Még egy kérdés. Nincs valakinek eladó elfekvő km. meghajtó 125-ös tuareg wind-hez? Utcani az enyém elpusztult. Igaz ideiglenesen telefon/GPS kombóval azért tudom mennyivel megyek, csak ha benne van az eredeti akkor miért ne :) (Mivel ezzel fogok vizsgázni, nem árt tudni mennyivel megyek :) )
Halii
Nos kész a gépezet, végre megy. Igazából egy eltört felső tűgörgőkosár miatt volt kényszerpihenőn pár napig de az eladó akitől vettem maximálisan korrekt volt. Berendelte az új dugót gyűrűkel, kosarat és meg is csinálta. Most kicsit kímélem (5000 alatt)
Az a levegőcsavar pedig szinte teljesen betekerve van a legjobb pozícióban amikor nem akar megfulladni. Így világbéke van :) Köszi még egyszer a segítséget :)
A helyszín Mátra és környéke haverral meg barátnőmmel felmentünk kirándulni egyet de a földút csak egy kis kiálló volt végig aszfalton mentünk, nekem aza túra 2 személlyel elég jó tempóban 6 literes fogyasztás jöttki.
Akkor a két csatorna a szelepek közelében egybenyílik?
Mert másképp a 3. szívószelephez érdekes volna, ha csak az egyik csatornából jönne a cucc....
A jobb henger feltöltés miatt a 3 sz.szelep.
nincs elfelejtve a dolog. csak sose juto el ondaig :S na majd punkosdkor itthon leszek vegre.
2 kulon szivocsonkja van amugy a 2 karbinak es a hengerfej 2 oldala fele van a felomloje a szelepek fele. es igen 5 szelepes. 3 szivo es 2 kipuffszelep van.radialisan elhelyezve.feltetelezem hogy a gyorsabb szivas erdekeben tobb a szivoszelep.
a kepekbol majd jobban latni ha eljutnak vegre hozzad. :D
Ha már láthattam volna a dolgokat azokon a képeken amit tőled kapok elvileg, nem írtam volna ilyet.....
(ne vedd bántásnak, csak a hecc kedvéért)
Azt a tököm sem tudta, hogy egy bowdennel huzogatsz egy tengelyt ami a két karbit egyszerre basztatja...... azt gondoltam nem is tudom miért, hogy Y-ba ágazik el a bowden.
Azt meg már csak végképp nemtudom, hogy a két karburátoron, és a két szívószelepen külön jut el a levegő-benzin a hengerbe vagy sem.
De ilyenkor mi van ha 5 szelepes a hengerfej? Mert rémlene valami 5 szelepes megoldás is......
csak hogy en is kozbeszoljak mar vmit igy estere. :D
a gazbowden 1 helyen csatlakozik a karbira es fesziti a pillangoszelepek tengelyet, es mivel ikerkarburator igy 1 tengelyen mozognak a szelepek.igy elmeletileg nem lehet elteres a nyitasban. a suber mozgasat pedig a levegoaramlas mozgatja csak a membranokkal...max ha a membrannal van baj akkor van elteres. talan van amugy valami allito csavar a 2 karbi kozott amivel lehet meg vmit varialni. de onmagaban nem tudsz tul sokat szinkronizalni egy 1 hengeres mocin a karbikkal. :D en szetontanam aztan ujra ossze.
Én úgy gondoltam a nézést, hogy a légszűrőfedelet leveszed, kiveszed a szűrőt és belenézel a torkába. :D
Ha szabad szemmel nem megy, (valószínű) akkor egy tükörrel. Lényeges eltérést így meg lehet látni szerintem.
Koszos elvileg nem lehet, mert mikor szétszedtük, hogy állitsunk rajta, akkor meg is lett tisztítva..
NemesG: A legrosszabb az, hogy nézegettem én a karbikat, de a nagy légszűrőtől semmit sem látni rajtuk...
Nekem meg a pipa laza volt a kábelen és hol jó volt hol nem.... főleg ha nedvesség is érte.
