt a benzincsappal ugye....:S :D
viszont a sebesseg az eleg karcsu akarhogy nezem, tobbnek kene benne lenni... nekem a tuareg a 130at nevetve vitte ha odarantottam neki 5.ban is es akkor forgot kb 9000ret.
a 90et vitte kenyelmesen 5.ben barmilyen szelben 6000 alatt. (ha emlexel nekem 5os valto volt benne :D )
siman lehet akar vmi hegyvidekes kornyekre szervezni jovore akar.... nekem majdnem mind1 hova mert igy is ugy is legalabb 200 km, akkor meg mar mind1 ha 280 is akar. :D de lesz meg idonk tervezgetni, mostmar hogy volt egy elso alkalom talan konnyebb lesz a dolgunk. :)
Emzoli itt az oldalon megtalálod, korrekt, olcsón adja, a kívánt méretben.
Az enyém 4 liter körül eszik. Olyan simsonos a fogyasztása... viszont menni se megy úgy, mint ahogy egy ilyen 125-ös kétüteműnek kellene.
Egyébként te próbáltad már nagyobb fúvókával?
Nem baj, hogy írtál sőt.
Légszűrő tiszta, membránok majdnem újak, tavaly tavasszal vettem őket.
Apám azt mondja, menni kellene evvel a 115-össel is szépen. Ő a kipufogóra gyanakszik. (volt már rá precedens, bár az trabant volt, de két ütem és eldugult kipufogó volt a baja...)
Jó, hogy leírod a karbikról a tapasztalatokat.
Ez a 26-os nem kopott, se nem gány szerencsére. Szép a belselye nagyon.
28-as nem fordult meg a fejemben, soha. 34-es viszont igen.
Te is írod, hogy fogyasztásba, nincs nagyobb különbség, szinte semmi, ha az ember "papásan" motorozik.
Ezt Attila is alá bírja támasztani! Úgyhogy már ketten vagytok, meg úgy különben is én is így gondolom, józan ésszel belegondolva.
Ugye Rallyn nincs fordulatszámmérő, de ha neked a 140-et elment, az igencsak kiforoghatott 11-12ezerig. Gondolom az áttétele lassabb, mint ezeké a Tuaregeké. (15/41) Meg a primer, lehet ott is van különbség.
Most, hogy 20-án volt a tali. egyhuzamban 160 kilométert mentem.
Egyszer egy egyenes szakaszon, adott gázállásnál, (5500f/p, 85 Km/h)
elkezdett megindulni, szépen növekedett a fordulat. Kb 100 Km/h-ig hagytam gyorsulni ott visszaengedtem picit.
Ez a jelenség vajon mitől lehetett? Talán a kipufogóból égett ki egy kicsit kosz? Tavaly az is ki lett égetve, de már csepeg az olaj a végén....
Meg tavaly szezonkezdetkor dugattyút is cseréltem...
Sajnos nem egyedi a problémám, mivel, Blacksimo7 is így áll. Neki is ugyanilyen a gépe.
Abban megegyezhetünk, hogy a 26-os karbi miatt nincs teljesítmény?
Csak az a zavaró, mint írtam is, hogy gyári adat szerint ezek 26 lóerőt adnak le evvel a felállással. Namármost, ha sík úton önerejéből nem bír 85-nél jobban menni, az igencsak kevesebb, mint 26 lóerő.... Ebben egyetérthetünk nyugodtan szerintem.
Mit javasolnál, mihez fogjak neki? Kipufogórendszer lehet eldugulva jelen álláspontban?
Vagy szerinted evvel a 26-os 100-as fúvókás állapottal sosem fog nagyobb teljesítményt leadni? (azt a 25-26 lovat leadni)
Vagy, ha 90-es utazóhoz elegendő teljesítményt akarok, mindenképpen 34-es karbi kell rá?
Iminek a Tuaregje 28-assal 120-as fúvókával elment 140-et. 90-et lazán viszi. Ez azért elég kontraszt a két gép között, ha azt nézzük a blokk szinte ugyanaz.
Sok ilyesfajta motor megfordult a kezed között, így nagyobb tapasztalattal rendelkezel, remélem közösen végére tudunk járni a problémának.
Köszi.
Ez jó! Talán a jövő évi találkozón sokkal többen leszünk :):)
Szóval amit korábban írtam fúvóka, az biztos nem 76-os ami rá volt írva, hanem nagyobb jóval. a legfelsőbb állásba téve a tűt, 6-ba 7e-nél többet nem forog. viszont ha egyel lejjebb teszem, akkor már ledadog, füstöl. Gondolkozok azon hogy veszek bele egy kisebbet, hátha azzal jobb lesz.
Légszűrőt rendszeresen tisztítom, karbit most pucoltam, a membránt korábban, de semmi gond nem volt vele, szóval nem ott lesz a gond. Nagyobb karbit nem akarok venni rá, mivel ígyis 6L-t simán meg tudok vele etetni ha nem többet.. persze akkor ha mindenhol kihasználom a teljesítményt :D A gyári adat szerint egyébként 130-at kellene mennie, de szerintem olyan 105- 115 körül mehet az enyém. Pontosan nem tudom, mert sajnos még mindig nem sikerült km óra spirált beszereznem.
