Én maximálisan meg vagyok elégedve vele. (egy bajom van, de az egy alkatrész elhasználódása miatt van.)
Szervíz igény, 5-6000 Km-enként váltóolaj csere. Motorolajat csakis jó minőségűt használj bele.
Levegőszűrőt évente kimosom, beolajozom vagy ha sokat mész poros úton akkor hamarabb.
Első telóolajat olyan kétévente cserélni.... használat függő.
Hátsó villa, központi teló alsó tartóinak perselyei, csapágyai lehet kottyannak, ezeket illik faszán megcsinálni, mert tekereg alattad mint egy kígyó. Ezeknél a csapágyaknál, perselyeknél, gumigyűrűk tömítenek a víz és a kosz ellen.
Csavarkötésekre figyelj oda, hogy meglegyenek húzva nehogy kiverődjenek, főleg alumíniumba tekert csavaroknál.
Nem nagyon szervizigényes szerintem. HA odafigyelsz rá, akkor sokáig jó lesz.
Miénk idestova 12 éve megvan. Ezalatt a 2. garnitúra láncszett van rajta, 2. akkumulátor, ezek úgy hogy az előzőekkel vettük. Egyszer motorgenerál, egy fesz.szab, egy garnitúra gumi.
Ez szerintem 12 év használat mellett simán belefér és nem is sok.
Ez elég relatív.. Sokkal szerviz igényesebb mint mondjuk egy Honda cbr 125, viszont sokkal több élményt is tud nyújtani ez a "kis" gépezet ;)
Egyébként meg nagyon sok múlik a motor előző tulaján.. Ha nagyon sok mindent kókányolt a gépben, akkor nagyon sokat szphatsz is vele, mire rendbehozod (nálam ez történt)
Nagyon sokat szerelgettem(/szereltettem) annak ellenére, hogy én is egy elég nyugodt és gondos gazdának tartom magam...
A másik amit meg Viktor írt.
Különolajzás. Lehet elővigyázatosságból kikötötte, de lehet, hogy egy szolid megszorulás után, kikötötték és azóta keverik a benznit.....
Erre kérdezz rá minnél előbb, mert ha az utóbbi eset áll fenn, akkor könnyen belenyúlhatsz a lecsóba....
Amit mindenképp nézz meg, az az első villa. Mert az biztos, hogy ereszti az olajat. A másik: Kérdezd meg, hogy be van-e még kötve a külön olajzás. Ez mind a 2 típushiba.
Kösz azt megnézem! Megmértem járó motorral kb 3/4 gázon terhelten 10,5 volt fölé nem megy. Alapjáraton meg lement 0,8 V-ra. Remélhetőleg valami kábel gondja lesz.
Mikor gázt adtál nem mérted meg a feszültséget mennyi?
A szabályozóból, ki kellene jönni 14-15 voltnak, terhelten (világítással, féklámpa) még mindig 13,5-nél kevesebbnek nem szabadna lennie.
Valami zárlat nincs ott? hamar lezsibbad az akksi. Tényleg az akku hány AH-s?
A vastag vezetékeket kövesd végig amik az akkura mennek. lehet ki van dörzsölve valahol....
A furattal változik az égéstér is. Nagyobb az átmérője...
Szelepek is lehet nagyobb átmérőjüek....
Ebben az tud leginkább segíteni, aki bontott szét 600-ast. Aztán tőle megérdeklődni a méreteket, te meg összehasonlítod a 350-esével....
Szerintem elképzelhető, sőt biztos nagyobb a 600-as főtengelye, de aztán kitudja. Ha egyformák, akkor a 350-es örökös mint a nyomorúság.....
Más motorba? Hát láttam egy prototyp MZ-t amiben ROTAX blokkot raktak.... másban nem tudom.
Itt a fórumon talán egy ember, aki megfordult és 600-asa lett volna. Sajna érdemlegest nem tudok segíteni.... :(
Na megmértem az akksit. Szerintem azzal lehet valami gond mert mikor nem jár a motor kb 9 volt van benne, és ha fölkapcsolom mellé a világítást + indexet kb 1 perc alatt leszívja az akksit 1,5! voltra. A töltésjelző az 2000 fordulat körül már elalszik akkor van már világítás csak elég gyenge ugye, csak 6-7 ezer környékén működik minden megfelelően.
Tudja valaki,hogy mi a különbség az Aprilia/Rotax ETX 350-es és a 600-as blokk között?A furat és/vagy löket az biztos,de a hengerfej égésterének,esetleg a szelepeknek a mérete?Főtengely,hajtókar?600-as henger vajon rámenne-e a 350-es helyére?Külsőre teljesen egyformák és az alkatrészek nagyrésze is megegyezik,ezért gondolom hogy meg lehetne oldani.Milyen motorba építették még ezt a Rotax blokkot?KTM-et tudom,esetleg valami más?
Az, hogy rossz a fesszab, az nem azt jelenti, hogy nem tölt... Akkor vagy keveset, vagy nagyon sokat tölt.. Nekem is ilyen problémája is volt a Pega-mnak.