Bár ez nem az aprilia volt hála az istennek. :D
Légszűrődoboza nem tudom mekkora lehet, de elég volna onnan is benézni. A tű OK, hogy ugyanott áll, de lehet, hogy a súber dugattyúk nem állnak egyformán.
Gondolom ennek a karbiján is van, állítócsavar a bowdennek. Itt lehet egyformára állítani őket.... gondolom én.
Aztán lehet nem jól gondolom, bár a néhai durrogás furcsa..... hogy ez miatt lenne....
Még nem próbáltam másik gyertyát, de nincs is itthon ehhez hasonló sem, úgyhogy akkor lehet, hogy veszek egyet.. Amugy a pipa sztem okés... Bár engem is szivatott rendesen (nem volt szigetelve a pipa ami rajta volt)
A 2 karbiban a súbertű ugyan úgy áll, ez biztos. Egyébként a karbi szinkront hogy lehetne megnézni? Ahhoz is szét kell szednem teljesen igaz? :D:D
Másik gyertyával próbáltad már?
Gyertyapipa körül okés minden? Mert szopatott már meg....
Két karbi szinkronban működik? Nem "siet" valamelyiknek a súbere a másikézhoz képest?
Na most mit csinaljak a motorral? A kipuff nem fúj ki sehol, a gázadásra (álló helyzetben) tökéletesen reagál hidegen-melegen.. Az egyetlen probléma még mindig az, h menet közben néha mintha "kihagyna egy ütemet" +van amikor gáz húzásnál visszatorpan..
Valakinek valami ötlete? Arra gondoltam még, h lehet, h a levegőadagolassal van valami probléma, mert azon nem lett állítva amikor szetszedtuk a karbikat..
:) Köszi szépen az infot. Mert itt egy régebbui hozzászólásban volt arról is szó hogy a nagyobb a levegőcsavar, bár ennek ellentmond a helyzete a karbin. A súber már jó helyen van, azzal hétvégén kísérletezgettem :) De akkor majd az üresjáratnak is nekiugrok a kapott infok fényében :) (Akkor fogok kijutni a Merzse mocsárra vagy valami olyan helyre a kerületben ahol nem lőnek le a brünnyögésért :) )
Egyet szögezzünk le. A Tuareged semmiképp nem lehet 95-ös.... :)
90-ben gyártották le az utolsót talán.... legfeljebb 95-ben helyezték forgalomba először Magyarországon.
Na akkor a süllyesztet fejű az alapjárati levegőcsavar. Amit kézzel meg a súbernél tudsz tekerni az az alapjárat beállító. (alátámassza a súberdugattyút.)
A levegőcsavart úgy állítsd be, hogy alapjáratról meghúzod a gázt vegye a lapot hirtelen és faszán ejtse is vissza a fordulatot.
Gondolkodás nélkül történjen a felpörgése.
Minden kis csavarás után legalább fél percet "várni" kell a mire úgy kitisztul a dolog, hogy az adott beállítás érvénybe léphessen. (ezt nem én találtam ki, neten rákeresel így van leírva! :)
Szóval tekersz egy picit a levegőcsavaron, várni kell egy kicsit mire változik valami.
Ezek előtt még a gázbowden holtjáték állítót állítsd be, úgy hogy egy kis holtjáték legyen a bowdennek. Így ha elfordítod a kormányt esetleg nem húzza meg a gázt, meg nem is marad meghúzva egy kicsit úgy alapban sem....
Aztán a kézzel is tekerhető csavart tekerd ki mindaddig, míg a súberdugattyú "letámaszkodik" teljesen. Ne hagyd kicsit se feltámaszva, mert ilyenkor a főcsatornán is áramlik levegő a motor felé.
Aztán ugye a légszűrő legyen tiszta, a motor meg üzemmeleg.
Ez csak az alapjárat. A részterheléses üzzemmódban, már összhangban kell lennie a főfúvókának a karbival, sűbertű helyzete stb.
Faszán be karburálni egy motort, betellene egy napba is akár. A karbihoz meg kellene sok csere darab, fúvóka, keverőcső, tű bla-bla....