NemesG lehet olcsóbb lenne ha ugyanolyan menetű, más karbihoz való fúvókát tennél bele! Legalábbis én ezen gondolkozom, mert ha netán találnék a környéken 2-3 db-ot azt olyanra fúrnám fel amilyenre akarnám és ki lehetne tapasztalni melyik a legjobb. Nem tudom milyen árban rendelted meg a fúvókát, de nálunk 1 db-ra régebben 1 ezrest mondtak még mikor Simsonoztam és a 14es dellorto-ba kellett fuvi.. aztán beletettem a 100 Ft-os Simsonét és tökéletesen működött :)
Szóval biztos van itt még mit karburálni, mert a volt 125ös Ts Mz-m a 105-öt simán vitte! ez gyári adat és 10Le-s gyárilag a motor. Szóval a mi motorjainknak fel kéne "szállni" az MZ-hez képest azzal a 25Le-vel :D Tehát ha a gyári áttételen nincs variálva, akkor azt a 130-at vagy akkörül mennie kéne nevetve.
Olvasom a problémádat, nézz rá a légszürőre érdemes kimosni alaposan, lehet csak az a bünös. Illetve membránra is ránézni az is tud érdekes dolgokat produkálni... Sajnos a 26-os karbi nem túl szerencsés, volt már nálam is olyan motor amin ilyen volt. Furdulatott szépen veszi vele álló helyben, de terhelés alatt nagyobb furdulaton katasztrófa. A 24-es karbi is hasonló ehhez, igazából ezekkel a fogyasztást lehet minimalizálni, ha jól gondolom akkor neked is 3-3,5L-errel el megy a gép. 28-as karbik között vannak gyárilag olyanok amik mára szinte teljesen elkoptak, fejből megnem mondom a pontos tipusát, de van közte olyan tipus is ami a mai napig jól beállitható. Amit én favorizálok az a 34-es karbi, nagyon-nagyon jól beállitható, magas fordulaton szinte megtáltosodik a gép tőle, alacsony tartományban picit gyengép, de nem vészes. Ezek közül még nem találkoztam kopott karbival, tehát ezek jól birják az évek sarát . A 28 és 34-es karbi között fogyasztás beli különbség nem nagyon van, annó mikor nekem a Tuareg Rally-m volt, hosszutávon 85-90 között nekem is elment 4L-erből, de 5-5.5L-ertől nem hiszem hogy evett többet bármikor is. Jah igen ami fontos hogy a motor jó állapotban legyen, tehát henger-dugó, mikor megkopik érezhetően gyengébb és többet eszik. Végsebességre nekem 140 körül ment- de ez áttétel függő.
A 34-es karbiba 130-160-ig lehet fűfúvókázni gyári tüvel, a 28-as karbi az 110-130ig szereti, a kisebb karbikba pedig 95-115ig láttam eddig fúvókákat.
Személyszerint a 28-as karbit nem ajánlom, pont amiatt amit irtam is hogy némelyik tipusa mára teljesen használhatatlan, illetve az "átmenet". A 24 és 26os karbik azok tényleg azért jók mert annyit eszik vele a motor mint egy simson. A 34-es karbi az pedig teljesitmény-beállithatóság szempontjából kedvező, bár a fogyasztás normális használat mellett és jó motorikus állapot mellett nem ugrik "hatalmasat".
Nem beleszólni szerettem volna, remélem nem is annak veszed, csak leirtam a véleményemet/tapasztalatomat. Remélem valamit tudtam segiteni.
Üdv
Ma feldörzsárazták 115-ösre a fúvókát. Mert a 98-asba a 100-as kaliber ment bele húzósan.
Tiéd is 98-as, szerintem fejjel lefelé olvastad. :)
Az élére állított négyszögben lévő "INA" feliratot ha olvasod a számot is onnan kell leolvasni.
Nagy öröm, hazaérek, összerakom. Indítás, alapjárati keverék beállítás, tű leengedve teljesen, próbakör.
Hát a 115-östől belefullad a benzinbe.
Mindegyik fokozatba, max 6500-ig pörög ki és ledadog, szaggat....
Ehhez a benzin mennyiséghez, meg kevés a levegő. Azaz a karbi áteresztőképessége. (26mm torok)
Most képletesen értve, verem a falba a fejem. Mert a sajátja lett feldörzsárazva.... (mert ebbe a tetű megyébe nem tudok venni sehol sem fúvókát. Amit aztán olyanra dörzsárazok amilyenre akarok.... )
Na így majd csak jövőhét elején lesznek meg az újak Emzolitól.
Egy 100-as mint ami volt is, evvel legalább megy csak gyengusz, egy 105 és egy 110. NA majd a 2 nagyobb közül valamelyikkel csak jobb lesz, mint a 100-assal....
Nagyon bosszant, hogy fél hetet kell várjak, addig meg ülök és nézegethetem, hogy szar az egész.
Felmérgel, veszek egy szatyor fúvókát, meg dörzsárkészletet és csinálok magamnak. De ez se menne máról holnapra ugye....
A másik meg ez a tetű gyengeség. Sík úton 85 a vége 6.-ban, hát beszarás.... Ha a 4.-et elhúzatom 9 ezerig, akkor elérem a 100-at, rakom az 5-öt ejt 1500-at picit még mintha gyorsulna, 6.-ik lassul vissza 85-ig és ott megáll. Ez kb. 5500-5750-es fordulat.
Hát mi fasz ez? Ez nagyon nem 26 paci amit a gyár megadott.....
Ettől egy qurva MZ is jobban megy.... Ilyenkor felbasz de rohadtul....
Többen írták, hogy 130-140 a Tuareg vége.... hát ez az életben nem ment ennyit alattam. Eddig a max 110 volt. De nem is a végsebesség a lényeg, hanem az, hogy legalább egy 100-at menjen és könnyedén elérje, tartsa. De nem megy!
Kitartó vagyok, de ilyenkor nagyon elmegy a kedvem az egésztől....
Bocs mindenkitől a regény miatt, úgyis kong a fórum....
Érdeklődni adatlapomon lévő elérhetőségeken lehet!