A mérések után sokkal többet fogunk tudni mondani...
Mérj rá az akksira mikor jár a motor. Mennyi a feszültség.
Gázadásra változik-e. (elalszik a lámpa pár ezer fölött. Ezekszerint valami van)
Lámpát felkapcsolod mennyi, féklámpa még rá, akkor mennyi....
DE meg kéne mérni pontosan.
Csatlakozásokat, megkellene tisztítani, hogy jó legyen a kontakt stb.
Eddig amíg ez nincs meg, csak tapogatunk a sötétben...
De ha rossz lenne akkor eleve nem töltene nem? Ilyen 2-3ezres fordulat körül elalszik a töltésjelző lámpa utánna már tölt. De ugye az indexeket nem tudom olyankor felkapcsolni amikor megy a tompított.
Szevasztok! Egy olyan kérdésem lenne hozzátok hogy van egy '87-es 125ös Tuaregem és az vele a gond hogy új aksi van benne de a világítás elég gyenge rajta. Alapjáraton nincs semmi világítás (tompítottal), gondolom nem tölti az aksit, viszont magasabb fordulaton meg világít minden, kivéve az indexeket mert ahhoz nincs már elég töltés. Mi lehet a gond? Mivel lehetne ezen segíteni? Előre is kösz a válaszokért!
Szervíz igény, 5-6000 Km-enként váltóolaj csere. Motorolajat csakis jó minőségűt használj bele.
Levegőszűrőt évente kimosom, beolajozom vagy ha sokat mész poros úton akkor hamarabb.
Első telóolajat olyan kétévente cserélni.... használat függő.
Hátsó villa, központi teló alsó tartóinak perselyei, csapágyai lehet kottyannak, ezeket illik faszán megcsinálni, mert tekereg alattad mint egy kígyó. Ezeknél a csapágyaknál, perselyeknél, gumigyűrűk tömítenek a víz és a kosz ellen.
Csavarkötésekre figyelj oda, hogy meglegyenek húzva nehogy kiverődjenek, főleg alumíniumba tekert csavaroknál.
Nem nagyon szervizigényes szerintem. HA odafigyelsz rá, akkor sokáig jó lesz.
Miénk idestova 12 éve megvan. Ezalatt a 2. garnitúra láncszett van rajta, 2. akkumulátor, ezek úgy hogy az előzőekkel vettük. Egyszer motorgenerál, egy fesz.szab, egy garnitúra gumi.
Ez szerintem 12 év használat mellett simán belefér és nem is sok.
Egyébként meg nagyon sok múlik a motor előző tulaján.. Ha nagyon sok mindent kókányolt a gépben, akkor nagyon sokat szphatsz is vele, mire rendbehozod (nálam ez történt)
Nagyon sokat szerelgettem(/szereltettem) annak ellenére, hogy én is egy elég nyugodt és gondos gazdának tartom magam...
De nagyon megszerettem ezeket a "kis" gépeket. ;)
a hengere az van írva hogy rave es fekete az egész blok.
Különolajzás. Lehet elővigyázatosságból kikötötte, de lehet, hogy egy szolid megszorulás után, kikötötték és azóta keverik a benznit.....
Erre kérdezz rá minnél előbb, mert ha az utóbbi eset áll fenn, akkor könnyen belenyúlhatsz a lecsóba....
- irányjelzők
- csomagtartó
- tükrök
- hűtőrács? ez most vagy fekete és ezért nem látszik...
Mást nem látok.
Valószínű, hogy elmegy még egy jódarabig, de lehet hogy a második köröd után kuka az egész blokk.... ez benne van a pakliban.
A szabályozóból, ki kellene jönni 14-15 voltnak, terhelten (világítással, féklámpa) még mindig 13,5-nél kevesebbnek nem szabadna lennie.
Valami zárlat nincs ott? hamar lezsibbad az akksi. Tényleg az akku hány AH-s?
A vastag vezetékeket kövesd végig amik az akkura mennek. lehet ki van dörzsölve valahol....
Szelepek is lehet nagyobb átmérőjüek....
Ebben az tud leginkább segíteni, aki bontott szét 600-ast. Aztán tőle megérdeklődni a méreteket, te meg összehasonlítod a 350-esével....
Szerintem elképzelhető, sőt biztos nagyobb a 600-as főtengelye, de aztán kitudja. Ha egyformák, akkor a 350-es örökös mint a nyomorúság.....
Más motorba? Hát láttam egy prototyp MZ-t amiben ROTAX blokkot raktak.... másban nem tudom.
Itt a fórumon talán egy ember, aki megfordult és 600-asa lett volna. Sajna érdemlegest nem tudok segíteni.... :(
A mérések után sokkal többet fogunk tudni mondani...
Gázadásra változik-e. (elalszik a lámpa pár ezer fölött. Ezekszerint valami van)
Lámpát felkapcsolod mennyi, féklámpa még rá, akkor mennyi....
DE meg kéne mérni pontosan.
Csatlakozásokat, megkellene tisztítani, hogy jó legyen a kontakt stb.
Eddig amíg ez nincs meg, csak tapogatunk a sötétben...