De ez nagyjából minden stimmel, ha a karbi még "érintetlen" a gyárihoz képest.....
Jó szórakozást kívánok hozzá!
Ha esetleg valami gebaszba ütközöl, csak írj ide majd válaszolok/válaszolunk!
Új apriliásként lenne egy kérdésem. Sokfelé sokféle választ láttam már így próbálkozok tűzközelből.
95-ös Tuareg 125-ös (Sárgablokkos rotax 123) a gyári karbin melyik a levegő és melyik az alapjárat? Jobb oldalról nézve van egy kissebb (a légszűrő felé süllyesztve, ez van bal oldalon) és egy nagyobb, kézzel is tekerhető jobb oldalon közvetlenül a shuber tű környékén. Ez van a henger felé.
Illetve ezeket alapesetben hogy kell beállítani? Elég régen kétüteműztem és azért nem ragasztanám meg az új dugót (amit a szétesett felső tűgörgőkosár vágott tönkre) :) )
na meglestem a csigat, irtam is levelben az elobb. 28/11-es.
Akkor minden happy. Jó motorozást.
Máskor is!
Nos kész a gépezet, végre megy. Igazából egy eltört felső tűgörgőkosár miatt volt kényszerpihenőn pár napig de az eladó akitől vettem maximálisan korrekt volt. Berendelte az új dugót gyűrűkel, kosarat és meg is csinálta. Most kicsit kímélem (5000 alatt)
Az a levegőcsavar pedig szinte teljesen betekerve van a legjobb pozícióban amikor nem akar megfulladni. Így világbéke van :) Köszi még egyszer a segítséget :)
Mert másképp a 3. szívószelephez érdekes volna, ha csak az egyik csatornából jönne a cucc....
A jobb henger feltöltés miatt a 3 sz.szelep.
Várom őket, jah a csigát nézted?
2 kulon szivocsonkja van amugy a 2 karbinak es a hengerfej 2 oldala fele van a felomloje a szelepek fele. es igen 5 szelepes. 3 szivo es 2 kipuffszelep van.radialisan elhelyezve.feltetelezem hogy a gyorsabb szivas erdekeben tobb a szivoszelep.
a kepekbol majd jobban latni ha eljutnak vegre hozzad. :D
Ha már láthattam volna a dolgokat azokon a képeken amit tőled kapok elvileg, nem írtam volna ilyet.....
(ne vedd bántásnak, csak a hecc kedvéért)
Azt a tököm sem tudta, hogy egy bowdennel huzogatsz egy tengelyt ami a két karbit egyszerre basztatja...... azt gondoltam nem is tudom miért, hogy Y-ba ágazik el a bowden.
Azt meg már csak végképp nemtudom, hogy a két karburátoron, és a két szívószelepen külön jut el a levegő-benzin a hengerbe vagy sem.
De ilyenkor mi van ha 5 szelepes a hengerfej? Mert rémlene valami 5 szelepes megoldás is......
a gazbowden 1 helyen csatlakozik a karbira es fesziti a pillangoszelepek tengelyet, es mivel ikerkarburator igy 1 tengelyen mozognak a szelepek.igy elmeletileg nem lehet elteres a nyitasban. a suber mozgasat pedig a levegoaramlas mozgatja csak a membranokkal...max ha a membrannal van baj akkor van elteres. talan van amugy valami allito csavar a 2 karbi kozott amivel lehet meg vmit varialni. de onmagaban nem tudsz tul sokat szinkronizalni egy 1 hengeres mocin a karbikkal. :D en szetontanam aztan ujra ossze.
Ha szabad szemmel nem megy, (valószínű) akkor egy tükörrel. Lényeges eltérést így meg lehet látni szerintem.
NemesG: A legrosszabb az, hogy nézegettem én a karbikat, de a nagy légszűrőtől semmit sem látni rajtuk...
Bár ez nem az aprilia volt hála az istennek. :D
Légszűrődoboza nem tudom mekkora lehet, de elég volna onnan is benézni. A tű OK, hogy ugyanott áll, de lehet, hogy a súber dugattyúk nem állnak egyformán.
Gondolom ennek a karbiján is van, állítócsavar a bowdennek. Itt lehet egyformára állítani őket.... gondolom én.
Aztán lehet nem jól gondolom, bár a néhai durrogás furcsa..... hogy ez miatt lenne....
A 2 karbiban a súbertű ugyan úgy áll, ez biztos. Egyébként a karbi szinkront hogy lehetne megnézni? Ahhoz is szét kell szednem teljesen igaz? :D:D
Gyertyapipa körül okés minden? Mert szopatott már meg....
Két karbi szinkronban működik? Nem "siet" valamelyiknek a súbere a másikézhoz képest?
Majd számolj be mire jutottál. Ha elakadsz írj. Remélem sikerül beállítanod faszán! :)
Valakinek valami ötlete? Arra gondoltam még, h lehet, h a levegőadagolassal van valami probléma, mert azon nem lett állítva amikor szetszedtuk a karbikat..
Egyet szögezzünk le. A Tuareged semmiképp nem lehet 95-ös.... :)
90-ben gyártották le az utolsót talán.... legfeljebb 95-ben helyezték forgalomba először Magyarországon.
Na akkor a süllyesztet fejű az alapjárati levegőcsavar. Amit kézzel meg a súbernél tudsz tekerni az az alapjárat beállító. (alátámassza a súberdugattyút.)
A levegőcsavart úgy állítsd be, hogy alapjáratról meghúzod a gázt vegye a lapot hirtelen és faszán ejtse is vissza a fordulatot.
Gondolkodás nélkül történjen a felpörgése.
Minden kis csavarás után legalább fél percet "várni" kell a mire úgy kitisztul a dolog, hogy az adott beállítás érvénybe léphessen. (ezt nem én találtam ki, neten rákeresel így van leírva! :)
Szóval tekersz egy picit a levegőcsavaron, várni kell egy kicsit mire változik valami.
Ezek előtt még a gázbowden holtjáték állítót állítsd be, úgy hogy egy kis holtjáték legyen a bowdennek. Így ha elfordítod a kormányt esetleg nem húzza meg a gázt, meg nem is marad meghúzva egy kicsit úgy alapban sem....
Aztán a kézzel is tekerhető csavart tekerd ki mindaddig, míg a súberdugattyú "letámaszkodik" teljesen. Ne hagyd kicsit se feltámaszva, mert ilyenkor a főcsatornán is áramlik levegő a motor felé.
Aztán ugye a légszűrő legyen tiszta, a motor meg üzemmeleg.
Ez csak az alapjárat. A részterheléses üzzemmódban, már összhangban kell lennie a főfúvókának a karbival, sűbertű helyzete stb.
Faszán be karburálni egy motort, betellene egy napba is akár. A karbihoz meg kellene sok csere darab, fúvóka, keverőcső, tű bla-bla....
De ez nagyjából minden stimmel, ha a karbi még "érintetlen" a gyárihoz képest.....
Jó szórakozást kívánok hozzá!
Ha esetleg valami gebaszba ütközöl, csak írj ide majd válaszolok/válaszolunk!
Üdv!
Gergő
Jó kis kanyargós erdei utak......
Új apriliásként lenne egy kérdésem. Sokfelé sokféle választ láttam már így próbálkozok tűzközelből.
95-ös Tuareg 125-ös (Sárgablokkos rotax 123) a gyári karbin melyik a levegő és melyik az alapjárat? Jobb oldalról nézve van egy kissebb (a légszűrő felé süllyesztve, ez van bal oldalon) és egy nagyobb, kézzel is tekerhető jobb oldalon közvetlenül a shuber tű környékén. Ez van a henger felé.
Illetve ezeket alapesetben hogy kell beállítani? Elég régen kétüteműztem és azért nem ragasztanám meg az új dugót (amit a szétesett felső tűgörgőkosár vágott tönkre) :) )
Üdv.
KoWee
Hol készültek a képek? Amúgy neked kb mennyit eszik a gép? :)